Millä suosittelette vanhan kankaisen vaalean kuomun kyllästysaineeksi? Kommentit puolesta ja vastaan ovat tervetulleita. Millä kannattaisi pestä. Kuomu on aika iso eli mielellään ei sikamaisen kallis, mutta tietenkin jos on tarpeeksi hyvää ainetta, joka kestää vuosia, niin miksei sitten vähän arvokkaampaakin.
Olen googlettanut, mutta ei meinaa saada oikein tolkkua.
Kiitos asiallisista vastauksista ja asiattomat voivat pistää vaikka päänsä vesiämpäriin:)
Kuomun kylläste
11
7011
Vastaukset
- Kylläinen
Sauna natura
- 23
liikkestä varmaan löytyy jotain, mutta taisi toimia aikahyvin normi pyykinpesuaine (omaan vaaleaan pressuun valkoiseen tarkoitettu ainakin). kyllästykseen sitten starbriten litkut. luultavasti halvin ja jotakuinkin paras. semmosen perus ht paatin vetään 1 pullolla 2 kertaan jos on tarkka kaveri.
- Pyykinpesuaine
Kippari-lehti oli joskus testannut kuolin pesuaineita. Yhtenä parhaimmista oli ollut tavallinen pyykinpesuaine. Siinä testissä oli Bio Luvilia käytetty. Huomiota kannattaa kiinnittää siihen onko kuomu valkoinen vai värillinen. Valkopyykin pesuun tarkoitetut aineet aiältävät valkaisuainetta joka ei ole omiaan esim vaalean harmaalle tai siniselle kuomulle. Mäntynestesaippuanei toimi lainkaan. Yleisohjeena oli että kuomun pesu tulee tehdä riittävän usein, koska todella likaisista ei saa millään aineella oikein hyvää. Veneliikkeissä erikoisaineet eibät olleet yhtään parempia, huonompia ja kovin kalliita.
- Neuvo...
Moni asia menee vaikeaksi jos on talous tiukalla. Voit tietysti yrittää jollakin halvalla, mutta suosittelisin säästämään esim. talouskuluissa.
Viisi euroa kuukaudessa säästöön niin voit mennä keväällä ostamaan esim. Motonetista Starbriten tai Hemppelin pesu- ja kyllästysainetta.- 25
mut jos säästää molemmissa, niin voiko sit mennä ostamaan maseratin? se nyt vaan ei ole tyhmää olla tyhmä.
- Lue se juttu
Kippari 4/2010. Miksi pitäisi ostaa ylihintaista huonoa Hempeliä.
Acapella cleaner, Biltema ja Bio Luvil voittivat surkimo Hempelin. Jos haluaa maksaa mielikuvasta ja olla muka fiksu, niin voihan sitäkin käyttää. - Båttema
Olen ostanut Bilteman spreijattavaa kyllästettä. On ihan hyvää ja edukasta ainetta, mutta muovi-ikkunat menivät törkyseksi eli kannattaa varoa laittamasta ikkunoille. Aiemmin vuotavat saumat päästävät käsittellyn jälkeen vähemmän vettä.
- Jopiljn
Pestä aion kai normaalilla pyykinpeuaineella, mutta millä sen kyllästäisi. Kangas on luonnonvalkoista eli vaaleanruskeaa ja vesi tulee nyt läpi oikein kunnolla. Kuomu ei ole uusi, mutta edellinen omistaja oli sitä korjannut ja laittanut mm. uudet ikkunat, joten en sitä viitsi uusiakaan. Hakusessa siis hyvä kylläste jo hieman venyneellekin kankaalle. Hinta ei ole ykköskriteeriö mutta olen elämässäni ostanut kallista huonoa ja hyvää halpaa sekä hyvää ja kallista ja tietenkin myös halpaa huonoa. Jos on kaksi hyvää ainetta, niin ostan tietenkin halvemman.
Lisää suosituksia otetaan vastaan. Mitä Sauna nature on ja millaista jälkeä sillä saa.
Kiitos taas kaikille. - yleiskylläste
Jopiljn kirjoitti:
Pestä aion kai normaalilla pyykinpeuaineella, mutta millä sen kyllästäisi. Kangas on luonnonvalkoista eli vaaleanruskeaa ja vesi tulee nyt läpi oikein kunnolla. Kuomu ei ole uusi, mutta edellinen omistaja oli sitä korjannut ja laittanut mm. uudet ikkunat, joten en sitä viitsi uusiakaan. Hakusessa siis hyvä kylläste jo hieman venyneellekin kankaalle. Hinta ei ole ykköskriteeriö mutta olen elämässäni ostanut kallista huonoa ja hyvää halpaa sekä hyvää ja kallista ja tietenkin myös halpaa huonoa. Jos on kaksi hyvää ainetta, niin ostan tietenkin halvemman.
Lisää suosituksia otetaan vastaan. Mitä Sauna nature on ja millaista jälkeä sillä saa.
Kiitos taas kaikille.Kun omassa sprayhoodissani alkoi olla vuotoa pesujen jälkeen, suihkuttelin kankaaseen ns. yleiskyllästettä. Suihkupullo oli merkiltään "Woly 3x3 activ". Sitä löytynee retkeilykaupoista ja tavarataloista. Aine on toiminut hyvin eikä sprayhood ole vuotanut lainkaan. Pari vuotta myöhemmin alkoi taas olla tiputtelemista kankaan läpi, jolloin suihkuttelin vuotokohdat ja saumat uudelleen. Yksi suihkupullo on riittänyt moneksi vuodeksi, vaikka sillä on suihkuteltu myös sadetakin saumoja. Mikset kokeilisi samaa?
Jos käytät silikonipitoisia kyllästeitä, varo suihkimasta sellaisille pinnoille, joita ajattelet joskus maalata - eli kyllästä ensin ja laita sprayhood paikalleen vasta sen jälkeen! - Eukasta
Jopiljn kirjoitti:
Kiitos taas kaikille.Sauna natura on saunan paneeliseinän suoja aine.Olen käyttänyt omassa kuomussa vuosia.Ensin ohensin vedellä.mutta voi vetää ohentamattomanakin.Hiukan se jäykistää kuomu kangasta,mutta se ei ole huono asia.Aine on periaatteessa samaa kun vesiohenteiset sisälakat,mutta lamennettuna.On myös uv-suojattu.Pensselillä veto,suosittelen.
- Kylläi-eukas
Eukasta kirjoitti:
Sauna natura on saunan paneeliseinän suoja aine.Olen käyttänyt omassa kuomussa vuosia.Ensin ohensin vedellä.mutta voi vetää ohentamattomanakin.Hiukan se jäykistää kuomu kangasta,mutta se ei ole huono asia.Aine on periaatteessa samaa kun vesiohenteiset sisälakat,mutta lamennettuna.On myös uv-suojattu.Pensselillä veto,suosittelen.
Se vielä,että oma kuomu oli sininen,ja natura on sellaista maitomaisen valkoista.Jos (sini) kuomuun haluis hifistellä,vois kysellä sävytystä.Naturat ja muut sauna suojat löytyy rautakaupoista ja malaus liikkeistä.Niitten sidosaine on joku erikeeper tyyppinen liima- aines.Kannattaa imettää läpimäräksi,joksi vanhat kankaat yleensä menevätkin.Ja olihan se home suojattukin.Kun sen saa kunnolla käsiteltyä,ei sitä tarvitse vuosiin uudelleen käsitellä.Se lievä jäkkyys on jopa hyväksi vanhoille lakanamaisille kankaille.Tässä nykyisessä viimevuonna hommatussa veneessä,aion ensi kesäksi kyllästää tällä naturalla(harmaa kangas).Ja kuivuttuaan se on väritön.Kokeile,et pety!ps.S:linna rules!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185161- 472809
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332802Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302468Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭221770- 1181647
En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101610Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231324Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101268- 961197