Olenko masentunut?

Sigh.

Olen 12- vuotias tyttö.Ennen sain hyviä numeroita kokeista, mutta nykyään saan vain seiskoja. Minua itkettää melkein aina. Jos en osaa vastata oikein johonkin kysymykseen, tulee kauhea tunne ja syke nousee, sitten kaikki alkavat huutaa "Oot ihan punanen!" "Itkeksää?" "Kui se itkee?". Kaikki tuntuu tylsältä. En jaksa syödä mitään, koko ajan nukuttaa.. Vaikuttaako se, jos olen alipainoinen, äidilläni on masennus, ja vanhempani ovat eronneet? Pahinta on se, että itken joka asiasta. On vaikeaa olla tunneilla, kun itkettää ja väsyttää koko ajan.

Onko minulla masennus?
Voiko sitä parantaa?

3

252

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keissa

Olet varmaan nyt masentunut. Ei setkat veilä mitään hunoja ole ja ei maailma kaadu jos koulussa aina jaksa vetää kiitettäviä. Sinä olet ihan hyvä tyttö ihan omana itsenäsi, silloinkin kun et jaksa pingoitella. Mielialaan vaikuttaa varmaan tuo että vanhemmat ovat eronneet ja äidin masennus. Sinulla olisi nyt hyvä saada olla jonkun läheisn aikuisen seurassa. Asuuko lähellä mummo ja vaari, tätejä ym. sukulaisia. Touhua myös kavereiden ja harrastusten kanssa. Tuo on typeryyttä luokassa, että huudetaan noin, mutta sellaista usein tapahtuu koulussa, mutta musiota että nuo huutajat eivät ole itse yhtään sinua perempia. Typeryyttä tuollainen on.

• Sigh.

Kiitos paljon vinkeistä :)

• jktyuuu

Taidat olla

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      58
      5040
    2. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      54
      4552
    3. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      121
      4482
    4. Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?

Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san
      Ikävä
      293
      1617
    5. 81
      1301
    6. Sulla on mies

Aivan liikaa naisia.
      Ikävä
      228
      1298
    7. Kerro kaivattusi etunimi

Miehille..
      Ikävä
      68
      1255
    8. 305
      988
    9. Kadutko mitään?

Minä kadun ikävässä kirjoittamista, mutta en saa sitä tekemättömäksi.
      Sinkut
      199
      930
    10. Pääsit koskettamaan

Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.
      Ikävä
      50
      810
    Aihe