Helsingissä opintonsa aloittavien ikäjakauma (suunnilleen)

....................

Minkäikäisiä ovat opintonsa viime vuonna aloittaneet? Jotain Gaussin käyrän tyylistä vastausta olisin halunnut tietää. Esimerkiksi ovatko suurin osa alottaneista 20-vuotiaita ja sitten ääripäät 19- ja 30-vuotias.

Kiitos vastauksesta!

6

273

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 19

      Taitaa olla ääripäät enemmänkin luokkaa 18v -> 50v,
      Muistelisin että jonkun tilaston mukaan aloittaneiden keski-ikä huitelis stadissa 23-24 vuoden kieppeillä.

    • Aloittaja.

      Kiitos paljon hyvästä vastauksesta :). Mukavaa kuulla, että Helsingissä on vähän vanhempiakin opiskelijoita, kun itse ajattelin hakea ensi vuonna. Ikää on 25-vuotta ja takana yksi akateeminen tutkinto sekä runsaasti työkokemusta.

    • ....................

      Kunhan nyt vaan saivartelen, mutta miten 25-vuotiaalla akateemisella voi runsaasti työkokemusta?

      • ....................

        Aloitin työuran 14-vuotiaana ja jatkoin erilaisia töitä opintojen ohella graduun asti. Olisin tietysti voinut keskittyä enemmän opintoihini, mutta toisaalta ei ollut vaihtoehtoja, kun olen elättänyt käytännössä itseni hyvin nuoresta pitäen. Hieman sekavat perhetaustat, joista en nyt pahemmin avaudu. Pointtina on vain se, että nyt ensimmäistä kertaa elämässäni haluan panostaa täysin opintohini, ja lääkäriksi opiskellessa ei ole oikein muita vaihtoehtoja.

        Pakko vain sanoa sen verran, että te joilla vanhemmat elättää teitä opintojen ohella, niin olkaa onnellisia. Kaikilla ei ole niin hyvät lähtökohdat elämään.


    • ....................

      Niin, eli olet tehnyt paljon eri töitä, et niinkään uraa.

      Voit panostaa kaikkesi, mutta aluksi opinnot sitä kylläkään vaadi. Jos pääset sisään, niin ota vaan ihan rauhassa ekat pari vuotta.

      Se että lapsi ei kohtaa vastoinkäymisiä, haasteita tai tarvetta vastuun ottoon ennen 30 vuoden ikää ei ole hyvä lähtökohta elämään.

    • ....................

      Niinhän taisin sanoa. Kerroin, että minulla on paljon työkokemusta enkä niinkään sanonut, että olen luonut uraa. tietoisesti halusin valmentaa itseäni työelämään kokeilemalla erilaisia töitä, koska olin nuorempana todella ujo ja tunneherkkä (vielä edelleen, mutta osaan piilottaa sen).

      Olen samaa mieltä, että jos on 30-vuotiaaksi onnistunut livistämään vastuusta, joutuu koko elämän olemaan "lapsi". Olen tavannut paljon tällaisia 30-vuotiaita sinkkumiehiä, jotka kuvittelevat, että nainen jaksaa joka kerta nalkuttaa esimerkiksi imuroinnista. Toki sellaisia naisia voi ollakin, en tiedä. Ylipäätään mitä tulee ikään 30-vuotta, niin minusta tuntuu, että sen jälkeen ihminen on mitä on. Sen takia rauta on taottava, kun se on kuuma eli nuorena kannattaa kokeilla kaikkea, ettei vanhana tarvitse ihmetellä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2843
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2612
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2141
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1489
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe