PEUGEOT malleista yleisesti

RIPE

Yksi asia mua ihmetyttää Pösön arvostuksessa autona joka näkyy täällä keskusteluissakin.

Jos Pösöt olisivat huonoja autoja niin miksi niitä myydään niin hirveesti? 307 taitaa olla 5 eniten myydyn auton kärjessä ja 407 tekee varmasti kovaa tulosta kunhan farkku tulee myyntiin! 206 on myös myynyt hyvin.

Itselläni on ollut Nissania, Opelia, Ladakin ja muutama jenkki. Nyt olen ajanut 307 SW:llä vuoden alusta ja täytyy sanoa, että tyytyväinen olen ollut. Jos vertailen noihin muihin niin täytyy sanoa, että Opelilla oli hyvä kausi, jota kesti aikansa. Nissanilla samoin. Ladasta nyt ollaan kai kaikki samaa mieltä, että Lada on Lada oli aikanaan opiskelijalle oikein sopiva kulkuneuvo. Itse olen sitä mieltä, että Pösö on mennyt eteenpäin autojen valmistajana siitä mitä se oli. Kyllä kansa tietää kun se autoja ostaa! Ei se huonoja autoja ostele.

13

11303

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pösöä

Puhut asiaa. Suurimmalla osalla on ennakkoluuloja ranskalaisia autoja kohtaan.Tämän päivän pösö on täysin eri mitä oli joskus 80 luvulla.

• gigane II

Euroopassa Renault on ykkönen henkilöautoissa mutta jos PSA-konsernin tuotteet laskettaisiin yhteen (eli Citroen ja Peugeot) niin ne menisivät selvästi ohi.

Samalla laskutavalla tosin VW-konserni (VW, Audi, Skoda ja Seat) taitaisi olla vieläkin suurempi mutta yhtä kaikki, ranskalaisia autoja myydään nimenomaan Euroopassa aivan tajuttomasti joten kyse ei ole mistään ranskalaisten kotiinpäinvedosta vaan siitä että EU-alueen kuluttajat äänestävät todella selvästi lompakollaan ranskalaisten autojen puolesta.

Jos lukee minuutinkin Citroen, Pösö- ja rellupalstoja niin huomaa selvästi että niihin spämmää juttuja pari-kolme kaveria jotka yrittävät lämmitellä 1960- ja 1970-luvuilta peräisin olevia ennakkoluuloja.

• Anonyymi

Minulla oli vuosimallin 2003 307 ja toista pösöä ei kyllä tule!

• Kansa tietää

Tämän teorian mukaan paras auto on sitten Toyota. Kai se niin on.

• topi

En muista tarkkoja lukuja mutta euroopassa toyota jää myynnissä patongeille heittämällä kakkoseksi!
        Lähes kaikissa maissa kaikki ranskismerkit myy huomattavasti suurempia määriä!

Jenkit, suomalaiset ja aasialaiset suosii kyllä toyotaa.

Suomi on corollien ja tuulipukujen luvattu maa!!!

Siis tarkoitus ei sitten mitenkään ollut haukkua tojoa! Ajan itse avensiksella ja olen tyytyväinen.
        Mutta ei ranskis olisi yhtään hullumpi vaihtoehto seuraavaksi. Etenkin 407 on mielestäni helvetin tyylikäs.

Ei saa olla liian ennakkoluuloinen.

• Tommi
        topi kirjoitti:

En muista tarkkoja lukuja mutta euroopassa toyota jää myynnissä patongeille heittämällä kakkoseksi!
        Lähes kaikissa maissa kaikki ranskismerkit myy huomattavasti suurempia määriä!

Jenkit, suomalaiset ja aasialaiset suosii kyllä toyotaa.

Suomi on corollien ja tuulipukujen luvattu maa!!!

Siis tarkoitus ei sitten mitenkään ollut haukkua tojoa! Ajan itse avensiksella ja olen tyytyväinen.
        Mutta ei ranskis olisi yhtään hullumpi vaihtoehto seuraavaksi. Etenkin 407 on mielestäni helvetin tyylikäs.

Ei saa olla liian ennakkoluuloinen.

Toytaa oli myös äskettäin vierailleessani Dubaissa aika merkittäviä määriä liikenteessä. Lähes kaikki taksit olivat lähes järjestään noin vuoden vanhoja Toyta Camryjä ja maastoautot LandCruisereita.

Maastoautoista muuten - Hummer ei kuulemma ole oikeasti hyvä jos mennään maastoon, LandCruiser on autoja työkseen käyttävien mielestä huomattavasti parempi eli se siitä jenkkiarmeijan osaavuudesta.

Ja niin, en muuten omista Toyotaa vaan odotan tälläkin hetkellä uutta 407 SW:tä...

• Anonyymi

No kaikilla olisi toyota jos se olis paras. Kestävä on mutta on muitakin juttuja: ulkonäkö, tilat, turvallisuus, ajo-ominaisuudet, teho, taloudellisuus, hinta jne.

• pösöisti

olen tässä jonkun aikaa omistanut 97 mallin 306:en, ihan hyvä auto ollut tähän asti, mutta kun katsoo auton sisälle niin näkee että on menty sieltä mistä aita on matalin. kojelauta on kuin suoraan 80luvulta! ja se ihmeen huopamateriaali joka kerää sitten kaiken paskan samanlaista oli vanhassa datsunissa sillon joskus... ei uskoisi että näitä on tehty 2000 vuoteen asti.

205:sta on kuulemma valmistettu vuoteen 1998 asti!! (suomen tuonti lopetettiin 92)

• ypi

306 esiteltiin -92. Siihen nähden melko nykyaikainen kojelauta ja sisusta muutenkin.

Jos haluat tietää mitä on 80-luku niin katso opelien 90-luvun sisustoja!

Voitko väittää, että 407 olisi pahan näköinen sisältä? Kävin kokeilemassa ja on myös erittäin laadukkaan oloinen auto kokonaisuutenakin!

• osajaska

on vaarallista. Lähinnä tuntuu lapselliselta muutamat kirjoitukset oman merkin paremmuudesta. Jos jollain on käytössä n 15000€, hänelle uusi lada on hyvä auto. Itse toissa viikolla hankin kolmannen pösöni, joten pidän sitä luotettavana ja hyvänä ajaa.

Mutta kyllä pösössäkin on huonoja puolia, nuo koiranluut, esimerkiksi, niitä joudun vaihtamaan vähintään kahdet vuodessa. Toinen on huolto, paikallinen merkkihuolto pistää shellin öljyt koneeseen, litrahinta huikeat 10,20. Viimeksi ajoin kotiin ja laskin shellit pois, mobilia tilalle, merkkihuolto ei enää tätä vaihda, samalla kyllä kierrän merkkihuollon määräaikaishuolloissakin.

Muutenkin pösön huollon kalleus on jo käsittämätöntä, ainakin täällä pohjoisessa. Siinä mennään jo Mersu- ja VOlvo-huoltojen hinnoista ohitse, ollaan peräti Vw-Audi-hinnoissa.

Hyvää on halpuus, kestävä diesel-kone, tilat, ajo-ominaisuudet ja luotettavuus. Kumpiakohan on takseina enemmän, passatteja vai 406:sia?

• kohtaexpösökuski

Omalla toukokuussa saadulla ´04 mallisella wagonilla on nyt ajettu n. 10800km. Vikoja tähän mennessä:

- jumalaton narina alustasta kuopissa/töyssyissä (huolto neuvoi olemaan huomioimatta sitä, on kuulemma ominaisuus... :))

- bensatankkia ei saa täyteen, eli vaikka ajaa tankin km-mittarin mukaan todella tyhjäksi, niin bensaa ei mene kuin 36-39 litraa, jonka jälkeen katkaisee bensanmenon. Auton ohjelmisto päivitettiin tehtaalta, vika ei tosin korjaantunut...

- radion kuuluvuus todella huono, Helsingin keskustassa esim. ylex ja radio city pätkivät.

- monitoiminäyttö näyttelee aivan mitä sattuu, yleensä joka toisen starttauksen yhteydessä ei muka ole öljyä koneessa..

- samainen näyttö ilmoittelee välillä että "Oil pressure too low"... Olkoot jos on, kone siinä vaan tilttaa..

- Etujarrut täristävät pirusti, n. 130km/h vauhdissa jarrutettaessa ratti vispaa n. 2cm puolelta toiselle.

Auto on kerran käynyt huollossa, jossa siis tuo ohjelmisto päivitettiin ja muut viat sanottiin korjatuiksi, tosin mitään vikaa ei oltu korjattu... :)

Itse uskoin pösön olevan nykyään ihan ok auto, mutta ei ainaskaan tämä minun yksilöni ole. Tästä viisastuneena taidan valita seuraavaksi japanilaisen auton, vaikkakin pösön ajettavuus on huippuluokkaa.

Mainittakoon vielä, että edellinen autoni oli ´03 mallinen Corolla farkku, jolla ajelin mitariin n. 50tkm, ja siinä ajassa auto oli huollossa vain öljynvaihtojen ajan.

• Vielä tyytyväinen

Otan osaa, harmittaa puolestasi tommoset ongelmat. Itsellä tammikuussa ostettu 307 SW 1.6 ja mittarissa 12tkm, eikä ilmennyt mainittavaa vikaa.

"- jumalaton narina alustasta kuopissa/töyssyissä "
        Ei tullut vastaan.

"- bensatankkia ei saa täyteen"
        Suurin tankkaukseni 53 litraa, tankin tilavuushan on 60 l.

"- radion kuuluvuus todella huono"
        Itse ajelen pohjoisella Uudellamaalla, jossa jopa Ylen Ykkönen kuuluu ilman rätinöitä (toisaalta, kukapa sitä kuuntelee ;-) )

"- monitoiminäyttö ... ei muka ole öljyä koneessa.. "
        Mittariston öljypompulat näyttävät mullakin ajoittain mitä sattuu, mutta mittatikku tuntuu olevan oikeassa. Pikkuvika, mutta hieman ärsyttävä sellainen.

"- Etujarrut täristävät pirusti, n. 130km/h vauhdissa jarrutettaessa ratti vispaa n. 2cm puolelta toiselle. "
        Oman jarrut ok, alkutalvella huomatut vinkunat loppuivat kokonaan kun laittoivat takuuhuollossa kitinänestolevyt.

Kaikenkaikkiaan helvetin outoa on täällä paljon kirjoitellut viat: toisilla on vaikka mitä, mutta toisilla ei vaadita kuin kovaa ajoa. Sitten on pikkuvikoja, joita on lähes kaikilla (jarrujen kitinä, mittariston öljypompulat, kaukokäyttöavain).

307/Wagon/SW:n luulisi pohjautuvan niin pitkälle kuin mahdollista samoihin osiin ja onkin merkillistä, että toiset rassit oirehtii ja toiset ei. Ja kun näitä juttuja lukee samoihin aikoihin valmistetuista autoista, niin välttämättä vikojen esiintyminen ei johdu osien valmistuserien välisestä vaihtelusta. Mutta mistä sitten?

Kuten sanoit, on Pösö loistava ajettava. Se viattomuus saa minut pysymään valitsemassani merkissä/mallissa.

May the Force be with you!

• Justus800

itselläni on peugeot 206 sw, eli pieni farmari..kätevä kaupungissa. Mutta, auto on vm 2004, ajettu 60000 km ja kuukausi sitten alkoi pitämään "kolinaa" klonk...klonk esim ajettaessa hidaste töyssöihin, tai yleensäkin kun vähän joutuu jouset tekeen työtä. "Kolina" kuuluu perästä...mikähän vaivaa? Auton ala puolella oleva vararengas se ei ainakaan ole...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      30
      3521
    2. Kukka ampu taas Kokkolassa?

T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs
      Kokkola
      9
      1578
    3. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      113
      1483
    4. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      1275
    5. Kun näen sinut

tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain
      Ikävä
      34
      893
    6. Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.

Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht
      Maailman menoa
      242
      893
    7. Yhdelle miehelle

Mä kaipaan sua niin paljon. Miksi sä oot tommonen pösilö?
      Ikävä
      60
      879
    8. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      131
      879
    9. Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni

Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ
      Sysmä
      66
      854
    10. Löydänköhän koskaan

Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲
      Ikävä
      98
      819
    Aihe