Hurraa yhdistynyt LÄHI TAPIOLA

Yhtiön vaihtoon

Jessus mitä touhua vakuutusyhtiössä - siis
tarvitsen vakuutuksen tyttäreni skootterille, siispä vakuutusyhtiöön joka aiemmin on palvellut moitteettomasti. Ovessa lukee nyt LÄHI TAPIOLA ja sen alla aukioloaika 9.00 - 17.00 (kello oli 16.04) Kaksi virkailijaa paikalla, nainen puhelimessa joten joudun olosuhteiden pakosta asioimaan miesvirkailijan kanssa. Siis olin ottamassa vakuutusta skootteriin, luulisi
olevan aivan helppo nakki - vaan ei ole.
Kysymys siis Lähi Vakuutus, johon vastaan jep, ei olisi pitänyt. Miekkonen tutkailee hetken antamaani rekisteriotetta ja toteaa että enkö voisi tulla aamulla kun tuo Lähivakuutus on jo kiinni -- mitä helkuttia, siis Lähivakuutus on kiinni mutta Tapiola on auki - ei ole totta. Hyvin yhdistyvät yhtiöt toimivat juuri näin heh heh heee....
No minäpä marssinkin huomenissa Op Pohjolaan ja katson josko siellä olisi yhteisymmärrys OP:n ja Pohjolan palveluajoissa (saattahan toki olla että OP on auki mutta Pohjola kiinni - saas nähdä) Com see com saa - joka tapauksessa siirrän kaikki vakuutukseni toiseen yhtiöön - yhtiöön joka tietää onko se yhdistymässä jonkun kanssa ja milloin ja milloin kumpainenkin on avoinna ja valmis palvelemaan.
Ei tunnut vakuutusyhtiötä kiinnostavan "köyhän rahat". Laskeskelin tuossa että maksan vakuutuksia yli 3000 euroa vuodessa - ei siis tuokaan ole tarpeeksi prkl........
Vaan ei niitäkään rahoja LÄHI TAPIOLAAN .............

93

8507

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ink management

      Jo on ihmisen elämä pienestä kiinni. :D Pohjolalla se paska palvelu vasta onkin. Töykeää kun mikä. Ehkä lähin puolella oli koulutus jonka takia asiakaspalvelija ei ollut paikalla. Ken tietää.

      • 14+15

        Varmaan rekisteröinti oli jo mennyt kiinni, eikä ole vältämättä auki muuallakaan yhtä pitkään kuin konttori.

        Toivottavasti aloittaja menee edes sinne pohjolaan ajoissa.


    • LT

      Lähitapiola on markkinointi nimi joka otettiin käyttöön hiljattain. Yhdistyminen on käynnissä mutta vakuutukset ovat erit vielä jonkin aikaa.

    • Lt

      Paskoja molemmat lähi ja tapiola. ei se nimi niitä miksikään muuta.

      • vaimitenseoli

        Näin on. Minullekaan ei myönnetty vakuutusta vaikka luottotiedot on melkein kunnossa.


    • Tapiola Sucks

      Paras oli kun piti saada auto seisontaan, oli halvempaa pankissa kuin katsastusasemalla ja meinasin että saa samalla kertaa hoidettua pari asiaa. Nainen tutkaili 20 minuuttia asiaa ja sanoi että heillä on yksi henkilö, joka osaa laittaa auton seisontaan. Pitää soittaa etukäteen ja varmistaa että ko. on henkilö töissä. Kysyin kun sivuilla mainostetaan uudesta vakuutuksesta, niin siitäkään tämä eukko ei tiennyt mitään. Pankkikortit tilasia väärin. Lasku yli puolivuotta väärin ja kukaan ei tiennyt laskun oikeaa summaa. Samasta laskusta kolme eri summaa eri laskuina ja päiväyksinä. Toisen tuntemattoman perheen vakuutuspaperit tulivat omieni kanssa samassa kirjekuoressa kotiin. Lainaa ei myönnetä. Korvausta ei myönnetä eli taitaa olla kyllä mitta täynnä tätä "palvelua". Mihin sitä vaihtaisi, kun tosta lafkasta ei saa muutakuin päänsäryn ja TJ:ltä kravatin. Pitäisivät lahjus kravattinsa ja hoitaisivat hommansa. Prkl.

      • WinSure2014

        Autoa ei kyllä tänä päivänä voi laittaa seisontaan ollenkaan. Kyseessä on liikenne käytöstä poisto. Sen tekee helpoiten ja halvimmalla trafin palvelussa.


    • Winwinvau

      Kts. Pohjola vakuutusyhtiön asiamiestoiminta ei kestä päivänvaloa ..... siellä sitä vasta ollaan työntekijöillekin hirveitä.

    • hehaa

      Heh
      virallinen yhdistyminen tapahtui 1.1. 2013, että eikö siihen asti kumpikin yhtiö toimi omanaan. Olen ollut Lähivakuutuksen asiakas kaiken ikäni ja homma on toiminut aivan erinomaisesti.

      • Aa_vain asiakas

        Niin, mutta ei toimi enää. Pyysin tarjouksia nykyisten päivittämiseksi ja myös uusista vakuutuksista. Eivät voi antaa. Jostain käsittämättömästä syytä kun yhdistyminen on kesken.

        Syyllä ei ole merkitystä asiakkaalle. Joku vakuutusalan työntekijöistä (huom. ei asiantuntijoista...) varmaan mielellään kirjottaisi selityksiä. Aidosti niillä ei ole merkitystä jos yritys haluaa tarjota palveluitaan.

        Vakuutusyhtiö vaihtuu pakosta, koska tarjousta ei tule. Ja tuskin se LähiTapiolaa kiinnostaa. Kiinnostavampaa on omien tietolinjojen rakentelu ja ohjeiden kirjoittelu.


    • taisto3

      Aloittaja herää pahvi...
      Vaikka nimi onki LähiTapiola niin fuusio on lopullisesti valmis vasta 2014 vuoden alussa...
      ja etkä pässi tajua etttä OP on pankki joka ei tee vakuutuksia skootteriisi vaan Pohjola.

      Miten voit olettaa, että toisen yhtiön virkailija (vielä toistaiseksi) pystyy tekemään vakuutuksen toiseen yhtiöön? Sitten ku sei onnistu niin itket ovella juostessasi että "vaihdan huomenna pohjolaan.."

      • B_asiakas

        Ymmärrän, minäkin olisin pahalla päällä jos olisin töissä tuossa firmassa.


    • tapiola ei korvaa

      Saa kiittää onneaan jos ei saanut vakuutusta tehtyä tapiolaan. Saa sinne laskuja maksaa mutta ei ne mitään korvaa ainakaan ilman oikeudenkäyntiä.
      Pysykää kaukana tapiolasta.....

      • LähiTapiola ei maksa

        LähiTapiola ei korvaa. Aikaisempi vakuutusyhtiö Lähivakuutus oli kaikinpuolin hyvä ja asiallinen. Tämä uusi LähiTapiola on aivan surkea. Töykeä asiakaspalvelu ja sen lisäksi täysin asiantuntematon korvauskäsittely! Keksitään kaikki mahdolliset vänkäämiset ja väsyttämiset kun ei haluta maksaa asiakkaille korvauksia täysin selvissä vahinkotapauksissa. Täytyy todeta, että hyvä yhtiö nimeltä Lähivakuutus on joutunut aivan haaskiolle! Vakuutusyhtiö menee perheessämme vaihtoon.


      • mika49
        LähiTapiola ei maksa kirjoitti:

        LähiTapiola ei korvaa. Aikaisempi vakuutusyhtiö Lähivakuutus oli kaikinpuolin hyvä ja asiallinen. Tämä uusi LähiTapiola on aivan surkea. Töykeä asiakaspalvelu ja sen lisäksi täysin asiantuntematon korvauskäsittely! Keksitään kaikki mahdolliset vänkäämiset ja väsyttämiset kun ei haluta maksaa asiakkaille korvauksia täysin selvissä vahinkotapauksissa. Täytyy todeta, että hyvä yhtiö nimeltä Lähivakuutus on joutunut aivan haaskiolle! Vakuutusyhtiö menee perheessämme vaihtoon.

        Surkea tapaus, ennen tapiola oli erittäin varma yhteystyökumppani. Nyt ei, karmeaa toimintaa! Pankki, ei voi kuin ihmetellä kuinka huonoa palvelua voi olla. Yhtiön vaihtoa pukkaa!,,


      • Pettynyt 5
        LähiTapiola ei maksa kirjoitti:

        LähiTapiola ei korvaa. Aikaisempi vakuutusyhtiö Lähivakuutus oli kaikinpuolin hyvä ja asiallinen. Tämä uusi LähiTapiola on aivan surkea. Töykeä asiakaspalvelu ja sen lisäksi täysin asiantuntematon korvauskäsittely! Keksitään kaikki mahdolliset vänkäämiset ja väsyttämiset kun ei haluta maksaa asiakkaille korvauksia täysin selvissä vahinkotapauksissa. Täytyy todeta, että hyvä yhtiö nimeltä Lähivakuutus on joutunut aivan haaskiolle! Vakuutusyhtiö menee perheessämme vaihtoon.

        Näin on. Olen ollut Lähivakuutuksen asiakas n 25 vuotta. Kaikki pelasi hyvin. Kehuin ystäville ja toin monta asiakasta heille. Nyt menin Lähivakuutuksen sivuille ja tein matkavakuutuksen. Tein laskelman ja siinä oli keskittäjän alennus -17%. Ei muuta kun klikkasin ja sopimus oli tehty. Kun seuraavana päivänä sain nettiin laskun niin se oli täysimääräinen. Ilmoitin asiakaspalveluun että kaikki vakuutukset minulla ollut vuosia lähivakuutuksessa ja pyydän selvitystä miksei minulle annettu keskittäjän alennusta. Hetken päästä tuli tekstiviesti että soitamme hetken kuluttua sinulle. Sitä soittoa ei tullut. Seuraavana päivänä kävin taas vakuutusyhtiön sivuilla katsomassa, onko mitään muutosta sopimuksessa tapahtunut. Kun kaikki oli ennallaan niin laitoin taas postia ja ilmoitin että jos keskittäjän alennusta ei tule niin sanon kaikki vakuutukset irti tästä yhtiöstä. Hetken kuluttua tuli taas tekstiviesti ja myös soitettiin hetken kuluttua. Siinä virkailija ilmoitti että yhtiöt ovat yhdistyneet mutta mennään vielä vanhaan malliin. Ihmettelin kuinka minä jouduin Tapiolan puolelle kun Lähivakuutukseen klikkasin. No ei minulla ollut mitään muutakaan vakuutusta siellä, eikä suostuttu sitä siirtämään Lähivakuutukseen, maksoin pois ja irtisanoin kaikki vakuutukset Lähivakuutuksesta. Saavat miettiä kuinka hyvän kumppanin saivat


      • Löytyy
        Pettynyt 5 kirjoitti:

        Näin on. Olen ollut Lähivakuutuksen asiakas n 25 vuotta. Kaikki pelasi hyvin. Kehuin ystäville ja toin monta asiakasta heille. Nyt menin Lähivakuutuksen sivuille ja tein matkavakuutuksen. Tein laskelman ja siinä oli keskittäjän alennus -17%. Ei muuta kun klikkasin ja sopimus oli tehty. Kun seuraavana päivänä sain nettiin laskun niin se oli täysimääräinen. Ilmoitin asiakaspalveluun että kaikki vakuutukset minulla ollut vuosia lähivakuutuksessa ja pyydän selvitystä miksei minulle annettu keskittäjän alennusta. Hetken päästä tuli tekstiviesti että soitamme hetken kuluttua sinulle. Sitä soittoa ei tullut. Seuraavana päivänä kävin taas vakuutusyhtiön sivuilla katsomassa, onko mitään muutosta sopimuksessa tapahtunut. Kun kaikki oli ennallaan niin laitoin taas postia ja ilmoitin että jos keskittäjän alennusta ei tule niin sanon kaikki vakuutukset irti tästä yhtiöstä. Hetken kuluttua tuli taas tekstiviesti ja myös soitettiin hetken kuluttua. Siinä virkailija ilmoitti että yhtiöt ovat yhdistyneet mutta mennään vielä vanhaan malliin. Ihmettelin kuinka minä jouduin Tapiolan puolelle kun Lähivakuutukseen klikkasin. No ei minulla ollut mitään muutakaan vakuutusta siellä, eikä suostuttu sitä siirtämään Lähivakuutukseen, maksoin pois ja irtisanoin kaikki vakuutukset Lähivakuutuksesta. Saavat miettiä kuinka hyvän kumppanin saivat

        Tarjouspyyntö ja vakuutuksen ostaminen

        Jos olet ennestään Lähivakuutuksen asiakas, saat tarjouksen ottamalla yhteyttä lähimpään toimistoosi, josta voit myös ostaa vakuutuksen.

        Jos olet ollut aikaisemmin Tapiolan asiakas tai olet uusi LähiTapiolan asiakas, voit laskea ajoneuvovakuutuksen hinnan ja ostaa uuden ajoneuvovakuutuksen LähiTapiolan verkkokaupassa.

        Lähivakuutuksen vanhana asiakkaana varmistat tarpeisiisi sopivimmat tuotteet ja palvelut asioimalla omassa alueyhtiössäsi.

        Lähivakuutus asiakkaiden pitää siis asioida paikan päällä. Lähivakuutuksen verkkokaupan linkistä se menee suoraan Lähitapiolan puolelle.


      • urpo5

        katkera itkijä sinäki. voin kuvitella että juokset lt:n sivulla facebookissa itkemässä kuinka ne ei korvaa mitään.


      • skeidaa

        juuri näin on asia! paskin yhtiö kautta aikain. vakuutukset kannattaa irtisanoa ennen kuin jotain tapahtuu, koska lähitapiola ei ainakaan maksa mitään. syyt haetaan hakemalla, että joku muotovirhe tmv löytyisi vakuutushakemusvaiheesta tai muualta.


      • Huonoksimennyt
        LähiTapiola ei maksa kirjoitti:

        LähiTapiola ei korvaa. Aikaisempi vakuutusyhtiö Lähivakuutus oli kaikinpuolin hyvä ja asiallinen. Tämä uusi LähiTapiola on aivan surkea. Töykeä asiakaspalvelu ja sen lisäksi täysin asiantuntematon korvauskäsittely! Keksitään kaikki mahdolliset vänkäämiset ja väsyttämiset kun ei haluta maksaa asiakkaille korvauksia täysin selvissä vahinkotapauksissa. Täytyy todeta, että hyvä yhtiö nimeltä Lähivakuutus on joutunut aivan haaskiolle! Vakuutusyhtiö menee perheessämme vaihtoon.

        Olen samaa mieltä. LähiTapiola korvaa erittäin huonosti. Kyllä vakuutusmaksut kelpaa mutta vastaan ei tulla vahingon sattuessa edes pienellä panoksella kuten ennen lähivakuutuksessa. Pelkkää rahastusta ja voiton tavoittelua.


    • ei tapiolaa

      Asiakkaat tulee kaikkoomaan tapiolasta, se nähdään

      • Kilpailuttakaa

        Ite kilpailutin kaikki vakuutukset jotka olivat Tapiolassa. Fenniasta tuli halvin tarjous joka oli 186 euroa vuodessa halvempi kuin muitten. Tässä oli siis kaikki autot, talot, peräkärryt jne...


    • pööööö

      Pohjola on kyllä surkeista surkein yhtiö, eihän sinne puhelinpalveluunkaan pääse läpi ja edusajat on kyllä niin töykeää sakkia.
      Luulin, että pienellä paikkakunnalla saa ystävällistä palvelua , mutta asioituani Karkkilassa kyseisessä toimistossa, voin sanoa, että hyvä palvelu oli kaukana.Toinen ystävällisempi mies ei osannut vastata kysymykseeni ja pakalle tömähti vanhempi harmaapäinen ukkeli joka alkoi ylimieliseen sävyyn selostamaan asiaa ja ei tajunut kysymystäni ensin lainkaan, vaikka selkeästi asiani esitin.Lopuksi vielä sanoi ettei heillä oteta vahinkoilmoituksia vastaan, vaan ohjasi tukkeutuneeseen puhelinpalveluun.Ukon käytös oli ylenkatsovaa ja naista halventavaa. Marssin naapurissa olevaan lähitapiolaan ja sain asiantuntevaa ja ystävällistä palvelua ja samalla vaihtui pankkikin osuuspankista tapiola-pankkiin.

    • Vältä Pohjolaa

      Siitä vaan Pohjolaan, siellä hukkaat rahat ja saat haistattelut päälle. Omapahan on vakuutukses en sitä sano, jos pieni viivästys on noin maailman loppu. Kannattaisi silti ajatella järkevästi. Oman kokemukseni mukaan ei mitään koskaan Pohjolaan.

    • ei tapiolaa

      tervejärkinen pysyy kaukana lähitapiolasta
      Niiden toiminnan peruskivi on vain omien kulujensa minimointi välittämättä mitään asiakkaan oikeusturvasta

      • EI IKINÄ LÄHITAPIOLA

        Juuri näin.
        Olen pitkällä sairaslomalla liikennetapaturman vuoksi, ja alkuvuodesta sain viimevuodelle kuulunutta ansionmentyskorvausta ja keväällä ansionmenetyskorvaus muuttui kuntoutuskorvaukseksi. Pyysin kesäkuulla kolmeen otteeseen tietoja koko alkuvuoden maksetuista korvauksista, jotta olisin saanut loppuvuodelle oikeanlaisen verokortin.
        Asioitani hoitava korvaushenkilö ei kuitenkaan pyynnöistä huolimatta antanut selvityksiä (verottajalla oli korkeammat erilaiset tiedot kuin mitä oli korvauspäätöksistä ynnättävissä). Pyytämäni tiedot uutta verokorttia varten tuli vasta nyt 7.10.2013, kun olin ottanut yhteyttä korvauspalvelujen esimieheen!!! Tuokin viimeisin tietopyyntö esimiehelle ja korvausvirkailijalle oli tehty jo 10.9.2013, eli tieto tuli vasta jälkijunassa, kun lokakuunkin korvaus oli jo maksettu eli korvausta oli tulossa enää kahdelta kuukaudelta!!!
        Verottajalta tuli tieto, että loppuvuoden pidätysprosentti olisi 60% luokkaa!!!!
        JA KAIKKI TÄMÄ VAIN SIKSI, ETTEI KORVAUSKÄSITTELIJÄ ILMEISESTI VIITSINYT VI*******SSAAN ANTAA OIKEITA TIETOJA UUTTA VEROKORTTIA VARTEN. ILMEISESTI HÄNELLÄ TAITAA OMAT PALKKAANSIOT OLLA HUOMATTAVASTI PIENEMMÄT KUIN ITSELLÄNI.


    • yhtiö vaihtoon?

      Lähi-Tapiolasta tuli juuri päätös reilu kuukausi sitten tapahtuneeseen liikennevahinkoon. Helsingin kantakaupungissa sijaitsevalla parkkialueella taksi peruutti minun auton kylkeen kun olin jo ollut poistunut parkkiruudusta. Taksikuski myönsi heti paikalla syyllisyytensä. Molemmilla sama vakuutusyhtiö. Tehtiin paperit paikalla johon molempien allekirjoitukset. Nyt Lähitapiolan tyttönen soitti että minä olen syypää vaikka taksi peruutti kylkeen itse oltua hetken pysähdyksissä. Tottakai valitan päätöksestä... mutta on se mielenkiintoista että ikänsä maksettua vakuutusmaksuja ei saa korvausta kun nyt tarvitsisi vaan joutuu itse maksumieheksi....

      • Syytön syyllinen

        Joillakin vakuutusyhtiöillä on sellainen käytäntö että P-paikalla sattuneet kolarit menevät aina puoleksi kummalekin osapuolelle silloin jos kumpikin auto on ennen törmäystä siirtynyt pysäköintiruudusta ja vaikka toinen auto olisi ollut pysähdyksissä. Tämä voi tosin olla vain Lähitapiolan keksintö.

        Yksi tuttava oli ajanut suoralla tiellä taajamassa edellä ajavan perään ja tunnustanut syyllisyytensä. Lähitapiolan vahinkokäsittelijä oli sanonut tuttavalleni että eikö laitettais tuo vastapuoli osasyylliseksi. Tuttavani oli sanonut että ei hän suostu siihen kun asia on niin selvä syy on hänen. Kumpikin auto oli vakuutettu Lähitapiolassa.
        Yhtiöllä on sellainen strategia että yritetään tehdä kummastakin osasyyllinen niin saadan kahden ajoneuvon bonukset tippumaan ja koronneilla vakuutusmaksuilla kustannukset hoidetuksi.

        Minulle kävi vähän aikaa sitten sellainen tapaus, että autoni perään ajoi liikennevaloissa naishenkilö. Nousin ulos autosta katsomaan miten kävi ja samaan aikaan peräänajaja tuli ulos ja pyyteli anteeksi. Siirryttiin rauhallisempaan paikkaan selvittämään asiaa. Minulla oli todistaja jolta peräänajaja pyyteli myös anteeksi. Otin ylös tiedot autosta ja kuljettajan henkilöllisyydestä ja sovittiin että hän tekee vahinkoilmoituksen. Peräänajajan auto oli vakuutettu Lähitapiolassa.
        Varmaankin vahinkokäsittelijä käski peräänajajaa kiistämään asian.
        Vahinkokäsittelija soitti minulle ja hänen puheistaan kävi hyvin selville ne asiat joita peräänajajkin kertoi myöhemmin minulle kiistäessään peräänajaon, ei ollut kuulemma nähynyt eikä kuullut mitään törmäystä.
        Vahinkokäsittelijä sanoi minulle "sinulla varmaankin kaatui jokin peräkontissa ja menit sitä katsomaan"
        Tosiaankin olisin mennyt katsomaan liikennevaloissa että mikä siellä takakontissa kaatui!!!
        Nyt alkaa tuntumaan siltä että minusta tehdään syyllinen kun pysähdyin liikennevaloihn. Tein tästä rikosilmoituksen poliisilaitoksella. Kerroin poliisille myös sen miten Lähitapiolan virkailija oli pyytänyt tuttavaani kääntämään asian niin että vastapuoli olisi osasyyllinen silloin kun hän ajoi toisen perään. Poliisi sanoi että tämäpä antaa uusia piirteitä siihen kun sinun perään ajettiin.

        Ei kutsuttu törmäyshetkellä poliisia paikalle kun asia oli niin selvä ja vastapuoli tunnusti syyllisyytensä todistajan läsnäollessa.
        Asia on vielä kesken ja odottelen jännityksellä vastausta Lähitapiolasta. Vahinkokäsittelijä kertoi puhelimessa jo etukäteen että heidän tekemästä päätöksestä voi tehdä valituksen johonkin.


    • Etätapiola

      Jos pitää nimetä Suomen surkein vakuutusyhtiö, niin se on mielestäni Lähitapiola. Yhtiön toiminta on täysin käsittämätöntä... tai sitten tarkkaan harkittua niin kuin aiemmista viesteistä voi lukea. Yhtiö on keksinyt erinomaisen liiketoimintamallin: vakuutusmaksujen vastineeksi Lähitapiolasta saa.... niin siis ei saa mitään.

      Esimerkkinä matkapuhelinvarkaus. Lähitapiola ei korvaa varkaudesta aiheutunutta kustannusta ellet sinä pysty osoittamaan, että puhelin on varastettu. Jotta tämä voisi heille ymmärrettävällä tavalla todistaa, tulisi varkaudella olla silminäkijöitä, mielellään vähintään kaksi (2) ja rosvo pitäisi saada heti kiinni. Valitettavasti tämä ei kuitenkaan ole enää reaalielämää vaan laukku- ja taskuvarkaat ovat erinomaisen osaavaa joukkoa. Dramaattisia takaa-ajokohtauksia, joihin saamme tottua elokuvissa, ei elävässä elämässä enää tapahdu. Ja kun Lähitapiolalle ei voi todistaa heidän kuvitelmiensa mukaista vauhdikasta varkasutapahtumaa, varkaus muuttuukin omaisuuden kadottamiseksi tai pudottamiseksi, jä tätähän kyseinen putiikki ei tietenkään korvaa. Erinomaisen ovelaa tai äärimmäisen lyhytnäköistä... ihan miten vain.

      Jos et halua harmia elämääsi, älä hanki Lähitapiolan kattavaa kotivakuutusta, koska se ei kata mitään. Siinä ovat ainoastaan vakuutusmaksut kattavia. Jos olet hankkinut sellaisen, suosittelen joko ristimään kädet tai toimimaan ennen kuin vahinko sattuu.

    • kattava tapiola :)

      tapiolan "kattavat" vakuutukset kattavat vallan hyvin heidän omat katteensa. Niin kauan aikaa kunnes asiakkaat loppuvat!

      • kiinnostunut

        Vakuutusyhtiöt eivät todellakaan kata omia menojaan saati tee voittoa saaduilla vakuutusmaksuilla. Vakuutusyhtiöiden ansaintalogiikka perustuu varojen uudelleen sijoittamiseen ja niistä saatuihin voittoihin. Vakuutuksien ottaminen on varautumista tulevaisuuden riskiin, eli se ei siis ole säästämistä tai "vakuutusmaksujen laittamista talteen tulevan vahingon varalle". Vakuutuksia vertailtaessa kannattaa myös katsoa minkähintaiset omavastuut vakuutuksissa on, yleensä maksat suurempia vakuutusmaksuja, mikäli omavastuusi on pienempi :) Valitettavasti joka alalta löytyy ihmisiä, joiden ei pitäisi työskennellä asiakaspalvelussa.


    • valinnan varaa on

      No mutta ihmiset onhan niitä muitakin vakuutusyhtiöitä kuin LähiTapiola ja Pohjola tai If.
      Itse olen ainakin saanut hyvää ja asiantuntevaa palvelua sekä Turvasta, että Pohjantähdestä , joista jälkimmäinen on vanha kotimainen hämeen vakuutus

    • Kilpailutin

      Oli vakuutukset Tapiolassa yli kymmenen vuotta, mutta sitten tapahtui jotain? Palvelu huononi niin, että oli pakko kilpailuttaa perheemme vakuutukset ja Fennia on nyt vakuutus yhtiömme. Kaikki vakuutukset olivat 186 euroa halvemmat kuin muualla. Tähän kuuluu koti-, auton liikenne ja kasko-, peräkärry-, skootteri-, lapsen tapaturmavakuutukset.

      • Hei-KI

        LähiTapiola on tosi surkea ja varsinkin ne henkilöt jotka siellä vastaavat puhelimeen nks:t asiakaspalvelijat :(( Vaihdoin IF.n ja homma pelaa ,netissä tehtynä sain korvauksen jo pankkitililleni seuraavana päivänä.....LähiTapiolassa sama olisi kestänyt lippujen ja lappujen kanssa varmaan kolme kuukautta ,näin Naantalissa!!!


    • AN791

      Minulla ei ole kyseisen yhtiön asiakirjoja, mutta kerran olen kopioinut vakuutuskirjan sukulaiseni puolesta.

    • pettymys

      Samanlaisia kokemuksia täälläkin. On uskomatonta, että uuden Lähitapiolan konttoreissa ei saa hoidettua kunnolla koko yhtiön palveluita, vaan se riippuu siitä onko kyseinen tila ollut ennen Tapiolan tai Lähivakuutuksen konttori. Kysyessäni virkailijalta että kuinka voin tietää saanko asiat hoidetuksi jos jokaisessa ovessa lukee vain Lähitapiola, oli vastaus "Niin, hyvä kysymys..."

      Suottapa tästä virkailijaa syyttää, käy vain sääliksi lähinnä. On perse edellä puuhun kiipeämistä muuttaa ensiksi yhtiön visuaalinen ilme, aloittaa mainostus ja vasta sitten alkaa ajamaan prosessia läpi. Todellinen osoitus kyseisen puljun johdon ammattitaidon puutteesta.

      Lisäksi: Mitä on se että kun arkena n. kello 15 soittaa asiakaspalveluun, ovat työntekijät jo kotimatkalla ja vastaaja vastaa "Kiitos soitosta, palvelemme arkisin 8-16." Loppuuko työaika Lähitapiolassa kotiovelle?

      Ei voi kuin vaihtaa yhtiötä.

    • Neuvoton

      LähiTapiolan tapaturamavakuutus. Työntekijältä meni pokkeuksellista työtä tehdessään olkapää sijoiltaan - siis työtapaturma. Lähtapiolan asiantuntijalääkärin tuomio - rakennne vika, ei korvata. Näin laki vaatii yrityksiä rahoittamaan vakuutusyhtiöitä lakisääteisllä tapaturmavakuutuksilla.

    • raivona

      Valitettavasti jouduin LähiTapiolan kanssa tekemisiin, kun tapahtui peltikolari, jossa olin syytön osapuoli. Syyllisen osapuolen vakuutukset on tässä paskafirmassa. Vara-autoa emme saaneet, vaikka meillä oli kolmeviikkoinen vauva. Julkisilla piti kulkea, mutta matkan piti olla pakollinen. Kauppareissu tms. ei kelvannut. Automme oli korjaamolla viikon ja bussilla kulkeminen vauvan kanssa oli yhtä helvettiä, kun bussipysäkeille oli matkaa ja busseja meni harvoin. Ei tässä vielä mitään, mutta ensimmäisellä kerralla, kun soitimme mahdollisista matkakorvauksista, niin meille sanottiin, että voimme kulkea pakolliset matkat taksilla. Soitimme muussa asiassa LähiTapiolaan muutaman päivän kuluttua ja tällöin meille kerrottiin, että taksia ei korvata, vain julkiset. Kerrottuamme, että meille jo luvattiin taksikulut korvata, he sanoivat soittavansa hetken kuluttua. Soittivat tunnin päästä ja kertoivat, että kyseinen virkailija ei muista luvanneensa taksikuluja korvata. Suoranaista valehtelua siis! Tapauksesta on nyt kolme kuukautta ja vieläkään emme ole saaneet korvauksia bussilipuista.

      • pertsa

        ja kokemuksesta tiedän ett tule koskaan saamaankaan


    • 87878

      nää on aivan tyypillisiä tapiolan juttuja.
      Ikävää on varmaan työskennellä tuollaisessa firmassa.
      Luulisi työntekijöiden haketuvan muualle töihin kun vain paikan saavat.
      Näin olen todennut monen tehneenkin. Myyntipuolen ihmiset eivät kestä sitä että heidän pitäisi myydä suu hymyssä puhdasta p....aa asiakkailleen.
      Siksi heillä ainakin yrityspuolen yhteyshenkilöt vaihtuvat tiuhaan.

      • hmmmmmm3

        Aha, siksikö tapiolan numero soittaa joka päivä ja yrittää myydä jotain. Numeron kyllä tunnistan jo ja olen jättänyt vastaamatta jo kauan. Eivät näytä uskovan, ettei mua heidän turvantarkistus tai varakas rahastopalvelu kiinnosta.

        Kamala hätä heillä näyttää olevan.

        Eikai ne muuta halua ku saada bonarit... otan osaa...


    • Etä-Tapiola

      Asiahan on niin että niillä raasuilla on siellä Tapiolassa ja lähivakuutuksessa ihan saappaat sekaisin kun ovat nyt yhdistymisen kautta nousseet Suomen suurimmaksi vahinkovakuuttajaksi. Tietojärjestelmät ovat kuitenkin vielä niin toisistaan poikkeavat, etteivät nää Lähivakuutuksen asiakkaiden vakuutuksia Tapiolan kannasta.
      Heillä on siis vieläkin eri vakuutuskanta molemmista yhtiöistä !!! Katsoppa huviksesi www.iltalehti.fi / autoilu miten Tapiola pärjää mm. Hinauspalvelun korvaamisessa ja kuinka paljon heidän loistokaskonsa on kalliimpi kuin muiden yhtiöiden.

      Nimi pitäisi olla Etä-Tapiola, joka korvaa jotain näillä näkymin alustavasti.

    • "oikaisija "

      Kyllä lähitapiola sai ainakin yhden erikoisen asiantuntijan tapiolasta että kyllä
      autovahingot ainakin päin p-- !

    • vittuuntunut

      Olin paikallani parkkipaikalla jalankulkijoiden motittamana jo pidemmän aikaa, kun toinen osapuoli peruutti päin. Todistajilta eivät koskaan edes kysyneet. Päätöksen teossa kesti silti 7 viikkoa. Toinen osapuoli oli tunnustanut syyllisyytensä, mutta vakuutusyhtiö päätti silti olla korvaamatta mitään, sillä olimmehan ennen ajoväylälle tuloa olleet parkkiruudussa??? On kyllä onnetonta menoa... Ja taas kerran kolmatta varttia yrittänyt saada puhelimitse yhteyttä, mutta ei tunnu kiinnostavan...

    • looooooooosssssssstt

      Olen itse kokenut Tapiolan haluttomuuden korvauksiin. Suuren yhtiön voimalla he haluavat ajaa pienen asiakkaan uuvuksiin tekaisemalla käsittämättömiä papereita omien ns. asiantuntijoidensa kanssa.
      Onko täällä ketään joka oikeasti olisi kokenut asiallista korvauspalvelua Tapiolan taholta?
      Tapiolan pomot tietenkin vastaa tänne kaikkea, mutta kysyn kuitenkin.....:)....

      • hmmmmmm2

        Voin sanoa, että lähitapiolassa on jotain vialla ja pahasti. Aiemmin tuntui, että verkkopankkipalvelu oli paras kaikista, mutta enää ei voi sanoa samaa. Koitapa selittää heille, että heillä on vika tms puute palvelussa, niin he kiistävät heti kaiken asiaa tutkimatta, koska heillä ei taida enää olla edes omaa IT-osastoa, joka oikeasti jotain osaisi. Aspa vastaa ja sanoo "computer says no" - tyyliin vaikka vika on selkeästi heidän puolellaan.

        Eli periaatteessa palvelu toimii, kunhan ei tule mitään vaikeuksia, he kyllä kiistävät kaiken, eivätkä edes pahoittele hankaluuksia. Vakuutuksissa varmaan ei sitten korvauksia saa, vaikka olisi niihin oikeutettu. :-D Eli varmaan vaihdetaan koko perheen vakuutukset ja pankkiasiat pois, jos viitsitään. Tapiolan jatkuva pakkotuputus ja pakkomyynti myös ärsyttää...


    • V..........TTAA

      Kokemuksia lähitapiolasta .. Loukkasin tapaturmassa hauislihaksen , josta oli ultra ja magneettikuvat , ja ordopedin lausunto joka tuki , että hauis lihas on revennyt .pyydettiin saada lähitapiolasta maksusitoumusta fysikaaliseen hoitoon , ei tullut koska hauista ei ollut leikattu tälläista vammaa ei edes voi leikata . tästäkin on ordopedin lausunto . olivat viisaudessaan vääntäneet olkapää kivuiksi . NIIN MULLA ON LAHITAPIOLASSA YKSITYINEN TAPATURMA VAKUUTUS . no ei mitään asia on kuluttajariitalautakunnan käsiteltävänä vakuutusyhtiö on jo vaihtunut ainoastaan tapaturmavakuutus on vielä siellä .sen sanon , että pysykää erillään uudesta lähitapiola yhtiöstä jos , ette halua itsellenne harmia . kirjoittelen lisää kun päätös on tullut

    • 338lm

      Mukava ketju ja lisätään omat kokemukset.

      Meillä vakuutukset If yhtiössä ja päätin itse (hölmö kun olin) kysyä vakuutusten hintaa Lähitapiolalta (noin puoli vuotta sitten). Eipä tässä mitään täti lähetti postia ja soitti vielä perässä sekä hyvin asiallisesti kiitteli yhteyden otosta vaikka totesin että en ala vaihtamaan koska hinta käytännössä sama ja en saisi mitään sellaista etua josta hyötyisin. Kysyi kuitenkin että saako ottaa yhteyttä myöhemmin kun tämä S-ryhmän bonus astuu voimaan (joskus ensi kesänä vissiin) Totesin että mikäs siinä aina kysyä voi.

      Nyt sitten soitettiin ja pyydettiin oikein konttoriin juttelemaan, päätin uteliaisuudesta mennä ja yllätys oli melkoinen. Henkilö kenen kanssa juttelin ei tiennyt mitään yhteydeotostani, vakuutustarjouksista, eikä löytänyt koneelta mitään tietoa siitä että olisin joskus ollut yhteydessä heihin. Hän oli vaan ajatellut soittaa ja tarjota vakuutusta koska s-kortti löytyy.

      No aikaa kun oli annoin laskea kaikki vakuutustarjoukset ja eipä mitään positiivista tullut esille vaan päinvastoin. Hinta olisi noin 150-200 euroa kalliimpi vuodessa vaikka huomioisi kaikki edut. Myyntiargumentit olivat If yhtiön selvä väheksyminen tai vähättely sekä se että heillä on PALJON paremmat ehdot joista otti esille esim. sen että jos tyttäremme KUOLEE meksaa heidän yhtiö 50 tuhatta enemmän.

      Kerran totesi että "en usko, ei If korvaa noin suurta summaa heillä varmaan 1000 euroa maksimi tai 1500 meillä 1700" Taisi olla koiran joku vakuutusjuttu, no tarkistin ja if korvaa 1700 eli täsmälleen samat ehdot.


      Loppupeleissä jäi sellainen tunne että S-ryhmän varjolla minusta yritettiin väkisin saada asiakasta vaikka hinta nousee niin eduthan paranevat tyylillä.

      Odottelen vielä soittoa ja seuraavia selityksiä miksi vaihtaisin heille.

      If on toiminut meillä kuten pitää, tosin niin toimi aikanaa Tryg ja eipä erikoisen pahaa sanottavaa ole Pohjolastakaan, tosin näistä If ainut joka on useampia vahinkoja käsitellyt ja aina niin että ei ole tarvinnut valittaa, kerran jopa maksoivat enemmän kuin pyysin koska vakuutusehdoissa että maksetaan uuden mukaan.... :-)

      Lopuksi jos Lähitapiolaa harkitset niin mieti mitä voit voittaa, meillä ajatus oli tuon S-kortin pitäminen mutta kyllä se loppuu ei meidän perhe hyödy siitä enää mitään.

      • juupajuuu

        Mulla ei ole vielä tietoa, lopettaako Tapiola OmaEtu ohjelmansa myös vakuutuksiensa osalta. Jos keskittämisetua ei enää saisi, niin heidän vakuutuksensa olisivat jokatapauksessa ilman S-etukorttia kalliimpia. Eli yhtiö tulee kyllä vaihtumaan, koska ei kyllä aiota mitään S-etukorttia hommata sen takia että saataisiin vakuutukset edullisemmin. Ainakin pankin osalta Omaetu loppuu, mutta se ei välttämättä ole huono juttu, koska eipä tuo asiakkuus ole juuri mitään maksanut muutenkaan.

        Vakuutukset ovat tapiolassa toki hinnoiteltu kalliimmiksi ja niistä on sitten hyvä antaa jotain alennuksia, niin kaikki saadaan näyttämään muka halvemmalta.

        Tapiola toki möisi kissallekin vakuutuksen, jos tietäisi, että talossa sellainen on. Lähipiiristä olen kuullut, että lemmikkivakuutusten korvaukset ovat lähinnä huvittavan pieniä.

        Taitaa tulla melkonen asiakaskato, jos tuota keskittämisetua ei hyvitetä jotenkin. Uusia vakuutuksia nyt ei bonuskortittoman kannata sitten ottaa. Tulee melkoset kissanpäivät kilpailjoille.


      • ei hyvältä näytä
        juupajuuu kirjoitti:

        Mulla ei ole vielä tietoa, lopettaako Tapiola OmaEtu ohjelmansa myös vakuutuksiensa osalta. Jos keskittämisetua ei enää saisi, niin heidän vakuutuksensa olisivat jokatapauksessa ilman S-etukorttia kalliimpia. Eli yhtiö tulee kyllä vaihtumaan, koska ei kyllä aiota mitään S-etukorttia hommata sen takia että saataisiin vakuutukset edullisemmin. Ainakin pankin osalta Omaetu loppuu, mutta se ei välttämättä ole huono juttu, koska eipä tuo asiakkuus ole juuri mitään maksanut muutenkaan.

        Vakuutukset ovat tapiolassa toki hinnoiteltu kalliimmiksi ja niistä on sitten hyvä antaa jotain alennuksia, niin kaikki saadaan näyttämään muka halvemmalta.

        Tapiola toki möisi kissallekin vakuutuksen, jos tietäisi, että talossa sellainen on. Lähipiiristä olen kuullut, että lemmikkivakuutusten korvaukset ovat lähinnä huvittavan pieniä.

        Taitaa tulla melkonen asiakaskato, jos tuota keskittämisetua ei hyvitetä jotenkin. Uusia vakuutuksia nyt ei bonuskortittoman kannata sitten ottaa. Tulee melkoset kissanpäivät kilpailjoille.

        Itse vaihdoin aikanaan Danske-Sampo Pankista Tapiola Pankkiin. Olen saanut keskittämisedun ansiosta täyden 17 %:n alennuksen vakuutuksista. Pankkipalvelut ovat maksuttomia. Ainostaan, jos käytän yhdistelemäkortin Creditiä, joudun maksamaan käyttökuukausilta 2 euroa. No. en käytä sitä Creditiä.

        Minulla on myös S-Pankin verkkopankkitunnukset ja yhdistelmäkortti, jota käytän lähinnä S-ryhmässä tapahtuviin ostoksiin. Olen vähän huolestuneena seurannut pankkien yhdistymisestä tihkunutta tietoa. Negatiivista on ollut liikaa. Talletuskorkojen yhdenmukaistaminen on laskenut maksettuja korkoja. Lähitapiolan korteistakin aletaan periä vuosimaksua, myös debitistä. Keskittämisedun purkamisesta ei ole vielä tiedotettu. On ilmeisen paha asia ja johtaa asiakaskatoon. S-bonus vakuutuksista ei korvaa keskittämisetua.

        Kaiken kaikkiaan homma näyttää siltä, että kaikki mikä liittyy Lähitapiola Pankkiin, katoaa, kun yhdistyminen on saatu lopullisesti aikaan. Kaikki se, minkä takia aikanaan siirryin Tapiola Pankkiin, on kadonnut tai katoamassa. S-pankkia en halua pääpankikseni. Vaikka siellä on ollut maksuton verkkopankki ja kortit, ei mikään takaa, etteikö niistäkin tule maksullisia, kun asiakkaita on saatu tarpeeksi haalittua.

        Pankin ja vakuutusten vaihdossa on oma vaivansa, vaikka ei ole lainoja. Tähyilen valppaana tilannetta.


      • n´sync
        ei hyvältä näytä kirjoitti:

        Itse vaihdoin aikanaan Danske-Sampo Pankista Tapiola Pankkiin. Olen saanut keskittämisedun ansiosta täyden 17 %:n alennuksen vakuutuksista. Pankkipalvelut ovat maksuttomia. Ainostaan, jos käytän yhdistelemäkortin Creditiä, joudun maksamaan käyttökuukausilta 2 euroa. No. en käytä sitä Creditiä.

        Minulla on myös S-Pankin verkkopankkitunnukset ja yhdistelmäkortti, jota käytän lähinnä S-ryhmässä tapahtuviin ostoksiin. Olen vähän huolestuneena seurannut pankkien yhdistymisestä tihkunutta tietoa. Negatiivista on ollut liikaa. Talletuskorkojen yhdenmukaistaminen on laskenut maksettuja korkoja. Lähitapiolan korteistakin aletaan periä vuosimaksua, myös debitistä. Keskittämisedun purkamisesta ei ole vielä tiedotettu. On ilmeisen paha asia ja johtaa asiakaskatoon. S-bonus vakuutuksista ei korvaa keskittämisetua.

        Kaiken kaikkiaan homma näyttää siltä, että kaikki mikä liittyy Lähitapiola Pankkiin, katoaa, kun yhdistyminen on saatu lopullisesti aikaan. Kaikki se, minkä takia aikanaan siirryin Tapiola Pankkiin, on kadonnut tai katoamassa. S-pankkia en halua pääpankikseni. Vaikka siellä on ollut maksuton verkkopankki ja kortit, ei mikään takaa, etteikö niistäkin tule maksullisia, kun asiakkaita on saatu tarpeeksi haalittua.

        Pankin ja vakuutusten vaihdossa on oma vaivansa, vaikka ei ole lainoja. Tähyilen valppaana tilannetta.

        Kieltämättä Tapiolan (myös pankki) asiakkaana alkaa maistua paskhalta tämä fuusio. Lähivakuutuksesta aikanaan vaihdoin isompaan ja yrittäjälle parempaan yhtiöön. Nyt tuntuu että lähivakuutus on ostanut itseään isomman yhtiön ja kun ei enää osaamista löydykään pyörittää tuollaista niin haetaan lisää kavereita kenen kanssa fuusioitua. Fennian kans eläkeyhtiö, s-pankille "myytiin" tapiola-pankki. Luultavasti seuraavaksi aletaan pilkkoa yhtiöitä pienemmiksi ja kas siinähän meillä on "vanha kunnon" lähivakuutus, kilpailija vain on poistettu kartalta...


      • hohhoijaaa5
        ei hyvältä näytä kirjoitti:

        Itse vaihdoin aikanaan Danske-Sampo Pankista Tapiola Pankkiin. Olen saanut keskittämisedun ansiosta täyden 17 %:n alennuksen vakuutuksista. Pankkipalvelut ovat maksuttomia. Ainostaan, jos käytän yhdistelemäkortin Creditiä, joudun maksamaan käyttökuukausilta 2 euroa. No. en käytä sitä Creditiä.

        Minulla on myös S-Pankin verkkopankkitunnukset ja yhdistelmäkortti, jota käytän lähinnä S-ryhmässä tapahtuviin ostoksiin. Olen vähän huolestuneena seurannut pankkien yhdistymisestä tihkunutta tietoa. Negatiivista on ollut liikaa. Talletuskorkojen yhdenmukaistaminen on laskenut maksettuja korkoja. Lähitapiolan korteistakin aletaan periä vuosimaksua, myös debitistä. Keskittämisedun purkamisesta ei ole vielä tiedotettu. On ilmeisen paha asia ja johtaa asiakaskatoon. S-bonus vakuutuksista ei korvaa keskittämisetua.

        Kaiken kaikkiaan homma näyttää siltä, että kaikki mikä liittyy Lähitapiola Pankkiin, katoaa, kun yhdistyminen on saatu lopullisesti aikaan. Kaikki se, minkä takia aikanaan siirryin Tapiola Pankkiin, on kadonnut tai katoamassa. S-pankkia en halua pääpankikseni. Vaikka siellä on ollut maksuton verkkopankki ja kortit, ei mikään takaa, etteikö niistäkin tule maksullisia, kun asiakkaita on saatu tarpeeksi haalittua.

        Pankin ja vakuutusten vaihdossa on oma vaivansa, vaikka ei ole lainoja. Tähyilen valppaana tilannetta.

        Debit kortti taas kuitenkaan ei ole erityisen kallis verrattuna kilpailjoihin. Eli asiakkuus kannattaa vieläkin vaikka uudessa S-pankissakin, vaikkei olisi s-etukorttia.

        S-pankissa on se huono puoli, että täällä sisämaassa se s-etukortti asiakkuus maksaa jopa satasen. Ei ole kyllä mitään mielenkiintoa liittyä moiseen. Hinnatkin ovat kalliimmat, jotta voivat maksaa bonuksia.

        Saa nähdä nyt millaiseksi tämä tapiola pankki muuttuu. Toivottavasti täydentävät toisiaan.

        Tilikorot nyt muutenkin ovat alhaisia vallitsevasta korkotasosta johtuen, että saa nähdä mitä tuleman pitää.


    • V......AA EDELLEEN..

      Väliaikatietoja lähitapiolan toimista ... sanoin vaimon tapaturmavakuutusen irti lähitapiolasta , omani jätin vielä voimaan koska tapaturman käsittely on vielä kesken kuluttaja riitalautakunnassa .. ei siinä vielä mitään , virkailija jätti pyytämättä minun allekirjoituksen irtisanomis kaavakkeeseen koska minä olin vakuutusen ottanut vaimolleni , virkailija soitti ja sanoi lähettävänsä kaavakkeen , että allekirjoitan sen oli onni , että en allekirjoittanut sitä vaan marssin lappu kädessä lähitapiolan konttoriin ja kysyin , että mikä tämä lappu on kun tässä on minun henkilötiedot ja näyttäs , että asia koskee minua vaimo oli jo alle kirjoittanut oman tapaturmavakuutusen irtisanomisen aikaisemmin . Kysyin virkalijalta , että miten minun tapaturma vakuutusen olisi käynyt niin hän sanoi , että sinä olisit sanonut oman tapaturmavakuutusesi irti allekirjoittamalla ja vakuutuksesi olisi päättynyt . Samalla vireillä oleva asia olisi päättynyt ennen lopullista päätöstä kuluttajariitalautakunnassa . Virkailija kirjoitti lappuun , että irtisanomin koskee vain vaimon tapaturmavakuutusta ... on piru vie kieroja , kaikella konsteilla yrittävät luistaa vastuusta , mutta asia jatkuu vielä .Lisää tietoa tulee kun päätös on valmis .. Tämä on jätkoa asiaan joka koskee hauislihaksen katkemista ...

      • hohohohohohoho

        Onpa Tapiola kiero. Meillä kadotti kotivakuutuksen irtisanomislomakkeen. Taitaa olla ihan tyypillistä Tapiolaa, että asiat jää vain yllättäen pöydälle.


      • hohohohohohoho
        hohohohohohoho kirjoitti:

        Onpa Tapiola kiero. Meillä kadotti kotivakuutuksen irtisanomislomakkeen. Taitaa olla ihan tyypillistä Tapiolaa, että asiat jää vain yllättäen pöydälle.

        Ja sama jatkuu. Uusi vakuutusyhtiö on ilmoittanut Tapiolalle jo kaksi kertaa irtisanomisesta, eikä Tapiola usko. :D Miten lie onnistuu vakuutuksen irtisanominen jälkikäteen, kun kadottavat irtisanomisilmoitukset???


    • 5+12
    • Kiitos A mitä teit!

      Lähivakuutuksen liittyminen Tapiolaan oli suuri virhe.

      • Pettynyt7

        Totta on, että Lähitapiola yrittää kusettaa asiakkaitaan kaikin mahdollisin keinoin ja tekee hylkypäätöksiä solkenaan mm. tapaturmavahingoissa eli yrittää väsyttää asiakkaan ja varmaan siinä hyvin suuressa mittakaavassa onnistuukin. Itselläni on menossa useampi riita eri asteissa ja kunhan ne on käsitelty niin vaihdan yhtiötä. Itse olen ollut Lähivakuutuksen asiakas jo useamman vuosikymmenen ja asiat ovat hoituneet ennen fuusiota, vaan ei hoidu enää. Minua hoitava fysiatri sanoikin, että fuusion jälkeen Lähivakuutuksesta tuli maan v-maisin yhtiö eli karttakaa, karttakaa ja vielä kerran karttakaa......


      • Jepjepjeejeejee
        Pettynyt7 kirjoitti:

        Totta on, että Lähitapiola yrittää kusettaa asiakkaitaan kaikin mahdollisin keinoin ja tekee hylkypäätöksiä solkenaan mm. tapaturmavahingoissa eli yrittää väsyttää asiakkaan ja varmaan siinä hyvin suuressa mittakaavassa onnistuukin. Itselläni on menossa useampi riita eri asteissa ja kunhan ne on käsitelty niin vaihdan yhtiötä. Itse olen ollut Lähivakuutuksen asiakas jo useamman vuosikymmenen ja asiat ovat hoituneet ennen fuusiota, vaan ei hoidu enää. Minua hoitava fysiatri sanoikin, että fuusion jälkeen Lähivakuutuksesta tuli maan v-maisin yhtiö eli karttakaa, karttakaa ja vielä kerran karttakaa......

        Hintoja kun mietitte, tulee myös muistaa, että vakuutusten sisällöissä on isoja eroja. Tarjouksia pyytäessä kannattaisi oikeasti katsoa muutakin kuin sitä hintaa ja eikä sit ihmetellä, miksei vakuutus korvaakaan...


      • Entinen Lähitapiolan
        Pettynyt7 kirjoitti:

        Totta on, että Lähitapiola yrittää kusettaa asiakkaitaan kaikin mahdollisin keinoin ja tekee hylkypäätöksiä solkenaan mm. tapaturmavahingoissa eli yrittää väsyttää asiakkaan ja varmaan siinä hyvin suuressa mittakaavassa onnistuukin. Itselläni on menossa useampi riita eri asteissa ja kunhan ne on käsitelty niin vaihdan yhtiötä. Itse olen ollut Lähivakuutuksen asiakas jo useamman vuosikymmenen ja asiat ovat hoituneet ennen fuusiota, vaan ei hoidu enää. Minua hoitava fysiatri sanoikin, että fuusion jälkeen Lähivakuutuksesta tuli maan v-maisin yhtiö eli karttakaa, karttakaa ja vielä kerran karttakaa......

        Yhdyn 100 % tähän eli Lähitapiolasta todellakin ei saa korvauksia vaan he päättävät ettei korvaa esim. " koska katsovat että asia ei ole niin kuin asiakas VÄITTÄÄ" . Tällainen tapaus on juuri menossa meikäläisellä. Lause tarkoittaa että voivat olla korvaamatta minkä tahansa asian sanomalla että "koska katsovat" jne. Eli Pois Lähitapiolasta vaan ja sitten vaikka maksaa hieman enemmän että saa ainakin jonkunlaista korvausta jos vahinko sattuu. Tietenkin pitää katsoa tarkkaan kaikki pikkuprintit mutta Lähitapiola markkinoinnissa jopa harhauttaa todella rankasti ja myyjähän ei mainitse näitä myyntihetkellä. Onneksi on muitakin yhtiöitä ja tällaiset kohtelut kuin kuulee niin sana kyllä menee jakeluun kansalle.


      • Entinen asiakas
        Pettynyt7 kirjoitti:

        Totta on, että Lähitapiola yrittää kusettaa asiakkaitaan kaikin mahdollisin keinoin ja tekee hylkypäätöksiä solkenaan mm. tapaturmavahingoissa eli yrittää väsyttää asiakkaan ja varmaan siinä hyvin suuressa mittakaavassa onnistuukin. Itselläni on menossa useampi riita eri asteissa ja kunhan ne on käsitelty niin vaihdan yhtiötä. Itse olen ollut Lähivakuutuksen asiakas jo useamman vuosikymmenen ja asiat ovat hoituneet ennen fuusiota, vaan ei hoidu enää. Minua hoitava fysiatri sanoikin, että fuusion jälkeen Lähivakuutuksesta tuli maan v-maisin yhtiö eli karttakaa, karttakaa ja vielä kerran karttakaa......

        Totta puhut todellakin. Olen saannut "sisäpiiritietoja " ja Lahitapiolasta on todellakin jo lähtenyt kaikki järkevät työntekijät muualle. Loput taitavatkin sitten YT neuvottelujen jälkeen poistua.
        Jäljelle jää ne jotka tottelevat robottimaisesti johtajaa ..olisiko sekin robotti !!


      • dada8799776789686978
        Entinen asiakas kirjoitti:

        Totta puhut todellakin. Olen saannut "sisäpiiritietoja " ja Lahitapiolasta on todellakin jo lähtenyt kaikki järkevät työntekijät muualle. Loput taitavatkin sitten YT neuvottelujen jälkeen poistua.
        Jäljelle jää ne jotka tottelevat robottimaisesti johtajaa ..olisiko sekin robotti !!

        Oot kyllä niin oikeassa kuin voi olla. Sisäpiiritietoa löytyy itselläkin ja voin sanoa, että kaikki järkevät ihmiset ovat jo muuttaneet muualle. Johtaminen perustuu käskemiseen ja tottelemiseen. Et sillee. Ei olisi uskonut. Kiitos Kalpala.


    • lainaajaerkki
    • vaihtoon ja heti

      En suosittele todellakaan tätä nykyistä "tapiolaa". Palvelu on ala-arvoista. Pienisummaisessa asuntolaina-neuvotteluissa ei jonkinlaiselle kanta-asiakkaalle mitään kilpailuhenkisyyttä kädessäolleeseen toisen pankin lainatarjoukseen. Morjestaen suositeltiin menemään toiseen pankkiin. Siirränkin koko perheen vakuutukset pois puljusta ja pankki menettää näin n. 2000 e vakuutusmaksut vuodessa. Hei hei tapiola.

    • RauSki3

      Lähitapiola on ihan Perseestä. Tämän vuoden keväällä ottivat minuun yhteyttä vakuutustarjouksen johdosta. Ajattelin,että mikäs siinä ja sovittiin aika henkilökohtaiseen käyntiin paikallisessa konttorissa.
      Siellä sitten miesedustaja laski tarjouksen autooni hienojen koukeroiden kera.
      Lopputulos oli kumminkin,että vuosimaksu oli edullisempi kuin missä vakuutukseni sillä hetkellä olivat. Edustaja sanoi,että hän soittaa minulle maanantaina hyväksynkö tarjouksen. Sitä puhelua ei koskaan saapunut minulle.

      Nyt lokakuun lopussa,puoli vuotta tuosta,otin itse yhteyttä konttoriin. Kysyin,että onko tuo tarjous vielä voimassa vai ei. Tarjous oli vielä voimassa ja selitettiin,että keväällä tarjouksen tehnyt mies oli siirtynyt muihin hommiin. Heidän nettisivujensa mukaan mies oli vaan vaihtanut viereisen kunnan konttoriin ja hän ei tehnyt näköjään työtänsä loppuun sen takia.

      No nyt marraskuun loppupuolella tuli postiluukusta sitten uudet vakuutuslaput joulukuusta eteenpäin. No yllätys,yllätys hinta olikin noussut. Sain "nauttia" Lähitapiolan hyvästä "tarjouksesta" vain 5 viikkoa. Laitoin heille palautetta sähköpostiin "hyvästä" palvelusta ja että vakuutusyhtiöni vaihtuu takaisin entiseen takuulla. Kukaan ei ole ottanut minuun enää yhteyttä sieltä.

      SIIS LÄHITAPIOLAN ASIAKASPALVELU ON IHAN PERSEESTÄ!!!

    • RauSki3

      SIIS HANURISTA!!!

    • petetty 50

      Ole tyytyväinen, ettei olut vahinkoa ja pääset pois vakuutusyhtiöstä
      Vahinkokorvauksissa toimivat rikollisesti, tekevät päätöksiä miten sattuu jos yleensä tekevät.

      Mutta jos sulla sattuu oleen tuttu töissä siellä niin johan muuttuu päätökset saat kaiken maailman korvaukset täysimääräisinä.

      Jossain välissä varmasti tulevat narahtamaan asiasta, kunhan vain kaikki jaksaisivat valittaa.

      • KYRSII JA KOVASTI .

        Minäkin olen tehnyt myyräntyötä , että ihmiset vaihtais pois vakuutuksensa LÄHITAPIOLASTA olen onnistunut mielestäni aika hyvin , sillä vakuutuksia on vaihtanut jo useampi kymmenen perhettä . omaa porukkaakin on jo aika paljon , rahassa heille on menetys varmaan aika huomattava .Tämä on tavallaan vähän niin kuin kosto siitä , kun eivät maksaneet muutaman satasen lääkärinkuluja yksitysestä tapaturmavakuutuksesta , joka heille olisi kuulunut .... SIITÄ SAIVAT JA TYÖ JATKUU . EROTKAA TILANNE EI KUN HUONONEE KUN VAKUUTUKSEN OTTAJAT VÄHENEE NIIN VAKUUTUS MAKSUT VAAN NOUSEE LÄHITAPIOLASSA ....


    • Hlkmbvcxz

      Omia kokemuksiani lähitapiolasta: Sain 18 vuotta täytettyäni postissa pyynnön tulla käymään konttorilla, saamaan ilmeisesti tietoa esim. siitä kun tili siirtyy omiin nimiin tai jotain eikä vanhemmilla enään pääsyä jne. Näistä oli kavereilleni informoitu, samoin opintolainasta ja kaikesta. Menin sitten konttorille ja yhden vapaan tiskin luo ja selitin asiani että täytin tuossa vähän aikaa sitten 18. Tyyppi oli vaan että "okei" ja oli hiljaa. Jatkoin sitten hämmentyneenä että sain postia että voisin tulla käymään, ja tyyppi siihen jotain että "selvä". Seisoin siinä hiljaa sitten ja mietin mitä sanoisin niin hän sitten kysyi "niin onkos sulla jotain kysyttävää?" No eipä minulla oikeen ollut mitään kysyttävää varsinaisesti, lähdin vaan pois ja sanoin heippa:D Kiusallisen hämmentävää asiakaspalvelua sanoisinko, tunsin itseni tyhmäksi.

      • hmmmmmm1

        Eivät olleet aivan ajantasalla mitä olisi pitänyt tehdä, etkä sinäkään sitä voi tietää.


    • pekka p

      olko tapiolalla virhetikki fuusioitua tuohon lähiin, mene ja tiedä

    • hermukka

      Miksi viestini ei näy palstalla?

    • hentunen

      Meillä firmassa sattui kaksi peräkkäistä murtovarkaustapausta, joista vain jälkimmäisen tekijät saatiin tuoreeltaan kiinni ( - ellei sitten oikeuskäsittelyssä ilmene, että tekijät olisivat samat). Vahinkoilmoitukset netissä teimme välittömästi ja kaiken aikaa pidimme vakuutusyhtiötä (LÄHI-TAPIOLA!) myös sähköpostittein kaikesta ajan tasalla. Sähköpostiviestejämme ei edes kuitattu. Kun nettiyhteydenottolomakkeella tivasin miksi, yksioikoinen vastaus kuului, että asiamme olivat yhä käsittelyssä.
      NOIN KAHDEN KUUKAUDEN KULUTTUA vahinkotapahtumista yhtiöstä otettiin ensimmäistä kertaa yhteyttä ja kysyttiin, oliko varastetut tavarat todella varastettu vai olivatko ne tulleet listalle vahingossa!!!! Meitä myös vaadittiin ostokuitein todistamaan, että meillä yleensä oli ollut nuo varastetut myyntitavarat ja enemmänkin - koko yritystoimintamme historia. Korvauskäsittely ei kuulemma sitä ennen jatkuisi.
      Vaatimuksen perusteen vielä tässä pahassa maailmassa ymmärtäisi ja jopa hyväksyisi, mutta kun yhteydenottajan äänensävykin kertoi, että hän oli mielessään jo etukäteen päättänyt tehdä rikoksen uhreista rikollisia. Ja oikeasti olemme tehneet kaikkemme rikoksien ehkäisemiseksi ja yhä jatkamme tätä rahaa ja energiaa vievää turvallisuudenparantamistyötä.
      Lähi-Tapiolan korvauspalvelu aivan ilmeisesti tahallaan viivyttelee - ja lopuksi arvatenkin kieltäytyy korvauksista, jotka asiakkaalle lain mukaan kuuluisivat. Se on varastamista ja lyödyn lyömistä teettämällä ylen määrin paperityötä - ja vielä ilkeiden syytöksin saattelemana!
      Etäälle Lähi-Tapiolasta!

      • hentunen

        Pakko oli vielä palata tähän keskusteluun, koska en missään nimessä halua, että tänne jää puolitotuuksia, saati totuudenvastaisuutta lillumaan:
        En nyt enää jaksa kirjoittaa asian koko kulkua, sanon vain lyhyesti, että pientä kummallisuutta tuli vielä matkalla vastaan, mutta sitten yhtäkkiä, kesänkorvalla, kuukausia vahinkotapahtumien jälkeen, korvauskäsittelijä vaihtui ja palvelu alkoi todella sujua ja asenne oli asiakasta kunnioittava. Keväällä tilille tulleita korvauksiakin tarkennettiin ja tuolloin korvaamatta jääneitä tappioeriä maksettiin.

        En tiedä, mitä tapahtui, mutta lopputulokseen (rahallisesti) olen tyytyväinen ja alkumetrien - tai -kilometrien - aiheuttaman lähes traumaattisen vaikutuksen haluan unohtaa. En myöskään ota kantaa, saati tuomitse, asian käsittelyn aloittanutta virkailijaa, koska en tiedä syitä taikka mitä tai keitä oli taustalla.

        Todellakaan en nyt enää osaa sanoa, onko Lähi-Tapiola sittenkään niin huono yhtiö kuin monta kuukautta luulin. Jokainen päätelköön itse. Me joka tapauksessa irtisanoimme silloin keäällä kaikki vakuutuksemme mainitusta yhtiöstä ja olemme siitä ulkona.
        Toivottavasti kaikille kaikki sujuu näissä asioissa oikein - se tarkoittaa asioiden kulkua KUMMALLEKIN osapuolelle oikeudenmukaisesti.


    • hentunen

      Vielä lisään mitä tuolla aiemmin joku muukin jo kirjoitti: meillekin silloin kun olimme kotikaupunkimme Lähi-Tapiolan toimistolla vakuutustarjouksia kyselemässä, vakuutusmyyjä mustamaalasi kilpailevaa yhtiötä ja puhui jotain, että Tapiolassa korvataan hyvin, koska heille ei ole väliä, tekevätkö voittoa vai eivät…?! Nyt, kun korvauksien aika on tullut, olemme huomanneet, että Tapiola taitaa olla ainoa vakuutusyhtiö Suomessa, joka tekee kaikkensa, ettei joutuisi mitään koskaan korvaamaan asiakkailleen, jotka ovat heiltä hyväuskoisina vakuutusturvaa ostaneet.

    • hentunen

      Harmittaa, että tuolla aiemmin loin uuden sloganin "Etäälle Lähi-Tapiolasta!", koska siinä korostuu tuo kontrasti etä- ja lähi-. Se on tietenkin sloganini voima, mutta harmittaa, koska haukku kohdistuu väärään puuhun. Haukuttava on nimenomaan TAPIOLA.
      Yrityksellämme on takavuosilta kokemusta myös Lähi-Vakuutuksesta, ja muistan, kuinka siellä oli oikein kiva asioida: virkailijat olivat kaikki hymyileväisiä ja ystävällisiä ja korvauspuolenkin heppu erittäin asiallinen, miellyttävä ja asiakasta kunnioittava. Hänessä ei ilmennyt minkäänlaista asiakkaan tuomitsemista sen johdosta, että tämä oli joutunut rikoksen tai vahingon uhriksi. Korvauspalvelu tuli myös välittömästi paikalle, jos jotain oli sattunut ja korvasi ripeästi ja oikeudenmukaisesti.
      Lähi-Vakuutuksessa ymmärrettiin, että elämme maailmassa, jossa pahoja asioita tapahtuu ilman että se on kenenkään - ainakaan uhrin - syy.

    • hentunen

      Muistan, että joskus vuosituhannen alussa meillä oli kotivakuutuskin lyhyen ajan Tapiolassa. Sitten myrskytuuli rikkoi televisioantennimme, eikä Tapiola korvannut sitä perustelunaan se, että vahingon aiheuttaja oli ollut luonnonvoima.
      Vaihdoimme tämän vuoksi IF-vakuutukseen, jossa olemme olleet siitä lähtien, eikä ole tarvinnut katua. Sen verran hyvä on IF ollut meille, että Itse asiassa ihan pelottaisi ajatuskin lähteä IFistä, vaikka joskus voisi olla järkevääkin hiukan kilpailuttaa vakuutusyhtiöitä.

    • Fertag

      Haluan tuoda esiin Lähitapiolasta oman näkemykseni: henkilöstö on kokematonta ja ilman korkeaa koulutusta. Se ei kunnioita ihmisiä, asiakkaitaan, vaan murtaa heidän persoonallisuutensa jalot puolet. Lähitapiolan vakuutustarkastajia voi kutsua valehtelijoiksi ja huijareiksi.

      On parempi että kaikki sanovat vakuutuksensa irti Lähitapiolasta, ennen kuin menettävät heidän kanssaan resursseja. Sillä jos sinulta esimerkiksi varastetaan jotain, Lähitapiola moninkertaistaa menetykseksi varastaessaan sinulta lisää.
      Ja tosiaan on parasta, että kaikki puhuvat näistä asioista, huonoista kokemuksistaan, kaikille omassa tuttavapiirissään. Se mitä Lähitapiola tekee, on väärin ja lain ja inhimillisyyden vastaista.

    • Batman24

      Isoäitini on toiminut (uudistuneen Lähitapion) asiakkaana aina 80-luvulta asti. Tänään käytiin vaihtamassa uuteen autoon kasko vakuutus Lähitapion Lahden toimipisteessä. Kyseisessä pisteessä ystävällinen virkailija huomautti että ei palvele vammaisia ihmisiä jotka asioivat pyörätuolissa kuten 90 vuotiasta isoäitiäni. No menimme toiselle virkailijalle ja kysyimme muista kasko vakuuksista ja halvemmista vaihto ehdoista. Tästä naisvirkailija hermostui ja alkoi käyttää hyvin epäasiallista kieltä isoäidistäni, väitteli ja kehotti meitä sanoen ystävällisesti sanoen" Menkää muualle emme tahdo tuollaisia asiakkaiksemme " Ei mitään käytiin vaihtamassa Fenniaan kasko ja avattiin kanne Lähitapiolaan vastaan. Loppu hyvin kaikki hyvin :)

      • Mitääh

        Mitäh?!?!?

        Voiko noin tapahtua oikeasti?


    • Hentunen

      Tämä nyt ei liity tavallaan tähän Lähi-Tapiolaan, muuta kuin sillä tavalla, että siellä epäilivät yrittäjää vakuutuspetoksesta ( - ks. selostukseni ylempänä - ), mutta pakko kertoa, mitä tänä ilon päivänä on tapahtunut: kriminaalit, jotka kaiken aikaa ovat kieltäneet suuren osan tekemisistään yrityksemme toimitiloissa JA JOITA KÄRÄJÄOIKEUSKIN NÄYTTI USKONEEN, ovat nyt, valitettuani Hovioikeuteen, tunnustaneet poliisille kaikki tekosensa!

    • TapiolaHuijaaTaviksia

      Ei kannata ottaa paskapuljusta mitään.
      Ei maksa edes lakisääteisestä tapaturmavakuutuksesta korvauksia, vetoaa vanhoihin asioihin. Kuvittelee säästävänsä kun ei maksa korvauksia, viidakkorumpu hoitaa negatiivisen mainonnan.

    • Natsivääpeli

      Johtaminen on 30-luvulta.

    • aaarGhhh66

      Täysin paska firma. Viimeksi kävi niin, että vaikka asiallisesti olin tiskillä hoidattanut vakuutusasiat kuntoon (tai niin minä uskoin), niin eipä ollutkaan autossa vakuutusta. Poliisi ei meinannut uskoa, kun kirkkain silmin väitin että "on mulla vakuutus". Ei nimittäin ollutkaan. Olin ajellut tietämättäni KAKSI KUUKAUTTA ilman vakuutusta. On muutakin tekemistä kuin tarkistella netissä onko virkailijattaret hoitaneet hommansa kuten lupasivat.

      Tänään sain meilin että pitäisi mennä taas Lähiksen sivuille etsimään uutta vakuutuslaskua. Ja kappas kappas: Täysiä bonuksiani ei ole otettu taaskaan huomioon ollenkaan (näin on käynyt pari kertaa ennenkin autoa vaihtaessa, bonukseton luvattu siirtää, mutta niitä ei ole siirretty). Ja kas kun on pääsiäinen, ei pääse hoitamaan asiaa kuntoon. KYLLÄ OTTAA PÄÄHÄN, KIITOS JÄLLEEN KERRAN LÄHIPASKA!!! VÄLTTÄKÄÄ TÄTÄ LAFKAA!!!!!!!

    • omavastuu

      Tähän asti olen ollut tyytyväinen Lähivakuutuksen toimintaan, mutta nytpä sattui vahinko, ja vakuutukset ovat LähiTapiolassa. Kiinteistössäni on ollut joitakin vuosia sitten yksi vahinko, eikä minulla ollut mitään huonoa sanottavaa Lähivakuutuksen korvaustoiminnasta. Vakuutustarkastaja kävi paikalla ja asiat lähtivät heti rullaamaan.

      Mutta nythän homma on aivan kasvotonta. Ilmoituksen tein toimistolla, sain hyvää palvelua. Mutta sen jälkeen olen yli kuusi viikkoa yrittänyt saada vastausta, että miten jatkossa toimitaan. Useiden soittopyyntöjen siivittämänä sain viimein puhelun.( HUOM! Vakuutustarkastajaa ei ole näkynyt!) He korvaavat kertakorvauksena vahinkoni. Kotivakuutuksesta saatavaa vahinkomme korvaussummaa pienentää tietenkin ikävähennykset. Sen vielä ymmärrän, mutta jollain konstilla virkailija on saanut korvausta pienennettyä vielä KOLMELLA OMAVASTUULLA. Siis yhdestä vahingosta kolme omavastuuta!!!!! Tiedustelin, että onko teillä kaikissa vakuutuksissa tällainen käytäntö.... jos esim autosta menisi etu- ja takapuskuri sekä sivuovi, niin meneekö siitäkin kolme omavastuuta. Ei osannut vastata.

      Tiedustelin tietenkin, että millaisiin laskelmiin nämä korvausasiat nyt perustuvat. Kertoi, että niitä laskelmia ei tässä paperissa näy, ne on laskettu korvauspuolen laskennassa. EN siis tule koskaan tietämään, mitä asioita on korvauslaskennassa huomioitu ja mitä ei.

      No, pyysin kuitenkin häntä vielä selvittämään tätä kolmea omavastuuta. Jos yhtiö kehtaa viedä minulta kolme omavastuuta, lähtee todellakin perheeni (viiden talouden !) kaikki vakuutukset muualle. Eli kahden ylimääräisen omavastuun takia firma menettää yli 10000 euron vuotuiset vakuutusmaksut. Onnea heille ja heidän toiminnalleen.

    • Osa-aikaeläkeläinen

      Siirsin perimäni traktorin vakuutukset Lähi-Tapiolassa omiin nimiini. Traktori oli aiemmin perikuntamme nimissä, ja olin maksanut sen vakuutukset. Maksujen palautukset olivat ilmoituksen mukaan menossa ties kenen tilille. Kävin konttorissa vaihtamassa rahat tulemaan omalle tililleni, kuten kuului. Toisen vakuutuksen palautukset tulivat tililleni, toisen eivät. On siinä pankki!

    • CCCPP

      Korvaako toi puulaaki mitään jos esim vajaan vuoden vanha kannettava tietokoneeni putoaa lattialle.Tapiolan Asiakkaana olen ollut useamman vuoden.

      Aikoinaan fillari pöllittiin kellarista,se kyllä korvattiin ihan asiamukaisesti.
      Silloin kyllä oli firman nimenä Tapiola.

      Kun näitäkin juttuja lukee,niin pitäiskö vaihtaa jo firmaa.
      Taitaa kaikki vakuutusfirmat olla tänäpäivänä samanlaisia,asiakkaiden rahat kyllä kelpaa,mutta kun tulee korvauksen aika,niin onneksi olkoon,ette saa korvausta,syitä kyllä luetellaan pilvinpimein.

    • olipahan

      Aika tyytymätön olen yhdistyneen Lähi Tapiolan palveluun

    • olipahan

      Lähivakuutuksessa oli paikallinen hyvä palvelu ,mutta kun Tapiola yhdistyi palvelu huononi. Yhden kerran olen jo muuttanut vakuutukseni pois entisestä Tapiolasta.
      Nyt olen miettinyt samaa.

    • olipahan

      Kotivarkaustapauksen hoito Tapiolan aikaan oli kyllä oikeaa kitkuttelua. Asian käsittely venyi pitkäksi ja ohjeet vakuutusyhtiöltä olivat väärät. Ei ollut kijallisuutta antaa vaikka luennoivat miten asia olisi pitänyt käsitellä. Kun asia venyi niin sanottiin että auton vakuutus ei ole voimassa kun lukkoja ei ole uusittu. Lukot piti liikkeen tilata Japanista. Lopulta korvaukset kuitenkin tulivat mutta minä oli kypsynut . Muutin vakuutukset seuraavana päivänä toisee yhtiöön. Sitten alkoi soittorumpa tapiolasta ja itku kun asiakas menetettiin.

    • Terttulic

      Se onkin lähitapiola - vaihtakaa hyvät rakkaat ihmiset sieltä pois!
      Tapiola ei korvaa kuin muutaman vahingon jos teiltä palaa talo joudutte poliisitutkintaan koska tapiola riitauttaa ensisijaisesti kaikki isot vahingot - ja mikä parasta korvauksia ei saa ennen kuin tutkittu ja tiedättekö kuinka kiireisiä poliisit ovat näissä? Kuukausia tai vuosia menee - oliko kivaa olla omistaja -asiakas tapiolassa

      Entinen asiakas

    • Valitettavastiemmekorvaa

      Kyllä ja se on juurikin näin kun tuolla kirjoitellaan. Entisiä asiakkaita tulee koko ajan. Tuotto pienenee, mitään ei haluta korvata. Me tullaan tekemään iso keissi oikeudessa kun ko. paska liiteri on 5 kk jälkeen löytänyt todistajan sotimaan kaikkea aiemmin esillä ollutta faktatietoa vastaan, perustuen ensihoitajien kertomuksiin, sairaala kertomuksiin ym. On se kumma kun 50 todistajaa ei riitä tolle liiterille, kun 5 kk jälkeen löytyy yksi maksettu paskan puhuja "todistaja lausuntoineen..." ja kukahan tässä kusettaa. Luvat pitäisi lafkalta viedä ja asettaa toiminta kieltoon...

    • Ristorissanen-lahi

      Tapiola koijarit

      Tapiola kuopio ja pahimmat ihmiset siellä jotka käyttävät ihmisiä pelinappuloina - tietääköhän niiden lapset kuinka pahoja päätöksiä tekevät työssään ja mistä perheensä saavat rahaa?

      Varmaan kannattaa suoraa näille laittaa kyselyä että onko hyvät yöunet - kun saa leikkiä pikkujohtajaa toisen hädällä ja aiheuttaa mielipahaa monille perheille

      Jorma Reinikainen
      Riskinhallinta päällikkö
      0176844077
      [email protected]

      Risto Rissanen
      Korvausjohtaja
      0176844061
      [email protected]

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 109
      2128
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      57
      1996
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1925
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe