Ruotsista halpa dieselmoottori

vaihto mielessä

Onko jollakin kokemuksia kiinalaisista dieseleistä? Kaivureita on jo jonkin aikaa tuotu maahan, joten luulisi huhujen jo liikkuvan. Ruotsissa näkyy olevan Polarprod AB myymässä RRUN-dieseleitä myös veneisiin. Oletteko kuulleet huhuja suomalaisesta myyjästä? Hinnat ovat ainakin houkuttelevia, alkoi kiiinnostamaan todella Perkinssin vaihto.

60

4661

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äpöoliukytr

      Kiinalainen ja intialainen kopiodiesel iskee yleensä pikku uudistuksilla itsensä paremmaksi aitoa. Niin kävi Fordille ja niin näyttää käyvän Volvon vehkeillekin.

      Ne tekevät nelivuorossa dieseliä, jotka 90% menee maan omaan bussi- ja ka-käyttöön Kiinassa. Intialaisilla on varaa myydä Eurooppaan Mersuja, Deutzia, Fordeja ja Manneja kopiomoottoreina. Kuka olisi uskonut 10 vuotta sitten?

    • Kiinalaista pas

      On paljonkin kokemusta erinäisistä kiinalaisista tuotteista, lähinnä pumpuista, venttiileistä, suodattimista, yms. Yleensä nämä ovat kopioita tunnettujen valmistajien tuotteista.

      Nämä ovat vieläpä paljon yksinkertaisempia laitteita kuin dieselmoottori ja näissäkin laatu on mitä on. Tasalaatuista tuotetta ei kiinalaiselta valmistajalta saa, se nyt vaan on fakta. On täysin eri asia ostaa kiinassa tehty länsimaalaisen tai japanilaisen firman tuote kuin kiinalaisen firman tuote. Laadunvalvonta on avainsana.

      Haluatko tosiaan kiinalaisen moottorin veneeseen???

      • Kiinan kauppaa käyvä

        Kiinalainen tekee ja kykenee tekemään juuri niin hyvän ja laadukkaan tuotteen kuin asiakas on valmis maksamaan. Halpakama on sontaa, mutta rahalla saa laatua Kiinassakin, todennäköisemmin kuin joku hanttapulifirma Euroopassa, joka puhuu reppavia laadusta ja laaduntarkkailusta.


      • Myös Kiinan kokemuk
        Kiinan kauppaa käyvä kirjoitti:

        Kiinalainen tekee ja kykenee tekemään juuri niin hyvän ja laadukkaan tuotteen kuin asiakas on valmis maksamaan. Halpakama on sontaa, mutta rahalla saa laatua Kiinassakin, todennäköisemmin kuin joku hanttapulifirma Euroopassa, joka puhuu reppavia laadusta ja laaduntarkkailusta.

        Joo näin on. Mutta tässä(kin) tapauksessa motivaatio ostaa Kiinalaista oli nimenomaan halpa hinta. Eli laatu voi olla oikeasti mitä sattuu.


      • Profiittia vaan
        Myös Kiinan kokemuk kirjoitti:

        Joo näin on. Mutta tässä(kin) tapauksessa motivaatio ostaa Kiinalaista oli nimenomaan halpa hinta. Eli laatu voi olla oikeasti mitä sattuu.

        Laatu nykyään kaikessa, ihan mitä sattuu - valmistajasta, tai siis merkistä riippumatta. Valmistajathan ovatkin jo todennäköisesti samoja Kiinalaisia tehtaita. Maksetaan siis 95% pelkästä kuvitelmasta laadussa, kun on "oikein merkkituote".

        Tottahan on viellä niitäkin, joissa laatu tosiaan on mitä luvataan, mutta todella harvoin. Veneenmoottoreissa Volvot poksahtelee ja Mercruiserit kiukuttelee. Ei se siis ole valmistajasta kiinni. Vaan tästä hullusta voitontavoittelusta, jossa mikään ei riitä.


    • 66
    • kujyhrgte

      On nokialainen kännymies juosten ottanut kuvia.
      Vaihteistossa on kylläkin JLM, mutta ulkomuoto on kopio Pytonista ja mallin 322 moottorissa toisissa kuvissa on kiinni selvä ZF!
      Molemmat alansa parhaita tuotteita ja jos kinuski on vielä tehnyt jonkin patentin rikkovan lisäkeksinnön, niin ei se ainakaan pahenna laatikkoa.
      Lombardia muuten tehdään Kiinassa.

      • Kiinan kauppaa käyvä

        Taita olla "patentit" meneet jo pitkäksi noista vehkeistä, eikä ole välttävätt edes ollut mailmaa kattavaa patenttia, kuten hyvin harvalla on.


    • ghg

      Jos kiinalainen on tehnyt jonkin "parannuksen" kopioimaansa tuotteeseen, niin se ei todellakaan ole muuttunut paremmaksi.

      Mitkä Lombardinin mallit tehdään kiinassa?

    • aatteen mies

      Kiinalaisissa dieseleissä on sama vuoden valmistajatakuu, kuin eurooppalaisissakin. Diesel kestää tuhansien tuntien käytön, jos se kestää ensimmäiset 50 tuntia. Siitä se kestää sen 200 tuntia lisää kesästä kesään. Ei siinä huollon kanssa voi olla feelua. Metalli on metallia ja saman kaltaiset osat siellä liikkuu, kuin ruåttissakin tehdyissä.

      Tuohon aatteeseen missä mikin moottori nykyään valetaan ja jyrsitään kokoon, pitää sanoa, että vanhoissa Euroopan merkeissä voi olla BMW tai Citroen valussa, mutta se valu onkin konttitavarana tullut halvasta kinuskitehtaasta.
      Maailman latureista ja starteista yli puolet kootaan Aasiassa. Ovenkahvat, saranat ja kromilistat ovat kohta 100% kiinalaista tuotetta. Lisäksi vielä rengasvalmistajat siirtävät tehtaitaan Singaporeen, Malesiaan ja Kiinaan. Raaka-aine on lähellä ja työvoima ei maksa mitään.

      • metalurkki

        Tuolta se maailma näyttää, jos sopivan ruusunpunaisia laseja käyttää. Metalliseoksissa on suuriakin laatueroja, vaikka olisivat samalla nimikkeellä ja samanvärisiä. Ja samastakin metallista yksi valaa laadukkaampia osia kuin toinen. Jo siinä on yksi oleellinen syy, jonka takia se 50 tuntia kestänyt kone voi hajota 55 tai 255 tunnin kohdalla paremman jatkaessa 2000:een. Etsi vaikka käsiisi kiinalaisten sakkelien vetokokeita.

        Sen verran olen joutunut käyttämään kiinalaisia työkaluja, etten kovin helpolla kiinalaista laadunvalvontaa olevaa moottoria veneeseeni laittaisi.


      • äöoiluyjt
        metalurkki kirjoitti:

        Tuolta se maailma näyttää, jos sopivan ruusunpunaisia laseja käyttää. Metalliseoksissa on suuriakin laatueroja, vaikka olisivat samalla nimikkeellä ja samanvärisiä. Ja samastakin metallista yksi valaa laadukkaampia osia kuin toinen. Jo siinä on yksi oleellinen syy, jonka takia se 50 tuntia kestänyt kone voi hajota 55 tai 255 tunnin kohdalla paremman jatkaessa 2000:een. Etsi vaikka käsiisi kiinalaisten sakkelien vetokokeita.

        Sen verran olen joutunut käyttämään kiinalaisia työkaluja, etten kovin helpolla kiinalaista laadunvalvontaa olevaa moottoria veneeseeni laittaisi.

        Minkäs teet, kun se sun hieno työkalumerkkisikin paljastuu made in kina?


      • en tee
        äöoiluyjt kirjoitti:

        Minkäs teet, kun se sun hieno työkalumerkkisikin paljastuu made in kina?

        Voipi olla vaikka made in kina. Mutta useimmiten, jos siihen lyödään tunnetun valmistajan leima, se tunnettu valmistaja on myös varmistanut työtavat ja materiaalin. Vielä paljon useammin siinä työkalussa ei kuitenkaan lue made in kina, eikä olekaan siellä tehty.


      • Brändit tolloille
        en tee kirjoitti:

        Voipi olla vaikka made in kina. Mutta useimmiten, jos siihen lyödään tunnetun valmistajan leima, se tunnettu valmistaja on myös varmistanut työtavat ja materiaalin. Vielä paljon useammin siinä työkalussa ei kuitenkaan lue made in kina, eikä olekaan siellä tehty.

        Tunnettu valmista, tai merkki brändi ei ole nykyään enää mikään laadun tae, todennäköisempää on että se vanha "laatumerkki" ratsastaa sillä vahalla maineella ja täyttä sontaa laatuna, idiootit asiakkaat eivät vaan kehtaa myöntää olevansa pettyneitä tavaraan, kun kerran isot poja niitä ovat kehuneet ja julkkiksetkin mainostaneet ;)


      • siperia opettaa
        Brändit tolloille kirjoitti:

        Tunnettu valmista, tai merkki brändi ei ole nykyään enää mikään laadun tae, todennäköisempää on että se vanha "laatumerkki" ratsastaa sillä vahalla maineella ja täyttä sontaa laatuna, idiootit asiakkaat eivät vaan kehtaa myöntää olevansa pettyneitä tavaraan, kun kerran isot poja niitä ovat kehuneet ja julkkiksetkin mainostaneet ;)

        Et ole tainnut juurikaan työkaluja käyttää.


      • u,kitui,k
        siperia opettaa kirjoitti:

        Et ole tainnut juurikaan työkaluja käyttää.

        älyn ja tiedon käyttö?


      • siperia opettaa
        u,kitui,k kirjoitti:

        älyn ja tiedon käyttö?

        Lisää noihin vielä taito...ja sitten ne työkalut.


      • mennyt maine
        Brändit tolloille kirjoitti:

        Tunnettu valmista, tai merkki brändi ei ole nykyään enää mikään laadun tae, todennäköisempää on että se vanha "laatumerkki" ratsastaa sillä vahalla maineella ja täyttä sontaa laatuna, idiootit asiakkaat eivät vaan kehtaa myöntää olevansa pettyneitä tavaraan, kun kerran isot poja niitä ovat kehuneet ja julkkiksetkin mainostaneet ;)

        Tuollainen brändikäyttäytyminen liittyy lähinnä kuluttajatuotteisiin. Ammattikäytössä maine lähtee paljon nopeammin sontaa myymällä. Jos kerran ostaa työstökoneen, jonka runko murtuu, jättää seuraavalla kerralla valmistajaan ja sen sukulaisiin pitkän hajuraon ja kavereillekin siitä kerrotaan.

        Enpä muuten ole juuri nähnyt julkkiksia työkaluja mainostamassa.


      • Brändit tolloille
        mennyt maine kirjoitti:

        Tuollainen brändikäyttäytyminen liittyy lähinnä kuluttajatuotteisiin. Ammattikäytössä maine lähtee paljon nopeammin sontaa myymällä. Jos kerran ostaa työstökoneen, jonka runko murtuu, jättää seuraavalla kerralla valmistajaan ja sen sukulaisiin pitkän hajuraon ja kavereillekin siitä kerrotaan.

        Enpä muuten ole juuri nähnyt julkkiksia työkaluja mainostamassa.

        Pahempaa on brändikäyttäytyminen "ammattilaisilla", eivätkä edes tajua kyseenalaistaa laatua, kunhan väri ja merkki ovat oikeita :) Koneet ja laitteet hajoaa käsiin, mutta tollot hakee lisää samaa sontaa, kun kerran on viimitteen päälle pro-kamaa :)
        Kun halutaan myydä "ammattilaatua", lisätään tyyppimerkintään "PRO" ja hups, tuli kympin laitteesta pelkällä värin vaihdolla ja PRO-merkinnällä 300,- ammattilaislaite :) Idiootteja tuntuu riittävän ja PRO myy :)


      • tollo oot
        Brändit tolloille kirjoitti:

        Pahempaa on brändikäyttäytyminen "ammattilaisilla", eivätkä edes tajua kyseenalaistaa laatua, kunhan väri ja merkki ovat oikeita :) Koneet ja laitteet hajoaa käsiin, mutta tollot hakee lisää samaa sontaa, kun kerran on viimitteen päälle pro-kamaa :)
        Kun halutaan myydä "ammattilaatua", lisätään tyyppimerkintään "PRO" ja hups, tuli kympin laitteesta pelkällä värin vaihdolla ja PRO-merkinnällä 300,- ammattilaislaite :) Idiootteja tuntuu riittävän ja PRO myy :)

        Pro-liite vasta onkin pelkkää kuluttajille suunnattua markkinointia. Sillä myydään hammasharjatkin, eikä silti moni taida ammatikseen hampaitaan harjata. Aivan ilman mitään liitteitä tyyppimerkinnässä tietää, että ne kalliit vehkeet kestää tietyiltä valmistajilta. Halpiksilla tulee työstä vain sutta ja sekundaa, vaikka olisi extra-pro super.

        Ammattilainen käyttää koneitaan ammattimaisesti ja miettii, mitä työkalukustannukset tuntuvat katteissa. Eikä osta hyvänkään valmistajan huonoksi todettua tuotetta kahta kertaa. Joskus sitä yrittää ostaa halpaa, kun ajattelee koneen tulevan vain kertakäyttöön. Usein se johtaa siihen tavalliseen tapaan ostaa hyvä ja halpa, kun joutuu sitten kuitenkin ostamaan perään sen hyvän.


      • he heee kate
        tollo oot kirjoitti:

        Pro-liite vasta onkin pelkkää kuluttajille suunnattua markkinointia. Sillä myydään hammasharjatkin, eikä silti moni taida ammatikseen hampaitaan harjata. Aivan ilman mitään liitteitä tyyppimerkinnässä tietää, että ne kalliit vehkeet kestää tietyiltä valmistajilta. Halpiksilla tulee työstä vain sutta ja sekundaa, vaikka olisi extra-pro super.

        Ammattilainen käyttää koneitaan ammattimaisesti ja miettii, mitä työkalukustannukset tuntuvat katteissa. Eikä osta hyvänkään valmistajan huonoksi todettua tuotetta kahta kertaa. Joskus sitä yrittää ostaa halpaa, kun ajattelee koneen tulevan vain kertakäyttöön. Usein se johtaa siihen tavalliseen tapaan ostaa hyvä ja halpa, kun joutuu sitten kuitenkin ostamaan perään sen hyvän.

        aika ristiriitaista. hyvälläkin valmistajalla on sinusta huonoa laatua ja huono voi tehdä parasta. päätä nyt!


      • Brändit tolloille
        tollo oot kirjoitti:

        Pro-liite vasta onkin pelkkää kuluttajille suunnattua markkinointia. Sillä myydään hammasharjatkin, eikä silti moni taida ammatikseen hampaitaan harjata. Aivan ilman mitään liitteitä tyyppimerkinnässä tietää, että ne kalliit vehkeet kestää tietyiltä valmistajilta. Halpiksilla tulee työstä vain sutta ja sekundaa, vaikka olisi extra-pro super.

        Ammattilainen käyttää koneitaan ammattimaisesti ja miettii, mitä työkalukustannukset tuntuvat katteissa. Eikä osta hyvänkään valmistajan huonoksi todettua tuotetta kahta kertaa. Joskus sitä yrittää ostaa halpaa, kun ajattelee koneen tulevan vain kertakäyttöön. Usein se johtaa siihen tavalliseen tapaan ostaa hyvä ja halpa, kun joutuu sitten kuitenkin ostamaan perään sen hyvän.

        Voi pitää tätä kirjoitustasi kyllä aikahyvin nykypäivän "ammattilaisten" tasoa kuvaavana :) Patsastelevaa joutosakkia, joka kiilloittelee brändituotteita :) Tuolta se meno on kyllä näyttänyt melkein alalla kuin alalla jo 15 vuotta.
        Ammattilaiset lähinnä idiootin tasoa, tekemisestä ja osaamisesta ei tietoakaan, totta kai poikkeuksiakin löytyy, mutta niissä tapauksissa "työkalut ja laitteet" ja niiden merkki, eivät ole mitenkään "ratkaisevassa" asemassa :)


      • kumpaa?
        Brändit tolloille kirjoitti:

        Voi pitää tätä kirjoitustasi kyllä aikahyvin nykypäivän "ammattilaisten" tasoa kuvaavana :) Patsastelevaa joutosakkia, joka kiilloittelee brändituotteita :) Tuolta se meno on kyllä näyttänyt melkein alalla kuin alalla jo 15 vuotta.
        Ammattilaiset lähinnä idiootin tasoa, tekemisestä ja osaamisesta ei tietoakaan, totta kai poikkeuksiakin löytyy, mutta niissä tapauksissa "työkalut ja laitteet" ja niiden merkki, eivät ole mitenkään "ratkaisevassa" asemassa :)

        Sinä et sitten luultavasti ole minkään alan ammattilainen. Tai luulet kaikkien muiden olevan kaltaisiasi tolloja.


      • mun kokemus
        Brändit tolloille kirjoitti:

        Voi pitää tätä kirjoitustasi kyllä aikahyvin nykypäivän "ammattilaisten" tasoa kuvaavana :) Patsastelevaa joutosakkia, joka kiilloittelee brändituotteita :) Tuolta se meno on kyllä näyttänyt melkein alalla kuin alalla jo 15 vuotta.
        Ammattilaiset lähinnä idiootin tasoa, tekemisestä ja osaamisesta ei tietoakaan, totta kai poikkeuksiakin löytyy, mutta niissä tapauksissa "työkalut ja laitteet" ja niiden merkki, eivät ole mitenkään "ratkaisevassa" asemassa :)

        Minä olen tutustunut viimeisen vuoden aikana mm. useamman todella taitavan venepuusepän töihin, todellisten ammattimiesten. Samoin olen käyttänyt muutaman erittäin pätevän metallialan yrittäjän palveluksia, sekä koneistusta että hitsausta. Jopa sinänsä surkealta rakennusalalta olen löytänyt kotiini hyviä tekijöitä. Tarkimpia työkaluistaan ovat tietenkin ne käsityöläiset, venepuusepät, oli kyseessä sitten sähkötyökalu tai taltta. Kukaan noista ammattilaisista ei käytä kiinalaisia.

        Itse olen ollut aikanani harjoittelemassa parissakin yhtiössä lentokoneiden parissa. Jostain syystä sielläkin käytetään niitä työkaluja, jotka maksavat tuplaten sen, mitä keskilaatu ja kymmenkertaisesti halpiksen verran.


    • broisku-Jussi

      Minulla on kokemusta kiinalaisista kolmivaiheisista sähkömoottoreista. Laajensin 2007 kesällä broilerikasvattamoa ja sen katolle laitettiin 28 vaihdinta/imuria kiinalaisin vehkein. Ne ovat nyt siellä pyörineet 24x365x5= kai 44 000 tuntia häiriöttä!
      Isäpappa oli vanhasta siivestä irrotellut Strömbergiä ja Aseaa kasaksi konehallin nurkkaan. Ei niitä voinut korjata, kun aina oli käämitysvika.
      Tiedän, että katolle on nyt kohta mentävä noutamaan moottori kerrallaan laakerityöhön, paineilmaputsaukseen ja jos järkevää, niin lakkakerroksen suihkutukseen. Sitten moottori takaisin.
      Alalla oleva naapuri vaihteli ruotsalaismoottoreita (koottu Unkarissa) käämivikaisena 28 000 tunnin jälkeen.
      Lisäksi mulla on kaksi kiinalaista minitraktoria ollut neljä vuotta kovassa käytössä. Väittivät, että ne kootaan Suomessa, mutta kai vain hytti sentään ruuvataan paikkaansa. Niissä on nelisylinterinen diesel Fotoni nimeltään ja pelkillä suodin/öljyvaihdon huoltotempuilla menevät eteenpäin. Traktorikuviot kaikissa pyörissä ja lämmin lasinen hytti.
      Aikaisemmin oli pikkuinen Honda, joka oli lelu ja pieni John Deer, joka ei ollut talvella halukas käynnistymään, tulemaan lämpimäksi ja kulutti kolmilitraisen lukemia.
      Olemme omalla kaivolla asuinrakennukseen ja tuotantotiloihin. Pumppuihin, kolme rinnakkain varmuudeksi, laitettiin kokemuksen jälkeen kiinalaiset moottorit nyt keväällä.
      Ei siellä meinannut se ruotsalainen kestää. Niitäkin kun tarkkaan katsoo, niin huomaa papereista vasta, että koottu Unkarissa tai Romaniassa. Tietojeni mukaan Asealla moottoritehdas Intiassa.

      • alihankintaostaja

        Kiinalaisten laitteiden suuri ongelma on, että ne on tavallisesti parin miehen nakkikioskien tuomia tyyliin kontti pihaan ja rahoiksi. Sitten kioski kiinni. Näitä ei kiinnosta pätkän vertaa varaosat tai takuuhuollot. Kaikki viat on aina asiakkaan omasta toiminnasta johtuvia ja takuuta ei löydy. Kiinalainen kun myy kelle tahansa, joka ostaa minimimäärän. Tuotemerkillä ei ole heille arvoa, joten ei sen tahrautuminenkaan mitään haittaa.

        Laaduntarkkailu on kiinalaisissa (siis kiinalaisten omissa) tehtaissa melko kehittymätöntä ja maanantaikappaleita tulee vastaan luvattoman usein. Se, että tuote on "made in kina", ei sinänsä tuotetta leimaa huonoksi jos valmistaja on tunnettu.

        Kukahan myy tuohonkin koneeseen varaosat 5 vuoden kuluttua? Epäilen, että jos se ei ole 1:1 kopio jostakin tunnetusta, niin siinähän etsit osia netistä.

        Paljonko tuon hinta on halvempi kuin vastaava tunnetumpi? Itselle kun ei nuo venedieselien hinnat kerro mitään.


      • broisku-Jussi
        alihankintaostaja kirjoitti:

        Kiinalaisten laitteiden suuri ongelma on, että ne on tavallisesti parin miehen nakkikioskien tuomia tyyliin kontti pihaan ja rahoiksi. Sitten kioski kiinni. Näitä ei kiinnosta pätkän vertaa varaosat tai takuuhuollot. Kaikki viat on aina asiakkaan omasta toiminnasta johtuvia ja takuuta ei löydy. Kiinalainen kun myy kelle tahansa, joka ostaa minimimäärän. Tuotemerkillä ei ole heille arvoa, joten ei sen tahrautuminenkaan mitään haittaa.

        Laaduntarkkailu on kiinalaisissa (siis kiinalaisten omissa) tehtaissa melko kehittymätöntä ja maanantaikappaleita tulee vastaan luvattoman usein. Se, että tuote on "made in kina", ei sinänsä tuotetta leimaa huonoksi jos valmistaja on tunnettu.

        Kukahan myy tuohonkin koneeseen varaosat 5 vuoden kuluttua? Epäilen, että jos se ei ole 1:1 kopio jostakin tunnetusta, niin siinähän etsit osia netistä.

        Paljonko tuon hinta on halvempi kuin vastaava tunnetumpi? Itselle kun ei nuo venedieselien hinnat kerro mitään.

        Traktoriako tarkoitat? Hondan leluun verrattuna sain kaksi. JD:hen verrattuna 60% ja paljon pienemmät polttoainekulut ja talvikäytönkin.
        Fotonin huoltoa en tiedä, kun en ole tarvinnu, kuin suotimia. Sitä nyt on tuotu 6-7 vuotta, joten miksi ei olisi varaosia? Nythän niille alkaa käyttöä olemaan. Vai onko kaikki liike-elämässä yhtä tyhmää kuin Kataiset?

        Vertaan vielä, että yli 40 000 tuntia pyörineet sähkömoottorit eivät ole nakkikioskin tavaraa. Ruåttalaiset näyttivät olevan ja samalla 130 % kalliimpia kappaleelta. Luulen venemoottoreissa olevan sama tilanne.

        En ole kiinafani, mutta kirjoituksista voin päätellä, että tietämättömyydestä kirjoitti 7 / 10.


    • kinuski jees

      Otin vähän selvää Ruottista. Esimerkiksi TD 480 eli nelilitrainen turbo 80 hv ja huom! hydraulisella laatikkokytkimellä, maksaa 78 000 kr eli olisiko 7 800 € jokin ruottin valtion kierrätysmaksu 300 €.
      Sen, kun pyytää nostamaan varastosta omaan pakuun ja ajaa Suomeen. Ruåttinpojan firman takuu on EU:n alueella ja varaosaa löytyy kolmesta paikkaa EU:ssa.

      • Kallis kinuski

        78000SEK = 9250€, ei muuten ole halpa hinta 80hepoisesta diisselistä.


      • p9o8iu76y
        Kallis kinuski kirjoitti:

        78000SEK = 9250€, ei muuten ole halpa hinta 80hepoisesta diisselistä.

        Et sitten huomannut, että mukaan hintaan tulee hydraulinen poksi? Katsohan mitä maksaa sellanine ZF nimellä! Ei älä katso! Minä kerron 3500-5000 euroa!


    • Kallis kinuski

      Se on siinäkin tapauksessa ihan tolkuttoman kallis KIINALAISEKSI.

      Eikä muuten maksa se 80heppaiseen koneeseen sopiva ZF mitään 3500-5000€ tai saa siitä varmaan senkin maksaa jos välttämättä haluaa mutta onhan se aika reilusti yli listahinnan.

      • öplokijuhy

        juu ja käpylehmät ovat halpoja jos on kokapullossa siivet.


    • Markkinointia

      Hyvin luultavasti tämäkin ketju on aloitettu markkinointimielessä ja aloittaja on luultavasti se ruotsalainen kauppias, eihän kukaan nyt voisi oikeasti suunnitella vaihtavansa Perkinsin johonkin kiinanmoottoriin.

      • iuytr

        ja sinä lienet kone-keskon juoksupoika tai välittäjä_LKV


      • cfghjfhfhxx
        iuytr kirjoitti:

        ja sinä lienet kone-keskon juoksupoika tai välittäjä_LKV

        Miksi kuvittelet, että olisin kiinteistönvälittäjä ja miten ihmeessä se liittyy venemoottoreihin??

        Kumallinen ajatuksenjuoksu...

        Eikä mulla ole muuten Plussa-korttiakaan, joten se siitä Keskolaisuudesta


      • Made in Suomi
        cfghjfhfhxx kirjoitti:

        Miksi kuvittelet, että olisin kiinteistönvälittäjä ja miten ihmeessä se liittyy venemoottoreihin??

        Kumallinen ajatuksenjuoksu...

        Eikä mulla ole muuten Plussa-korttiakaan, joten se siitä Keskolaisuudesta

        Paremman koneen saat kun kiikutat perkinssisi osaavaan dieselkoneistamoon täyskunnostettavaksi. HInta noin 4-6 tonnia ja saa varmasti toimivan ja alkuperäistäkin paremman koneen. Lisäksi tukee suomalaista työtä.


      • Kusetus by Finn
        Made in Suomi kirjoitti:

        Paremman koneen saat kun kiikutat perkinssisi osaavaan dieselkoneistamoon täyskunnostettavaksi. HInta noin 4-6 tonnia ja saa varmasti toimivan ja alkuperäistäkin paremman koneen. Lisäksi tukee suomalaista työtä.

        Siellä "osaavassa" dieselkorjaamossa sitten päivärahalla työharjoitteilussa oleva pitkäaikastyötön lähettää sen "osaavasti" Viroon koneistetavaksi, josta sen saa luvatun kolmenviikon sijasta 4 kuukausen päästä ja annettu kustannusarviokin on tuplaantunut, sen lisäksi moottorista hävinnyt puolet osista jotka "ammattimainen suomalainen koneistamo" väittää jo puuttuneen alunperinkin.

        Vihonviimeinen paikka viedä mitään korjattavaksi, on suomalainen "korjaamo". Kustannukset kolminkertaistuu ja laitteet edelleen rikki.


    • Bossu

      Ainakin kiinalaiset perämoottorit on tosi epäluotettavia. Kiinalaistraktoreissa on kuulemma ongelmana se, että ne on koottu aivan villeistä osista, jotka on satuttu halvimmalla löytämään, joten halpoja varaosia ei tahdo löytyä. Joku laakeri voi olla harvinaista laatua, jota ei kaupasta saa. Kyllä se vain moottoreissakin on niin, että laatu maksaa.

      • 0p9o8i7u6

        joo ja jotkut tekee käpylehmiä männynkävystä! toisilla karkkipaperit ei pysy marjannen päällä ja kolmansilla on koulurepussa aku ankan kuva väärinpäin.


      • Ping Pong
        0p9o8i7u6 kirjoitti:

        joo ja jotkut tekee käpylehmiä männynkävystä! toisilla karkkipaperit ei pysy marjannen päällä ja kolmansilla on koulurepussa aku ankan kuva väärinpäin.

        Tätä kiinanroskaa on ikävä kyllä joka paikka pullollaan, laatu ei todellakaan ole sillä tasolla, että tuotteet olisivat käyttökelpoisia.

        Veneen dieselmoottori on vieläpä siinä mielessä hankala, että kun se hajoaa, niin aika moni joutuu käyttämään korjaamon palveluita saadakseen koneen kuntoon. Kuinkahan moni korjaamo lähtisi edes korjaamaan kiinalaista moottoria, ei varmaan kovinkaan moni, koska korjaukselle yleensä annetaan jonkinlainen takuu.

        Koittakaapa soitella johonkin korjaamoon kesken kauden ja kertoa, että dieselmoottori merkkiä ping pong on rikki, tarvittais huoltomies ja varaosat. Voi olla aika vaikeaa löytää korjaaja ja osat.


      • ei Välittäjä_LKV
        Ping Pong kirjoitti:

        Tätä kiinanroskaa on ikävä kyllä joka paikka pullollaan, laatu ei todellakaan ole sillä tasolla, että tuotteet olisivat käyttökelpoisia.

        Veneen dieselmoottori on vieläpä siinä mielessä hankala, että kun se hajoaa, niin aika moni joutuu käyttämään korjaamon palveluita saadakseen koneen kuntoon. Kuinkahan moni korjaamo lähtisi edes korjaamaan kiinalaista moottoria, ei varmaan kovinkaan moni, koska korjaukselle yleensä annetaan jonkinlainen takuu.

        Koittakaapa soitella johonkin korjaamoon kesken kauden ja kertoa, että dieselmoottori merkkiä ping pong on rikki, tarvittais huoltomies ja varaosat. Voi olla aika vaikeaa löytää korjaaja ja osat.

        Huomaan, että tietosi ovat välittäjän kookletasolla!
        Soittele itse juhannusviikolla venekorjaamoon ja saat kuulla, että elokuun 15. jälkeen on mahdollisuus saada rakkine sisään. Vaikka se olisi tehty jumalan huoneessa taivaassa.

        Miten kiinalainen jousi, venttiili tai männänrengas voikaan olla sulle noin vaikea ja pelottava?


      • Totta niin
        ei Välittäjä_LKV kirjoitti:

        Huomaan, että tietosi ovat välittäjän kookletasolla!
        Soittele itse juhannusviikolla venekorjaamoon ja saat kuulla, että elokuun 15. jälkeen on mahdollisuus saada rakkine sisään. Vaikka se olisi tehty jumalan huoneessa taivaassa.

        Miten kiinalainen jousi, venttiili tai männänrengas voikaan olla sulle noin vaikea ja pelottava?

        Joka ukko, kun tuntee planeettapyörät, duopropit , ikuisuuslaakereiden energiat, spiraalivaimentimet ym, ja jotkut vielä osaa kuparoida jaloteräsveneitäkin, niin näille moottorimiehille joku kiinalainen männänrengas tai muu pikkuvika ei muodosta edes hidastetta, mielikuvitus korjaa paljon pahemmatkin konevauriot merelläkin.

        Ennenkaikkea näillä taitajilla on tapana joka välissä esitellä omaa erinomaisuuttaan vähättelemällä muiden tietoja.

        Aika velikultia ! !


      • Huh huh ! !
        ei Välittäjä_LKV kirjoitti:

        Huomaan, että tietosi ovat välittäjän kookletasolla!
        Soittele itse juhannusviikolla venekorjaamoon ja saat kuulla, että elokuun 15. jälkeen on mahdollisuus saada rakkine sisään. Vaikka se olisi tehty jumalan huoneessa taivaassa.

        Miten kiinalainen jousi, venttiili tai männänrengas voikaan olla sulle noin vaikea ja pelottava?

        Taas oli moottoriimies / Wickström- asiaa.

        Piti päästä edes jostain kiinni voidakseen purkaa patoutunutta vihaansa välittäjää tölväisemällä, mitään muuta asiaa ei koko tuherruksessa ollutkaan.

        Milään toimitusajalla tai korjaamoiden kiireillä ei ole mitään tekemistä asiaan, jos käyttäjältä puuttuu luottamus laitteiden toimintaan, niin veneilystä on nautinto poissa, eikä tässä ole edes kyse todellisesta kestävyydestä, ennakkoluulo on yleensä suurempi vaikuttaja tunteeseen.
        No näille veneettömille rannalta räkättäjille tällaiset asiat on tietenkin vieraita, pääasia että pääsee pilaamaan koko ketjun typeryyksillään.


      • iouyt
        Huh huh ! ! kirjoitti:

        Taas oli moottoriimies / Wickström- asiaa.

        Piti päästä edes jostain kiinni voidakseen purkaa patoutunutta vihaansa välittäjää tölväisemällä, mitään muuta asiaa ei koko tuherruksessa ollutkaan.

        Milään toimitusajalla tai korjaamoiden kiireillä ei ole mitään tekemistä asiaan, jos käyttäjältä puuttuu luottamus laitteiden toimintaan, niin veneilystä on nautinto poissa, eikä tässä ole edes kyse todellisesta kestävyydestä, ennakkoluulo on yleensä suurempi vaikuttaja tunteeseen.
        No näille veneettömille rannalta räkättäjille tällaiset asiat on tietenkin vieraita, pääasia että pääsee pilaamaan koko ketjun typeryyksillään.

        sekopoltsi?


    • Ping Pong

      Olet oikeassa, kiinalaiset koneen osat ovat pelottavia, niistä kun ei koskaan voi mennä takuuseen.

      Mikä noissa kiinanrakkineissa on niin ihanaa? Ja mikä muuten on kookle?

    • RunRun

      Aasian halpatuotantotavaraa ostaessa pitäisi pitää mielessä, että tuotanto tapahtuu hyvin usein erittäin epäinhimillisissä oloissa. On varsin opettavaista vierailla noissa paikoissa ja nähdä omin silmin mitä se on.

      Ja sitä lähes palkatta työskentelevää kiinalaista ei kiinnosta yhtään lähteekö tehtaalta ulos sutta vai sekundaa.

      Ei tulisi mieleenkään ostaa tuollaista.

      Mitenkähän mahtaa olla, täyttääkö nuo kiinanmoottorit mitään ympäristönormeja? Puhumattakaan siitä, miten tehtailla hoidetaan ympäristöasiat. Ai niin, Kiina on kaukana meistä, sehän ei siis haittaa... Vai miten on?

      Se vanha Perkins kannattaa korjata, niin on taas hyvä moottori pitkäksi aikaa.

    • mää oon tyhmä?

      Kiinnostuin ja keskustelin Ruotsiin Polarprodin johtajan kanssa. Odotan vain lopullista vahvistusta RRun 332 turbodieselin vaihteen mittariston kaapeloinnin toimitusehdoista. En hae itse Ruotsista, vaan Ahola trans oy tuo sen verstaani pihaan. Saan 1500 kuutioisen turbotetun dieselin vaihteen puoleen hintaan, kuin kyselin Suomessa EU-moottoria. Minulle uppiksessa riittää 32 hevosta ja runsaan parinsadan gramman kwh kulutus.
      Tämä tuli tältä pöllösaitilta minulle lahjana. Olin jo kallistumassa juurijuuri alle kymppitonnin pakettiin.
      Moottorilla on kahden vuoden EU takuu. Varaosaa ja huoltoa löytyy Ruotsista tai Suomesta, kun jonkin moottorikorjaamon saavat sopimukseen.
      Ruotsissa RRun moottoreita on myyty yli 500 kpl veneisiin ja muuten paikalliskäyttöön 300kpl!
      Vielä lisää! Startti ja laturi, kuten kuvista tietävät huomaa ovat Bosch- kopiot. Katselkaahan lisää yksityiskohtakuvia, niin huomaatte nerokkaita ratkaisuja.

      • alihankintaostaja

        Onnea ja menestystä ostoksellesi.

        Laskitko muuten sen, paljonko moottorisi arvo on vaikka 5 vuoden kuluttua ja paljonko tuon tuplahintaisen toisen koneen arvo. Kustannushan ei ole ostohinta vaan sen pitoajan hinta.


      • mä oon tyhmä?
        alihankintaostaja kirjoitti:

        Onnea ja menestystä ostoksellesi.

        Laskitko muuten sen, paljonko moottorisi arvo on vaikka 5 vuoden kuluttua ja paljonko tuon tuplahintaisen toisen koneen arvo. Kustannushan ei ole ostohinta vaan sen pitoajan hinta.

        En elätä itseäni moottorikauppiaana. Moottori tulee uuteen veneeseeni, jolla nautin, rentoudun, liikun ja korvaan kuluttavan yrittäjäelämäni vaatimuksia.
        Veneen hinnasta moottori vaihde akseli potkuri lämmönvaihtimet polttoainejärjestelmä ja navikointi/ruorikoneisto on noin puolet eli 45-50 tonnia. Niistä voi hajota ensimmäisenä kesänä kaikki, tai kestää 15 vuotta.
        Moottorissa on takuu ja sen hinta lienee pihassa minulle 5750 euroa (ratkennee torstaina). Se on tuosta kaikesta tekniikan hinnasta vain kymmenes osa. Päätyessäni toiseen moottoriin ja vaihteeseen niiden osuus olisi jo tuosta hinnasta yli kaksikymmentä prosenttia.
        Venettä on rakennettu nyt 8 kuukautta ja se on siinä pisteessä, että tämä moottori ja akseliasennus, sekä asumisen vehkeet kiinni, niin se jää odottamaan Vappua ja vettä ajamiseen.
        Tämä oli kieltämättä nopea päähänpisto ja vain siksi, että näin tuon ruotsalaisyrityksen ja sain johtajan puhelimeen. Olen katsellut nuo kolmen maahantuojamme kamat ja hinnat. Verrannut sen täälläkin käsitellyn Deutzin, Kubotan, Yanmarin, Volvon ja muihin pötköttimiin. Rahahan tässä säästyy 5000! Ei kukaan viittä vuotta vanhaa venettä osta ja tai hinnoittele moottorin mukaan,. Kyllä kokonaisuus on hinnan muodostumisen perusta.


      • alihankkijaostaja
        mä oon tyhmä? kirjoitti:

        En elätä itseäni moottorikauppiaana. Moottori tulee uuteen veneeseeni, jolla nautin, rentoudun, liikun ja korvaan kuluttavan yrittäjäelämäni vaatimuksia.
        Veneen hinnasta moottori vaihde akseli potkuri lämmönvaihtimet polttoainejärjestelmä ja navikointi/ruorikoneisto on noin puolet eli 45-50 tonnia. Niistä voi hajota ensimmäisenä kesänä kaikki, tai kestää 15 vuotta.
        Moottorissa on takuu ja sen hinta lienee pihassa minulle 5750 euroa (ratkennee torstaina). Se on tuosta kaikesta tekniikan hinnasta vain kymmenes osa. Päätyessäni toiseen moottoriin ja vaihteeseen niiden osuus olisi jo tuosta hinnasta yli kaksikymmentä prosenttia.
        Venettä on rakennettu nyt 8 kuukautta ja se on siinä pisteessä, että tämä moottori ja akseliasennus, sekä asumisen vehkeet kiinni, niin se jää odottamaan Vappua ja vettä ajamiseen.
        Tämä oli kieltämättä nopea päähänpisto ja vain siksi, että näin tuon ruotsalaisyrityksen ja sain johtajan puhelimeen. Olen katsellut nuo kolmen maahantuojamme kamat ja hinnat. Verrannut sen täälläkin käsitellyn Deutzin, Kubotan, Yanmarin, Volvon ja muihin pötköttimiin. Rahahan tässä säästyy 5000! Ei kukaan viittä vuotta vanhaa venettä osta ja tai hinnoittele moottorin mukaan,. Kyllä kokonaisuus on hinnan muodostumisen perusta.

        Sen takia hinnasta kirjoitin, että tuo moottori varmaankin ostetaan juurikin sen ostohinnan takia.

        Varmaankaan se "tuplahintainen" eu-moottori ei suorituskyvyltään tai huollon saatavuuden suhteen ole tuota moottoria huonompi? Tuskin luotettavuuskaan?

        Täällä varmaan monia kiinnostaa tuon moottorin laatu, joten jos jaksat kirjoitella kokemuksia kunhan pääset sitä käyttämään,niin kiinnostuneita lukijoita varmaan löytyy.


      • alihankkijaostaja
        mä oon tyhmä? kirjoitti:

        En elätä itseäni moottorikauppiaana. Moottori tulee uuteen veneeseeni, jolla nautin, rentoudun, liikun ja korvaan kuluttavan yrittäjäelämäni vaatimuksia.
        Veneen hinnasta moottori vaihde akseli potkuri lämmönvaihtimet polttoainejärjestelmä ja navikointi/ruorikoneisto on noin puolet eli 45-50 tonnia. Niistä voi hajota ensimmäisenä kesänä kaikki, tai kestää 15 vuotta.
        Moottorissa on takuu ja sen hinta lienee pihassa minulle 5750 euroa (ratkennee torstaina). Se on tuosta kaikesta tekniikan hinnasta vain kymmenes osa. Päätyessäni toiseen moottoriin ja vaihteeseen niiden osuus olisi jo tuosta hinnasta yli kaksikymmentä prosenttia.
        Venettä on rakennettu nyt 8 kuukautta ja se on siinä pisteessä, että tämä moottori ja akseliasennus, sekä asumisen vehkeet kiinni, niin se jää odottamaan Vappua ja vettä ajamiseen.
        Tämä oli kieltämättä nopea päähänpisto ja vain siksi, että näin tuon ruotsalaisyrityksen ja sain johtajan puhelimeen. Olen katsellut nuo kolmen maahantuojamme kamat ja hinnat. Verrannut sen täälläkin käsitellyn Deutzin, Kubotan, Yanmarin, Volvon ja muihin pötköttimiin. Rahahan tässä säästyy 5000! Ei kukaan viittä vuotta vanhaa venettä osta ja tai hinnoittele moottorin mukaan,. Kyllä kokonaisuus on hinnan muodostumisen perusta.

        Sen takia hinnasta kirjoitin, että tuo moottori varmaankin ostetaan juurikin sen ostohinnan takia.

        Varmaankaan se "tuplahintainen" eu-moottori ei suorituskyvyltään tai huollon saatavuuden suhteen ole tuota moottoria huonompi? Tuskin luotettavuuskaan?

        Täällä varmaan monia kiinnostaa tuon moottorin laatu, joten jos jaksat kirjoitella kokemuksia kunhan pääset sitä käyttämään,niin kiinnostuneita lukijoita varmaan löytyy.


    • fdsfdsafadfadsfads

      "Ei kukaan viittä vuotta vanhaa venettä osta ja tai hinnoittele moottorin mukaan,. Kyllä kokonaisuus on hinnan muodostumisen perusta."

      Totta kirjoitat! Nykyostaja ei aina halua kurkistakaan moottoritilaan. Riittää, kun välittjä tai myyjä näyttää, että tämä on punainen, musta tai sininen. Ostajaa kiinnostaa vain vauhti ja kulutus.

      • vanha veneilijä

        Enpä tuota tiedä.
        Itse ainkin olen juurikin kriittinen mm moottoriin, niin uutta kuin käytettyäkin venettä ostaessa.
        En ilmeiseti kuulu esittämääsi joukkoon "ei kukaan", enkä muutenkaan ole joka vuosi venettä uusimassakaan, väitteesi vain tuntui aika vieraalta.


      • ikäloppu soutaja
        vanha veneilijä kirjoitti:

        Enpä tuota tiedä.
        Itse ainkin olen juurikin kriittinen mm moottoriin, niin uutta kuin käytettyäkin venettä ostaessa.
        En ilmeiseti kuulu esittämääsi joukkoon "ei kukaan", enkä muutenkaan ole joka vuosi venettä uusimassakaan, väitteesi vain tuntui aika vieraalta.

        luulet olevasi yläpuolella? katso palsan juttuja. enisn ostetaan ja sitten täältä kysellään mikä on, kuinka toimii, miksi se ei toimi?


      • Aivan pohjallako ?
        ikäloppu soutaja kirjoitti:

        luulet olevasi yläpuolella? katso palsan juttuja. enisn ostetaan ja sitten täältä kysellään mikä on, kuinka toimii, miksi se ei toimi?

        Jotenkin vaan vaikuttaa että jos myytävän veneen perälaudassa roikkuu joku tuntematon venäläismerkkinen perämoottori, niin myynti on nihkeämpää niillekin asiakkaille, jotka eivät moottorin merkistä välitä.
        Sama ilmiö se on, vaikka moottori olisi veneen sisölläkin.

        Ne jotka kertovat että moottorilla ei ole mitään merkitystä, eivät ole koskaan olleet venettä ostamassa.


    • åpo0öiluk

      Töpöille tiedoksi, että kinuskikoneissa ja laitteissa on sama vuoden valmistajatakuu, kuin sveitsiläisissä tai amerikan mexikaanien kokoamsassa välppeessä. Jälkimmäiset maksaa vain 2-3 kertaa enemmän.

    • hienoa, mahtavaa

      Onhan se tosi hienoa, että moottorilla voi huoletta puksutella kokonaisen vuoden, tai jopa kaksi. Pitäähän sen riittää kelle vaan.

      Mulla on veneessä moottori vuosimallia -85, eikä vielä ole vaihtoon menossa. Ei, vaikka uuteen saisi taas sen vuoden takuun, joka kattaa sen kauden 100-200 tuntia ajoa.

    • ÄijäSyvänJoenRannalta

      Se hieno Perkins tai Volvo voi kuitenkin olla Ishikawajima Shibaura Machineryn Japanissa valmistama. Merkin saa useilla tehtailla valita mielensä mukaan, sama laite kuitenkin pakettiin pannaan.

    • äititeresia

      Nykyään on oikein kauppoja mitkä myy kiinalaista paskaa "honkong"
      Meidä elämästä on tullut helvetti tämän kiinalaisen roinan keskellä.
      Haistakaavittu kaikki saatana!

    • missä.säästö

      Lauantaina laskin veneen veteen ja täräytin uuden moottorin käymään. Tosin hevosia on vain 30 verrattuna aloittajan hankkimaan 32:een kiinalaiskaakkiin. Sitä vain kovin kovasti ihmettelen, kun maksoin syksyllä siitä Kubotasta samoin varustein aika tarkkaan saman verran kuin aloittaja neljä vuotta sitten kiinalaisestaan. Missä se edullisuus mahtoi silloin piillä, hänhän väitti säästäneensä 5000?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

      Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      80
      1926
    2. Olet nuorempi nainen aivan ihana

      Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      59
      1778
    3. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

      Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      362
      1672
    4. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

      Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      169
      1453
    5. Mitä vastaisit

      Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      68
      1334
    6. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

      Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1330
    7. Rakastan ja ikävöin sinua

      Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      70
      1263
    8. Vihjeketju naisille

      Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      64
      1208
    9. Kuljettajasi oy konkurssi?!

      Tuliko ahnehdittua liikaa,menikö tämä kuljettajasi oy taksit siis konkurssiin?
      Iisalmi
      14
      1093
    10. KIIKKUSTUOLI

      Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      100
      1087
    Aihe