Neuvoa vailla, mistä tämä voisi johtua, katalysaattori vai joku muu ongelma kenties? Kärry Avensis 98, muuten ilman huomautuksia katsastus mutta päästöt:
tyhjäkäynti : CO % 0,64 kierroksilla CO % 0,74
CO2 14,4 CO2 14,6
HC ppm 215 HC ppm 64
O2 1,02 O2 0,53
lambda 1,00
olis asiantuntevalle neuvojalle käyttöä, ei huvittas vanhaan kärryyn ruveta kalliita osia hankkimaan tai pitäs ainakin varmasti tietää, että johtuu just tietystä osasta. Eli millä konstilla arvot kohdalleen??
päästöt pielessä, apua kaivataan
27
12828
Vastaukset
- korjaaja.-
Olisikohan nyt kuitenkin syytä mennä korjaamolle? Mahdoton noiden pelkkien arvojen perusteella mitään sanoa, kun syy voi olla monessa kohtaa.. esim. lambda-anturi, katalysaattori jne. jne...
- Aavensisti
Tämän korjaamiseksi ei ole muuta keinoa kuin uusia katalysaattori ja lambda-anturi. Onhan se kallis remontti.
- Pistä
lähikaupan ilmoitustaululle "annetaan hyvään kotiin". Muuten saat korjata hamaan tappiin saakka. Raatojen kierrätys vaan yleistyy.
- Katsuri
katti näyttäs olevan pois pelistä, joko kaput tai sitten kylmä. Käy koittamassa venttiilin nousua pienellä vaihteella 10-20 km ja sen jälkeen korjaamolle päästömittaukseen
- Autoilja vai?
Jäätävää kuraa taas lentää.
Vika voi olla lambdassa, jolloin moottori ei tiedä kuinka paljon ylijäämähappea on pakoputkistossa, jonka takia kone käy liian rikkaalla.
Vaihda myös tulpat ja ilmansuodatin, varmistat näin että palaminen olisi mahdollisimman täydellistä. Voihan vika olla myös tulppajohdoissa, jotka lyövät läpi.
Tulpat, ilmansuodatin lambda on todennäköisimmät syyt.
- DD""""
NO, toyta mies...Osta etanoli muunnos sarja maksaa noin 100 euroa.
ei tarvitse olla huolissaan päästöistä RE85 etanoli palaa puhtaasti..- 19
Mites jos se vika onkin sit siinä tulpan johdossa tai sytytystulpassa?
Eiköhän se etanoolikin tarvitse kipinän syttyäkseen ja todennäköisesti vielä oikeaan aikaan. - Aloottaja
Tiedän edustavani pientä vähemmistöä, mutta mieluummin teen autooni pienen korjauksen ja ajan ehjällä autolla kuin että näkisin vaivaa sen eteen, että pystyisin ajamaan rikkinäisellä.
- Lambda-anturi ok
Tuossahan oli, että lambda 1,00 ts arvo tarkalleen oikea. Ei oikein jää muuta mahdollisuutta kuin katti sökö tai liian kylmä.
- Skoppero
Lambda-arvo ei mittaa lambda-anturin kuntoa, vaan lähinnä se kertoo CO:n ja O2:en suhteesta.
- Lambda on kunnossa
Skoppero kirjoitti:
Lambda-arvo ei mittaa lambda-anturin kuntoa, vaan lähinnä se kertoo CO:n ja O2:en suhteesta.
Tuskin anturi on viallinen, jos lambda-arvo on mitattu tarkalleen oikeaksi 1,00.
- K1-ukko
Lambda on kunnossa kirjoitti:
Tuskin anturi on viallinen, jos lambda-arvo on mitattu tarkalleen oikeaksi 1,00.
Pakokaasuanalysaattorin antama lambda-arvo on laskennallinen eikä sillä ole mitään tekemistä itse lambda-anturin kanssa.
Kunnossa oleva lambda-anturi antaa 0,2...0,8 voltin jännitteen vaihdellen kaasun käytön mukaan.
- cju78x
Mee toyota korjaamolle, ne laittaa piuhat autoon ja sitten näytölle tulee tieto mikä on koneessa vialla, esim juuri lambda-tunnistin. Ei tarvi arvuutella. Käy muukin korjaamo missä tarvittava laitteisto.
- Öövini
Kallista vittuilua!! Ajatti rasvamonttuun!! VETÄKÖÖN VITUN PÄÄÄÄHÄN!! LYSMY!! PERSE!!!
- rotko sen tekee
Autostasi on pakosarja halki. Aivan pieni hiushalkeama riittää eikä sitä äänestä kuule. Koplaa sarjan suoja pois ja totea itse.
- Helppo homma.
Uusi pyörijä virranjakajan kansi. Yleismittarilla mittaa sytytysjohdot. Vaihda kuluneet sytytystulpat uusiin, samoin ilmanputsari.
Olihan katalysaattori kuuma ja kierrokset korotetulla käyntinopeudella noin 2200 - 2400 ?
Tuo nyt on pikku homma saada kuntoon. - anna jopparille
Ikävä kyllä mutta monesti nämä päästöisät ajokit kulkeutuvat myyntiin ja kun kukaan ei osta niin sitten paaliin.
Aina ei edes merkkikorjaamo kykene selvittämään syytä korkeisiin päästöihin vaikka mielellään yrittää. Heillä vaon on tapana, tiedon puutteessa lähteä liikkeelle osasta A joka vaihdetaan ja kun se ei auta niin sitten vaihdetaan osa B jne.
Ketjussakaan ei asiantuntemus pyri mitenkään nokkavasti esille vaan esitykset ovat lähinnä mu-tu heittoja. Esim tulppien vaihto ei auta mitään jos entiset ovat lämpöarvoltaan oikeat ja auto käynnistyy. Suodattimen vaihto ei auta mitään ellei se ole aivan tukossa. No, ei niiden vaihdosta haittaakaan ole mutta päästöongelma ei niillä ratkea.
Kun olet kulutellut aikaa ja rahaa asian kanssa tulee eteen päivä jolloin ehdotetaan koko moottorin ohjausjärjestelmän vaihtoa ja vaikka se ei auta niin sekin osa jätetään paikalleen ja sinä maksat.
Joo, pistä laittaen auto vaihtoon. Annat sen jollekkin kaupustelijalle riesaksi, se kyllä keksii keinon saada uusi leima ja auto kaupaksi ja sinä saat jonkin rakkineen hyvitykseksi.- 25
Tai sit on olemassa se vaihtoehto et sen auton vie ihan oikealle autokorjaamolle.
- Hööh...
Avensiksen pakokaasut on pikku juttu saada kohdilleen, on se niin varmatoiminen peli.
Ei puhettakaan, että pakokaasupäästöjen vuoksi auto pitää hyljätä.
Toyotalla sitäpaitsi löytävät tarvittaessa nopeasti vian ja yhtään turhia osia ei vaihdeta.
Heeh,,millioin avessa on mennyt "moottorin ohjausjärjestelmä"?
- toyotisti
mulla aves sama vika ja syy oli kampiakselin asentotunnistin anturi. tuo anturin hinta toyotalla n.150 eur.tarvikkeena sitä ei saa mutta lopuksi ostin sen romuttamolta 30 euroon. vanhakin anturi varmaan olis pelannu kun viitsinyt putsata sen.
- Yks naisautoilija
Monta vuotta sitten "uunoni" joutu "lahtiin" päästöjen takia, olin jo hitsauttanut pohjaa ja korjauttanut takaiskunvaimentimen, kun päästöt eivät olleetkaan kohdallaan, lisäksi oli muutakin vikaa ja katsastus antoi käyttökiellon. Uunoni olisi pitänyt viedä vielä pariin korjaamoon. Löysin itse vian lopulta, mutta se oli jo myöhäistä Uunon näkökulmasta. Olin käynnistänyt autoa väkisin pakkasella, kun pihamme lämpöpistoke olikin pois päältä korjaamolle lähdettäessä, Auto tärisi aikansa mutta lähti lopulta ja moottorin tuen kumitiiviste oli lähtenyt käynnistäessä pois ja moottori sutsutti väärässä asennossa ja täristen ja vääriä arvoja. Se siitä sitten. Oppi ja ikä kaikki..
- Anonyymi
Entäs kun uudessa Focus:ssa on päästö (ei kerrottu mikä arvo) liian korkea;kuka maksaa nyt ja jatkossa?
- Anonyymi
Ihan itse maksat? Miksi jonkun muun pitäisi se maksaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan itse maksat? Miksi jonkun muun pitäisi se maksaa?
Uusi Focus . Luonnollisesti takuuseen korjataan viat . Eikö jobbari edes tätä ymmärrä ?
- Anonyymi
Asiakas maksaa. Onko muita vaihtoehtoja ?
- Anonyymi
Kärry Avensis on vähävikainen auto, ei ongelmia katsastuksissa.
Itselläni oli Kärry Corolla, vanhempi E12, meni aina läpi katsastuksessa. - Anonyymi
Minulla avensis t25 2.0 wwti. Päästöissä ristiriitaa, pakoputkesta mitatut arvot kohdallaan
Häiriövalo syttyy. Syy päästöt, sai selityksen maahantuojalta, 300000 tietokone pitäisi päivittää. Moottori kuluu tiedostot ei pysy perässä.
Paljonko autollasi on kilometrejä??
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin262936Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee252078Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1121588- 761329
Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh71308Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1381206- 641036
Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I10964Ollaan kuin yö ja päivä
Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.70911- 102902