Lestadiolainen uusherätys sinulle.

uskonveli..

Mikä Uusheräys?
Uusheräys on yli 100-vuotias herätysliike luterilaisessa kirkossamme. Uusheräyksellä on aktiivista toimintaa ympäri Suomea. Toiminta kanavoituu keskustoimiston, aluetyöntekijöiden ja lukuisten vapaaehtoisten kautta. Valtakunnallisia leirejä, tapahtumia ja kursseja järjestetään Kalajoen Kristillisellä Opistolla ja Heinäkallion leirikodissa Kangasalla.

Verkkosivuilla voit tutustua toimintaamme ja myös osallistua monin tavoin.
Epäilet nykyistä vakaumustasi, tule kysymään.. löydämme varmasti sen oikean.

31

309

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uskonveli..
    • uskonveli
      • yrjö.

        Kerroppa , montako teitä ? oletteko kittiläläisille Uusheränneille sukua
        ym. muuta sellaista , joka olisi mielen kiintoista ..katsotaan nyt..


      • yrjö.
        yrjö. kirjoitti:

        Kerroppa , montako teitä ? oletteko kittiläläisille Uusheränneille sukua
        ym. muuta sellaista , joka olisi mielen kiintoista ..katsotaan nyt..

        Aivan totta noita tietoja kaiaan edelöleen , ei ne pitäisi olla vaikeieta .
        nimittäin niistä alkaa yhteistyö , jos alkaa ..


      • murre.........
        yrjö. kirjoitti:

        Aivan totta noita tietoja kaiaan edelöleen , ei ne pitäisi olla vaikeieta .
        nimittäin niistä alkaa yhteistyö , jos alkaa ..

        oletko yrjö virolainen.?


    • su

      "Voit kuunnella puheita"
      Ei ihminen puheista parane, jos hänellä on hyvä elämä itsensä ja Jumalansa kanssa. Se sekoittaa ihmisen vähäisenkin itsetunnon, jolla hän uskoo olevansa kelvollinen Jumalansa suojelluksessaan.

      Ei terveet tarvitse parantajaa vaan sairaat, sanoi entinenkin mies.
      Monet tulevat hengellisesti sairaiksi kun joku taitamaton ihmiskäsittelijä lukee synninlukuja ja tuomioita. Se on kuin sairas jolle tarjotaa lääkkeitä ja yliannostetaan ne. Jolloin ihminen on pois tästä todellisesta maailmasta. Ei ihmisen pää kestä sellaista, mikä ei sinne ole tarkoitettu.

    • uskonveljet

      Su, olet ajatteleva mies ja sinusta kumpuaa lestadiolaissuuntasi pakottamisen tuoma katkeruus, tule meille sanankuuloon saat kuulla myötästä ilosanomaa, sitä mikä tukee, muttei tapa itsetuntoasi, olet arvokas..

      • #

        Hyvä uskonveli, hienoa jos teidän kautta Savon Ukko pääsee katkeruudestaan. Teidän pitää vain kehua häntä hänen hyvyydestään ja uskotella hänen pystyvän sovittamaan omat pienet pahat tekonsa suoraan Jumalan kanssa, tarvitsematta siihen Jeesuksen Sovintotyötä ja ottaa sen vain vastaan, tekemättä itse sen eteen mitään muuta, kun uskoa kaikki synnit anteeksi.

        Meistä kukaan ei ole löytänyt sellaista sivuovea, josta hän puhuu, mutta jos teillä on "parempaa" tietoa, niin saatte hänestä ikuisen ystävän.

        Savon Ukon, SU:n ja Goljatin viestejä seurailemalla saa hyvän käsityksen hänen uskonsa käsityksestä yleensä. Ainakaan minulla ei ole sellaista taitoa, että saisin hänet näkemäään asiat oikeassa valossa. Minä en jätä häntä teidän käsiin, vaan Jumalan käsiin. Hän yksin voi avata SU:n silmät.


      • su
        # kirjoitti:

        Hyvä uskonveli, hienoa jos teidän kautta Savon Ukko pääsee katkeruudestaan. Teidän pitää vain kehua häntä hänen hyvyydestään ja uskotella hänen pystyvän sovittamaan omat pienet pahat tekonsa suoraan Jumalan kanssa, tarvitsematta siihen Jeesuksen Sovintotyötä ja ottaa sen vain vastaan, tekemättä itse sen eteen mitään muuta, kun uskoa kaikki synnit anteeksi.

        Meistä kukaan ei ole löytänyt sellaista sivuovea, josta hän puhuu, mutta jos teillä on "parempaa" tietoa, niin saatte hänestä ikuisen ystävän.

        Savon Ukon, SU:n ja Goljatin viestejä seurailemalla saa hyvän käsityksen hänen uskonsa käsityksestä yleensä. Ainakaan minulla ei ole sellaista taitoa, että saisin hänet näkemäään asiat oikeassa valossa. Minä en jätä häntä teidän käsiin, vaan Jumalan käsiin. Hän yksin voi avata SU:n silmät.

        Tietääkö risuaita miksi olen katkera. Tietääkö risuaita miksi minä pidän Jumalaa suurimpana. Onko risuaita edelleen sitä mieltä, että Jumala vihastuu, eli viihaa, kostaa ja antaa su:lle tuta, teidän rukoillessanne häneltä sitä. Onko risuaita, että (muuten sopiva nimerkki epäilevälle)olet joku käsiin jättäjä. Muistaako risuaita, että minua on uhattu, nimitelty ala-arvoisilla nimillä. Teidän taholtanne, jotka luulette, niin sanon vielä kerran, luulette olevanne Jeesuksen ainoita pelastuneita lapsia. Käyttäkää nyt vielä aivojanne, ennen kuin ne lopullisesti sumenevat. Ja luulette olevanne Jeesuksia Jumalan oikeuksilla.

        Nyt kohta luen iltarukoukseni itseni puolesta että Jumala tukisi minua vääristä ajatuksista ja teoista. Rukoilkaa tekin häntä, että avasitte silmänne, mitä tuli tehtyä mielten pahoittamiseksi.

        ps. En ole varmaan ainoa, joka on saanut kärsiä lestadiolaisten kirouksista. Nekin, jotka ovat teidät jättäneet omiin itsekkäisiin houreisiinne.


      • teu.
        su kirjoitti:

        Tietääkö risuaita miksi olen katkera. Tietääkö risuaita miksi minä pidän Jumalaa suurimpana. Onko risuaita edelleen sitä mieltä, että Jumala vihastuu, eli viihaa, kostaa ja antaa su:lle tuta, teidän rukoillessanne häneltä sitä. Onko risuaita, että (muuten sopiva nimerkki epäilevälle)olet joku käsiin jättäjä. Muistaako risuaita, että minua on uhattu, nimitelty ala-arvoisilla nimillä. Teidän taholtanne, jotka luulette, niin sanon vielä kerran, luulette olevanne Jeesuksen ainoita pelastuneita lapsia. Käyttäkää nyt vielä aivojanne, ennen kuin ne lopullisesti sumenevat. Ja luulette olevanne Jeesuksia Jumalan oikeuksilla.

        Nyt kohta luen iltarukoukseni itseni puolesta että Jumala tukisi minua vääristä ajatuksista ja teoista. Rukoilkaa tekin häntä, että avasitte silmänne, mitä tuli tehtyä mielten pahoittamiseksi.

        ps. En ole varmaan ainoa, joka on saanut kärsiä lestadiolaisten kirouksista. Nekin, jotka ovat teidät jättäneet omiin itsekkäisiin houreisiinne.

        Jos sinua on sanottu , onko sillä niin suuri merkitys
        kun sinut on örvelö tehnyt , ja laittanut sanat suuhusi .
        eli sinä olet ns.virtaali anonyymi (eli ei mitään ).


      • #
        su kirjoitti:

        Tietääkö risuaita miksi olen katkera. Tietääkö risuaita miksi minä pidän Jumalaa suurimpana. Onko risuaita edelleen sitä mieltä, että Jumala vihastuu, eli viihaa, kostaa ja antaa su:lle tuta, teidän rukoillessanne häneltä sitä. Onko risuaita, että (muuten sopiva nimerkki epäilevälle)olet joku käsiin jättäjä. Muistaako risuaita, että minua on uhattu, nimitelty ala-arvoisilla nimillä. Teidän taholtanne, jotka luulette, niin sanon vielä kerran, luulette olevanne Jeesuksen ainoita pelastuneita lapsia. Käyttäkää nyt vielä aivojanne, ennen kuin ne lopullisesti sumenevat. Ja luulette olevanne Jeesuksia Jumalan oikeuksilla.

        Nyt kohta luen iltarukoukseni itseni puolesta että Jumala tukisi minua vääristä ajatuksista ja teoista. Rukoilkaa tekin häntä, että avasitte silmänne, mitä tuli tehtyä mielten pahoittamiseksi.

        ps. En ole varmaan ainoa, joka on saanut kärsiä lestadiolaisten kirouksista. Nekin, jotka ovat teidät jättäneet omiin itsekkäisiin houreisiinne.

        SU. "Onko risuaita edelleen sitä mieltä, että Jumala vihastuu, eli viihaa, kostaa ja antaa su:lle tuta, teidän rukoillessanne häneltä sitä."

        En ole ollut, enkä ole edelleenkään sitä mieltä, että Jumalan pitäisi meidän pyynnöstä kostaa sinulle sinun haukkumisesi. Hän tuskin kuuntelisi niin väärää rukousta.

        "Onko risuaita, että (muuten sopiva nimerkki epäilevälle)olet joku käsiin jättäjä."
        Kyllä minä olen omasta puolestani, koska minulla ei ole taitoa saada sinua ymmärtämään Raamattua, niinkuin se on minulle avattu. En parempaakaan tiedä. Pitää myös tunnistaa omat rajansa.

        "Muistaako risuaita, että minua on uhattu, nimitelty ala-arvoisilla nimillä."
        Kun olen noita teidän keskusteluja seurannut, niin nimitely on ollut molemmin puolista ja muistatko, mitä minä siitä sanoin.

        "Teidän taholtanne, jotka luulette, niin sanon vielä kerran, luulette olevanne Jeesuksen ainoita pelastuneita lapsia."

        Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi. En ole kertaakaan sanonut, että lestadiolaiset ovat ainoita pelastuvia. Vähän aikaa sitten sanoin sinulle, että mene kirkkoon ja kuuntele, mitä siellä puhutaan. Sinä haluat kuitenkin pitää oman pääsi, etkä ota niitä puheita vakavasti. Siellä on sama Evankeliumi.

        "ps. En ole varmaan ainoa, joka on saanut kärsiä lestadiolaisten kirouksista."

        En tiedä yhtäkään tapausta. En edes sinuun kohdistuvaa, vaikka joka päivä haukut ja halveksit täällä ihmisiä yhdessä ja erikseen.


      • Anonyymi

        Mielisaraalat on täynnä eri uskontojen repimiä ihmisiä usein vielä sotkettu koko elämä meidän ainoa oikea uskonto lahko vain me pelastutaan ja näitä miljoona erilaista on hellaria vaparia jehovaa päälle vielä jotka varastaa tavarat rahat vaatii uudelleen kasteille tai luopumaan omista tavaroista tai tai eroamaan omasta siirtymään heille ja kääntymään juutalaisuuteen lain alaisuuteen vanhaan liittoon tai pois Ristiltä tai siirtymään uudesta testamentista vanhaan tai kabbalaan tai muihin kirkkoihin ortodokseihin lukemaan apogryfirjoja tai vääriä syytöksiä hirveesti käydään ihmisten kimppuun syyttämään huutamaan budhaa virtaavaa vettä. Kyllä karmeeta on. Ihmisen pitää pysyä siinä mihin on syntynyt missä kasvanut käynyt koulut tehnyt työtä.


    • su

      Olet oikeassa. Minä olen katkera lestadiolaisuutta kohtaan. En varsinaisia alistettuja rupusakkia, kuulijoita, harhautettua kohtaan, vaan pääpiruja , jotka ovat valmiit tuomitsemaan toisia hel.vettiin ja heitä jotka haluavat rukoilla porukalla Jumalaa, että Jumala antaisi vaikeuksi muistutukseksi su:lle hänen rehellisen sannomansa takia lestadiolaisten harhautuneisuudesta

      Ovat valmiita kehoittamaa lähimmäisiä parannukseen. Pilkkaavat su;n yksittäisiärukouksia Jumalalle. Ei sinulla ole omaa JUmalaa sanovat. Te olette perseestä kaikki lahkolaisuuden pääpirut. Ette ole Jumalasta vaan olette tekopyhyytenne syövereissä.
      Teiltä ei ilosanomaa tule, vaan omaakehua, syytöksiä ja tuomioita. Mutta Herra taivaassa muistaa myös teidän kaksinaamaisuutenne, ja saa.tanan avun hakunne toisille kiroukseksi.

      Uskon vehkeilyveljekset, tulihan tämä nyt taas selväksi. Olette pahan hengen suuria agetteja. JUMALA SUOJAA MINUA TEIDÄN KIROUKSILTANNE

      • su

        ...tuon serifin poistama sana tarkoittaa P.E.R.S.E.E.S.T.Ä.


      • 7+16
        su kirjoitti:

        ...tuon serifin poistama sana tarkoittaa P.E.R.S.E.E.S.T.Ä.

        Ei oo serihviä, onkos sulla päällä kirosanafiltteri vai? Katoppa.


      • Anonyymi

        Pahin virhe on Jeesuksen sovitukseen kastettua alkaa heittää saatanalle tai jonkun rikoksen uhria tai ala ikäisiä tai syntien anteeksi saamisen kasteen jälkeen alkaa syyttää kuin saatana sen päälle Jeesuksen omia.


    • su

      Lestadiolaisilla piruilla on aina tuomio, kirous, vihaviltteri päällä. Olette pilkkaajien, syntisten raiskaajien, ihmisten tuhoon ajon, sitä pohjasakkaa.

      Voitte pelokkaalle rupusakille valehdella, vääristellä Jumalan vihaa ja kostoa. Mutta minulle ette. Jumala on hyvyyden, armon ja suojelemisen valtias. Teille on se synti hänen kirjoissaan kun väitätte toisin. Lähimmäisen tuomioiden, vihan ja koston mestari on teidän sisällänne oikutteleva..... en viitsi enää sen pahan hengen nimeä mainita. Teillä ei ole sydäntä ulkopuolisianne kohtaan. Te olette elämän kuonaa.

      • teu.

        Kuule jos ajatellaan tarekemmin : sinä ja sinun kaltaiset on
        elämän kuonaa , eli niitä jotka on pääpystyssä oli keli mikä tahansa
        kyllä meillä on sydäntä juuri niin paljon kuin tarvitaan ...

        Mutta jos meidät pitää ensin haukkua sitten maanitella ,ja taas haukkua
        kenellä luulet olevan sellaisen elämän olon että tuo kaikki ei vaikuttaisi
        ei Uskovaisetn ole käsketty ottaa vastaa mitä vään , kyllä me saamme
        puolustautua ,,jos ei nut miekalla ,,niin sallisesti.nimittäin Jumalan sanalla .


    • #

      SU kaikesta huolimatta minulla ei ole mitään tarvetta pilkata ketään, eikä pelotella.
      Olen vain koittanut sanoa sinulle, miten minulle Raamattu on avattu. Jos sinä uskot toisella tavalla, niin mitä katkeroimista siinä on. Uskon kuitenkin pitää kestää, vaikka joutuisit yksin täysin vieraaseen ympäristöön.

      Tuo sovitus on koko kristikunnan perusta, eikä mikäään lestadiolaisten keksintö. Sen takia on turha katkeroitua.

      • Kalle Suoneste

        Uusheränneet on erilestoja, puheet mietittyjä ja asiaa, nainenkin on puhjana arvossa.


      • kiitos
        Kalle Suoneste kirjoitti:

        Uusheränneet on erilestoja, puheet mietittyjä ja asiaa, nainenkin on puhjana arvossa.

        kyllä oli hyvät kokoukset uusheränneillä.


      • Anonyymi
        Kalle Suoneste kirjoitti:

        Uusheränneet on erilestoja, puheet mietittyjä ja asiaa, nainenkin on puhjana arvossa.

        Kouluttamattomat antikristukset lukee Raamattua. Niin . Et huomaa milloin siinä puhutaan juutalaisille milloin Jeesus on maan päällä milloin taivaassa milloin mitäkin Sitä vaan vedetään sieltä mitä sattuu kuvitellaan että se nyt on just sulle tai kristityille vaikka kyse on juutalaisista joiden pitää kääntyä.


    • su

      Risuaita, pelastus on se, miten täällä olemme ja elämme. Tiedän kristikunna pelastumisen tavoitteet. Ne ovat olleet niin luterilaisen kuin katollisenkin kirkon tavotteita. Mutta sitä tavotteliaisuutta varjostaa valheellisuus oikeasta pelastajasta. Vaikka olen lutelilaisen kirkon jäsen, minulla on oikeus sanoa mielipiteeni omasta uskostani. Eikös se ensimmäinen käsky sitä sano suoraan. Apostolien, piispojen ja pappien itsekäs valta kautta aikojen on saanut aikanaan sellaisen vallan, jota ei voi purkaa noin vain muuttamalla raamatunkin kirjoitettuja tekstejä, jotka loppujen lopuksi sivuuttaa Jumala valtiuden, armon.

    • Anonyymi

      TäältäSuomestaTuleeSS, ja lyö venäläisillekin luun kurkkuun, Obaman viittomakielentulkissa Adonai antoi amerikan ahneille vanhan aatamin apinoillekin Satikutia aikoinaan, MINÄ kokosin Waffen-SS:n henkimaailman kosmisesta kierrosta SuomenSuojaksi, ääretön pahuus ympäröi Minua Asetakin kauluslaatoissa Panssarikilpikin tuuman pääkallossa emme pelkää kuolla

    • Anonyymi

      Lessut on lessuja kuuluivatpa he mihin lahkoon tahansa, kokemuksesta tiedän.

      • Anonyymi

        Uusheräys on vaan nykyään aika kaukana lestadiolaisuudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusheräys on vaan nykyään aika kaukana lestadiolaisuudesta.

        Mooses ajaa punaisella merellä Mersulla käyttää kondomia ja sähkövaloja .....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mooses ajaa punaisella merellä Mersulla käyttää kondomia ja sähkövaloja .....

        Mooses,ELIkkä Tapani Tiilikainen,Seinäjoelta ajaa valkoisella Fordillakin,Mondeo Eliankin,ELIkkä Kari Kiikerin punainen kulkuneuvo


    • Anonyymi

      Koen uusherätyksen joka aamu.

      • Anonyymi

        Pieren aamusta iltaan..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pieren aamusta iltaan..

        Mutta kuinka monta kertaa jaksat pierrä päivän aikana?

        Kaikkihan me, jopa esikoislestadiolaiset hihhulit, jotka kuitenkin yritämme olla "fiksusti", piereskelemme aamusta iltaan. Yölläkin iso osa meistä ihmisistä piereskelee, kuka enemmän, kuka vähemmän.

        Koetko myös uusheräyksen joka aamu?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3554
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3269
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2408
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1841
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1400
    Aihe