outo tiliveloitus

ezezeze

Voiko kortilla osto kirjautua tililtä vasta 3 viikkoa myöhemmin...
Minä huomasin noin 8 euron veloituksen lentoaseman terminaali 2, mutta olin siellä varmuudella vain 3 viikkoa sitten...
Onhan outoa, onko kokemuksia

2

233

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bebebebe

Jeps, täällä sama juttu.

Latasin bussikorttiini työmatkalipun elokuun viimeisenä päivänä ja maksoin sen Visa elektronilla. Kortin hinta, 39,50€, oli viety tililtäni vasta eilen 25.9. Kun soitin Nordeaan selvittääkseni mistä moinen johtuu, ei Nordean työntekijä tietenkään osannut selittää asia muuten kuin että vika on paikassa jossa korttini latasin ja että välttyäkseni ikäviltä yllätyksiltä (esim ettei tililläni olekaan sitä määrää kuin omien laskujeni mukaan pitäisi olla) velvollisuuteni on pitää itse kirjaa koko ajan tilitapahtumistani ja siitä kuinka ja milloin mikäkin kortilla maksamani maksu suoritetaan. Hän oli muutenkin sekä töykeän että tietämättömän tuntuinen.

Juttelin asiasta myös erään R-kioskin työntekijän kanssa ja tämä kertoi että ainakin Nordealla on ollut sekä syyskuun alussa ja nyt lopussa ongelmia maksutapahtumiensa kanssa josta Nordean työntekijöitä oli informoitu vasta viitisen päivää sitten.

Ongelma on siis ollut pankin. KYseessä on selkeä moka pankin taholta vaikka vastuu siitä yritettiin vyöryttää elektronin maksupäätteen haltijalle sekä asiakkaalle eli minulle.

Käytännössähän tässä on käynyt niin että Nordea on myöntänyt minulle korotonta luottoa (Visa elektron EI siis ole luotollinen kortti) kuukauden ajaksi. Kauhea moka pankin kannalta :D. Olisihan siinä voinut käydä niinkin että maksuni olis voinut olla vaikka 500 euroa ja jos olisin sattunut lopettamaan tilini siinä uskossa että katevaraus olis tehty niinkuin normaalistikin ja laskuni olisi hoidettu, olisin tienannut pankin mokan takia 500€.

Nyt odottelen suurella mielenkiinnolla vaatiiko Nordea minulta korkoa kuukauden ajalta :D :D :D

• Sattuuhan sitä..

On se ihan mahdollista.

Itselle tapahtui viime vuonna, että tiliveloitus tapahtui reilun 3 kk:n päästä.

Tosin tapaus oli sellainen, että olin työmatkalla Moskovassa, ja hotellilasku näkyi luottokortilla vasta tuon ajan kuluessa.

No, venäjällä ei mikään oikein toimi ;-)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6955
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      42
      1239
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1032
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    6. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      47
      834
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      794
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      781
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe