Helsingissä opintonsa aloittavien ikäjakauma (suunnilleen)

....................

Minkäikäisiä ovat opintonsa viime vuonna aloittaneet? Jotain Gaussin käyrän tyylistä vastausta olisin halunnut tietää. Esimerkiksi ovatko suurin osa alottaneista 20-vuotiaita ja sitten ääripäät 19- ja 30-vuotias.

Kiitos vastauksesta!

6

338

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 19

Taitaa olla ääripäät enemmänkin luokkaa 18v -> 50v,
      Muistelisin että jonkun tilaston mukaan aloittaneiden keski-ikä huitelis stadissa 23-24 vuoden kieppeillä.

• Aloittaja.

Kiitos paljon hyvästä vastauksesta :). Mukavaa kuulla, että Helsingissä on vähän vanhempiakin opiskelijoita, kun itse ajattelin hakea ensi vuonna. Ikää on 25-vuotta ja takana yksi akateeminen tutkinto sekä runsaasti työkokemusta.

• ....................

Kunhan nyt vaan saivartelen, mutta miten 25-vuotiaalla akateemisella voi runsaasti työkokemusta?

• ....................

Aloitin työuran 14-vuotiaana ja jatkoin erilaisia töitä opintojen ohella graduun asti. Olisin tietysti voinut keskittyä enemmän opintoihini, mutta toisaalta ei ollut vaihtoehtoja, kun olen elättänyt käytännössä itseni hyvin nuoresta pitäen. Hieman sekavat perhetaustat, joista en nyt pahemmin avaudu. Pointtina on vain se, että nyt ensimmäistä kertaa elämässäni haluan panostaa täysin opintohini, ja lääkäriksi opiskellessa ei ole oikein muita vaihtoehtoja.

Pakko vain sanoa sen verran, että te joilla vanhemmat elättää teitä opintojen ohella, niin olkaa onnellisia. Kaikilla ei ole niin hyvät lähtökohdat elämään.

• ....................

Niin, eli olet tehnyt paljon eri töitä, et niinkään uraa.

Voit panostaa kaikkesi, mutta aluksi opinnot sitä kylläkään vaadi. Jos pääset sisään, niin ota vaan ihan rauhassa ekat pari vuotta.

Se että lapsi ei kohtaa vastoinkäymisiä, haasteita tai tarvetta vastuun ottoon ennen 30 vuoden ikää ei ole hyvä lähtökohta elämään.

• ....................

Niinhän taisin sanoa. Kerroin, että minulla on paljon työkokemusta enkä niinkään sanonut, että olen luonut uraa. tietoisesti halusin valmentaa itseäni työelämään kokeilemalla erilaisia töitä, koska olin nuorempana todella ujo ja tunneherkkä (vielä edelleen, mutta osaan piilottaa sen).

Olen samaa mieltä, että jos on 30-vuotiaaksi onnistunut livistämään vastuusta, joutuu koko elämän olemaan "lapsi". Olen tavannut paljon tällaisia 30-vuotiaita sinkkumiehiä, jotka kuvittelevat, että nainen jaksaa joka kerta nalkuttaa esimerkiksi imuroinnista. Toki sellaisia naisia voi ollakin, en tiedä. Ylipäätään mitä tulee ikään 30-vuotta, niin minusta tuntuu, että sen jälkeen ihminen on mitä on. Sen takia rauta on taottava, kun se on kuuma eli nuorena kannattaa kokeilla kaikkea, ettei vanhana tarvitse ihmetellä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      144
      4802
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      184
      3923
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      116
      3604
    4. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      43
      2911
    5. Mitä ajattelit kun näit

kaivattusi ensimmäisen kerran? xd
      Ikävä
      138
      1876
    6. Nyt meni lopulliset lämmöt.

Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta
      Sinkut
      40
      1668
    7. Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla

Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?
      Ikävä
      58
      1318
    8. Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta

Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk
      Maailman menoa
      26
      1299
    9. Sulla on avaimet ja keinot

Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
      Ikävä
      21
      1261
    10. Meitä ei tule

Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌
      Ikävä
      23
      1213
    Aihe