Hollming

rukkaset_naulaan_581

63

4763

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kauko Kallioniemi

      Nyt on uutinen Aamulehdessä miten Holmingin työpaikat Parkanossa lopetetaan.
      Alkaa tilanne muistuttaan aikaa 1980-luvun lopussa missä Parkano oli pulassa.
      Silloin kuuluin elinkeinotyöryhmään joka ratkaisi nämä Parkanon silloiset ongelmat.
      Nyt taas tarvitaan luottamushenkilöitä joilla on ratkaisukykyä.
      Etenkin Ojennuksen, Häyrysen ja muiden kumppanien tulisi nyt kertoa miten työllistävät Aureskosken työntekijät ja saavat korvaavia työpaikkoja Holmingin siirtäessä täältä pois työpaikkoja.
      Muutenkin te kaikki viisaat kertokaa miten ratkaisette tämän nyt syntyneen tilanteen?
      Kuten jo kerroin itse kuuluin aikanaan ryhmään joka ratkaisi menneinä vuosikymmeninä työllisyysongelman ja Parkano on työpaikkaomavaraisuudellaan ollut yli 100.
      Älkää sitten ensimmäisenä kysykö miten minä nyt ratkaisen syntyneen ongelman.
      Haluan ensin kuulla miten suureen ääneen kokoomuslaisten kimpussa hyörineet nyt ratkaisevat ongelmia!

      Tämän kirjoitti Kauko Kallioniemi

      • passanger57

        Käy muualla duunissa.Itse kävin junalla erityisturvatarkastajana HKI-Vantaan lentokentällä ja turvamiehenä lennoilla muutaman vuoden.Tein pitkiä putkia duunissa ja sit Parkanoon lepäämään.Nyt Treen poliisin palveluksessa ja hyvin pyyhkii.Töitä löytyy aina jos on riitävän hyvä.Turha jäädä korpeen maleksimaan.Kauko Kallioniemi.Kirjoittelet ihan mitä sattuu.Olet kuulemma lukion johtokunnassa? ootko itse käynyt lukion.Itselläni akateeminen tutkinto


      • Kauko Kallioniemi
        passanger57 kirjoitti:

        Käy muualla duunissa.Itse kävin junalla erityisturvatarkastajana HKI-Vantaan lentokentällä ja turvamiehenä lennoilla muutaman vuoden.Tein pitkiä putkia duunissa ja sit Parkanoon lepäämään.Nyt Treen poliisin palveluksessa ja hyvin pyyhkii.Töitä löytyy aina jos on riitävän hyvä.Turha jäädä korpeen maleksimaan.Kauko Kallioniemi.Kirjoittelet ihan mitä sattuu.Olet kuulemma lukion johtokunnassa? ootko itse käynyt lukion.Itselläni akateeminen tutkinto

        Vastaus nimimerkille passanger57.
        Olen käynyt ammatillisen koulutuksen.
        Lukion johtokuntaan pyrittiin valitsemaan henkilöitä joilla on lukiossa lapsiansa.
        Viidestä lapsestani kaikki on käynyt Parkanon lukion.
        Lisäksi vaimoni Marja on käynyt aikanaan Parkanon lukion. Viiden lyyran arvoinen nainen.
        Tämän lisäksi, kun otit esiin akateemisen tutkintosi, niin voin kertoa miten vaimollani ja jo kolmella tyttärelläni on akateeminen tutkinto sekä kaksi nuorinta tytärtäni on yliopistossa juuri hankkimassa akateemista tutkintoaan.

        Tämän kirjoitti Kauko Kallioniemi


      • rahamies
        passanger57 kirjoitti:

        Käy muualla duunissa.Itse kävin junalla erityisturvatarkastajana HKI-Vantaan lentokentällä ja turvamiehenä lennoilla muutaman vuoden.Tein pitkiä putkia duunissa ja sit Parkanoon lepäämään.Nyt Treen poliisin palveluksessa ja hyvin pyyhkii.Töitä löytyy aina jos on riitävän hyvä.Turha jäädä korpeen maleksimaan.Kauko Kallioniemi.Kirjoittelet ihan mitä sattuu.Olet kuulemma lukion johtokunnassa? ootko itse käynyt lukion.Itselläni akateeminen tutkinto

        Täällähän nyt kovia jeppejä ja hyviä miehiä. Enempi siellä kivikyläs
        on maleksijoita on kun korvessa. Määkin oon kova jannu oikein
        pitkän putken tekijä.


      • Epäselvää
        Kauko Kallioniemi kirjoitti:

        Vastaus nimimerkille passanger57.
        Olen käynyt ammatillisen koulutuksen.
        Lukion johtokuntaan pyrittiin valitsemaan henkilöitä joilla on lukiossa lapsiansa.
        Viidestä lapsestani kaikki on käynyt Parkanon lukion.
        Lisäksi vaimoni Marja on käynyt aikanaan Parkanon lukion. Viiden lyyran arvoinen nainen.
        Tämän lisäksi, kun otit esiin akateemisen tutkintosi, niin voin kertoa miten vaimollani ja jo kolmella tyttärelläni on akateeminen tutkinto sekä kaksi nuorinta tytärtäni on yliopistossa juuri hankkimassa akateemista tutkintoaan.

        Tämän kirjoitti Kauko Kallioniemi

        Luulisi, että lukion johtokuntaan valitaan sellaisia henkilöitä, joilla itsellä on vähintään sama tausta eli ylioppilas. Mitä väliä sillä on, mitä oppiarvoja muilla perheenjäsenillä on. Turha pullistella siitä asiasta. Tuli selväksi, että Sinulla ei ole ylioppilastutkintoa, mutta silti ihmettelen, miksi sinne olet valittu.


      • riitävän hyvä
        passanger57 kirjoitti:

        Käy muualla duunissa.Itse kävin junalla erityisturvatarkastajana HKI-Vantaan lentokentällä ja turvamiehenä lennoilla muutaman vuoden.Tein pitkiä putkia duunissa ja sit Parkanoon lepäämään.Nyt Treen poliisin palveluksessa ja hyvin pyyhkii.Töitä löytyy aina jos on riitävän hyvä.Turha jäädä korpeen maleksimaan.Kauko Kallioniemi.Kirjoittelet ihan mitä sattuu.Olet kuulemma lukion johtokunnassa? ootko itse käynyt lukion.Itselläni akateeminen tutkinto

        Kirjoitusvirheistä päätellen olet suorittanut korkeintaan puistokemistin tutkinnon.


    • puudeliporvari

      Kokoomuksen lääkkeet on:
      Irtisanomissuojan purkaminen, sairausloman palkan leikkaaminen, luottamusmies käytännön purkaminen, ylityökorvausten leikkaaminen, luopuminen minimipalkoista, pääomatulojen verovapaus, yhteisöveron alentaminen. Lisäksi, Kokoomus vastustaa kakkia toimia, jotka pyrkivät harmaan talouden kitkemiseen.

      • Kauko Kallioniemi

        Tässä puudeliporvarin kirjoituksessa on tyypillinen mitäänsanomaton vastaus siihen miten työllistyvät Aureskosken työntekijät ja miten saadaan korvaavia työpaikkoja Holmingin siirtäessä työpaikkoja pois Parkanosta.
        Elikkä kirjoittajan viesti ei sisällä yhtään toimenpidettä mitä hän tekisi.
        Tämän tyyppisiä "nalkuttajia" kyllä on jo tarpeeksi, mutta vähän on niitä joilla on kykyä toimia.

        Tämän kirjoitti Kauko Kallioniemi


      • puudeliporvari
        Kauko Kallioniemi kirjoitti:

        Tässä puudeliporvarin kirjoituksessa on tyypillinen mitäänsanomaton vastaus siihen miten työllistyvät Aureskosken työntekijät ja miten saadaan korvaavia työpaikkoja Holmingin siirtäessä työpaikkoja pois Parkanosta.
        Elikkä kirjoittajan viesti ei sisällä yhtään toimenpidettä mitä hän tekisi.
        Tämän tyyppisiä "nalkuttajia" kyllä on jo tarpeeksi, mutta vähän on niitä joilla on kykyä toimia.

        Tämän kirjoitti Kauko Kallioniemi

        Kauko hyvä, minähän vain kerroin kokoomulaisten tekemiä esityksiä.


    • kaukokauko

      Sinänsä hauska vastaus Kaukolta, hänhän se on joka täällä kommentoi asiaa kun asiaa, aika usein on vedetty myös se nk. iso kirja mukaan kommentteihin.

      Kokoomus on kuitenkin puolueena nk. rikkaitten puolue. Toki sinänsä olen samaa mieltä puolueen kanssa, että yrittäjät on suomessa pidettävä ja höllättävä sinänsä liittojen ja verotuksen puolesta. Ilman yrittäjiä ei ole työpaikkoja.

      Mikä parkanon tilanteen sitten korjaisi, ehkäpä sitten Kauko ? Jos hän jo kerran 80-luvun lopulla on sen ihmeen tehnyt, olisi muuten kiva tietää mitä silloin tehtiin... Itse olin parkanolaisena 90-luvun alan laman kuitenkin työtön, kuten niin moni muukin....

    • jeeeeeeeeeeeep

      Johan Kauko olet paikan keksinyt yrittää kalastella äänestäjiä.....

    • Kauko Kallioniemi

      Kommentoin täällä sen tähden asioita, kun täällä on nuo kaikkitietävät viisaat ja kyselen mikä olisi heidän ratkaisunsa asiaan. Eipä kuitenkaan löydy yhtään varsinaista vastausta. Asian vierestä puhutaan "kilometritolkulla" ja päästetään höyryjä pihalle.

      Äänestäjistä puheenollen en luule löytäväni täältä mitään suurta äänisaalista. Täällä on vain ammattivänkääjiä jotka kiertelevät keskustelupalstalta toiselle.

      Tämän kirjoitti Kauko Kallioniemi

      • kaukokotaas

        Siinä olet oikeassa, että et löydä sitä äänisaalista. Mutta etkö itse ole se suurin ammttivänkääjä, itse olen katsellut ja jopa vääntänyt kanssasi, joka ikisellä keskustelupalstalla. Ja olet kyllä saanut kaikki käännettyä omaan mahtavuuteesi, miten sinä järjestit, yms... ja siihen raamattuun.... Mutta kaikkea hyvää sinulle, etköhän liene jo parkanolainen legenda - meillähän on jo menneet Mäkyset yms. kyllä yksi kauko siihen tarvitaan


      • Kauko Kallioniemi
        kaukokotaas kirjoitti:

        Siinä olet oikeassa, että et löydä sitä äänisaalista. Mutta etkö itse ole se suurin ammttivänkääjä, itse olen katsellut ja jopa vääntänyt kanssasi, joka ikisellä keskustelupalstalla. Ja olet kyllä saanut kaikki käännettyä omaan mahtavuuteesi, miten sinä järjestit, yms... ja siihen raamattuun.... Mutta kaikkea hyvää sinulle, etköhän liene jo parkanolainen legenda - meillähän on jo menneet Mäkyset yms. kyllä yksi kauko siihen tarvitaan

        Ei tainnut tuo Mäkynen olla ehdolla vaaleissa.
        On ainakin yksi ero minun ja Mäkysen välillä.

        Tämän kirjoitti Kauko Kallioniemi


      • puudeliporvari

        Eihän siihen mitään poppakonstia ole.
        Parkanoon pitää saada yrityksiä, jotka mahdollisesti tuovat työpaikkoja. Näitä yrityksiä pitää houkutella muualta ja tai sitten paikallisia tulee tukea yritysten perustamisessa. Kunnan tehtävä on siis luoda mahdollisimman otollinen ja houkutteleva toimintaympäristö yrityksille.
        Vatiota on ahdingosta turha syyttää ja valtiolle on myös turha vastuuta siirtää.


    • TOSI ON

      Niin näin sivusta vaan. Kyllä Kauko puhuu asiaa jota ei ymmärrä
      nää vanhan kannan omaavat viisaat. Kyllä ehdokkaalla pitää
      olla särmää ja sanoa mitä ajattelee. Eihän laulaja Reetukaan olisi
      saanut 2000 pikku housun kokoelmaa jos olis ollut särmätön.

      • -remari

        Ainakaan persuilta ei ole särmiä puuttunut. Voi olla, että he saavat kerättyä pikkuhousu kokoelmia, mutta politiikan teossa ja asioiden eteenpäin viemisessä näistä särmistä näyttää olleen lähinnä haittaa.


    • käpyjä keräämään...

      No, niin yksitellen putoavat napit takista. Eihän täällä nyt sitten olekkaan juuri saneerattavaa kun oikeastaan kaikki isommat ovat lapun lyöneet luukulle. UPM hävitti metsäteollisuuden täältä ja kaikki muutkin merkittävät alat ovat kuihtuneet, eli vaatetus ja jalkineteollisuus. Alamme vissiin pesemään toistemme paitoja, kuten joku viherääliö joskus ehdotti. Maksaako joku siitä palkan onkin eri asia. Paremmin vointi valtio etenee kaikilla sektoreilla!

    • Ferkut romuksi

      Pitääkö sitä aina tehdä jotain sillai väkisin. Tarviiko ulos mitata
      toisilta rahat et nää vesselit saa käydä töissä ja maajussit möyriä
      rapakkoa? Mahdoton yhtälö hoidettavaksi. Ei muuta kuin kunnon
      konkurssit päälle vaan ja myyntiin romut ja maat jos ei kerran itse
      pysty järkeileen mitä tekee. Vois tulla kannattavaa taas joksikin
      aikaa ja loppuis toi kansan sosialismi.

    • PENDELÖINTI..Kasvaa

      Kankaanpään Seutu:
      "Hollming Works siirtää koko Parkanon konepajatuotantonsa Kankaanpäähän ensi vuonna. Laitteiden lisäksi Kankaanpään tehtaaseen siirtyy koko henkilöstö, 105 työntekijää. Tuotannon siirtymisen jälkeen Kankaanpään konepaja on Hollmingin suurin yksikkö 230 työntekijällä. Muutoksen jälkeen konsernissa on viiden sijaan neljä konepajaa.

      – Vientiin keskittynyt, yli 500 osaajan konserni on tehnyt kolme vuotta tappiota. Vaikka tilanne on vuodessa parantunut, tilauksia on vain kolmelle konepajalle, kertoi Hollming Worksin konepajojen toimitusjohtaja Markku Mänki.
      Mänkin mukaan Parkanossa tehdas on toiminut vuokratiloissa, mutta Kankaanpäässä tehdas on oma.

      – Ketään ei irtisanota. Tavoitteemme on luoda pitkäjänteinen keskittymä.."


      TARKOITTAA VAIN ETTÄ PORUKKA JOUTUU KÄYMÄÄN TÖISSÄ KANKAANPÄÄSSÄ. TYÖPAIKAT SENTÄÄN SÄILYY.

      • ****

        http://www.kankaanpaanseutu.fi/Uutiset/1194769959799/artikkeli/yli sata tyopaikkaa kankaanpaahan.html


      • mahdollisuus ..kin

        niin tulee ne verotulo yhä Parkanoon. Tulee siitä myös mahdollisuus uuteenkin toimintaan noihin tiloihin.


      • viimenen sammuttaa v
        mahdollisuus ..kin kirjoitti:

        niin tulee ne verotulo yhä Parkanoon. Tulee siitä myös mahdollisuus uuteenkin toimintaan noihin tiloihin.

        Aika pieneen kutistuu ja varmasti osa ei ala ajamaan 40 kilsaa joka päivä töihin. Syystä tai toisesta. Muutama voi jopa muuttaa Kankaanpäähän.
        Eikä ne työpaikatkaan tule puheista huolimatta säilymään. Aina on päällekkäisyyksiä, joita karsitaan ja ruuvia käännetään muutenkin tiukemmalle9. Vaikka ei heti nyt, niin viimeistään puolen vuoden kuluttua. Oli tilauskanta mikä tahansa.
        Joka tapauksessa, suorine ja välilllisiltä vaikutuksiltaan erinomainen uutinen Kankaanpäälle.


      • pravdaeipala

        ja sinä nielet tuon asian yhtään enempää pureskelematta?


    • -remari

      Siitä sitten vain, lusikka kauniiseen käteen ja virittelemään jotain offshore-teollisuutta tai vastaavaa korkeaa osaamista vaativaa toimintaa tyhjilleen jääviin tiloihin. Jos jäädään tuleen makaamaan, ollaan hyvin pian kankaanpääläisiä. Oli paakari sitten suunnasta tai pakkoliitoksista mitä mieltä tahansa.

    • 69keijo

      Suomalaiset duunarit saavat itse syyttää itseään näistä yt-neuvotteluista.
      Aina vain vaaditaan lisää ja lisää palkkaa, ja lakkoillaan kunnes saadaan palkankorotus. Mihinkään ei olla tyytyväisiä.
      Sitten työnantajan on pakko pistää väkeä pihalle kun ei ole varaa maksaa niitä palkkoja!!
      Suomalaiset ovat liian vaativia. Kaikkien olisi saatava väh. 100 neliön ok-talo ja farmarivolvo. Ei ihmekään että yritykset siirtävät tuotantoaan halpamaihin.

      • Orjuus takaisin

        Oletko tosissasi noin helvetin tyhmä, vai oletko kokoomuslainen?
        Esimerkiksi minun alallani neuvotellut palkankorotukset eivät ole riittäneet pitämään minun ostovoimaani edes samalla tasolla kuin kaksi vuotta sitten.

        Näytä sinä esimerkkiä ja muuta 20 neliön asuntoon, josta maksat vuokraa puolet 100 € palkastasi työnantajallesi ja teet 6 päivää viikosta töitä 12-16 tuntia päivässä tuon käteen jäävän viiskymppisen eteen.


      • 69skepa
        Orjuus takaisin kirjoitti:

        Oletko tosissasi noin helvetin tyhmä, vai oletko kokoomuslainen?
        Esimerkiksi minun alallani neuvotellut palkankorotukset eivät ole riittäneet pitämään minun ostovoimaani edes samalla tasolla kuin kaksi vuotta sitten.

        Näytä sinä esimerkkiä ja muuta 20 neliön asuntoon, josta maksat vuokraa puolet 100 € palkastasi työnantajallesi ja teet 6 päivää viikosta töitä 12-16 tuntia päivässä tuon käteen jäävän viiskymppisen eteen.

        niinhän ne tuolla kaukomailla juuri tekevätkin ja ovat tyytyväisiä siihen mitä saavat.
        ei mun tarvii muuttaa vuokralle, asun velattomassa ok-talossa. enkä puhunutkaan kenestäkään yksilötasolla, vaan ihan yleisesti... aina vaan vaaditaan lisää eikä mikään koskaan riitä. sitten vedetään matto jalkojen alta kokonaan.
        no oppiipahan ihmiset arvostamaan pieniäkin asioita....


      • orjuus takaisin
        69skepa kirjoitti:

        niinhän ne tuolla kaukomailla juuri tekevätkin ja ovat tyytyväisiä siihen mitä saavat.
        ei mun tarvii muuttaa vuokralle, asun velattomassa ok-talossa. enkä puhunutkaan kenestäkään yksilötasolla, vaan ihan yleisesti... aina vaan vaaditaan lisää eikä mikään koskaan riitä. sitten vedetään matto jalkojen alta kokonaan.
        no oppiipahan ihmiset arvostamaan pieniäkin asioita....

        Ketkä ovat tyytyväisiä? Kiinalaiset? Intialaiset? Romanialaiset? Virolaiset? Tuskinpa ovat. Kiinassa ja Intiassa työntekijöiden lakot lisääntyvät ja laajentuvat. Romaniassa haikaillaan takaisin Ceaușescun aikoja. Virossa täytyy yhden henkilön olla Suomessa töissä, jotta perhe tulee ylipäätään toimeen.

        Jos Suomessa leikattaisiin palkkoja, niin kenellä olisi varaa ostaa tuotteita ja palveluita? Muutama ökyrikas riistokapitalisti ei riittäisi pyörittämään sisämarkkinoita ja jokainen tajuaa mitä siitä seuraa.


      • kaikki mulle hetinyt
        orjuus takaisin kirjoitti:

        Ketkä ovat tyytyväisiä? Kiinalaiset? Intialaiset? Romanialaiset? Virolaiset? Tuskinpa ovat. Kiinassa ja Intiassa työntekijöiden lakot lisääntyvät ja laajentuvat. Romaniassa haikaillaan takaisin Ceaușescun aikoja. Virossa täytyy yhden henkilön olla Suomessa töissä, jotta perhe tulee ylipäätään toimeen.

        Jos Suomessa leikattaisiin palkkoja, niin kenellä olisi varaa ostaa tuotteita ja palveluita? Muutama ökyrikas riistokapitalisti ei riittäisi pyörittämään sisämarkkinoita ja jokainen tajuaa mitä siitä seuraa.

        Pässi... kepalla on hyvä pointti! Ei kai tässä kukaan mistään 1e tuntipalkasta puhunutkaan. jos joka vuosi ei tarvisi kaikilla aloilla palkkoja korottaa joitain naurettavia senttejä tunnissa (jotka muuten varmaan ei sunkaan ostovoimaas ihan niin ratkaisevasti vaikuta), se vaikuttais valtiotasolla jo melko paljon. ei ratkaisisi tokikaan taas kaikkea halpamaihin siirtämistä, mutta auttais edes jotain. ja hinnathan nousee juuri siksi, että niitä palkkoja pitää nostaa. ollaan ja ihmetellään nyt sitte tässä riittämättömyyden oravanpyörässä..


      • puudeliporvari
        kaikki mulle hetinyt kirjoitti:

        Pässi... kepalla on hyvä pointti! Ei kai tässä kukaan mistään 1e tuntipalkasta puhunutkaan. jos joka vuosi ei tarvisi kaikilla aloilla palkkoja korottaa joitain naurettavia senttejä tunnissa (jotka muuten varmaan ei sunkaan ostovoimaas ihan niin ratkaisevasti vaikuta), se vaikuttais valtiotasolla jo melko paljon. ei ratkaisisi tokikaan taas kaikkea halpamaihin siirtämistä, mutta auttais edes jotain. ja hinnathan nousee juuri siksi, että niitä palkkoja pitää nostaa. ollaan ja ihmetellään nyt sitte tässä riittämättömyyden oravanpyörässä..

        Suomalaisen työläisen ostovoima on Länsi-Euroopan heikoin. Palkkoja huomattavasti enemmän hintoihin vaikuttaa tekijät joihin suomalainen duunari ei voi vaikuttaa, kuten raaka-aineet. Lisäksi, Suomessa tulee kustannuksia, joita ei kaikilla kilpailijoilla ole.
        Ei duunarit ole pyytäneet kaikkea, vain sen verran, että saa kohtuullisen toimeentulon. Vertaa siihen, miten keskiverto duunari elää Ruotsissa, Tanskassa, Saksassa jne. jne. Suomessa ei todellakaan pyydetä kohtuuttomia.
        Tuo "kaikki mulle heti nyt" on ylimmän johdon ja sikaporvareiden motto.
        Osuu aivan väärään maaliin nuo teidän kohtuuttomuus syytöksenne.


    • oskan

      no siinä sitten viedään työjohtajan valkkaama suku kankaanpäääääääähän oikein bussilla tulosta syntyi 3 vuotta tapiooo!no kohta varmaan loppuuu kankaanpäääää!

    • tepa8

      Koko parkanon tehdasalue on pian nurin..
      Sen verran heikosti mennöö kannattavuus yli millin miinuksella vaikka vuos alus.

    • roosa4

      kankaanpääläiset saa väistyä suulakkeittensä kans ku parkanolaiset tulee tekeen metson tuotteita niiden mini pajaan. tappioo tehään, mutta kuhan tehdä vaan saa.

      • tyässäkäyntialue

        Eiköhän soo parkanolaisia jokka käy vastedes Kankaanpäässä töissä.. hyvä jos tulee uutta mutta tässä taloustilanteessa vakavasti otettavia tulijoita noihin toimitiloihin ei ole kauheasti.

        Hallitus muutti työssäkäyntialueen puolta aiempaa isommaksi olikos se jopa 120km yhdensuuntainen matka.. kylä 40 km on siihen nähden lyhyt matka..


    • Niinpä niin

      Eipä saada tehdä... Pian puljusta lähtee porukkaa sossun luukulle niin että raikuu.
      Vissiin suljetaan vielä yksi pulju Parkanon lisäksi huhujen mukaan Pori.
      Ja pihalle lähes 300 työläistä.

      Ja hallitus vaan antaa rahat muualle ei tästä tuu mitään.

      Suomi on tuuliajolla ja takaisin satamaan on pitkä matka.

    • Loikkari päällä

      Työn orjat sorron yössä ryyppää valtuustoon asti kuuluu vaikerrus.
      Pientalon poika puolue löytää puukenkä kokomuksen jaa niin onhan
      siellä se onnibussi keskuskin. menevät ensiviikolla ideariiheen.

    • Ei Parkanolle

      En puolustele Hollming:a(en todellakaan), mutta turha siellä Parkanossa on porata rautakourat. 2000-luvulla heti itkettiin, kun tuli känsiä käsiin ja olipa siellä porukkaa, joille ei oikein työ maittanu. Silloin kun meni hyvin ja rahaa tuli, ei tajuttu mitä tarkoittaa kilpailukyky ja tulevaisuus. Koskee koko Parkanon sakkia lattiatasolta johtoon.

      • K.pääläinen k.pää?

        Mitä hiton paskaa sinä jauhat ???


      • Joo Parkanolle

        Parkano on HW:a rahoittanut, Poria erityisesti minkä sulkeminen on ollut ainut ymmärrettävä asia. Rahat vietiin Poriin välittömästi ja kilpailukykyä parantavat hankkeet pidettiin pois Parkanosta. Kyllä Parkanossa tajuttiin, mutta minkäs teet kun johto on Kankaanpääs ja Poris.


    • OK 48

      No ny sinne pitää saada jonkinmoinen sukula joka pistää
      kaikenmaailman hitsaamot kuntoon.

    • Kallesaaaaaa

      No voi vio

    • raju yt-päätös
      • sahat ja sorvit

        Kauko kun kerran ehdotusta kysyt. vastaa ex parkanolainen yrittäjä/työllistäjä.
        Parkano eli parkanolaiset veronmaksajat omistavat tehtaan ja sahan. Irtisanotuista työntekijöistä joku tai jotkut vuokraavat tilat Parkanolta. Omalla yrityksellään valmiilla tiloilla ja laitteilla jatkavat toimintaa. Vaatii kyllä työtekoa ja uskallusta ryhtyä yrittämään.
        Parkanostahan ei yhteysymmärrystä ja tahtoa puutu.
        Toiminta ei olisi ensimmäinen laatuaan.
        Työpaikat, veronmaksajat ja myös yhteisövero jää paikkakunnalle. Investointi ei kaupungin puolesta olisi mitenkään turha.


      • Sisyfos
        sahat ja sorvit kirjoitti:

        Kauko kun kerran ehdotusta kysyt. vastaa ex parkanolainen yrittäjä/työllistäjä.
        Parkano eli parkanolaiset veronmaksajat omistavat tehtaan ja sahan. Irtisanotuista työntekijöistä joku tai jotkut vuokraavat tilat Parkanolta. Omalla yrityksellään valmiilla tiloilla ja laitteilla jatkavat toimintaa. Vaatii kyllä työtekoa ja uskallusta ryhtyä yrittämään.
        Parkanostahan ei yhteysymmärrystä ja tahtoa puutu.
        Toiminta ei olisi ensimmäinen laatuaan.
        Työpaikat, veronmaksajat ja myös yhteisövero jää paikkakunnalle. Investointi ei kaupungin puolesta olisi mitenkään turha.

        Yksi pikku ongelma vain on. Mihin mahdollinen tuotanto myytäisiin? Mistä tilauksia?


    • holming rules

      arvakkaas vaan kumpiako sieltä kankaanpään holmingin tehtaalta ensin irtisanotaan/lomautetaan.....kankaanpääläisiä vai parkanolaisia ?

      • peikko6

        Jos se on ammattitaidosta kiinni niin kankaapääläisiä...


      • haku käynnissä

    • niinpä niin

      Surullista kuinka tyhmät johtajat ajavat teollisuuden tarkoituksella loppuun.
      Varsinkin se Kankaanpääläinen johtajan joka jo useampi vuosi sitten sano ajavansa Parkanon metalliteollisuuden alas.

      Ja nyt näyttää onnistuvan..


      Miten se osaaminen tuosta enään pääsee jatkumaan...

      • Nyt koplataan

        Ja Juhantalo!!! Enpä taida kommentoida enempää jokainen voi vain arvailla!


    • potkut
    • metallikänsä

      Parkanolaiset ja Kihniööläiset metalliperseet on laiskanpulleita juntteja vai mitä simo.

      • läskiperseet

        Niin jalosen simo vai?
        Vittuako täällä mua nimittelet!
        Mä pistän kyllä paroonissa hommat kuntoon.


    • nAHKATLÄHTI

      Holminki on varvempi tuhoon kuin puk ohjus.

      • Holjus

        Ohjukset ny menis varmaan maailmalla kaupaks, jos hinnat olis kohillaan. Minkähänmmoiset luvat siihen tarttis.


    • ristonesinahka

      venyy ja vanuu esinahka paukkuu

      • mbnghty

        Hyvin oot tutkinnu kaveris paikkoja, jäikö hampaankoloonki vähän?
        Katto seuraavalla paremmin mitä suuhus paat.


    • pönttöpää

      Parkanos tehtäis viäkin metallitöitä jos olis porukka ollu yksmielisiä eikä olis jaettu porukkaa kankaanpää works /parkano works .kankaanpää worksin miehet oli mukamas 1. Luokkaa ja parkano worksin miehet oli 2.luokkaa.Juosten meni 1.porukka K-pään kirjoille jä jätti Parkanon porukan uppoavaan laivaan.

    • körpylä

      Tottahan töitä tehtäis mutta se kaverin käräyttäjä jaa niin ketkä kuuluu kärymiehiin???

    • Anonyymi

      Vieläkö rumalankankaalla Erkki jakaa hiljaistatietoa

    • Anonyymi

      Mitä tässä nyt on hätänä rahaa on ja pillua saa aina kun haluaa nimittäin toisten ämmiä ja toiseksi parkanolaiset ei osaa mitään ovat rautateillä töissä ja käräyttävät kavereita jotta pääsöö esimiäheksi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1955
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1878
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      139
      1430
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe