Facebook | Liittyisinkö?

Aika yksin ja erakko

Näin kauan ole pystynyt olemaan ulkopuolella. Nyt taas kerran olen kahden vaiheilla, liittyäkö vai eikö.

Kertoisitteko te, jotka naamakirjassa olette mukana, mitä hyviä ja huonoja puolia on.
Mitä saatte siitä?
Kuinka usein aktiivisesti osallistutte?
Tuleeko tunne, että kun kerran siellä on, niin pitää päivittää kuulumisiaan
Hankkia vino pino ystäviä, jotta kaikki näkisivät, ettei ole yksinäinen - yksinäisyyshän on noloa,

Kaikki, mitä facebookista tulee mieleenne, kiinnostaa, vaikken osannut kysyäkään edellä :)

180

4776

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .-.-

      Jos sulla on jo nyt tuollaisia paineita siitä, niin suosittelen ettet liity.

      • ei ikinä sinne

        Voi sinua onnellista kun et ole liittynyt tuohon hämähäkin seittiin.
        Älä ihmeessä ota paineita, muiden takia, elä normaalia elämää, seurustele
        ihmisten kanssa normaalisti. Et tule katumaan.


      • 22
        ei ikinä sinne kirjoitti:

        Voi sinua onnellista kun et ole liittynyt tuohon hämähäkin seittiin.
        Älä ihmeessä ota paineita, muiden takia, elä normaalia elämää, seurustele
        ihmisten kanssa normaalisti. Et tule katumaan.

        Samaa mieltä, ei tulisi mieleenkään liittyä mihinkään vastaaviin systeemeihin.
        Tapaan ystäviäni ihan luonnossa, puhelimitse tai sähköpostitse.
        Äitini, yli 8-kymppinen on facebookissa, koska haluaa olla yhteydessä nuorempiin sukulaisiin. En ole hänen sivujaan koskaan nähnyt.(ja toivottavasti en näekään).
        En ymmärrä, miksi ihmisten pitää paljastella/ avautua julkisesti?


      • Eihän siellä
        22 kirjoitti:

        Samaa mieltä, ei tulisi mieleenkään liittyä mihinkään vastaaviin systeemeihin.
        Tapaan ystäviäni ihan luonnossa, puhelimitse tai sähköpostitse.
        Äitini, yli 8-kymppinen on facebookissa, koska haluaa olla yhteydessä nuorempiin sukulaisiin. En ole hänen sivujaan koskaan nähnyt.(ja toivottavasti en näekään).
        En ymmärrä, miksi ihmisten pitää paljastella/ avautua julkisesti?

        mikään pakko ole avautua julkisesti. Paljon julkisemmin avaudut keskustellessasi tätisi umpisuolentulehduksesta tuttavasi kanssa junassa (vaikka puhelimeen kailottaen).

        Eli fakepookissa valitset vaan kaverisi tarkkaan(yhtä tarkkaan tai tarkemmin kuin luonnossa) ja sitten valitset yksityisyysasetuksista mitä haluat heille tiedottaa. Ei vaikeaa.

        Itse noudatan melkoisen niukkaa tiedotuslinjaa vältellen kaikkea mikä liittyy suoraan itseeni. Pääasiassa, mutta harvoin, tiedotan ystäviäni/tuttujani kommentoimalla joitakin mielenkiintoisia lehtiartikkeleita ja laitan linkin niihin jotta pääsevät tarkastamaan faktat tai lukemaan/katsomaan mikäli on mennyt ohi silmien.

        Alunpitäen tarkoitus oli ja on edelleen, että minulle fakepooki on paikka mistä kadonneet ystävät löytävät minut vuosienkin jälkeen. Jos tarve tulee vaikka paikkakunnalla käydessä perskoht. tavata niin löytävät mailin ja puhelimen. Tämän toivoisin jokaisen, yksityisyyttäänkin visusti varovan, ymmärtävän ja laittavan siksi omankin profiilin vaan rohkeasti pystyyn. Ei sinne jokaista kusella käyntiä tai itseaiheutettua päänsärkyä tarvitse raportoida.


      • jepjepjep...
        22 kirjoitti:

        Samaa mieltä, ei tulisi mieleenkään liittyä mihinkään vastaaviin systeemeihin.
        Tapaan ystäviäni ihan luonnossa, puhelimitse tai sähköpostitse.
        Äitini, yli 8-kymppinen on facebookissa, koska haluaa olla yhteydessä nuorempiin sukulaisiin. En ole hänen sivujaan koskaan nähnyt.(ja toivottavasti en näekään).
        En ymmärrä, miksi ihmisten pitää paljastella/ avautua julkisesti?

        Voe voe... Niin kovin samaa mieltä kommentistasi!! *Respect*
        Hieno nähdä että samoin ajattelevia ihmisiä on vielä jäljellä!...


      • eljii
        ei ikinä sinne kirjoitti:

        Voi sinua onnellista kun et ole liittynyt tuohon hämähäkin seittiin.
        Älä ihmeessä ota paineita, muiden takia, elä normaalia elämää, seurustele
        ihmisten kanssa normaalisti. Et tule katumaan.

        > oi sinua onnellista kun et ole liittynyt

        ja onnittelen itseänikin, tietorvaahan Facebookissa EI ole ... kaikista vastaväitteistä huolimatta näin on


      • Hohhoijaa..
        22 kirjoitti:

        Samaa mieltä, ei tulisi mieleenkään liittyä mihinkään vastaaviin systeemeihin.
        Tapaan ystäviäni ihan luonnossa, puhelimitse tai sähköpostitse.
        Äitini, yli 8-kymppinen on facebookissa, koska haluaa olla yhteydessä nuorempiin sukulaisiin. En ole hänen sivujaan koskaan nähnyt.(ja toivottavasti en näekään).
        En ymmärrä, miksi ihmisten pitää paljastella/ avautua julkisesti?

        Huomaa ettet ole koskaan facebookissa käynytkään... Mielikuvasi olet luonut ilmeisesti median avulla. Kenenkään ei ole mikään pakko avautua ja paljastella (!!????) mitään julkisesti. Minun profiilista et ainakaan saa juuri mitään vaikka kuinka haluaisit, en ole julkinen paljastelija, liekö kasikymppinen mutsiskaa??


    • Yksinäisyyttä ei voi peitellä ainakaan Facebookissa.

      Tutut, sukulaiset ja ystävät siut sieltä bongaavat jos sinne profiilin laitat. Sattumakävijät ovat samanlaisia kuin täälläkin.

      • naama on siellä

        Voithan sinä asetuksilla määrätä kuka näkee profiilisi. Laitat sinne vain "kaverit" tai "kaverien kaverit". Otat pois ruksin kohdasta "julkinen". Näin minulla ja vain kaverien tapahtumia näen. Ei silloin mitkään sattumakävijät sinne pääse!


      • naama on siellä kirjoitti:

        Voithan sinä asetuksilla määrätä kuka näkee profiilisi. Laitat sinne vain "kaverit" tai "kaverien kaverit". Otat pois ruksin kohdasta "julkinen". Näin minulla ja vain kaverien tapahtumia näen. Ei silloin mitkään sattumakävijät sinne pääse!

        Heh, itse asiassa mie tein profiilin kerran Facebookiin, ihan saadakseni yhteyden tiettyyn henkilöön, ja toimihan se.

        Se ei ollut omalla nimelläni edes mutta toimi silti kun tuntomerkkejä oli sen verran että toinen tiesi mistä yhteyttä otetaan.

        Sen koommin en ole tuohon profiiliin palannut, se ei varmaankaan kiinnitä kenenkään muun huomiota.


      • höpönpöpö :D

    • Miksetpä liittyisi?

      Ainakin, jos sinulla on siellä lapsenlapsia ja lapsia. joiden viestit tulevat näin omaan sähköpostiisi, pysyt ajan tasalla heidän kanssaan kaikin puolin, no tottakai live-elämä tärkeintä siinäkin.
      En ole itse aktiivinen, muistutuksia satelee usein. :)

    • RosaLiiin

      Piipahtelen siellä kuten täälläkin, ei mitään paineita tai pakkoa jokapäiväisestä osallistumisesta.
      Sinne laittelen joskus kuvia ja saan kivoja kommentteja.
      Kuten edellä, minustakin on mukavaa saada facebookin kautta helposti yhteydet varsinkin nuoriin ja puolituttuihin. Kiva huomata, että ahaa tuokin tyttö on perustanut perheen ja saanut lapsen, helppo onnitella. Muuten en edes ehkä tietäisi moisia asioita.
      Sukulaisten ja ystävien kanssa pidetään muutenkin yhteyttä.
      Olen sieltä löytänyt myös jo "unohtuneita" tuttujani ja se on mukavaa.

      Aika erikoinen lause:" hankkia vino pino ystäviä, jotta kaikki näkisivät ettei ole yksinäinen ja yksinäisyys on noloa"
      Mitä ihmeen noloa on yksinäisyydessä ja ei ystävien määrä varsinkaan facebookissa kerro mitään siitä oletko yksinäinen vai et.

      nii, ja sieltä löytää itselleen mieleisiä ryhmiä joihin vopi liittyä ja saada sitä kautta uusia tuttuja ja tietoa tapahtumista.

    • Nursing problem

      Olen löytänyt sieltä vanhoja tuttuja joihin ei ole tullut pidettyä yhteyksiä vuosikausiin, jopa -kymmeniin. Tavallaan olen fb:n kautta löytänyt heihin yhteyden uudelleen. Se lienee suurin rikkaus.

      • kirshin1

        totta sukulaiset ja tuttavat sekä hyvät ystävät facessa eikä ole koskaa tylsää tai yksinäistä

        lisää kamuja netlog treffipalstat hi5 muslimix myspace irc galleria habbo twitter google onhan näitä face tosin mielestäni aikuisempaan makuun parempi


    • Aika yksin ja erakko

      Tietsikkatuolille taas istahdin ja mietin. Oispa päivänkakkara revittäväksi....liityn, en, liityn, en, liityn, en...

      Kun eläkkeelle jään muutaman kuukauden päästä, niin aikaa ois.
      Virkistääkin tuo vois.
      Hidastaa dementiaa, kun joutuis uutta opettelemaan. Lapsenikin facebookissa ovat ja moni muu.

      Olenko yksin ja erakko, vai tuntuuko minusta itsestäni vaan siltä. Onhan minulla viisi lasta, sisaruksia, entisiä koulukavereita, harrastuskavereita, ystäviä. Kaveriutsujakin facebookiin tullut jo monia.

      Vaaka keikahtelee plussaan päin.... :D

      • Nursing problem

        No liity, pääseehän sieltä sitten poiskin jos ei ollut sun juttu .).


      • Varokaa vaan.
        Nursing problem kirjoitti:

        No liity, pääseehän sieltä sitten poiskin jos ei ollut sun juttu .).

        ei muuten pääse!


      • uskalla olla erilain

        Se vaan tuntuu siltä. Et ole erakko, et vain ole naamakirjassa. Se siitä.


      • irr-otto-t
        Varokaa vaan. kirjoitti:

        ei muuten pääse!

        Kyllä minä mielestäni pääsin pois.
        Ei vaan ainakaan itse parane enää mennä katsomaan, onko profiili siellä, se aktivoituu hetimmiten uusiksi.
        Pyydä kaveria tsekkaa löydytkö sieltä, sen jälkeen kun olet poistanut itsesi sieltä.


      • Jovi Bon
        irr-otto-t kirjoitti:

        Kyllä minä mielestäni pääsin pois.
        Ei vaan ainakaan itse parane enää mennä katsomaan, onko profiili siellä, se aktivoituu hetimmiten uusiksi.
        Pyydä kaveria tsekkaa löydytkö sieltä, sen jälkeen kun olet poistanut itsesi sieltä.

        minulle tyrkytetään koko ajan facebookin kaveriksi entistä kaveria joka on estänyt ilmeisesti ottamasta yhteyttä ;)


    • Onnellinen yksin

      Minä en jaksa ymmärtää, kun toitotetaan et vanhana ollaan yksinäisiä? Ihan samalla lailla nuorena oli yksin, kun muutti suureen kaupunkiin ja ei ollut ketään tuttuja, kestettiin silloinkin.
      Vanhempana väsyy helpommin, eikä jaksa lähteä koko aikaa jonnekkin, jos jotkin on yksinäisiä se ei tarkoita että kaikki.
      Minä haluankin olla yksin, ja miettiä menneitä, en jaksa puhua koko aikaa jonkun kanssa ja siksi tämä netti on hyvä, voi valita milloin haluaa käydä täällä.

      Ihan kuin pitäs olla onneton ja yksinäinen kun tulee ikää, vaikka ei ole.

    • Olen ollut useimpia vuosia naamakirjassa, tosin poistin jossain vaiheessa sieltä paljon tietoja.
      Minusta se on paras tapa pitää yhteyksiä kaukana asuviin ystäviin ja sukulaisiin.
      En ole kovin aktiivinen, mutta sisäpiirini pysyy hyvin hallussa kun heidän viesteistä saan aina huomautuksen sivulle.
      Facessa voi lähettää myös yksityisviestejä.

    • Suuresti olen nyt miettinyt sinne liittymistä.
      Paras tapa pitää yhteyttä noihin nuoriin. Ja on muutenkin nyt vähän intressejä sinne monessa suhteessa.
      Vaikka joskus ajattelin etten koskaan mene naamakirjaan on onneksi ihmisellä lupa muuttaa mieltään.

    • t.l.

      Olin, sittemmin poistin profiilini. Jotenkin se ei sopinut minulle. Poistin muutkin mihin olin rekisteröitynyt.

      Jotenkin ei ole ollut aikaa kirjoitella, tässä kohtaa elämää. Ehkä sitten jossakin vaiheessa uudelleen. Tosin muutamaa facelaisia kaipailen, elämä vain on olluit niin mahdottoman täynnä.

    • Olen toistaiseksi onnistunut pitämään fb:ssa varani, joten en tunne sen huonoja puolia käytännössä. Hyviä puolia on mielestäni paljonkin.

      Jos on jotain kerrottavaa, sen voi tehdä yhdellä viestillä suuremmalle joukolle. Valokuvien liittäminen on helppoa ja myös monet järjestöt ja yhteisöt julkistavat asioita ja erilaisiin asioihin liittyviä keskusteluja käydään melkein reaaliajassa fb:ssä. Esimerkki: osallistuin eilen yhden yhteisön tapahtumaan, ja kuvia oli ilmestynyt ko. fb-sivulle jo ennen kuin ehdin kotiin. Aamulla laitoin itsekin sinne pari valokuvaa, joita muutamat ihmiset kommentoivat ja täydensivät tekstein.- Kun avaan fb-sivun, saan haluamani huomautukset omiin viesteihin tai kiinnostaviin fb-sivuihin tehdyistä merkinnöistä. Fb muistuttaa kavereiden syntymäpäivistä ja sellaisista tapahtumista, joihin olen ilmoittautunut tai minut on kutsuttu. - Ellen halua osallistua johonkin tai jotkut asiat eivät kiinnosta, voin poistaa tiedon sivultani yhdellä klikkauksella.

      Yhteydenpito kavereihin lisääntyy, kun vuorovaikutus ei vaadi paljon aikaa, eikä oikeaa hetkeä. Pieniä kommentteja ja kysymyksiä voi heitellä melkein ohimennen. Joskus joku kaipaa lounasseuraa kaupungilla tai kysyy lähtisikö joku kavereista mukaan kiinnostavaan tapahtumaan. Monet kavereista kertovat melko huolettomasti myös matkoistaan. Se voi toimia impulssina pikaiselle tapaamisehdotukselle samoissa maisemissa asuvan tai liikkuvan kaverin kanssa.

      Fb-kaverit ja kavereiden kaverit muodostavat melkoisen verkoston, jota voi hyödyntää tarvittaessa monella tapaa. Esim. äsken mietin hetken, lähtisinkö huomenna katsomaan Reijo Kelan 60-vuotisjuhlanäytöstä Savoyhin, kun kaverilla olisi yksi ylimääräinen lippu tarjolla. Varmasti joku lähtee, eikä lippu jää käyttämättä.

      Poikkean fb-sivulla päivittäin ja jätän sivun usein auki, kun käytän nettiyhteyksiä. Joskus aktiiviset ja maailmalla liikkuvat kaverit saattavat kertoa mielenkiintoisista asioista tai tapahtumista jo ennen kuin niistä kuulee uutisista.

      Huonoina puolina pitäisin esim. sitä, että kaikenlaisia mainoksia alkaisi tulvia sivulleni tai kavereita kertyisi liikaa, jolloin kiinnostavat jutut hukkuisivat kaikenlaisen sälän joukkoon. Ja sitä, että omalle sivulleni pääsisi kuka tahansa. Asetuksia kannattaa pysähtyä miettimään hetkeksi ja valita ehkä erilaisia ryhmiä omien tietojen jakamiseen.
      Fbssä on paljon pelejä ja toimintoja, joihin osallistuessaan joutuu ensin antamaan luvan, että sallii fb:n päästä käsiksi omiin ja kavereiden perustietoihin. Sellaisille sivuille en mene, vaikka asia kiinnostaisi muuten. En myöskään hyväksy kaverikseni ketään ihmistä, jota en tunne tai en ole edes tavannut. Kun saan vieraalta ihmiseltä kaveripyynnön, vastaan viestillä, jossa pyydän lisätietoja tuttavuudestamme. Minulla on paljon tuttuja kavereiden joukossa, mutta tiedän ihmisiä, jotka haluavat rajata kaverit vain lähimpiin ystäviin ja sukulaisiin.

      Toistaiseksi en ole käynyt fb:n kautta television erilaisiin ohjelmiin liittyvillä sivuilla. Se saattaa olla turhaa varovaisuutta.

      Tunnen ihmisiä, jotka suhtautuvat kielteisesti fb:iin, mutta luulen myös ikääntyvien ihmisten vähitellen lisääntyvän käyttäjien joukossa. Fb on mielestäni samanlainen palvelu kuin mikä muu tahansa. Voi itse päättää, miten sitä käyttää ja millaisia tietoja haluaa siellä julkaista. Itse olen välillä aktiivinen ja välillä saattaa kulua pitkiä aikoja, etten kirjoita sinne mitään. Yksi lapsuuden ystäväni laittaa omalle sivulleen päivittäin jonkun netistä löytämänsä kivan ajatelman, linkin tai valokuvan. Muutamat päivittävät tietojaan useita kertoja päivässä, toiset joskus, ja varmaan siellä on myös sellaisia, jotka eivät itse mitään kirjoittele, mutta seuraavat aktiivisesti kavereittensa päivityksiä.

      Minun mielestäni fb on positiivinen asia, ja taisin taas harmistuttaa monia kertoamalla kaiken, mitä siitä tuli mieleeni, kuten aloittaja pyysi.;)

      • werwrwrr

        >Valokuvien liittäminen on helppoa

        luepa mitä jännää käyttöehdoissa lukee:

        For content that is covered by intellectual property rights, like photos and videos (IP content), you specifically give us the following permission, subject to your privacy and application settings: you grant us a non-exclusive, transferable, sub-licensable, royalty-free, worldwide license to use any IP content that you post on or in connection with Facebook (IP License).


      • tyhmienNaamaK
        werwrwrr kirjoitti:

        >Valokuvien liittäminen on helppoa

        luepa mitä jännää käyttöehdoissa lukee:

        For content that is covered by intellectual property rights, like photos and videos (IP content), you specifically give us the following permission, subject to your privacy and application settings: you grant us a non-exclusive, transferable, sub-licensable, royalty-free, worldwide license to use any IP content that you post on or in connection with Facebook (IP License).

        kiva, että ihmiset ovat niin tyhmiä, että lataavat kaikki tietonsa Mark Z. -nulikan omistettavaksi ja hallittavaksi. Kaikkein älyttömimmät kuvansakin. Niitä on kiva sitten esim. 10 vuoden päästä katsella kun Z päästelee kuvat kaikkien naurettavaksi.


      • kai tiedätte?
        tyhmienNaamaK kirjoitti:

        kiva, että ihmiset ovat niin tyhmiä, että lataavat kaikki tietonsa Mark Z. -nulikan omistettavaksi ja hallittavaksi. Kaikkein älyttömimmät kuvansakin. Niitä on kiva sitten esim. 10 vuoden päästä katsella kun Z päästelee kuvat kaikkien naurettavaksi.

        Kerrankin joka ihmettelee tismalleen samaa ehtoa,mikä on ainakin itseni torjunut välittömästi ko juttuun liittymästä. Tiedättekö mitä teidän kuvilla tehdään ja mihin tarkoitukseen tuo pykälä on laadittu.


      • werwr23
        kai tiedätte? kirjoitti:

        Kerrankin joka ihmettelee tismalleen samaa ehtoa,mikä on ainakin itseni torjunut välittömästi ko juttuun liittymästä. Tiedättekö mitä teidän kuvilla tehdään ja mihin tarkoitukseen tuo pykälä on laadittu.

        Sukkerperi tienaa rahaa, kun teidän kuvia käytetään fb:ssä mainoksissa.
        Teille ei heru ¢enttiäkään.

        Lisäksi fb voi tienata rahaa Teidän kuvilla ja videoilla myös muiden yritysten palveluissa.


      • kai tiedätte? kirjoitti:

        Kerrankin joka ihmettelee tismalleen samaa ehtoa,mikä on ainakin itseni torjunut välittömästi ko juttuun liittymästä. Tiedättekö mitä teidän kuvilla tehdään ja mihin tarkoitukseen tuo pykälä on laadittu.

        Tuo aimmin mainittu pykälä on tainnut ilmestyä liittymiseni jälkeen.

        Kuvien käyttöoikeus ei toisaalta huoleta minua. Kuvista maksetaan yleensä melko vähän, eikä niillä rikastu. Oman kuvagalleriani avoimilla sivuillakin alkaa olla melkoinen määrä kuvia, joita en ole viitsinyt suojata. Ei kaupallisiin tarkoituksiin annan yleensä kysyttäessä julkaisuluvan ilman korvausta. - Uusin lisäys ohjelmassa näyttää fb:n yhteisösivuilla, ketkä ovat nähneet kuvan. Kuvien imuroiminen ei taida sieltä ihan noin vaan onnistua.

        Kun ajattelee kuinka paljon maailman laajuisesti fb:n käyttäjiä on, on vaikea kuvitella, että joku kiinnostuisi erityisesti minun tekemisistäni tai valokuvistani. Järjen käyttöä ei tietenkään kannata unohtaa.

        Aktiivisista toimijoista löytyy monenlaista tietoa ja valokuvia myös hakukoneiden avulla. Itse en ole mitenkään erityisen huolissani yksityisyyden suojasta, vaikka vedän sille omat rajani.

        Liityin kauan sitten työnantajani toivomuksesta fb:iin, enkä ole ainakaan toistaiseksi joutunut katumaan sitä.


      • ..
        werwr23 kirjoitti:

        Sukkerperi tienaa rahaa, kun teidän kuvia käytetään fb:ssä mainoksissa.
        Teille ei heru ¢enttiäkään.

        Lisäksi fb voi tienata rahaa Teidän kuvilla ja videoilla myös muiden yritysten palveluissa.

        Jos minun kissat pääsee mainoksiin niin siitä vaan.


    • Oikeat asetukset

      Juuri ASETUKSISSA pitää olla huolellinen.

      • sdgdgdgds

        Mitä niillä asetuksilla tekee, kun FB päättää itse mitä ja miten julkaisee toisten tietoja tai myy niitä. Siinähän asettelette.


      • Salaisuuksia ei palj
        sdgdgdgds kirjoitti:

        Mitä niillä asetuksilla tekee, kun FB päättää itse mitä ja miten julkaisee toisten tietoja tai myy niitä. Siinähän asettelette.

        Joo kaikki tietysti ovat kiinnostuneita sinusta ja sinun tekemisistäsi. Onneksi et paljasta niitä.


    • Aika yksin ja erakko

      Kiitos tosi valaisevista kommenteistanne!

      Tunnen pääseväni jyvälle, mitä fb:ssä voi touhuta (tässä iässäkin).
      Tosiaan siellähän on noiden eri yhteisöjen juttuja. Kiinnostaa!.
      Ja tuota en ole tullut ajatelleeksikaan, että tieto asuinkaupungissani vierailevista ja ohiajavista tuttuista ja tapaaminenkin järjestyy kätevästi fb:n kautta.

      OK, asetukset täytyy heti alkuun laittaa itselle sopiviksi!
      Siihen olen pyytänyt avuksi jälkikasvuani, jotka ovat kokeneita fb-käytäjiä. Näin ei mene kirjautumiseen tuhottomasti aikaa.
      Saavat nyt vuorostaan minua tukea, kun minä aikoinaan heidät innostin ja opastin tietsikan läyttöön: tämä tapahtui jo silloin ennen internet-aikaa, 90-luvulla.

      • ap.

        Äshhh, aina noita näppäilyvirheitä tulee.

        po. opastin tietsikan Käyttöön


    • av

      Vaarallinen paikka en suosittele, minulla kesti viikon. Ei siitä kai irti pääse, mutta häirintää on ollut hyvin vähän.

    • Turhaa touhua

      Mihin ihmeeseen fb:a tarvitaan, jos ei halua raportoida joka ikistä aivastusta tuttaville ja tuttavan tuttaville?

      Olen rekisteröinyt, mutta en ole luonut profiilia eikä minun rekisteröitymistäni edes näy, olen salannut sen. Käyn pari kolme kertaa jonkun yhteisön sivulla. Ihmettelen, miksi yhteisöt ykipäätään ovat fb:ssä, kun niillä on kotisivut jotka voisivat hoitaa saman asian.

      • Täysin turhaa

        Ihan samaa mieltä. Ei voisi vähempää kiinnostaa. Ja nuo yhteisöt mikkä laittaa joitain tiettyjä juttuja vain fb:n ovat pyllystä.


    • Turhaa touhua

      ---Hankkia vino pino ystäviä, jotta kaikki näkisivät, ettei ole yksinäinen - yksinäisyyshän on noloa,----

      Kommentoin vielä tuota yhtä lausetta: miksi ihmeessä yksin oleminen olisi noloa? Minä ainakin viihdyn erittäin hyvin yksin enkä koe itseäni yksinäiseksi. Ei ole ikinä tullut mieleeni ajatella, että se olisi jotenkin noloa - ja mitä ylipäätään on väliä, mitä muut ihmiset ajattelevat, jos käyttäytyy heitä kohtaan korrektisti? Jos ei käyttäydy, niin se on sitä mikä on noloa.

      • "Turhaa touhua"

        Aloitushan on iänikuinen jatkumo kaipausaloituksiin.
        Niihin, joita täällä aina kummallisesti kasvaa.
        Jotenkin tulee mieleeni Suomen Ajokoira.

        Yksinäisyyden nolouden ymmärrän helposti, siitä pääsee eroon, kun poistaa vessasta peilit. :)

        H.


      • Turhaa touhua
        hunksz kirjoitti:

        "Turhaa touhua"

        Aloitushan on iänikuinen jatkumo kaipausaloituksiin.
        Niihin, joita täällä aina kummallisesti kasvaa.
        Jotenkin tulee mieleeni Suomen Ajokoira.

        Yksinäisyyden nolouden ymmärrän helposti, siitä pääsee eroon, kun poistaa vessasta peilit. :)

        H.

        Päinvastoin: vessan peilejä ei missään tapauksessa pidä poistaa, silloin ei parasta kaveriaan.

        Kun on omassa seurassaan, on aina hyvässä seurassa.


      • ;)
        Turhaa touhua kirjoitti:

        Päinvastoin: vessan peilejä ei missään tapauksessa pidä poistaa, silloin ei parasta kaveriaan.

        Kun on omassa seurassaan, on aina hyvässä seurassa.

        Vessan peili kannattaa laittaa pyttyä vastapäätä. Silloin voi katsella omia ilmeitään toimituksen aikana.


      • Naamakirja
        ;) kirjoitti:

        Vessan peili kannattaa laittaa pyttyä vastapäätä. Silloin voi katsella omia ilmeitään toimituksen aikana.

        Tässä valaistaan asia ytimekkäästi ja selkeästi
        http://youtu.be/1iZtLi7eoqo


    • ap.

      Nyt olen facebookin käyttäjä!

      Näyttää, että on paljon opittavaa, mutta pian nuo monet klikkaukset tulevat tutuiksi. Profiilikuva?, minkähän laittaisi.
      Ei siitä ole kauaakaan, kun aloin mesettää, ja alussa sekin näytti heprealta vaan nyt on simppeliä vallan.

      Kiitos vielä! Olitte ihanan avuliaita!
      Lisääkin mielelläni luen kokemuksista ja neuvoja.

    • eipä kiinnosta..

      Ei kiinnosta sitten yhtään koko naamakirja.Joku on joskus maininnut et miks et ole liittynyt,mut kun ei niin ei.

      En jaksais plarata kaikkien kuulumisia ja turhia höpinöitä joka asiasta.En edes halua tietää,on muutakin tekemistä.Kyllä känny riittää.

      • Vuorovaikutusta ja

        Jos ystäviä ja kavereita on vähän, fb:tä tuskin tarvitaan. Jos ihmissuhdeverkosto on laaja ja ystäviä maailman eri kolkilla, fb helpottaa yhteydenpitoa ja säästää paljon aikaa.

        Järjestö- ja yhteisötoiminnassa fb on ylivoimaisesti tehokkain informaatio- ja keskustelukanava. Ei tarvitse lähetellä monia sähköpostiviestejä, eikä availla kotisivuja pysyäkseen ajan hermolla. Monet tiedot jäisivät erilaisilla kotisivuilla huomaamatta, ellei tapahtumista kerrottaisi myös fb-sivuilla.

        Täällä on luultavasti paljon ihmisiä, jotka eivät ole henkilökohtaisesti tavanneet enempää kuin sata tai 200 ihmistä. Jos henkilökohtaisia ystäviä ja tuttuja on ehtinyt vuosien varrella olla paljon enemmän, uusia yhteyksiä on kiva etsiä fb:n avulla.

        Fb ei sulje pois puhelimen ja sähköpostin käyttöä. Se tarjoaa yhden lisävaihtoehdon vuorovaikutuskanaviin.


      • Turhaa touhua
        Vuorovaikutusta ja kirjoitti:

        Jos ystäviä ja kavereita on vähän, fb:tä tuskin tarvitaan. Jos ihmissuhdeverkosto on laaja ja ystäviä maailman eri kolkilla, fb helpottaa yhteydenpitoa ja säästää paljon aikaa.

        Järjestö- ja yhteisötoiminnassa fb on ylivoimaisesti tehokkain informaatio- ja keskustelukanava. Ei tarvitse lähetellä monia sähköpostiviestejä, eikä availla kotisivuja pysyäkseen ajan hermolla. Monet tiedot jäisivät erilaisilla kotisivuilla huomaamatta, ellei tapahtumista kerrottaisi myös fb-sivuilla.

        Täällä on luultavasti paljon ihmisiä, jotka eivät ole henkilökohtaisesti tavanneet enempää kuin sata tai 200 ihmistä. Jos henkilökohtaisia ystäviä ja tuttuja on ehtinyt vuosien varrella olla paljon enemmän, uusia yhteyksiä on kiva etsiä fb:n avulla.

        Fb ei sulje pois puhelimen ja sähköpostin käyttöä. Se tarjoaa yhden lisävaihtoehdon vuorovaikutuskanaviin.

        ----Monet tiedot jäisivät erilaisilla kotisivuilla huomaamatta, ellei tapahtumista kerrottaisi myös fb-sivuilla.----

        Miksi muka? Kyllä minä menen katsomaan asioita yrityksen, yhteisön tms. kotisivulta, jos haluan jotain tietää. Fb on ihan turha lisä siihen päälle.

        Sen allekirjoitan, että kansalaistapahtumien (pop up -ravintolat, siivouspäivä tms) järjestämiseen fb:n kaltainen vuorovaikutteinen sosiaalinen media on oiva apuväline.


      • Vuorovaikutusta ja
        Turhaa touhua kirjoitti:

        ----Monet tiedot jäisivät erilaisilla kotisivuilla huomaamatta, ellei tapahtumista kerrottaisi myös fb-sivuilla.----

        Miksi muka? Kyllä minä menen katsomaan asioita yrityksen, yhteisön tms. kotisivulta, jos haluan jotain tietää. Fb on ihan turha lisä siihen päälle.

        Sen allekirjoitan, että kansalaistapahtumien (pop up -ravintolat, siivouspäivä tms) järjestämiseen fb:n kaltainen vuorovaikutteinen sosiaalinen media on oiva apuväline.

        Ainakin minulta kuluisi paljon enemmän aikaa eri kotisivuilla seikkaillessani. Olen tyytyväinen, että saan monet tiedot yhdellä vilkaisulla heti fb:n avattuani ja tieto kulkee nopeasti. Kun yksi ihminen kysyy jotain, kaikki kiinnostuneet näkevät vastauksen tai lisätiedon. Ei tarvitse viestitellä kaikkien yhteisön jäsenten kanssa erikseen. Valtava ajansäästö monen ihmisen päivään. Tehokasta tiedonvälitystä.

        Minusta jokainen voi toimia ihan niin kuin haluaa.


      • harhakuvajainen

        Hai siellähän se.Hmm.Toinen minäni huiailee ja juttelee itsensä kanssa kaikenpäivät.


    • KirjoitellutPaljon

      Facebook on HYVÄ juttu. Olen ollut vuosia siinä. Olen ajan tasalla kauempana asuvien ystävien elämästä siinä määrin, mitä he haluavat kertoa. Blokkaan hyviä linkkejä ja artikkeleita muilta käyttäjiltä. Sähköpostit menevät mukavasti Facen kautta... minulla ei ollut mitään valittamista.

      • av

        Kyllä varmaan on hyvä monelle.

        Kaikenlaista apua on netissä You Tubessa, oli ollut auton valonheittimen lampun vaihto, jonka itse tekee 5 minuutissa kun firmalla ottaa kauan ottavat pois koko lamppukehän. filmissä vain kaksi ruuvia ja meisselin lyönti niin koko lamppu on ulkona.

        Minun lampun vaihto on vain verstaalla.


    • ap.

      Kivalta fb vaikuttaa!

      Tiukat turvatoimet on profiilissani. Ei sinne kuka vaan satunnainen surfailija pääse kurkkimaan. Hyvin harkiten otan kavereita.

      Jess, profiilikuvankin laitoin. Aamulla kylppärin peilistä kännykkäkameralla näpsäsin. Vähän photoshoppasin silmäpusseja ja mustia silmän alusia pois.

      Kansikuvan myös osasin ladata paikoilleen. Ne karun ympäristön kaksi orvokkia, jotka ilahduttivat viime lauantaina ostosreissullani. Olivat työntyneet esiin ja puhjenneet kukkimaan CM-tavaratalon harmaan leveän kiveyksen vierestä betoniportaiden alta sorasta. Purkkapaperin ja tupakantumpin vieressä kaksi ihanaa kukkaa. Olin hiukan allapäin ja aivan pakko oli kyykistyä kontalleen ja kyynärpäät maassa - jottei kännykamera heilahda - ottaa kuvia Luojani tielleni sirottelemista piristeistä.. Mahdoin olla hassun näköinen mamma maassa :D

      Surumieli tuli, kun bongasin tiedon, että entinen luokkatoverini ja oikein hyvä ystäväni kouluaikaan, oli eronnut lääkärimiehestään. Hänen löytämisensä oli yksi syy haikailuuni fb:iin. Heillä liki 40 vuoden avioliitto ja aikuisia lapsia. Miksi kaikki eroavat :´(

      • koska

        joku hurmaa jomman kumman facebookissa, tulee vastaa joku vanha rakastaja menneisyydestä... siksi monet eroavat.


      • N
        koska kirjoitti:

        joku hurmaa jomman kumman facebookissa, tulee vastaa joku vanha rakastaja menneisyydestä... siksi monet eroavat.

        Mikä semmonen?


    • vänä

      ÄLÄ LIITY!
      On minusta paljon mukavampaa kun ei kuulu massaan, alle 30 vuotiaat jotka ovat selvinneet ilman tuota turhaketta ovat harvassa!
      Itse en edes harkitse liittymistä!

      • av

        Kaikkia pitää kokeilla ei sitä muuten tiedä ja tämä oli kai 60 vaikka kaikille on sama vastaus.

        Perustaja tälle kai lopetti. Varmaan hyvä monelle, minulla oli vain huono tuuri ja siisään kirjoituskin meni vähän väärällä kielellä (ei ruotsi,eikä suomi)


    • diipadaapa---

      ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ liity, et saa tietojasi pois koskaan!!!

    • naamakirjaniilo

      Naamakirja on aikuisten typerä hiekkalaatikko ja siellä ei ole mitään sellaista, jonka takia sinne tarvisi liittyä. Minulla on puhelimen muistissa kaikki tarvitsemani numerot ja niillä pärjään tulevaisuudessakin.

    • mummeli

      Kuka osaisi kertoa, miten pääsen eroon Photo Discovery sivustosta. Eräs ystäväni oli käyttänyt sietä ja minua pyydettiin pelaamaan. No ajattelin katsoa, mitä peliä siellä pelataan. En päässyt onneksi pidemmälle, kun en antanut lupaa kaikenlaiseen muuhun viestintään. Sen jälkeen sähköpostissani on joka päivä eri puolelta maailmaa pyyntöjä pelaamaan. Minä haluaisin ehdottomasti pyyntöjen loppuvan ja olen yrittänyt eri linkkien kautta lopettaa, mutta ei onnistu. Voiko joku auttaa, miten se poisto tehdään

      • Haasteita tosiaan

        Joistain viestitulvista olen päässyt eroon,. kun olen jäättänyt ne avaamatta ja poistanut kaikki vierailta näyttävät viestit samantien. Alle 2 viikossa tulo loppui.


      • ärtyisämummo

        Otappa hyvä mummeli yhteys nörttilapsenlapseesi, mielellään sellaiseen alle 20 vuotiaaseen.
        Vilauta vaikka 50€ seteli ja sano, että tämä on sinun jos saat minut pysyvästi eroon tästä saitista.


    • fffffffff

      Itse suosin nykyääne enemmän Twitteriä. Facebook on jotenki menettänyt otettaan.. Ja onhan facebookinkin suosio ollut välillä melko kovassa laskussa.

    • N

      Voisimpa kysy?

    • Sanon ei kiitos

      Ystäväni kehoitti liittymään fbookiin ,"kun siellä on hyvä juoruta,vaikka ihan privaatisti" heh,huvittavaa,kun kuulun siihen ryhmään joka voi sanoa asiat naamatustenkin, jos on asiaa !
      Kun ei jaksa kiinnosta kenenkään asiat ja omiani ei ole tarvetta kertoilla.

    • N

      Miksi tuli .

    • kaikki laumahenk.

      on siistii, siis kun sulla on seppälä-rotsi, legginssit ja tennarit facebook-tili
      niin olet tosi cool. Yksilöt imekää munaa ;-)

      • fakiiri--

        Jaahas. Lapset ovat päässeet jo syyslomalle, koulusta.


    • ooo...

      HEI! mun kamu on siel ja siel tapaa uusii kamui ja tuttui ja muit et suosittelen

    • /

      Enpä osaa ollenkaan sanoa, pittääkö sinun ottaa kumisaappaat ja sateenvarjo, vaiko jompi kumpi, vaiko kumpiakaan.

    • main functions

      1. Kätevä yhteydenpitoväline
      2. Kätevä tapa mainostaa itseään ja päteä omilla saavutuksillaan.

      • *

        Miksi niin pitäisi tehdä?

        Huonon itsetunnonko takia?


      • One can choose

        Jokainen voi toimia juuri niin kuin itse haluaa ja parhaalta tuntuu. Omassa sivistyneitten aikuisten joukossa moinen näyttäisi typerältä.


      • -
        * kirjoitti:

        Miksi niin pitäisi tehdä?

        Huonon itsetunnonko takia?

        Ehkä osittain, riippuu ihmisestä. Itsensä toteuttaminen on monille ihmisille mielekästä, samoin päteminen. Englanniksi self-actualization jos en väärin muista.

        Lunttaa tuosta.

        http://en.wikipedia.org/wiki/Maslow's_hierarchy_of_needs


      • O - O
        - kirjoitti:

        Ehkä osittain, riippuu ihmisestä. Itsensä toteuttaminen on monille ihmisille mielekästä, samoin päteminen. Englanniksi self-actualization jos en väärin muista.

        Lunttaa tuosta.

        http://en.wikipedia.org/wiki/Maslow's_hierarchy_of_needs

        Maslown tarvehierarkian portaat löytyvät varmaan netistä myös suomen kielisinä. Itse ilmaisun tai -toteuttamisen tarve on hierarkian korkein aste. - Argumentointisi osui hauskaan paikkaan, koska se herättää houkutuksen kysyä tyydytkö itse tyydyttämään tarpeitasi vain tarvehierarkian alemmilla portailla. Teorian mukaan ihminen siirtyy toteuttamaan tarpeitaan seuraavalle tasolle, kun edellisten tasojen tarpeet tulevat tyydytetyiksi. - Toisaalta em. teoriasta on alettu hieman kiistellä viime vuosina.


      • -
        O - O kirjoitti:

        Maslown tarvehierarkian portaat löytyvät varmaan netistä myös suomen kielisinä. Itse ilmaisun tai -toteuttamisen tarve on hierarkian korkein aste. - Argumentointisi osui hauskaan paikkaan, koska se herättää houkutuksen kysyä tyydytkö itse tyydyttämään tarpeitasi vain tarvehierarkian alemmilla portailla. Teorian mukaan ihminen siirtyy toteuttamaan tarpeitaan seuraavalle tasolle, kun edellisten tasojen tarpeet tulevat tyydytetyiksi. - Toisaalta em. teoriasta on alettu hieman kiistellä viime vuosina.

        Nimenomaan. Juuri tämän ilmiön takia uskon henkilökohtaisesti, että facebook on saavuttanut niin valtavan suosion länsimaisessa kulttuurissa. Koska hyvinvointivaltiossa asuville ihmisille on tyypillistä, että ns. "alemman portaan" tarpeet on jo valmiiksi tyydytetty, niin ihminen siirtyy (usein alitajuntaisesti) korkeammille portaille tyydyttämään ns. toissijaisia tarpeita joita facebookin kaltaiset hehkutuspalstat ovat omiaan palvelemaan. Tämä kaikki on peruspsykologiaa, eikä myöskään uutta tietoa kenellekään joka on opiskellut markkinointia edes hieman pidemmälle.

        (Kieltämättä toivoisin monien ihmisien tiedostavan tämän, jotta he paremmin kykenisivät ymmärtämään, ettei facebook ole mikään välttämätön foorumi sosiaalisessa mielessä tai muutenkaan. Näppärä sivusto se kylläkin on).


    • Kehittynyt

      Sopii viisitoistavuotiaille tai heidän tasoisilleen vanhemmille!

      • Silmänsä sulkenut

        sanoo kaikkeen uuteen ennakko- ja epäluuloisesti suhtautuva 60 aikuinen


      • Tosi Viksua

        Asiantuntija puhuu, eikä edes tiedä mistä.


    • kapteeni kaihi

      Et sattuis olemaan laitekoheltaja?


      ;)

    • nnniiinnpä

      no mitäpä varten antaisit kaikki tietosi kansainväliselle suuryhtiölle joka tulle omistamaan oikeudet kaikkeen mitä sinne ikinä laitatkin?
      Täysin järjetön p***ajuttu koko facebook.

    • 0297666getsss

      En ole siellä, koska sinne kirjoitetut viestit jäävät jonnekin tiedostoon eikä niitä saa sieltä pois. Voisi toki vetää sellaista linjaa, että ei kirjoittaisi mistään "salaisemmista" asioista sitä kautta, mutta epäilen miten se onnistuisi, kun muut ihmiset kuitenkin kirjoittelisivat minulle kaikesta mahdollisesta ja ottaisivat puheeksi myös henkilökohtaiset asiani. On se toisaalta kätevä yhteydenpitokanava, mutta yhteyttä voi ottaa muutenkin kuin facebookissa.

    • 687909

      Olen facebookissa ainoastaan yhdestä syystä: kaverini suunnittelevat illanpidot siellä. Näin heidän ei tarvitse ilmoittaa menoista erikseen minulle.

      Jos sinulla ei ole hyvää syytä liittyä facebookiin, älä liity.

      Ihmiset unohtavat että oikea elämä on jossakin aivan muualla kuin netin ääressä.

      P.S. Itselläni on naamakirjassa vain parikymmentä kaveria, edes perheenjäseneni eivät voi löytää profiiliani. Puhunhan heille muutenkin joka päivä, joten, what's the point?

    • ärtyisä muori

      Minulla oli hetken profiili ilman kuvaa. Olen käsityksessä, että sain sen pois lapseni avustuksella.Aineskin sellainen pommitus sieltä on loppunut. Täytyykin pyytää jotain tuttua tarkastamaan tilanne, koska en voi tehdä sitä itse, silloin "kuollut" profiilini herää henkiin.
      En nähnyt siitä mitään hyötyä. Työni on sellainen, että kuulumisia ei mediassa kerrota paljoakaan, ei yleisillä eikä salaisilla. Ystäväpiiriini pidän yhteyden ihan puhelimella ja viesteillä sekä sähköpostitse. En kaipaa sellaisia tuttuja nettiverkosta, joita en naamakkain olisi tavannut. Vanhoja tuttavia en muistele, ja jos muistelenkin, niin hankin yhteystiedot ihan vanhanaikaisesti ja otan yhteyden.

      Ihan ärsyttää, että joihinkin kaupan arpajaisiin annetaan numero jonka voi tarkastaa vain kyseisen firman fb sivuilta.

    • TepposenPekko

      tylsinä hetkinä voi fbssa höpötellä kaverien kanssa. Moni sanoo tuohon että soittaa jos on asiaa.Mutta tarkoitan nyt nimenomaan sellasta jauhantaa ettei varmasti tulisi soitettua,tuo on vaan helpompaa. Puhumattakaan että voi asteen tuntemattomampienkin kanssa jutella niitä näitä.
      Mutta tosiaan jos ottaa paineita jostain päivityksistä tai kaverimääristä tms niin ehkä sitten kannattaa pitää itsensä poissa sieltä.. :D

    • Taas tuollainen tyhmä kuva innostamassa. Neljä aikuista, joilla on kaikilla tuo sama tyhmä hymy ja valkaistut hampaat, suu tietoisesti vähän auki, leikkii kakaraa. Ovat kokoontunet kuin pikku lapset jonkun kiintoisan ihmevehkeen ympärille. Kaikilla näyttää olevan muka-hauskaa ja kaikki ovat teko-rentoina. Ylilavastettu kuva.

    • mies 86

      Puolitoista vuotta sitten liityin... lähinnä ajanhaaskausta.

    • eivittu69

      Oli taas niin tärkee aihe...

    • ota rauhallisesti ja liity. Ei sinne joka asiaa tarttee kirjottaa ja päivittää voi sillon kun huvittaa. Liityin itse faceen vuosi sitten kun halusin etsiä vanhat luokkakaverit yhteen. Sain muutamia yllättäviä ystäviä vaikken ole moniakaan itse pyytänyt kaveriksi.

    • Ollos huoleton

      Mitään et ole menettänyt. Itse liittynyt noin neljä vuotta sitte ja edellisestä vierailusta profiilissani sen kolme vuotta. Ihmiset jotka eivät tunne toisiaan millään tavalla "kisaavat" "ystävien" määrässä ja kirjoittelevat suunnilleen kävin wc:ssä ja jätin pyyhkimättä-tyyliin. Toki varmasti poikkeuksiakin on.
      Jos jotain posia, niin sielä oli sellainen kaverihaku, johon nimen naputtelemalla saattoi löytää lapsuudenaikaisen kaverin josta ei kymmeniin vuosiin ollut kuullut mitään.
      Ilmankin pärjää.

    • av

      Siellä muistaakseni oli oma-omalle eikö niin, kuitenkin yhtälö ajalla kasvaa...
      Minulla tuli loppu toisella tavalla, vaan daatan avulla yritin tehdä suuren tuhon koska en sääliä tunne eikä rahat paina mikä on tulos.

    • ohoi

      eivät ne facebookkavert sua onnelliseksi tee. ja jos koet itsesi yksinäiseksi erakoksi,
      käytä vaikka puhelintsi ja/tai sähköpostia.Kaikista lämmittävintä on saada joltakin
      tutultapostikortti

    • hahahhahahhahahahah

      älä helvetti liity. ja mitä vikaa on yksinäisyydessä? luuletko että 200 "ystävää" omistajalla on 200 ystävää?

    • av

      Kyllä hyvä avoin ystävyys ja sen avulla eri aiheet, kaikessa aina järki näin kulkee kaikki elämä netissä ja muualla toivon.

    • Jaahaa

      Ei se facebook mikään 'must' ole. Itse olen siellä, käyn ehkä joka toinen päivä. Itse en sinne mitään omia juttuja yleensä laita, mutta seuraan kauempana asuvien kavereiden tapahtumia. Siinä on se hyvä puoli, ehkä ainoa jonka nyt keksin, että voi helposti kommunikoida kaukana olevien kavereiden kanssa eikä mitään puhelinlaskuja taikka matkakuluja kerry. Muuhun en sitä juurikaan tarvitse.

    • uudeltamaalta

      ei kannata liittyä.on parempi että vaalit aitoja ihmissuhteita etkä kuseta itseäsi istumalla tuntikausia koneella.itsekkään en ole liittynyt faceen koska se ei yhtään kiinnosta.tapaan mielummin aitoja eläviä ihmisiä fyysisesti en koneella.ja jos olen yksin kotona nautin rauhasta ja yleensä hyvästä fiiliksestä.

      • Voi vissy, että on .

        joo, vietä aikaasi mieluummin täällä! Hah-hah-haa!


    • 14v facettaja

      Sieltä kuulee hauskoi juttui ja kaikkee tällästä, mutta se jakaa kaikki missä olet samaan aikaan kun facebookissa. Ite käyn siä joskus 2h ja joskus 2min.

    • mulla on fesessä

      5000 kaverii niinq ihq.

      • Kavereita tai tuttuj

        mulla 70, jollain kavereilla satoja tai yli 1000.


    • 5ghh

      Itse olen iloinen että liityin. Sukulaisetkin heti pyytelemässä kylään jne. :D Itsellä kaverina facebookissa perhe, sukulaisia ja muutama kaveri koulusta - ei muuta. Kaverit olen piilottanut sivuiltani joten muut eivät voi katsella kaverilistaa. (: Kirjoitan sivuilleni ehkä kerran viikossa.

      • tähän se menee

        Jaa,eikö sukulaiset olemuuten pyytäneet kylään?? Mikä pelastus!
        No vierailuhan se on facebookissakin,jos kummallakin on vaikka kaffekuppi siinä, niin kuin ainakin kylässä käydessä..
        Voi virtuaali elämää..


      • 6uygf
        tähän se menee kirjoitti:

        Jaa,eikö sukulaiset olemuuten pyytäneet kylään?? Mikä pelastus!
        No vierailuhan se on facebookissakin,jos kummallakin on vaikka kaffekuppi siinä, niin kuin ainakin kylässä käydessä..
        Voi virtuaali elämää..

        Ei ole. Osaa sukulaisista en ole koskaan tavannut, paitsi ehkä joskus kaksivuotiaana tms. (:Siis hä kahvikuppi mitä? Siis ihan kylään pyydettiin heidän luokseen, irl = in real life. xD


    • av

      Tähän vain tämä 60 , hon va go, va mi f va ne gu-----.


      Voi olla hyvä- järkille samoin kun tämä ja tämä on kai suomalainen 60 .

    • rewefsgdr

      Facebook on hyvä paikka ihmisille, jotka nauttivat oman elämänsä esittelemisestä muille, niin hyvässä kuin pahassa. Itse lopetin facebookin käytön, koska en halua jakaa elämääni kaikille ja kyllästyin monien turhanpäiväisiin statuspäivityksiin. Ystäviini pidän puhelimitse ja livenä yhteyttä.

      • zöbbö

        Näin näkyy närhen näppylät. Eli joskus tuli rekisteröidyttyä.
        En osannut olla niin sosiaalinen kuin muut, joten poistin itseni sieltä puolen vuoden sisällä. Kokeilin uudelleen, mutta ei vaan onnannut.
        Eräs ystävistäni halusi olla tekemisissä kanssani vain fb:n välityksellä.
        Ilmoitin hänelle puhelimella että en saa siitä samoja kiksejä kuin hän.
        Eipä ole ystävästä kuulunut. Joskus soitellaan ja jutellaan.

        Joku tuttu haluaa kuulla sukulaisistaan fb:n välityksellä, suotakoon se hänelle.
        Samaan hengenvetoon väittää että elämä on kiireistä kun on kaksi lasta jne, lemmikkejä, mutta ehtiipä hyvinkin mm. meilailla sukulaisilleen.
        Miksei sitten soittele heille?
        No kun fb:ssa kerkiää olemaan........!!!!!! =)
        Ei ole mun juttu. Osaan puhua, eikä mun tarvi tietää minkä merkkiset menkkasiteet serkun tyttö osti . Mut sitä en haluais tietää edes puhelimitse.......xD


      • Kuinka sieltä
        zöbbö kirjoitti:

        Näin näkyy närhen näppylät. Eli joskus tuli rekisteröidyttyä.
        En osannut olla niin sosiaalinen kuin muut, joten poistin itseni sieltä puolen vuoden sisällä. Kokeilin uudelleen, mutta ei vaan onnannut.
        Eräs ystävistäni halusi olla tekemisissä kanssani vain fb:n välityksellä.
        Ilmoitin hänelle puhelimella että en saa siitä samoja kiksejä kuin hän.
        Eipä ole ystävästä kuulunut. Joskus soitellaan ja jutellaan.

        Joku tuttu haluaa kuulla sukulaisistaan fb:n välityksellä, suotakoon se hänelle.
        Samaan hengenvetoon väittää että elämä on kiireistä kun on kaksi lasta jne, lemmikkejä, mutta ehtiipä hyvinkin mm. meilailla sukulaisilleen.
        Miksei sitten soittele heille?
        No kun fb:ssa kerkiää olemaan........!!!!!! =)
        Ei ole mun juttu. Osaan puhua, eikä mun tarvi tietää minkä merkkiset menkkasiteet serkun tyttö osti . Mut sitä en haluais tietää edes puhelimitse.......xD

        pääsee pois? Itselläni nippu kaveripyyntöjä mutta en halua levitellä asioitani edes niille. Aikoinaan tuli liityttyä oikeastaan vahingossa.


    • Hymynaama 5

      Hei! En ole Facebookissa enkä liity! Entarvitse. Sähköposti ja tekstarit ja puhelu riittää hyvin.

    • 19+4

      Omat havaintoni ja mietteeni.

      Hyvää on....Saan käytyä mielenkiintoisia keskusteluita muutaman ihmisen kanssa, jotka asuvat kaukana. Saan katseltua (Harvoin) tuttujen kuvia ja bongailla vanhoja tuttavuuksia. Voin lisäillä itsestäni kuvia ja kerjätä tykkäyksiä, kommentteja...Tietenkin voin sisaruksien jotka asuvat kaukana käydä keskusteluita.

      Huonoa löytyy taas enempi. Vanha luokkatoveri vinkuu aina kuinka hankalaa elämä on äitinä, mollaa aviomiestään siinä sivussa huomaamatta ja kertoo tarvittaessa kolmesti siivonneensa tänään jos kukaan ei sitä huomioinut. Sitten on toinen vanha luokkatoveri, jolla meni koulu päin mäntyä ja tekstaus tavasta sen kyllä voi päätellä. Heitä en poista kavereista, koska silloin tällöin he tuovat komedia arvoa. =)
      Sinun oletetaan olevan Facebookissa kokoajan, aina ja yhtäjaksoisesti tai et ole sosiaalinen. Huonoa on myös, että pelikutsuja tulee riittävästi ja sitten ketjuviestit leviää ruton lailla...

      Ehkä siinä ne pahimmat, voisin vuodattaa pidempäänkin mutta olkoot. Et tule hankkimaan uusia ystäviä (Facebookissa tuntemattoman lisääminen suoralta kädeltä nähdään uhkaavana, ainakin semmoisessa käsityksessä olen)...Sinuun voi joko tarttua bookki kärpänen, eli raportoit sinne kaiken mitä teet...Pahimmassa tapauksessa jopa suolentoiminta, sisältö ja koostumus tulee raportoitua sinne muiden ilmoille...Tai sitten kuten minä, että käyn koko sivustolla pari kertaa päivässä ja keskimäärin sen 20 sekunttia selaan, sitten unohdan koko roskan olemassaolon taas hetkeksi :P

      • av

        Kertaan hän joka keksi lopetti olemasta mukana ....

        tämä on 60 kertaan.


    • vinksteri

      tuolta se vähän tuntuu että pitäis olla vinopino ystäviä, mut laatu ratkasee ja juttujen laatu ratkasee

      yksinäisyys on valitettavaa ei noloa

      parasta facebookissa on se, että pääsee joskus todistamaan kuinka samanlainen voi joidenki tuntemiensa ihmisten kanssa ja toisaalta kuinka erilaisia joidenki toisten tuntemiensa ihmisten kanssa

      kyllä facebookissa oppii ihmisistä ja siksi hyvä

      muista vaan käyttäytyä :D

    • Älä liity. Ei tule ystäviä sen enempää kuin nytkään. Harmeja saattaa kylläkin tulla. Minulla oli profiili siellä enkä nyt oikein ymmärrä miksi. Miksi kertoisin asioitani ventovieraille ja tutuille voin lähettää s-postia. Jos uusia ystäviä haluat niin löytyyhän niitä treffi palveluista. Ei ainakaan vahingossa lipsahda tiedot sellaisille keille niitä ei ole tarkoitettu.

    • varsinainen aagentti

      Naamakirja osa tätä isoveli valvoo kehitystä, mutta onko se isoveli hyvän vai pahan
      asialla?

    • speutuonnituumailija

      Kiitokset tästä monipuolisesta informaatiosta Itse olen ajatellut tätä asiaa, mutta en ole sukulaisrakas eikä ole paljon enään kavereitakaan Vanhana miehenä taitaa olla parempi, kun ei mene syyhymättä saunaan , niinkuin sanotaan Olen lukenut lehdistä , netin avustamana moni on menettänyt rakastuessaan paljon rahaa Taitaa olla hallitsemattomissa käsissä pahempi huume kuin viina

    • kaupunkilainen

      Tapaa ystäviäsi kasvokkain tai soita puhelimella!

      Ulkomainen yritys, jolla ei ole edes asiakaspalvelun puhelinnumeroa ei vaikuta minusta kovin luotettavalta. Eikä kai kerro tarkkaan miten tietoja käytetään tai säilytetään?

      Hetken huuma koko ohjelma.

      • av

        Kasvo on netillä puhelimella 2012 tänään, olen vanha kuinka vanha olet?


    • Pirre*

      Rekisteröidyin uudelleen, vaikka oli välillä sieltä poissa, tai suljin profiilini kokonaan, koska tuntui että en kerkiä jokaiseen moikkaukseen reagoida, ja tunsin sitten huonoa omaatuntoa..ja muutenkin oli semmoinen kesä ettei oikein huvittanut riekkua...

      Mutta niin, nyt ajattelin käydä katsomassa, mitä se nuoriso ja suku siellä oikein hommaa...siis ihan uteliaisuuttani vain..jne.., mutta fs ei ole elämää tärkeämpi juttu.

    • ~Vapaus~

      Jos et tahdo menettää omaa vapauttasi, elämääsi ja kahlita itseäsi lärvikirjan orjaksi, niin älä edes harkitse!

    • elä tule,pysy poisa

    • mene vain sinne

      Ei se edistä mitään sosiaalista. Mutta se vain on siinä, voi jakaa uutisia netistä. Sinne voi laittaa "poissa" jos ei halua chatiä päälle. Tykkäykset ovat kivoja ja paikallisista asioista /uusista asioista saa tietoa.

    • av

      Lapset leikkikää sen osa tämän päivän elämää.
      Hauskaa kaikille...

    • Esimerkkejä pahasta

      Ei kaikkiin ytimiin pidä mennä ensimmäisten joukossa !

    • Älä tee sitä

      Et pääse koskaan irti.
      Vaikka lopetat lopetat tilin, niin
      sinne menee naama iso-jakoon ei mitään hyötyä
      ei mitään järkeä.

    • av

      Lapset olkaa kotona!

      Samoin huorat, sillä niitä on siellä paljon---ystäviä.

      • av

        Halvalla pääsin 100 e noin, näin toista kautta mikä on tosi.

        Ja mon vän är ovän ka bli så.


    • betaman

      Olen kakskymppinen enkä ole liittynyt facebookiin. Tein kyllä yhden feikkitilin jotta voin kommentoida yhdelle foorumille mutta sekin jäi tielleen, koska kirjautuminen facebookiin ei vain kiinnosta, enkä sen koommin sitten foorumillekaan kommentoinut.

      Kaikenlainen sellainen päivittäminen taatusti aiheuttaa paineita että pystyykö seuraamaan ja että pitäisi olla jatkuvasti jonkinlaista sisältöä. Mielestäni suuri osa fbn sisällöstä on turhaa. Ja miksi ihmeessä ihmiset luulevat että heidän kaikki tekemisensä niin kiinnostaa vieraampiakin ihmisiä? On niin kuuluisa fiilis kun saa ne 500 todellista kaveria vastaamaan johonkin.

      Itse käytän sähköpostia yhteyden pitämiseen jos tekstarit tai puhelut eivät ole mahdollisia. Siihen ei liity mitään ylimääräistä, tarpeetonta härpäkettä.

      Ymmärrän fbn käytön silloin kun kyse on valokuvien ja lomamatkojen jakelusta (vaikka sekin hoituisi sähköpostilla, vastaanottajaksi voi liittää monta osoitetta) tai sellaisen tutun löytämiseen josta ei ole kuullut pitkään aikaan (mutta kyllähän niitä ilmankin on siihen asti pärjätty?).

      Sitä pelkään että onko ihmiskunta menossa siihen suuntaan että kuulumiset hoidetaan vain viestitysten ilman oikeaa kontaktia ihmiseen. Sitä ei voisi sanoa evoluutioksi.

    • av

      Ihminen on kaikessa pieni, erityisesti tänään.

      F- on kaikille hyvä luulen, mutta siellä näkyy ilman kasvoja kuka on kuka.

      Näin oma itse olemus tulee, toivon...

      Minulle se ei ole mitään koska olen vanha ja hölmö...

    • Facetofacetome

      Liityin Facelle vuosi sitten seuratakseni tyttöni seikkailua maalimalla.
      Itse en ole kirjoittanut mitään kenellekään muulle ja kavereita on vain seitsemän.

      Epäilen että facen suosio on hiipumassa?

    • Anonymous!

      Turhaan enää liityt. Facebook nimittäin kaadettu, kiitos Anonymouksen :) hyvää työtä kyllä tekivät

      • Facetofacetome

        Ei ole kaatunut. Ainakin meillä on vielä pystyssä. Anonymous hakkaa vain viranomaisten sivuja... siis niitä joista kukaan ikäisistään ole kiinnostunut. ;)


    • yg767g8hu

      Ota 15€€ pelirahaa ja voita 1000€€ arvoinen fanimatka haluamaasi urheilutapahtumaan esim. Valioliigaan tai NHL:ään! http://dy.fi/kmf

    • bullaabablullaa

      ompa se nyt sitten niin vaikeaa..vanha kansa sanoi "ei se anna jos ei otakkaan"..siispä puhun itseni puolesta..miul oli mahdollisuus liittyä jo vuosia sitten turpanaamabookkiin..Ihan helevetin hyvin olen pärjännyt ilman sitäkin..virtuaalimaailmalla ei ole mitään tekemistä ns oikean elämän kanssa. Esim facebook antaa Sinulle tovin ja ehkä toisenkin aikaa vastata jotain nasevaa kun olet saamassa ylinopeussakkoa...

    • As simple as that...

      No jos itse haluat siihen oikeasti liittyä, niin liity.
      Jos et itse sitä oikeasti halua, niin älä liity.
      Mitä tuota jahkailemaan.

      Itse harkitsen Facebookkiin liittymistä siinä vaiheessa, jos joku on valmis maksamaan minulle (mahdollisimman paljon) siitä että teen sen, mutta sitä ennen en mokomaan järjestelmään edes koske. Minun puolestani saisi Anonymous-järjestö ihan hyvin vaikka kaataa koko paskan, ei heilauttaisi tippaakaan...

    • Kylmät kädet

      Vieläkään? Minä POISTIN kyseisen tunnuksen jo yli vuosi sitten. Liityin jäseneksi vuonna 2007.

    • naamalainen

      Olen liittynyt faceen ajat sitten. Ei minulle mitään haittaa ole ollut.
      Kaukana asuvien ystävien ja sukulaisten kanssa tulee paremmin pidettyä yhteyttä.
      En ota koko touhua vakavasti, käyn milloin sattuu huvittamaan. Kavereita on jonkin verran, lähes kaikki sukulaisia.
      Ei sinne kannta kovin intiimejä asioita kirjoitella, ihan tavallista rupattelua kuten täälläkin.

    • ÄLLITÄLLI

      Älä liity, minäkään en ole enkä mene... Voin vain kuvitella kaikki ne, jotka ovat laittaneet sinne sitä ja tätä kuvien kera, että siinä vaiheessa kun he tajuavat sen, että siellä on ja pysyy hamaan tappiin, niin voi tulla hiki... No päivittäin kuuntelen näitä face-hulluja, jotka töistä (aikuisia siis) tulevat, aukasevat heti koneen ja siellä sitten ovat puoliyöhön asti "juoruamassa", kirjaavat elämänsä sinne jne.. Kytätään muiden jutut ja kerrotaan eteenpäin (mm minulle), jota ei yksinkertaisesti kiinnosta toisten naimiset, pettämiset jne. Tiedän kuka on homo, kuka lesbo, kenen mies/vaimo/tyttö-, poikaystävä) on pettänyt ja kenen kanssa jne jne.. loputtomiin. Minulla on vielä oma elämä ja ihan oikeitakin "hommia" tehtävänä. Siis yksinkertaisesti: Älä liity, pysy erossa koko paskasta ja voit kaikin puolin paremmin.

    • hevat

      Mene ikäistesi keskusteluketjuihin. Ä lä facebookiin..................

    • 16+17

      Ei kannata liittyä Facebookkiin, hankkia kännykkää ja tietokonetta, internetistä puhumattakaan.

      Lypsykonetta voisit harkita, mutta käsinhän sitä ennenkin lypsettiin.

    • kukkuluuru

      Jonkun aikaa olin ja kyllästyin kun sähköpostiin tuli jatkuvasti viestejä jne.Laitoin kerralla selväksi etten enää jatka eikä senjälkeen ole postiin mitään tullut.Parempi vain kun et liity,se on järkevä päätös!

      • Viksut Vanhat Viikar

        Et osannut säätä asetuksia ja syytät systeemiä.


    • tietäääää

      jooliityvain,ja kerrositten milloin olet poissakotoa,niin rosvotvoi käydä tyhjentään talosi,rosvot ovat ainaedellä vaikka minlälaisia turvalaitteita keksitään

    • No Way Jose

      Aika heikossa hapessa pitää elämä olla, jotta sitä pitää elää jossain nettitodellisuudessa ja roikkua siellä kertoilemassa tuntojaan, hyvähän sekin, jos sellaista tarvitsee eikä ole enää yhteyksiä oikeisiin ihmisiin ja elämään.
      Tuo on yksi riesa, josta eivät koskaan häviä sinne kirjoitetut jutut ja kuvat, niin kuin ei täältäkään, mutta täällä sentään suht anonyyminä.
      Ehdottomasti pysyttävä poissa noista lekkipikoista, joiden ainoa tehtävä on rekisteröidä tapojasi ja toimintojasi, ja myydä tiedot eteenpäin.

    • taijan pysyä täällä

      noooohhhh entäs se fritteri ,, siitä kohistaa paljon, siellä on samanlaista vietintää kuin feisbokissaki,
      en ole koskaan käyny kummassakaan " komerossa " juttusilla,
      fritterillä pääsee suoraan tv:n kin viestitteleen !

    • Niika

      Itse olin Facebookissa pari vuotta, tänä keväänä suljin profiilin ja olen erittäin iloinen tästä! Turhaan minä siellä keikuin ja tuijottelin vanhojen koulukavereiden ja lapsuuden ystävien turhaakin turhempia päivityksiä päivittäisistä (liioitelluista) tapahtumista, jotka eivät kiinnostaneet minua pätkääkään. Minussa ei siis ole stalkkerin vikaa.
      Koin naamakirjan siis turhaksi, eristäväksi (!!!) ja aikaavieväksi. Jos haluan kuulla ystäväni kuulumisia, voin soittaa tai poiketa kahville. Ihmiset eivät enää tee niin; poikkea vaan kahville, vaan kaikki kerrotaan facebookissa "kasvottomana"...
      Kavereilla ja perheellä meni hetki ymmärtää etten ole naamakirjassa enää, vaan minulle pitää ilmoittaa asiat "erikseen". Loppujen lopuksi asia on mennyt heidänkin kalloonsa ja jokunen on ollut sitä mieltä että on hienoa, että minulle saa/"pitää" erikseen soittaa ja kertoa asioita. :D

      En siis suosittele liittymään, ole sinä porukan fiksuin ja pyri pitämään yllä "vanhanaikasia" face to face tapaamisia ja juoruilua!

    • Peltomies_ _

      Mikä se sellainen,saako siihen eu,n tukija

    • ap.

      Oikein lupaavasti alkaa.. Hitaasti mutta varmasti.

      Asetukset ovat nyt kohdallaan ja niitä opettelen laittelemaan, jotta osaan jakaa kaverit eri "kasteihin" sitten, kun tulee joku vähän lähipiirin ulkopuolinen tuttava mukaan. Toiset pääsevät näkemään enemmän kuin toiset. Nyt ei vielä ole siihen tarvetta, koska on vain lähipiiriä, kaukana asuvia.

      Yhden albumin laitoin kuvia perinnöksi saamistani antiikkitavaroista. Niitä arvelisin sukulaisten mielellään katselevan ja toivon toisten perillisten tekevän samoin.

      Niin tuosta kaverimäärästä. Ei kavereita tarvitse pitää näkyvissä! Voi piilottaa niin, etteivät edes minun kaverini tiedä, kenen muun kanssa kaveeraan fb:ssa.

      Oikein posittivisia kokemuksia tähän asti ollut!
      Kyllä fb:a voin käyttää omalla tavallani. Ja saada siitä hyötyä.
      Esim. kuvia saan helposti ystävieni nähtäville.
      En sinne mitään salaisia intiimejä kuvakansioita aio laittaa :D
      Jos joku kuviani haluaa käyttää jossain. Niin siitä vaan!

      • warning!

        omaisuuttaan ei kannata esitellä netissä, se houkuttelee paikalle murtovarkaita.


      • ap.
        warning! kirjoitti:

        omaisuuttaan ei kannata esitellä netissä, se houkuttelee paikalle murtovarkaita.

        "warning!"

        Ei toki kannata onaisuuksiaan mainostaa missään.

        Minun perintötavarani eivät niin arvokkaita ole, että niiden takia kukaan viitsisi murtautua. Netistä löytyi n. 250 €, 185 € ja 125 € oli isoimpien myyntihinnoiksi.
        Tunnearvo niiden suurin arvo on. Sen vuoksi toisille perillisille, jotka eivät juuri näitä saaneet, kuvat ovat lohtuna. Sovimme jo perinnönjaossa, että kuvia toisillemme jaamme.


    • tree eye

      Ei sinne Facebookiin enää kannata mennäkään. Oli hyvä ja hyödyllinen joskus, nyt vain mainostajien paratiisi. Jos haluat tutustua niin luo feikkitunnukset ja kokeile miten toimii -- turha antaa omia tietoja.

    • saintbyte

      Liittyisinkö twitter =))) or Vkontakte =)

    • AuAuAu999,9

      en o mäkään enkä mene,mitä sitä kertomaaan et tänään kauheee darra mut huomen vedän taas pään täyteen,pitääx kaikkien tietää mis menet tai et mene ??
      pari pyyntöä tullut mut panin "sen sulun päälle" ni johan yhden sähköpostit loppu siihen,kun kertoi et "he" pelaavat siellä,no joo,duunin jälkeen peli-sessiot ja
      näitä vastaan millä on ohjelmoidut pelihiiret(9 painiketta säädetty..) läppärin nuolinäppäimillä ja tasohiirellä,fb. juttu hanurista,tulkaa kapakkaan fb.-nörtit !!

    • Naamatusten..

      Mulla oli vuoden facebook profiili ja sitten poistin koko tunnuksen enkä ole katunut hetkeäkään ettei enää koko tunnusta ole enkä tee uutta enää ikinä :)
      Saihan siellä hyvät naurut muiden avautumisilla jos ei nyt muuta.

    • minä

      Ei kaikki ole fuck bookissa!!! Ei mun mieskään ole facessa!!! E se ole mikään mukava paikka!

    • notincluded

      En ole minäkään facebookissa. Toisaalta haluaisin, koska kaikki kaverit ja sukulaiset ovat siellä ja päivittävät kuulumisiaan siellä ("kukaan" ei enää kirjoittelee sähköposteja), joten aina jää paitsi jostain kuulumisesta.

      Toisaalta en halua facebookiin, koska tiedän kyseisen yhtiön käytännöt ja politiikan sekä sen mihin facebook on menossa. En tahdo omista tiedoistani facebookin omaisuutta enkä tahdo omia tietojani julkisesti kaikkien nähtäville (ja tällä en sitten tarkoita naamakirjan "suojausasetuksia", vaan naamakirjan tulevaisuutta) tai jonkun ostettavaksi - ellei sitten minulle makseta siitä ja paljon ;)

      voisihan sinne liittyä ihan vain olemaan ja päättäis ettei päivittele koskaan mitään yms., mutta en jaksa nähdä vaivaa. Eikä koskaan ole kiinnostaneet ne paikat, joissa suurin osa ihmisistä on, joten taidan edelleen pysytellä ulkopuolella ja tapailla niitä ystäviäni, jotka vielä osaavat käyttää puhelinta, sähköpostia ja oikeasti liikkua ja olla real-lifessa.

      joidenkin mielestä facebookissa olemattomuus merkitsee yksinäisyyttä kuten myös vähäinen ystävien määrä siellä, mutta sehän ei ole koko totuus, kuten tiedämme. Se on totuus, jonka facebook tahtoo brändätä meille ja joka on jo onnistunut iskostumaan joidenkin mieliin.

    • Ei ikinä fbookkiin!

      En ikinä halua kuulua siihen pintaliitäjäsakkiin, noihin laumasieluihin jotka käyttävät vähän vapaa-aikansa mokomaan turhuuksien turhuuteen. Ei mitään järkeä koko facebookissa, se on niitä varten jotka haluavat leikkiä julkkista ilman minkäänlaisia eväitä moiseen!
      Ei kannata myöskään sen takia, että sieltä epärehelliset tahot kalastelevat tietoja ja voi tulla monenlaisia ikävyyksiä sen myötä.
      Yhtään hyvää syytä ei ole moiseen sekaantua, mutta siihen on runsaasti hyviä syitä, miksi pysyä pois sieltä. Kyllä mokoma hömppä pikkuhiljaa lakkaa näitä massasielujakin kiehtomasta kun huomaavat että meni vaan aika haaskoon eikä ketään oikeasti kiinnostanutkaan milloin kävi viimkeksi paskalla tai matkalla.

    • dorritdorrit

      En ole Fcebookissa, enkä aio liittyäkään sen tietoturvariskien vuoksi. Et menetä mitään, vaikka et olekaan Facebookissa.
      Tervetuloa elävään elämään elävien ihmisten pariin!

    • Hyvä näin

      Olin Facebookissa vuoden, kunnes suljin tilini lopullisesti tämän vuoden alussa.
      Olivatpa tehneet tilin poistamisesta mahdollisimman vaikeaa!
      Nyt jälkeepäin ajateltuna tein hyvän ratkaisun. En luota kyseiseen sivuun pätkääkään ja olin siellä vain siksi, koska kaikki muutkin olivat, kunnes en enää jaksanut. Kirjautumisestakin tuli huono olo. Tuntuu yksinkertaisesti hyvältä, kun en ole enää Facebookissa. Minulle sopii paremmin sähköposti ja kännykkä yhteydenpito välineenä.

    • Facebookkilainen

      Ei facebookista pois pysyminen nyt maailman suurin menetys ole. Itse kuitenkin koen sivuston ihan hyösylliseksi, sillä siellä voi pitää yhteyttä vähän kauempanakin asuviin ystäviin. Lisäksi puhelinlasku on pienentynyt, kun asioista voi jutella ilmaiseksi facessa. Muutaman lapsuuden kaveriakin on löytynyt facebookin kautta ja on ollut ihanaa olla taas yhteydessä pitkästä aikaa.

      Kavereita voi hankkia juuri niin paljon kuin haluaa ja päivityksiä tehdä silloin kun huvittaa, ei ole mitään yleisiä sääntöjä. Toki on ihan suotavaa, ettei jokaisesta hengityksestänsä muille päivittele.

      Facen kautta voi olla aika hyvin perillä muiden ihmisten asioista: näkee muiden kuvia ja päivityksiä. Lisäksi monet laittavat sivuilleen uutisia ym. "tärkeämpiäkin" asioita. Tästä huolimatta ei haittaa, vaikka ei pariin päivään kävisi facebookissa ollenkaan.

      Itse yleensä siellä nopeasti selaan muiden kuulumiset ja mahdollisesti juttelen jonkun kaverin kanssa. Eli päivittäiseksi face-ajaksi tulee noin 30min. Toki sen voi myös jättää muita asioita koneella hoitaessaan auki.

      • Facebookkilainen

        Unohtui se sanoa, että jos päätät liittyä, niin muista suojata yksityisyytesi (kuten joku on tainnut täällä jo sanoakin). Eli säädä kaikki asetukset kuntoon ja tutustu kunnolla sivustoon. Ole myöskin varuillasi tietojesi luovuttamisessa sekä virusten ym. vakoiluohjelmien varalta.


      • ole päättäväinen
        Facebookkilainen kirjoitti:

        Unohtui se sanoa, että jos päätät liittyä, niin muista suojata yksityisyytesi (kuten joku on tainnut täällä jo sanoakin). Eli säädä kaikki asetukset kuntoon ja tutustu kunnolla sivustoon. Ole myöskin varuillasi tietojesi luovuttamisessa sekä virusten ym. vakoiluohjelmien varalta.

        Päätä ettet liity. Et tule katumaan.
        Viis muiden mielipiteistä ja "painostuksesta"
        Eivät ne siellä ole yhtään sinua onnellisempia.
        Onni tulee live-elämästä.


    • Tyhjälle tuntuu

      Mulla on ollut muutamia vuosia feikattu tunnus FB:ssä, ihan vaan että pääsin katsomaan että mitä siellä on.

      Olen käynyt ehkä kymmenkunta kertaa kaikkiansa. Jotenkin epäilen että en pääse siellä kaikille sivuille, tai että ne eivät näy minulla tai jotain. Mitään suht julkisia kiinnostavia "seiniäkään" ei tule vastaan, kaikki on piilotettua.

      Tekstit ovat muutamissa silmään sattuneissa keskusteluissa kummallisen pienellä alueella ja pienellä fontilla jne. Tekstit tuntuvat häviävän,. omia pari päivää sitten kokeeksi laitettuja juttuja ei ole enää missään.

      Pitäisi alkajaisiksi kai alkaa jakaa omia tietojansa ulos FB:ssä. Vai mistä tuo nyt on kiinni, kun en minnekään pääse, ja paikka ja ruudut tuntuvat tyhjiltä?

      Minusta Facebook on hirmuisen tyhjä oudolle kulkijalle. Jos ei aio siellä alkaa omia tietojansa levitellä. En viihdy tuolla mitenkään, enkä löydä sieltä mitään.

      Täältä Suomi-24:stäkin sentään jotakin löytää, keskusteluja ja deittejä ja muita, mutta FB:stä en saa mitään irti. Jotakin hommaa en siellä osaa tehdä oikein.

      • Näitä on nähty

        Jotain kummaa niin:( Sä haluaisit olla siellä feikkinä ja utsia toisten asioita vai? Susta olis kivaa että toiset laittaa oman nimensä ja kuvansa ja sä piiloudut jonkin Dilleridalleri-nimimerkin suojiin ja odotat, että pääset lukemaan toisten asioita!!!

        Mulla ei ole Facebook profiilia mutta en myöskään odota että voisin utsia toisten henkilökohtaisia asioita. Jos aikoo saada jotain niin pitää myös antaa saman verran. Eikös se ole vähintäänkin oikeudenmukaista?
        Tuollaiset kaltaisesi ovat niitä jotka eivät anna edes numeroaan ja osoitetietojaan Eniron sivuille mutta sutena kyttää toisten yhteystiedot. :(((


    • Facebuukattu

      hävetköön kaikki ne jotka eivät käytä facebookkia päivittäin tai jopa tunneittain! itse olen siellä koko ajan puhelimella ja aina kun olen koneella! Facebookista ei ole mitään haittoja! Ennen näin kavereita ulkona ja jouduin liikkumaan julkisilla ja kävelemään päivittäin ja nykyään facebookin myötä voin pitää yhteyttä vain olemalla kotona! Liittykää! en voisi kuvitella elämää ilman facebookkia!!

    • Facebookiton

      Älä liity, pelkkää ajanhukkaa!! Tosiaan seurustele normaalisti kavereidesi kanssa niinkuin ennenkin ja ne "kaverit " joihin ei saa yhteyttä ilman Facebookkia voit jättää toisarvoiseksi.

      • nykyaikuinen

        sinä olet ajanhukkaa kun et tajua nykyajan maailmaa! teitä vanhanaikaisia höperöitä ei pitäisi päästää edes nettiin jos ette facebookkia käytä! itsekin olen jo 35- ´vuotias ja käytän facebookkia päivittäin!


      • frendit

        Just näin on!
        Olempä mä suosittu kun mulla on monta sataa kaveria, ai, onks sulla vaan muutama kymmen...
        Kuinka ne ehtii olla nämä sosiaaliset ihmiset Facebookissa kun eivät ehdi tavata oikeita ystäviä? Tai siksihän ne ei kai ehdi tavata kun ne istuu netin ääressä nämä itseään sosiaalöisiksi kutsuvat.


    • MITÄ!!!!

      ET LIITY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! JOS LIITYT TYHMÄ OLET!!!!!!!!

    • kahta en vaihda

      Suomi & laumahenkisyys

    • mirjami

      FACEBOOK tallentaa kaiken mitä kirjoitat. Ehkä sadoiksi vuosiksi.

      • Eimitäänsalattavaa

        So what?

        Niin tekee suomi24 kin.

        Buuu! ;)


      • Ei se haittaa. Kai ihmisillä on tärkeämpääkin tutkimista kuin minun viikonlopun toivotukseni.
        En kirjoittele mitään henkilökohtaista. Mukava pitää yhteyttä kaukana asuviin sukulaisiin, heitä on paljon ruotsissa ja kauempanankin.


    • Pirre*

      Just kävin, ei kukaan purassu :)

    • ap.

      Facebook ehdottelee minulle kavereita "Ihmisiä, jotka saatat tuntea"
      Kavereiden kavereita monet näistä ehdotuksista.
      Ehdottaa myös etsimään sä-postini osoitekirjassa olevia nimiä fb:sta.

      Ja mikä lapsellisinta :D
      Fb juoruaa kavereilleni, montako kaveria! minulla on, vaikka olen kaverini piilottanut.
      Fb pitää kavereitteni määrää näköjään liian vähäisenä, koska näin viestittää kavereilleni:
      ap.:lla on vain 6 kaveria. Ehdota hänelle lisää kavereita.

      • ap. jatkaa

        Nyt tuli kaverin kaverilta kaveripyyntö :) On hän toki hyvin tuttu minulle ennestään. Hetken mietin ja hyväksyin pyynnön.
        Siis kaverieni kaverit pääsevät näkemään, että olen mukana naamakirjassa.
        Mitäs sitten, jos en otakaan kaverikseni jotain halukasta. Hmmmm...suuttuu varmaan.


      • ap. jatkaa_2
        ap. jatkaa kirjoitti:

        Nyt tuli kaverin kaverilta kaveripyyntö :) On hän toki hyvin tuttu minulle ennestään. Hetken mietin ja hyväksyin pyynnön.
        Siis kaverieni kaverit pääsevät näkemään, että olen mukana naamakirjassa.
        Mitäs sitten, jos en otakaan kaverikseni jotain halukasta. Hmmmm...suuttuu varmaan.

        Yllättävää: facebook sopii minulle! Hyvänen aika, miksihän näin kauan olin poissa. Minullahan on kaukana asuvia - ja ulkomaillakin - ihmisiä, joiden kanssa olen tehnyt yhteistyötä harrastuksen tiimoilta. Siinä sivussa olemme käsitykseni mukaan oppineet luottamaan toisiimme, ystävystyneet. Olemme kuitenkin niin etäisiä tuttavia, ettei heille voi noin vaan soittaa taikka meiliä laittaa, jos aika tulee pitkäksi. Fb:ssä kohtaaminen ja kuulumisten vaihto sujuu luonnikkaasti.

        Kurkistus kotipesääni fb:ssä saa aikaan lämpimän läikähdyksen sydämessä. Kun siellä on minusta tykkääviä ihmisiä. En yksinäiseksi, joka tunne joskus tulee pyöräilymatkan sisällä olevien parissa. Olen muuttanut monta kertaa elämäni aikana ja olen valikoiva ystävieni suhteen. Siksi lähietäisyyden ystävät ovat vähäisemmät kuin jollain toisella.
        Varoen ja valikoiden otan fb-pesääni kavereita jatkossakin. Vain koeteltuja ystäviä.


    • Hattivatti

      Minä olen huomannut sellaisen asian että muutamat entiset ystävät joiden kanssa tavattiin ja juteltiin ja tehtiin mukavia asioita yhdessä ja nyt kun he ovat Facebookissa ja minä en niin emme enää ole yhteydessä.
      Onneksi on kuitenkin niitä oikeita ystäviäkin joiden kanssa tapailemme ja soittelemme, jotkut heistä toki kuuluu myös Facebookiin mutta kuten sanoin, oikeiden ystävien kanssa ehtii tavatakin.
      Monet myös kuulemani ja lukemani perusteella kerskuvat siellä ja esittävät siellä muuta kuin on. Hyvähän se on esittä jotain muuta kuin on kun ei tarvitse kohdata toista.
      Ja ovat sitten olevinaan niin sosiaalisia. Onko se nyt niin sosiaalista että istutaan tuntitolkulla netin ääressä ja kerrotaan missä kävin ja missä en.
      Minulla on sukulaisia ja tuttavia myös ulkomailla ja pystyn kyllä pitämään heihin yhteyttä olematta mukana Facebookissa.
      Minun puolestani siellä olkoot ketkä haluavat mutta minä en ole koskaan tuntenut siihen tarvetta.
      Ja ystävät jotka eivät pidä minuun yhteyttä enää niin olkoon pitämättä, heillähän on uusia kavereita jopa monta sataa mutta kuinka hyviä ystäviä ne ovat?
      Niillehän on mukava leuhkia tekemisillään kun ei tarvitse koskaan tavata ja tulla paljastuneeksi että onkin ihan tavis.
      Minusta on mukava tavata ystäviä niinkuin ennenkin ja soitella ja laittaa tekstiviestejä/kuvia ja sähköpostia. Ja välillä on mukava olla yksin ilman puhelinta tai mitään ja silti tiedän olevani sosiaalinen. Ja mitä sitten vaikken olisikaan, olemme erilaisia kaikki.

    • Äskenkin tuossa lapsenlapsen kanssa jutusteltiin, kyselin etteikö se oisi jo aika mennä nukkumaan...kuulemma mumminkin oisi :))

    • Edes avomet FB-jutut

      >>Jotain kummaa niin:( Sä haluaisit olla siellä feikkinä ja utsia toisten asioita vai? Susta olis kivaa että toiset laittaa oman nimensä ja kuvansa ja sä piiloudut jonkin Dilleridalleri-nimimerkin suojiin ja odotat, että pääset lukemaan toisten asioita!!!>>

      Minua ei kyllä kiinnosta toisten perhekuvat eikä heidän omat henkilökohtaiset asiansa yhtään. En halua niitä Pekan ja Liisan tietoja ja heidän ryhmänsä keskusteluja päästä Facebookkiin jonkun oman Niccini takaa kurkkimaan.

      Lähinnä olin huolestunut siitä kun useat puolueet, yritykset ja sanomalehdetkin hehkuttavat että nekin ovat nyt siirtyneet suurelta osin Facebookiin. Kun itse kirjaudun Facebookiin, niin en minä oikein edes Kokoomuksesta enkä useista sanomaledistäkään mitään pystynyt sieltä löytämään.

      Enkä pystynyt osallistumaan Helsingin Sanomien FB-keskustelupalstoihinkaan, jos siellä HS:llä sellaisia on. Tuntuu että en löydä Facebookista mitään asioita mitä etsin.

      Siksi kyselen täällä, että onko sinne pakko laittaa omia perhekuvia, ja avata joku oma seinä ja kaikkea? Ennenkuin kaikki tajolla olevat Firmojen, Puolueiden, Lehtien ym. tarjonnat avautuvat? Jos näin on, niin en meinaa omia tietoja antaa siltikään, olen mieluummin ilman sitten.

      >>Mulla ei ole Facebook profiilia mutta en myöskään odota että voisin utsia toisten henkilökohtaisia asioita. Jos aikoo saada jotain niin pitää myös antaa saman verran. Eikös se ole vähintäänkin oikeudenmukaista?>>

      Minä en tosiaan tarvii niitä muiden asioita lainkaan. Kunhan pääsisin jollain tunnuksella löytämään ja lukemaan nuo *avoimet* tarjolla olevat firmojen ja keskustelupalstojen asiat FB:stä. Siitä oli kysymys.

      En vaan löydä sieltä mitään, koko FB vaikuttaa minulla niin autiolta, enkä ymmärrä miten siellä voi saada aikansa kulumaan. Siksi palaan aina tänne normaalin, avoimen netin puolelle.

      >> Tuollaiset kaltaisesi ovat niitä jotka eivät anna edes numeroaan ja osoitetietojaan Eniron sivuille mutta sutena kyttää toisten yhteystiedot. :((( >>

      Jos tarkoitat tuolla Suomi-24 / Eniro / Aller konsernia, niin minä en ole saanut Suomi-24:n kautta tuolta Enirolta ainoatakaan numerotietoa enkä yhteystietoa.

      Normaalissa Eniron puhelinluettelossa sekä oma nimeni että työpaikkani nimi löytyvät, kuten myös yrityksen omilta kotisivuiltakin.

    • siitä vaan

      On aivan itsestä kiinni mitä naamakirjaan päivittää. Itselläni on 25 kirjaystävää. Suurin osa serkkuja ja lapsenlapsia. Ei se varmaan koko yksinäisyyttä poista,mutta on kiva välillä huomata että muillakin on kivaa tai vähemmän kivaa. Mitään intiimiä ei ainakaan minun kirjassa ole.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1829
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1828
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1610
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1138
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe