Mitä tapahtuu jos varusmies kieltäytyy, annetaanko rokotukset väkisin? Mikä on kieltäytymisen rangaistus? Onko tuollaiset pakkorokotukset edes laillisia, pitääkö muka olla hyvä syy, eikö syyksi riitä ettei vaan tahdo?
http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194770129145/artikkeli/varusmiehet pakotetaan ottamaan rokote vain perustellusta syysta voi kieltaytya.html
Onko armeijan pakkorokotukset laillisia?
16
511
Vastaukset
- ....,,,,
Jos ei rokotteita ota, vapautetaan asepalveluksesta, sanoi tuo lääkäriupseeri Satakunnan Kansan jutussa.
- Hyvä uutinen
Ei helvetti, voiko vapautuksen saada noin helposti?! Sanoo ettei uskonnollisista syistä ota tai pelkää salaliittoa, ei tahdo olla lääkejättien koekaniinina niin vapautuksen saa?
Tuon kyllä teen, ei tarvitse sivariin eikä inttiin mennä, loistohomma!
Armeija-aikana menettää vähintään puolen vuoden työtulot joten kovin kalliiksi se käy yksilölle. Siksi sanon rokotteille ei kiitos. - erkkipetteri69
Hyvä uutinen kirjoitti:
Ei helvetti, voiko vapautuksen saada noin helposti?! Sanoo ettei uskonnollisista syistä ota tai pelkää salaliittoa, ei tahdo olla lääkejättien koekaniinina niin vapautuksen saa?
Tuon kyllä teen, ei tarvitse sivariin eikä inttiin mennä, loistohomma!
Armeija-aikana menettää vähintään puolen vuoden työtulot joten kovin kalliiksi se käy yksilölle. Siksi sanon rokotteille ei kiitos.Tuskinpa siitä totaalivapautusta saa. Jos ei asepalvelus miellytä, sivarissa voi palvella sen vuoden verran. Siitäkin voi tietysti kieltäytyä - pääsee sitten puoleksi vuodeksi vankilaan.
- Hyvä uutinen
erkkipetteri69 kirjoitti:
Tuskinpa siitä totaalivapautusta saa. Jos ei asepalvelus miellytä, sivarissa voi palvella sen vuoden verran. Siitäkin voi tietysti kieltäytyä - pääsee sitten puoleksi vuodeksi vankilaan.
Riittää kun saa vapautuksen rauhan aikana. Kun sota uhkaa niin sitten lähdetään keski-Euroopaan. Sivariin pitää erikseen hakea, ei sinne ketään määrätä.
- Army, ei kiitos
Hyvä uutinen kirjoitti:
Riittää kun saa vapautuksen rauhan aikana. Kun sota uhkaa niin sitten lähdetään keski-Euroopaan. Sivariin pitää erikseen hakea, ei sinne ketään määrätä.
Tuo kuulostaa todella hyvältä, vapautuksen saa todella helposti, ei tarvitse hullua leikkiä.
- 13
Army, ei kiitos kirjoitti:
Tuo kuulostaa todella hyvältä, vapautuksen saa todella helposti, ei tarvitse hullua leikkiä.
Jos haluaa sivariin tai vankilaan, niin miksi menee edes niin pitkälle, että joutuu rokotusjonoon. Voihan sen kieltäytymisen kertoa aikaisemminkin.
- Army, ei kiitos
13 kirjoitti:
Jos haluaa sivariin tai vankilaan, niin miksi menee edes niin pitkälle, että joutuu rokotusjonoon. Voihan sen kieltäytymisen kertoa aikaisemminkin.
Ei ikinä mihinkään sivariin, sehän on pakkotyötä vuoden ajan. Vapautus rauhan aikana, se riittää.
- erkkipetteri69
Army, ei kiitos kirjoitti:
Ei ikinä mihinkään sivariin, sehän on pakkotyötä vuoden ajan. Vapautus rauhan aikana, se riittää.
Et sinä sellaista vapautusta rokotteista kieltäytymällä saa.
- Army, ei kiitos
erkkipetteri69 kirjoitti:
Et sinä sellaista vapautusta rokotteista kieltäytymällä saa.
Tuollahan joku kertoi Satakunnan Kansan jutusta jossa armeijan lääkäri sanoi että rokotteista kieltäytyvä saa vapautuksen.
- ....,,,,
Jos ei rokotteita ota, vapautetaan asepalveluksesta, ......... lukee SK:ssa.
- En ymmärrä
Eihän se nyt noin voi mennä, miksi armeijaa ei voi käydä ilman rokotuksia?
- Levität epidemiaa!
En ymmärrä kirjoitti:
Eihän se nyt noin voi mennä, miksi armeijaa ei voi käydä ilman rokotuksia?
Just nämä rokottamattomat ovat riski levittämään tautia ja sairastelee kun tarvitaan joukkoja puolustaa maata. Kun olin armeijassa ei olut kuulonkaan, että joku olisi ruvennut selittä, ettei piikkiä ota. Jumankauta niitä iskettiin kaksittain yhtäaikaa. Enkä ole vielä kuollut vaikka aikaa 60-luvun lopusta kohtuullisten pitkä aika!
Viimeksi juuri sikatauti pesi näissä rokottamattomissa murikoissa. Piikille vaan lenssikin tykkää niistä! - Narkolepsiaaa
Levität epidemiaa! kirjoitti:
Just nämä rokottamattomat ovat riski levittämään tautia ja sairastelee kun tarvitaan joukkoja puolustaa maata. Kun olin armeijassa ei olut kuulonkaan, että joku olisi ruvennut selittä, ettei piikkiä ota. Jumankauta niitä iskettiin kaksittain yhtäaikaa. Enkä ole vielä kuollut vaikka aikaa 60-luvun lopusta kohtuullisten pitkä aika!
Viimeksi juuri sikatauti pesi näissä rokottamattomissa murikoissa. Piikille vaan lenssikin tykkää niistä!Niin ja saat narkolepsian kaupanpäälle lopuks elämääs?
"Myös aikuisten narkolepsiariski on rokotusten myötä kasvanut.
Alustavan tutkimuksen mukaan myös aikuisilla on ollut kohonnut riski sairastua sikainfluenssarokotukseen liittyvään narkolepsiaan.
Ranskan lääkevirasto on julkaissut verrokkitutkimuksen väliaikatietoja, joiden mukaan sikainfluenssarokotteen saaneilla aikuisilla on ollut 4 - 5 -kertainen riski sairastua narkolepsiaan." - Hehee..
Levität epidemiaa! kirjoitti:
Viimeksi juuri sikatauti pesi näissä rokottamattomissa murikoissa. Piikille vaan lenssikin tykkää niistä!"Just nämä rokottamattomat ovat riski levittämään tautia ja sairastelee kun tarvitaan joukkoja puolustaa maata."
Onneks oon nainen.. ei tarvitse käydä inttiä, ottaa pakkorokotetta eikä maataka puolustaa :) - lllllllllllll
Hehee.. kirjoitti:
"Just nämä rokottamattomat ovat riski levittämään tautia ja sairastelee kun tarvitaan joukkoja puolustaa maata."
Onneks oon nainen.. ei tarvitse käydä inttiä, ottaa pakkorokotetta eikä maataka puolustaa :)tarpeen vaatiessa joudut kyllä maata puolustamaaan.
- Oon saanu jo sen
Eihän sun tarvi ottaa sitä kun väität että oot JO saanu sen?
Sillä niistä pääsee, eikä oo pakko ottaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305822Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144374Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403247IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522961Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3391559Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338- 661301
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321206- 791169
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011161