Meillä on 1-vuotias ollut jälleen kerran nuhassa, tällä kertaa sitä on kestänyt jo 8 päivää. (Yleensä aina kestää kaksi viikkoa, hohhoijaa, ja lähes joka kuukausi, vaikkei olla edes päivähoidossa...) Olen laittanut iltaisin nukkumaan mennessä Otrivinin yli 1-vuotiaille tarkoitettua nenäsumutetta, että saisi paremmin nukuttua. Paketissa lukee että ei saisi käyttää yli viikkoa, mut meillä on nyt siis jo 8 päivää laitettu. Ja vain iltaisin, ja muutamana päivänä päiväunille mennessä. Mut mitäs nyt sitten, jos ei saisi enää iltaisinkaan laittaa? Tuntuu ettei ne pelkät keittosuolaliuostipat auta riittävästi, tai niitä täytyisi ainakin keskellä yötä laittaa lisää, eikä se ole kovin kivaa kenenkään mielestä... Ootteko käyttäneet nenäsumutetta yli viikkoa, ja onko siitä jotain haittaa?
Nenäsumutteen käyttö nuhaisella lapsella
3
216
Vastaukset
- nurs.mamma
Käytähän pikkuista lääkärissä.
Kirjoitat että pikkuinen on ollut _jälleen_ nuhassa. Syy kannattaisi selvittää jos usein on nuhaa.
Se viikko on se maksimi, ei sitä turhaan ole siihen laitettu ohjeeksi. - %%%
On käyty lääkärissä. Ei ole löydetty mitään, eikä ne uskokaan tuolla terv.keskuksessa jos itte epäilee jotain. Täytyy varata aika lastenlääkärille... Nyt nuha kyllä alkaa olemaan ohi, tältä kertaa.
- älä vain käytä!
Nenätippoja/suihkeita ei ikinä saa käyttää yli ohjeessa annettua aikaa. Aiheuttavat itsessään tukkoisuutta, kun nenän limakalvot tottuvat lääkeaineeseen vaatien sitä aina lisää ja lisää. Mä olen itse jo liki 30v ja olen juuri päässyt kyseisestä riesasta eroon. Lääkärit vain neuvoivat käyttämään tippoja, kun valitin jatkuvaa tukkoisuutta ja vaikka sanoin että tipat on ollut käytössä vuosikausia. Sitten päätin laittaa hommalle stopin. Nenä oli tukossa 2 viikkoa, mutta sen jälkeen helpotti.
Enää en ikinä osta sumutetta tähän taloon, ennemmin olen sitten hieman tukossa kuin taistelen tuon asian kanssa uudestaan. Sen verran kamalaa se oli!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303901Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131523Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2401442Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.1741184Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ79977Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht254968Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34943- 62939
Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲106937Kaipaan sua, Jii
Haluaisin vaan olla sylissäsi ja kuunnella mitä ajattelet, mistä haaveilet, mistä olet huolissasi jne 🥹 🫂56764