Mikä hiivatti se särki siitä (autosta) ASR -toiminnon, ja minkä hintainen remontti moisen "hienouden" takia..kele, en paremmin sano :(
Nyt ei naurata yhtään, pukkaa vaan vääränaama hymiöö..:((((
On nää autot :(
51
188
Vastaukset
- Pirre* :(
..ja ei, pakko lähtee hitutus lenkille.ja heti!!!
- mursu-nainen
Riippuu merkistä, jos Mersu, niin on halpa korjata.
- Pirre*
Ei oo Mersu, mutta samaa maata valmistaja ...ainakin ennen oli, siis m u k a saksalaita laaaaaatua :(
- Yks Mies'
Pirre , anna olla sinä pärjäät ilman sitäkin. Kun lähdet talvella varovasti liikkelle, et mitään asr:ää tarvitse.
Sitroen voisi valottaa lisää tästä aiheesta.- Pirre*
Niin, on miulla jo hankitut liukuesteet, ne täytyy laittaa sitten kuhan tulee ne liisanliukkaat ja kaisankaljamat.., halvemmalla pääsis jos myisi auton pois.
- Pirre*
Pirre* kirjoitti:
Niin, on miulla jo hankitut liukuesteet, ne täytyy laittaa sitten kuhan tulee ne liisanliukkaat ja kaisankaljamat.., halvemmalla pääsis jos myisi auton pois.
..Siis kenkiin liukuesteet, kuin varmaan ymmärsitkin :)
- sitroen.
Ei ymmärrä sitroen ASR:stä mitään eikä muistakaan nykyautojen elektroniikkaroskasta. Ei ole tullut seurattua aikaansa, kun olen toiselta alalta leipääni raapinut vuosikymmeniä ja ajan itse tyytyväisenä 1989 mallin pikkuautolla, jossa ei mokomaa ole.
Aikanaan tarkoituksella ostin auton, jossa ei edes katalysaattoria ole. Ei tule niin kalliita remontteja ja polttoaineen kulutus on pienempi... Toki periaatteet ovat säilyneet ennallaan, toteutus vain on muuttunut liikaa elektroniikkaroskaksi, jota tuskin enää parikymmentä vuotta vanhaan autoon saat tai se maksaa älyttömästi.
Piti oikein kuukkelista katsoa, mikä se ASR on. Näköjään luistonestojärjestelmä saksalaisissa autoissa. Miljoona km ajaneena luulisin kohtuudella huomaavani mahdollisen luiston jo perstuntumalla joten en mokomaa systeemiä kaipaaa rikkoutumaan...
Sellaisen osan rikkoutuminen jota autossa ei ole, ei haittaa mitään...
- mimmimummi
Ne autot on sellaisia rahanimureita nykyisin..hienouksineen , kun niitä ei voi entiset remonttireiskat enää korjailla. Tyttäreni juuri manaili auton ABS jarrujen ..jotain vikaa. Taitaa olla sukua sinun autosi vialle.. tavallaan
- Pirre*
No niin kun pitää kuulemma tilata ruohtista joku kokonainen komponenti, ennen oisi saanu tarvikevaraosan kuhunkin vaivaan, ja sillä sipukka, vaan nyt pitää tietokoneella kahtoa mikä osakokonaisuus se on vaihettava..ja hinta sen mukainen..ja 4 tuntia silti työtä perskuta sentään..:(
- ...
Sivuleikkurit tai polttimimo pois, ei pala valo enää.
=DW=- Pirre*
Lenkki tehyy, ja riuskaan tahtiin, vähän helpotti, siis vähäksi aikaa...mitähän me syödään tässä kuussa..hypätään kai pituutta ruoka-aikaan..:( - vieläkin!
Niin tuo antamasi keino oisi yksi, mutku auto ei sitten mene katsastuksesta läpi, pakko laitattaa..
Osanottoni. Toivottavasti sinulla on tiedossa luottokorjaamo, joka antaa asialliset tiedot ja kohtuullisen hinnan töilleen. Ehkä saat täältäkin asiantuntevia ohjeita. - Etkä vaan pelottelua, niin kuin minulta.;)
Itselläni on karvaita kokemuksia yhdestä lähistön entisestä oman automerkin korjaamosta. Eivät kertoneet, etteivät enää olleet merkkihuoltoverkostossa ja aiheuttivat minulle 2,5 tonnin arvoisen turhan vahingon. En käsitä, mikseivät kertoneet, ettei heillä ollut edes laitetta, jolla tulkita autosta luettavia tietokonevälitteisiä (?) tietoja. (En ymmärrä asioista höykäsen pölähdysta.) Onneksi toisella paikkakunnalla oleva luottokauppias junaili asiat jollain tapaa kohdalleen. (Antoivat vaihtoauton "koeajoon" tutkimusten ja aiotun korjauksen ajaksi. Lopulta päädyin vaihtamaan auton, josta ei kuulemma ihan kunnollista olisi enää tullutkaan .) - Parempaa onnea Sinulle!- Pirre*
Tämä merkkikorjaamo on kyllä turvallinen ( ja kallis!), mutku en nyt tähän hätään uskalla muualla sitä laitattaa. Perjantaiksi sain jo vuoron ja remontti kestää 4 tuntia, kuulemma.
On se jännä kun luulee että tässä kuussa jää hieman säästöönkin, ja sitten takapakkia, vaikka olen yleensä melko optimisti tulevaisuuden suhteen, niin nyt koettelee :) eiku :(. - Pirre*
..mutta Kiitos, unohtui :)
- henrjii
Saattaa olla niikuin venäjän metsäpalot, mikä itsestään syttyy se itsestään sammuu.
Et kai vahigossa ole kytkenyt asrää poi päältä.
Vikakoodi merkkikorjaamolla maksaa 40.€, ja siitä voi päätellä mikä on vikana ja paljonko maksaa. Vika voi lähteä pelkästään muistin nollaamisella.- Pirre*
:(..sai epätoivoon, kiitos!
P.s. eikö merkkikorjaamoihin voi luottaa...:( - henrjii
Pirre* kirjoitti:
:(..sai epätoivoon, kiitos!
P.s. eikö merkkikorjaamoihin voi luottaa...:(Kyllä, mutta mistä ne tiesi, että korjaamiseen menee neljä tuntia.
henrjii kirjoitti:
Kyllä, mutta mistä ne tiesi, että korjaamiseen menee neljä tuntia.
jossakin autoissa ei määrätyt hämminkit oo vikoja vaan ominaisuuksia, jotka tunnetaan.
henrjii kirjoitti:
Kyllä, mutta mistä ne tiesi, että korjaamiseen menee neljä tuntia.
No kummastelenpa kans tota neljää tuntia.
Irrota nyt aluks akun kengät.
Hyvällä tuurilla voi vaik auttaa.- Pirre*
henrjii kirjoitti:
Kyllä, mutta mistä ne tiesi, että korjaamiseen menee neljä tuntia.
Kysyinkin jo heiltä että onko tämä tyyppivika, kielsivät sen kyllä...ja niin ne sanoi että ole se menee, mitäs mie siihen voin sanoa..ei ole miulla faktaa esittä vastaväitteeksi :((
- Pirre*
minttupuu kirjoitti:
No kummastelenpa kans tota neljää tuntia.
Irrota nyt aluks akun kengät.
Hyvällä tuurilla voi vaik auttaa.Niin että valoko sammuisi, entä mitä se aiheuttaa sitten muille sen hienouksille...en uskalla kyllä oikein tehä mittää omin nokkineni..
- sitroen.
henrjii kirjoitti:
Kyllä, mutta mistä ne tiesi, että korjaamiseen menee neljä tuntia.
Se neljä tuntia.
Aika monesta työstä on merkkikorjaamoilla ohjeajat eli suuntaa-antavat ajat. Jotkut laskuttavat sen mukaan vaikka aikaa kuluisi vain puolet. En tiedä miten sitten, jos aikaa meneekin tuplaten...
Vanhemmissa autoissa varsinkin saattaa ruoste olla jumittanut paikkoja niin, että aikaa menee enemmän kuin kuvittelisi. Tai ilmenee jotain odottamatonta samaan vikaan liittyvää joka on pakko tehdä samalla. - Pirre*
sitroen. kirjoitti:
Se neljä tuntia.
Aika monesta työstä on merkkikorjaamoilla ohjeajat eli suuntaa-antavat ajat. Jotkut laskuttavat sen mukaan vaikka aikaa kuluisi vain puolet. En tiedä miten sitten, jos aikaa meneekin tuplaten...
Vanhemmissa autoissa varsinkin saattaa ruoste olla jumittanut paikkoja niin, että aikaa menee enemmän kuin kuvittelisi. Tai ilmenee jotain odottamatonta samaan vikaan liittyvää joka on pakko tehdä samalla.Empä ilkiä mennä pönöttämäänkään sinne viereen, - entisaikaan miehet kyllä vahti vieressä ettei autolle anneta korjaamossa valohoitoa, mutta pakko se on vaan miun luottaa..kun ei muutakaan voi, eikä ole lottovoitto jolla vaihtasi ihan uuteen.
Kyllähän he muka perusteli hieman sitä korjausaikaa, hankalalla asennus paikalla...jotain hydraulikkaa..tai jotain..jarrujen ilmaamista jne.. - sitroen.
Pirre* kirjoitti:
Empä ilkiä mennä pönöttämäänkään sinne viereen, - entisaikaan miehet kyllä vahti vieressä ettei autolle anneta korjaamossa valohoitoa, mutta pakko se on vaan miun luottaa..kun ei muutakaan voi, eikä ole lottovoitto jolla vaihtasi ihan uuteen.
Kyllähän he muka perusteli hieman sitä korjausaikaa, hankalalla asennus paikalla...jotain hydraulikkaa..tai jotain..jarrujen ilmaamista jne..Onhan siinä nuo asiat varmaan, mistä kertoivat. Vaan kun ei minun aikanani ollut noita laitteita niin en osaa ottaa kantaa, miten kauan työssä menee. Neljässä tunnissa korjaamolla kyllä tekee melkoisen paljon. Yllättävän paljon... Siellä kun on kaikki laitteet ja itse työ ei ole asentajille uuden opettelua.
Oli minun aikanani hyvinkin usein asiakas seuraamassa työtä. Ei minua ainakaan haitannut ollenkaan. Jos oli kovin kyseleväinen asiakas, saattoi joku minuutti enemmän mennä aikaa, mutta siitähän se asiakas maksoi. Kyseisellä korjaamolla oli aikaveloitus, ei mitään urakoita, ettei sitten hutilointeja tarvinnut susitöinä korjata.
Kuvittelisin, että niitä asiakkaan läsnäolo haittaisi, jotka eivät osaisi sitä korjausta, mitä ovat tekevinään. En tiedä... - Pirre*
koti-kiusattu kirjoitti:
jossakin autoissa ei määrätyt hämminkit oo vikoja vaan ominaisuuksia, jotka tunnetaan.
Niin..oisiko nyt kyseessä se merkkikohtainen hämminki...tai ainakin vuosimalli merkistä...vajaa viisi vuotta vanha auto ja ilkiää ruveta ryppyilemään, ei 60 000 ajettu, pikkusen (ruma sana) ttaa, tonni menee kun mirkan pers...eiku kankkulan kaivoon :(
- max 150€
ESP / ASR system faulty ( jarruvalokatkaisija) . Siinä vika.
- Pirre*
Ai, sanonko mie niille :)) - rupespa ihan naurattamaan ajatuskin miltä korjaamon "ukot" näyttäisi jos mie tuon diagnoosisi laukaisen/sisin :/
- Max 150€
Systems FOOLTY näin lausut.
- Pirre*
Ei auton pito ole meilläkään järkevää, taloudellisesti, - mutta ilmankin sitä olet kun täi tervassa, et pääse mihinkään..:( - eli kärsitään vain siitä ilosta..
- ...
Muistui mieleen.
Aikanaan arjalaisessa muskeliautossa oli käyntihäiriöitä. Käytin sitä kai neljä kertaa veholla. Sitten ne yllättäen saikin sen kuntoon. Selitys oli "pojat kävi stutgartissa kursseilla". Pariin kymmeneen vuoteen en sitten olekkaan Veholla käynyt...
Toinen omituisuus oli kymmenisen vuotta sitten ABS- valo paloi aina kovilla pakkasilla. Mitään ei tehty, nyt toiminut vuosikaudt oikein. Epäilen kosketushäiriötä jossain, mutta mitään vikaa ei ole edes haettu, se vaan alkoi toimimaan itekseen.
Kolmas ongelma ollut kans pitkään. Siihen haettu syytä vaikka kuinka monessa paikassa ja vaikka kuinka pitkään. Akku tyhjenee itekseen parkissa, purkaa jonnekin. Pari vuorokautta ajamatta, akku niin tyhjä, että kello ei käy. Vikaa tosiaan haettiin useita vuosia. Mulla oli systeeminä irrottaa akunkenkä ajon jälkeen, jos ei tiedossa pikapuoliin ajamista. Tympiinnyin sitten asiaan ja laitoin päävirtakytkimen kojetauluun, maksoi muutamia euroja. Hah vian hakemiseenkin tais upota satasia kasa.
Niettä, korjaamoissa eroja. Nykykorjaamoilla iskevät auton aina testeriin ensitöikseen, ihan sama kun terkkarissa iskevät verenpainemittarin käteen. Meni nyt sitten valittamaan mistä tahansa. Nykyautot on hankalampia kuin vanhat, just elektroniikan takia. Mutta ongelmana korjaajatkin, alkanut tuntumaan, että sellaiset kyläsepppätyypit, jotka tajuaakin autoista jotain on todellisia harvinaisuuksia. Kundit kun valmistuu nykyään amiksesta, ne osaa kytkeä testerin, mutta koto nyt ihmeessä, ei ne välttämättä osaa käyttää jakoavainta.
On luottokorjaamo. Siis jos en ite osaa tai pysty tekemään. Se pöndellä, tsadista en osaavaa ja luotettavaa korjaamoa onnistunut löytämään ikinä. Eli pitää vain toivoa, että jos auto hajoaa, se hajoaa mökillä, siellä sentään on joku, joka tietää autoista paljon ja on osaamista. Eikä kyseessä ole merkkikorjaamo. Ne kierrän kaukaa.
=DW=- sitroen.
Siksipä käytänkin sanaa elektroniikkaroska...
- Pirre*
sitroen. kirjoitti:
Siksipä käytänkin sanaa elektroniikkaroska...
Mutta kuinka estää tekniikkaa kehittymistä ja kehittämistä, ja jo ympäristö laitkin vaativat tekniikan uudistuksiin, kehitys kehittyy - tahdoimmepa tai emme, itkemme ja maksamme jos emme liity totaalikieltäytyjiin :)
- Yks Mies'
Pirre* kirjoitti:
Mutta kuinka estää tekniikkaa kehittymistä ja kehittämistä, ja jo ympäristö laitkin vaativat tekniikan uudistuksiin, kehitys kehittyy - tahdoimmepa tai emme, itkemme ja maksamme jos emme liity totaalikieltäytyjiin :)
Jyrkkä,liukas ylämäki ,jumankaut ku on kiva tuo ASR.
- Pirre*
Yks Mies' kirjoitti:
Jyrkkä,liukas ylämäki ,jumankaut ku on kiva tuo ASR.
Ai...millainen vaikutus, - estääkö ns. sivuluisut, ja pitää auton ajosuunnassa, liukkaassa ylämäessäkin, --mutta en mie ymmärrä..eikö sitä saa pois päältä tuollaisissa tilanteissa?
- sitroen.
Yks Mies' kirjoitti:
Jyrkkä,liukas ylämäki ,jumankaut ku on kiva tuo ASR.
Nastarenkailla olen pärjännyt. Omaan pihaan on kaksikin vastamäkeä joihin ei saa otettua vauhtia. Vetinen jää on liukasta, mutta nastarenkailla on pärjännyt jo 25 vuotta.
- ...
Pirre* kirjoitti:
Mutta kuinka estää tekniikkaa kehittymistä ja kehittämistä, ja jo ympäristö laitkin vaativat tekniikan uudistuksiin, kehitys kehittyy - tahdoimmepa tai emme, itkemme ja maksamme jos emme liity totaalikieltäytyjiin :)
Sivusta.
Nyt koitetaan kaupata bio-energialla tai sähköllä liikkuvia autoja innokkaasti. Nojoo, biopolttoaineessa ongelmana, sitä pitäsi niinkuin viljellä jossain, maapallo ei riitä edes tuottamaan ruokaa asukkailleen. Ja suomessa rakennellaan surullisen kuuluisaa uutta atomivoimalaa, että sähköntarve saadaan tyydytettyä.
Ideanahan kaikki tietenkin kuulostaaa kauniilta noikin jutut ja tosi asia on, että fossiiliset polttoaineet loppuvat aikanaan. Hyviä vaihtoehtoja ei kuitenkaan ole vielä olemassa tuotannossa. On niitä vetyautoja kehitelty, samaten polttokennoautoja, mutta ne on niin järkyttävän kalliita ideoita kuluttajan kannalta, että valtion viisaampaa rakennella lisää ydinvoimaloita jne.
Maapallo tässä on menossa remonttiin, pitääpi vaihtaa ihminen johonkin järkevämpään eläimeen.
Ainii, joku tossa kehui ARS.ia hienoksi keksinnöksi. Varmaan onkin, jos ei osaa ajaa autoa. Nykyäään älyttömästi kolareita ja ulosajoja, etenkin nuorilla. Niinno. Melkein kaikissa autoissa kaikenmaailman hilavitkuttimet, ABS; EPS;ARS; turvatyynyt, turvavyöt, hienot valot, ties mitä. Ja autot kulkee kolmea sataa. Mulla jotenkin epäilys, ihmiset luottaa auton tekniikkaan, eivät vaivaudu opettelemaan ajamaan autoa. Fysiikan lakeja ei voi muuttaa, jos ajaa liian lujaa kurviin, metsään se menee, oli vaikka mitä peruutustutkia autoon asennettuna. Ja jos joku systeemi pettää, mitäs sitten tehdään, jos ei osaa ajaa autoa itse?
=DW= - sitroen.
... kirjoitti:
Sivusta.
Nyt koitetaan kaupata bio-energialla tai sähköllä liikkuvia autoja innokkaasti. Nojoo, biopolttoaineessa ongelmana, sitä pitäsi niinkuin viljellä jossain, maapallo ei riitä edes tuottamaan ruokaa asukkailleen. Ja suomessa rakennellaan surullisen kuuluisaa uutta atomivoimalaa, että sähköntarve saadaan tyydytettyä.
Ideanahan kaikki tietenkin kuulostaaa kauniilta noikin jutut ja tosi asia on, että fossiiliset polttoaineet loppuvat aikanaan. Hyviä vaihtoehtoja ei kuitenkaan ole vielä olemassa tuotannossa. On niitä vetyautoja kehitelty, samaten polttokennoautoja, mutta ne on niin järkyttävän kalliita ideoita kuluttajan kannalta, että valtion viisaampaa rakennella lisää ydinvoimaloita jne.
Maapallo tässä on menossa remonttiin, pitääpi vaihtaa ihminen johonkin järkevämpään eläimeen.
Ainii, joku tossa kehui ARS.ia hienoksi keksinnöksi. Varmaan onkin, jos ei osaa ajaa autoa. Nykyäään älyttömästi kolareita ja ulosajoja, etenkin nuorilla. Niinno. Melkein kaikissa autoissa kaikenmaailman hilavitkuttimet, ABS; EPS;ARS; turvatyynyt, turvavyöt, hienot valot, ties mitä. Ja autot kulkee kolmea sataa. Mulla jotenkin epäilys, ihmiset luottaa auton tekniikkaan, eivät vaivaudu opettelemaan ajamaan autoa. Fysiikan lakeja ei voi muuttaa, jos ajaa liian lujaa kurviin, metsään se menee, oli vaikka mitä peruutustutkia autoon asennettuna. Ja jos joku systeemi pettää, mitäs sitten tehdään, jos ei osaa ajaa autoa itse?
=DW=Sitä energiaahan on, vaan kun pitää saada pommiin plutoniumia... Ja totuttaa rahvas poliisivaltion komentoon.
Jo parikymmentä vuotta sitten oli tiedossa, että viileämmissä merissä mannerrinteillä ja Siperian ikiroudassa ym on maakaasua veden kanssa metaanihydridiksi (?) eli ns. metaanijääksi muodostuneena niin paljon, että sen sisältämä metaani kaasumaisena peittäisi tämän pallon 40 metrin paksuudelta. Ei lopu heti kesken!
Sitä vain ei hyödynnetä. Hankala ottaa talteen. Ja kun öljystä ei ole pulaa eikä näillä näkymin tulekaan, niin mitä sitä turhaan hötkyilemään. Näin kai se menee. - Mäkilähtö
Pirre* kirjoitti:
Ai...millainen vaikutus, - estääkö ns. sivuluisut, ja pitää auton ajosuunnassa, liukkaassa ylämäessäkin, --mutta en mie ymmärrä..eikö sitä saa pois päältä tuollaisissa tilanteissa?
E i tää ole mikään sivuluisujen estäjä.
http://www.autowiki.fi/index.php/Luistonestojärjestelmä - Pirre*
... kirjoitti:
Sivusta.
Nyt koitetaan kaupata bio-energialla tai sähköllä liikkuvia autoja innokkaasti. Nojoo, biopolttoaineessa ongelmana, sitä pitäsi niinkuin viljellä jossain, maapallo ei riitä edes tuottamaan ruokaa asukkailleen. Ja suomessa rakennellaan surullisen kuuluisaa uutta atomivoimalaa, että sähköntarve saadaan tyydytettyä.
Ideanahan kaikki tietenkin kuulostaaa kauniilta noikin jutut ja tosi asia on, että fossiiliset polttoaineet loppuvat aikanaan. Hyviä vaihtoehtoja ei kuitenkaan ole vielä olemassa tuotannossa. On niitä vetyautoja kehitelty, samaten polttokennoautoja, mutta ne on niin järkyttävän kalliita ideoita kuluttajan kannalta, että valtion viisaampaa rakennella lisää ydinvoimaloita jne.
Maapallo tässä on menossa remonttiin, pitääpi vaihtaa ihminen johonkin järkevämpään eläimeen.
Ainii, joku tossa kehui ARS.ia hienoksi keksinnöksi. Varmaan onkin, jos ei osaa ajaa autoa. Nykyäään älyttömästi kolareita ja ulosajoja, etenkin nuorilla. Niinno. Melkein kaikissa autoissa kaikenmaailman hilavitkuttimet, ABS; EPS;ARS; turvatyynyt, turvavyöt, hienot valot, ties mitä. Ja autot kulkee kolmea sataa. Mulla jotenkin epäilys, ihmiset luottaa auton tekniikkaan, eivät vaivaudu opettelemaan ajamaan autoa. Fysiikan lakeja ei voi muuttaa, jos ajaa liian lujaa kurviin, metsään se menee, oli vaikka mitä peruutustutkia autoon asennettuna. Ja jos joku systeemi pettää, mitäs sitten tehdään, jos ei osaa ajaa autoa itse?
=DW=Vieläköhän saisi Ladoja jostain, remontteihin riittäis jakari ja eikä oisi turhaa sälää ajo turvallisuutta uhkaamassa. :/
- Pirre*
Mäkilähtö kirjoitti:
E i tää ole mikään sivuluisujen estäjä.
http://www.autowiki.fi/index.php/LuistonestojärjestelmäAi..empä enää virkakaan mittää, paras pitää suunsa kiinni näissä tekniikan asioissa..ja kuunella valamista :)
P.s. olen ruvennut lukemaan auton mukana tullutta kirjasta, eli opiskelen nyt siitä näistä liukasteluesteistä sun muista ihmeistä..josko mie sitten..
- 150€
Hejsan ! jag heter Pirre ja sitten vasta se systems FOOLTY
- Pirre*
Heissan Svärje, - nyt miun pitää googlettaa :)
Suomalainen ei tarvitse sähköä muuhun kuin Puolaan ja tulppiin.
Jos tarvitsee, on typerä nainen, usein typerä mieskin.
http://www.youtube.com/watch?v=eMrF1YZt9B4
H.- Pirre*
Vai niin...mitenkähän kauan Hunksikaan pärjäisi, kun sähkö kummiskin on keksitty, vähä eppäilen...
Pirre* kirjoitti:
Vai niin...mitenkähän kauan Hunksikaan pärjäisi, kun sähkö kummiskin on keksitty, vähä eppäilen...
"Pirre*"
No neito? Minä oletin että linkkinikin kertoo että kirjoitin autosta ja autoilusta.
Jos tietokoneestani loppuisi sähkö, tekisin varmaan itsarin.
Muuten, maarina kaipailee muskarissaan autotyttöjä, menehän jeesaamaan :)
H.- Pirre*
hunksz kirjoitti:
"Pirre*"
No neito? Minä oletin että linkkinikin kertoo että kirjoitin autosta ja autoilusta.
Jos tietokoneestani loppuisi sähkö, tekisin varmaan itsarin.
Muuten, maarina kaipailee muskarissaan autotyttöjä, menehän jeesaamaan :)
H.Puola ja puola on ihan kaksi eri asiaa..
- 6 vuotta näillä
* Puuhella
* Puukiuas
* Puucee
* Polkupyörä
* Aurinkopaneli (ISO)
,jolla saa ladattua puhelimen ja valot talooni. Kustannus asennettuna 7000€.
* Televisio,virta aurinkopanelista.
Ja lopuksi se tärkein Porinmattix2kpl eli lämmitykseen sekä ruuanlaittoon.- zz-zz
Oliko pyykkikonetta?
- 6 vuotta näillä
zz-zz kirjoitti:
Oliko pyykkikonetta?
Ei, pesetän pyykit tyttären luona,hänellä on mahdollisuus käyttää taloyhtiön pesukonetta. Kaksi kertaa vuodessa vien pyykkejä myös pesulaan.
6 vuotta näillä kirjoitti:
Ei, pesetän pyykit tyttären luona,hänellä on mahdollisuus käyttää taloyhtiön pesukonetta. Kaksi kertaa vuodessa vien pyykkejä myös pesulaan.
"6 vuotta näillä"
Deevee taitaa innostua, meillähän on erityinen kansan-osa, joka tuota pyykinpesua harrastaa myös :)
H.
- 6 vuotta näillä
" hunksz"
" Pyykki on pantu ja pysyy " Mauri Sariola 1965
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1531923
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu131856Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma
Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va391704- 1181297
- 901256
Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu1961228Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta4251155- 62899
- 50846
- 49841