Millaista teidän muiden reumatauteja sairastavien arki on? Lähinnä tarkoitan vielä työkykyisiä. Millaisessa työssä olette, onko normaali työ vai jokin tuettu paikka? Jos teille ei ole myönnetty esim. osa-aikaeläkettä, niin oletteko kenties itse hakeutuneet osapäivätyöhön ja kituutatte pienemmillä ansioilla? Miten työnantaja ja työkaverit suhtautuvat teihin ja sairauteenne? Entä Kela, TE-toimisto?
Työssä jaksaminen
2
275
Vastaukset
- lupus_
Hei
Olen yhä työkykyinen, toimin kokopäiväisenä opettajana. Reumasairauteni ei ole enää aktiivinen, joten se ei ole vaikuttanut työhöni nykyään.
Työkaverit ovat kiinnostuneita sairaudestani, työnantajalle en ole kertonut, sillä siihen ei ole ollut tarvetta. Työterveyshuollossa tietävät diagnoosini. En ole hakenut osapäivätyötä enkä eläkettä. - Jokueräs
Insinöörin hommia teen. Tällä hetkellä tosin koulutuksessa, eli osan aikaa istun koulunpenkillä ja osan teen hommia käytännössä. Insinöörin hommat ovat enemmän tai vähemmän toimistotöitä, mutta ainakin omat hommat joustavat niin, että selän ollessa hankala pääsen tekemään käytännön hommia kentällä. Jalkojen oireillessa pahasti voin hyvin käyttää päivän tietokonehommiin. Koulupäivät ovat niitä haastavimpia, kun oikeasti pitää istua paikallaan huonoilla penkeillä (miksi opinahjoissa ei koskaan ole hyviä istuimia?)
Reuman takia olen ollut poissa muutaman lyhyen pätkän kortisonipistosten jälkeen. Muuten väsymys on se suurin haaste työnteolle. Lähellä remissiota (sinne ei vielä ole päästy) jaksan kyllä työpäivät hyvin ja illoillekin riittää energiaa, mutta vähänkin aktiivimpana ajanjaksona 8 h työpäivän jälkeen kotona ei juuri jaksa muuta kuin painella kaukosäätimen nappuloita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit986478KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3606024Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei602953Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521092404Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1082075- 1251784
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro191653Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1811320- 731217
Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään331208