Ostin jokin aika sitten Meindlin vaelluskengät. Myyjä onnistui myymään mukaan vahan, suihkeen ja pesuaineen (Meindl Cleaner In and Out). Netistä sitten aloin hakea tarkempaa tietoa Meindlin sivuilta kenkien pesusta ja sieltäpä selvisikin, ettei ko. pesuaine sovi Gore tex-kengille, vaikka monet verkkokaupat niin mainostavat (ja kaupoissakin niin luullaan).
Millä siis pesette gore tex-kenkänne, ettei hengittävyys kärsi, onko pelkkä vesi riittänyt? Ja jos joku on pessyt ko. tuotteella, niin miten on käynyt hengittävyyden? Äsken pesin ulkopinnat pelkällä vedellä, mutta joutuu pesemään uudestaan, vaikka rievulla hankasin, ei lähtenyt kaikki lika pois.
Onneksi nuo eivät vielä sisältä löyhkää, kun pohjallisia olen pessyt ja vaihtanut, mutta joskus se on sisäpesukin tehtävä ja silloin ei varman pelkkä vesi riitä hajun tappoon.
Gore tex-vaelluskenkien pesu?
4
1448
Vastaukset
- käpskäps
http://www.ibex-sport.com/merkit/meindl/meindl_hoito.htm
Olisikohan vesi ja nestesaippua mitään? Siitäpä katso. - Edullisia ovat vielä
Aktiivihiilipohjallinen on aika hyvä. Ei kestä kovaa kulutusta, mutta säännöllisesti käytettynä itselläni on kengän säilynyt "hajuttomina".
- poistaa myös kosteut
Tälläiset. http://www.pirkka.fi/tuotteet/62754-pirkka-aktiivihiilipohjallinen-leikattava
- vaatehoitajatar
Itse pesen ihan samalla nestemmäisellä pesuaineella,jota käytän pyykkiinkin.
Laitan sankoon pienen lorauksen ja pesen ihan käsin.
Minulla ei ole noita aktiivihiili-pohjallisia,vain tavalliset. Nekin pesen käsin.
Anna kuivua ja suihkutan kalvokengille tarkoitettua ainetta pintaan kun ovat kuivuneet.
Sen teen ulkona,sillä kämpässäni ei ole tarpeeksi hyvä tuuletus.
Pesuaine tosiaan mielellään nestemäistä,zeoliititonta (zeoliitti tukkii kalvon hengittävät mikroreiät). Annostus on korkeintaan puolet siitä,mitä normivaatteille.
Hyvä huuhtelu. Tämä ohje pätee myös kaikkiin kalvollisiin vaatteisiinkin.
Ja lopuksi se sumutus hoitoaineella,joita saa esim retkeilyliikkeistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1591394Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491205Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241159Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111090- 1261051
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307957- 42929
- 72895
- 73879