Voiko kaksisuuntaista mielialahäiriötä sairastava saada ikinä sairauskuluvakuutusta, henkivakuutusta tai tapaturmavakuutusta? Ei sitä teinivuosina ajatellut sairastumista tai kuolemaa, niin jäi sitten vakuutukset hankkimatta... Olen nyt 20-vuotias. Mutta nyt se on kuitenkin myöhäistä, kerkesin sairastumaan tähän... Harmittaa hirveästi kun en ole ajatellut tulevaisuutta... Olisiko tuo vakuutus korvannut kaikki sairauskulut, terapiat, mielialalääkkeet? Kaverini ja tuttavani ovat hankkineet nuo vakuutukset... Olisinpa itsekin ollut yhtä viisas.
Joskus varmaan sairastun syöpään, ms-tautiin yms. muuhun vakavaan sairauteen ja joudun maksamaan hoitokuluja ja velkoja lopun ikäni...
Vakuutusten saaminen
6
2698
Vastaukset
- Vakuutettu
Omassa vakuutusyhtiössä on ainakin homma toiminut niin että vakuutusta ottaessa olen lääkärintodistuksella vahvistanut olemassa olevat diagnoosit ja
näiden jo olemassa olevien sairauksien hoitoa ei siis korvata.
Jos sattuisi jokin tapaturma tai sairastuisin vaikkapa syöpään niin sitten korvauksia mahdollista hakea.
Bipoon mulla kelan täyskorvattavat lääkkeet ja julkisella puolella käyn psykiatrin hoidossa psykologin kanssa juttelemassa bipojen oireenhallintaryhmässä,
edelliset kaikki ilmaisia eli ei ainakaan tämä sairaus käy kalliiksi :)
Kannattaa kysäistä muutamasta vakuutusyhtiöstä eroja, mutta aika samaa kaavaa ne varmaan noudattaa... - vakuutusalalla työ
Sairaskuluvakuutusta ei kannata lähteä edes hakemaan - aika varma hylky, jos on diagnosoitu mielenterveyshäiriö.
Nuo tapaturma ja henkivakuutus ovat sitten asia erikseen. Niitä kantsii kysellä - bipoliininen
Minulla on todettu 19 vuotiaana bipo, vuonna 2000, hain ja sain sairaushoitokulukorvausvakuutuksen vuonna 2001, toki siinä on poissuljettu bipoudesta aih.kulut.
Lisäksi minulla on henkivakuutus ja tapaturmavakuutus..- Sama täällä
Hoitokuluvakuutuksen olen hakenut pari vuotta bipo diagnoosin jälkeen ja lisäksi on polvessa aiempi vamma. Näistä kahdesta johtuvat kulut on rajattu vakuutuksen ulkopuolelle, mutta muista on mahdollista korvausta saada.
Lisäksi on ihan normi henkivakuutus ja tapaturmavakuutus.
Voihan vakuutusta aina yrittää hakea ja uskoisin että on yhtiöiden välillä eroja,
koska näin on ainakin monissa muissa vakuutuksissa...
- lääkepurkki
Kiva kuulla, että vakuutuksien saaminen on mahdollista. Mutta mistä vakuutusyhtiöstä kannattaisi vakuutuksia kysyä? Ja mitkä eivät myönnä? Jos nyt esim. joskus sairastuisi MS-tautiin niin voiko ne myöhemmin vedota että se on mielialalääkkeiden aiheuttama ja korvauksia ei tule?
- kirkasotsa
Minä en saanut tapaturmavakuutusta. Hoitava taho oli antanut vakuutusyhtiön vaatiman lausunnon. Kaksi kertaa olen yrittänyt. Toivon,että terveyskeskus hoitaa,jos jotain sattuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624312Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551813Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141523Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !381287Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681073- 58919
- 78904
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.168833Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791