Saas nähdä miten käy

ajantasalle

Oletan että pikainen ensimäinen läpikäynti PHP:stä noin 7 vuotta sitten ja että en ollenkaan ole tarvinnut käyttää tuota tekevät että en enää hallitse PHP:tä ollenkaan.
Miten on siis muuttunut tuo ajan kuluessa, siis miten nykyään ja mihin tarvitaan ja edellytetään PHP: osaamista. Onko joku muutekniikka modernimpi, jota myös enempi valitaan käyttää?

5

149

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lisäkilkkeet

Tärkeämpää ehkä on opetella se "sovellusrunko" jota käytetään. Tyhjältä pöydältä tuskin nykyisin enää lähdetään sovellusta kokoamaan.

• köhhköh

Kun sinulla ei ole paljoa tuota php kokemustakaan, säästät hermoja jos opettelet jollain "paremmalla" kiellellä ja alustalla :)

PHP on helppo opettaa ja saada nopeasti jotain aikaiseksi, valitettavasti sillä on myös äärimmäisen helppo tehdä huonoa ja turvatonta jälkeä (toki sillä saa hyvää jälkeäkin aikaiseksi jos vaan osaa)

• ajantasalle

Kiitos vasauksesta!
        No, mikä on sitten se toinen parempi kieli? Miten paljon lopputulos eroaa toisistaan, siis mitä sillä paremmalla voi tehdä?

• köhhköh
        ajantasalle kirjoitti:

Kiitos vasauksesta!
        No, mikä on sitten se toinen parempi kieli? Miten paljon lopputulos eroaa toisistaan, siis mitä sillä paremmalla voi tehdä?

No, enhän minä sinun puolesta voi päättää. Ajattelin vain että tuossa vaiheessa kannattaa varmaan katsoa isommalla perspektiivillä kuin valita suoraan 7 vuotta aiemmin kurssilla käytetty :). Saattaahan se olla että päädyt vielä PHP sen jälkeenkin.

Ja kuten tuossa juo mainittiin, kieli ei ole kuitenkaan se ainoa tekijä kun sivustoja tehdään harvemmin enää täysin tyhjistä käsin. Tuolla muutamia enemmän tai vähemmän suosittuja web frameworkkeja kielestä riippumattomasti
        http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_web_application_frameworks
        http://memeburn.com/2011/06/32-web-frameworks-to-choose-from-for-your-next-project/

Siitä vaan valkkaamaan kiinnostavimman näköisiä ;)

• joojoo
        köhhköh kirjoitti:

No, enhän minä sinun puolesta voi päättää. Ajattelin vain että tuossa vaiheessa kannattaa varmaan katsoa isommalla perspektiivillä kuin valita suoraan 7 vuotta aiemmin kurssilla käytetty :). Saattaahan se olla että päädyt vielä PHP sen jälkeenkin.

Ja kuten tuossa juo mainittiin, kieli ei ole kuitenkaan se ainoa tekijä kun sivustoja tehdään harvemmin enää täysin tyhjistä käsin. Tuolla muutamia enemmän tai vähemmän suosittuja web frameworkkeja kielestä riippumattomasti
        http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_web_application_frameworks
        http://memeburn.com/2011/06/32-web-frameworks-to-choose-from-for-your-next-project/

Siitä vaan valkkaamaan kiinnostavimman näköisiä ;)

Olihan tuossa mistä valita! Eikö olisi yksinkertaisempaa mennä arkkunetttiin niin voi saada apuakin suomen kielellä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      39
      2487
    2. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      38
      1363
    3. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1323
    4. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1201
    5. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      40
      949
    6. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      123
      842
    7. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      31
      761
    8. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      0
      750
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      25
      623
    10. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      58
      596
    Aihe