Meillä on lähes 20 vuotta vanhaa pensasaitaa, osa unkarin syreeniä ja osa isotuomipihlajaa. Voiko näitä aitoja uudistaa "mallia orapihlaja" eli leikata aidat ihan matalaksi? Jos voi, niin mikä olisi paras ajankohta?
Pensasaidan uudistus
3
626
Vastaukset
- Putte Puutarhuri
Et kertonut onko ne laitettu kasvamaan sekaisin, vuorotellen, vai ensin toinen ja sitten toinen. Unkarinsyreenillä se onnistuu, mutta isotuomipihlajalla on yritykset yleensä päättyneet lähinnä fiaskoon. Leikkausaika kummallakin maaliskuu. Tällä taimipalstalla on toisessa kohtaa kuinka unkarinsyreeniä tulee jatkossa leikata kun keväällä on ensin vetänyt noin 15-20cm kantoon.
- aituri
Tontin yksi sivu on unkarin syreeniä ja kaksi isotuomipihlajaa. Molempien istutusväli näyttäisi olevan noin 40 senttiä.
- syreeni
Me laitoimme matalaksi keväällä lähes juureen saakka unkarinsyreeniaidan ja kesän aikana kasvoi jo lähes metrin korkuiseksi ilman lannoitusta, lehdetkin olivat valtavia, seuraavana kesänä kukkivat jo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005378652Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo5370824h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?102231Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1651237Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17876Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.40784Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57752Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?72744- 46725
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36657