30.07 - 5 aloitusta

rpu

tahallani tein 30.07 5 keskustelun avausta,
joista yksi - analyysi omasta kirjoittelusta
sai 369 lukijaa ja 15 vastinetta

muut lukijoita
154
57
117
224
ja 16

16 lukijaa keräsi otsikko IVSL, jota lukijat
eivät ymmärtäneet erääksi puolueeksi, jonka
palstalla käväisin ja huomasin heidän
"galluppinsa" poikenneen aika tavalla samana
päivän Aamulehden julkaisemasta - jostakin
syystä luotan Aamulehden gallupiin hieman enemmän

konaissaldo lukijoiden suhteen 30.07 oli hvyin
tyydyttävä. eilispäivä meni levon merkeissä-
parannellessa vuosisadan krapulaa

mutta kun en hoitanut sitä alkoholilla, voin
taas tänään aloittaa päivän terveenä ja vireänä

alkoholi on huonoa depressionhoitoa ja tuhoaa
aivosoluja

Tämän päivän HS vahvistaa mielikuvaani siitä, että
tällainenkin nettikeskustelu parantaa aivon
toimintaa

siis hyvä syy kirjoitella

2

144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kepusta jysähtää

      Viina on tosiaan depression kannalta myrkkyä. Ei kantsi dokata.

    • raitis alkoholisti

      Asiantuntijoiden mukaan alkoholismi on aivosairaus. Sairaudessa on yksi mielenkiintoinen piirre: potilas tekee itse diagnoosin. Ei auta vaikka kuinka ympäristö, lääkäri, läheiset ym. ymmärtävät ongelmajuojan perusongelman, jos asianomainen itse ei tee johtopäätöksiä.

      Alkoholismiin ei ole parannuskeinoa, kerran alkoholisti aina alkoholisti. Hoito lähtee siitä, että potilas pidättäytyy alkoholista. Se on viheliäinen tauti; se iskee niin vasemmalla, keskellä kuin oikeallakin ihonväristä, ammattiasemasta, koulutuksesta ym. riippumatta tasaisesti joka väestöryhmään.

      Itse olen saanut elää hyvää elämää 15 vuotta täysin raittiina päivä kerrallaan ja kirjoitin poikkeuksetta viestin nimimerkillä "raitis alkoholisti". Tämä sen vuoksi, että haluan pysyä anonyyminä ja antaa toivoa sellaisille, jotka ovat saaneet kohtalokseen tämän viheliäisen taudin.

      Mutta toipuminen on mahdollista!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      62
      895
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      694
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      670
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      32
      598
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      38
      598
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      86
      537
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      110
      535
    8. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      475
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      70
      446
    Aihe