..milloin minkäkinsyyn takia, ja nyt on vuorossa ikkunannostimet jotka voivat aiheuttaa tulipalon!
http://www.talouselama.fi/uutiset/vika ikkunannostimessa toyota kutsuu miljoonia autoja korjattavaksi/a2149655
Toyota kutsuu miljoonia autoja korjattavaksi..
50
465
Vastaukset
- 6+11
Tulee Toyotalle todella kalliiksi. No, tojokansa maksaa!
- tojoton....
Miten niin tojokansa maksaa? Tuo korjataan veloituksetta tojojen omistajille.
ps. En omista toyotaa.- 6+11
Tojokansa maksaa satojen miljoonien kulut. Toyota hoitaa homman..
Vai kenen luulit maksavan? Toyotan osakkeenomistajien? - Menee Toyotan
6+11 kirjoitti:
Tojokansa maksaa satojen miljoonien kulut. Toyota hoitaa homman..
Vai kenen luulit maksavan? Toyotan osakkeenomistajien?kassasta ja aattele. Mun 2005 - mallisen Corollan nappulat uusitaan, vaikkei ne ikkunat töki yhtään. Haittaaks se?
- 6+11
Menee Toyotan kirjoitti:
kassasta ja aattele. Mun 2005 - mallisen Corollan nappulat uusitaan, vaikkei ne ikkunat töki yhtään. Haittaaks se?
Varmasti haittaa. Ei sitä nappuloiden uusimista tehdä ilmaiseksi. Joku maksaa.
Hiukan alkaa huolettamaan Toyotan kassan tilanne. Ei kai sekään pohjaton ole?
Tai jos on, niin joku on sen pohjattomaksi maksanut. Kukahan?
- H&K.
Näin vastuullinen autonvalmistaja toimii.
On siinä mallia monelle muulle valmistajalle, ihan täältä Keski-Euroopastakin löytyvälle.
Muistamme hyvin Kuningaskuluttaja-ohjelman.- artisti maksaa
Kyllä se laittaa merkin kuin merkin vastuullisksi jos on olemassa tulipalon vaara.
Ja kyllä se tuleva uuden Toyotan ostaja nuo kaikki maksaa tavalla jos toisella, jotta osakkeen omistajille saadaa osingot. Toivottavasti eivät tee sitä samaa mitä viimevuosiana, eli säästä lisää laadun kustannuksella.
- saksa yli muiden....
Saksalaiset sentään maksattavat rehellisesti asiakkaillaan vastaavat takaisinkutsut. Korjataan, ja lasku käteen, vaikka auto olisi puolivuotta vanha......No niiden takuukin loppuu siihen, kun perävalot häipyy näkyvistä, joten ei mikään ihme........
- artisti maksaa
Takuu saksalaisillakin 2v. Eli älä viitti ihan skeidaa jauhaa!
Taitaa ottaa kovasti hermoon tuo jälleen maailmanlaajuisesti todettu heikko laatu..
Sinun merkissässi..
- saksa yli muiden...
Että oikein 2v....eivät näköjään usko itsekkään tekeleisiinsä. Ja joudut arvaamaan oman merkkini uudestaan, kun se ei ole toyota, eikä honda, joita nuo takaisinkutsut koskevat. Ja heikon laadun näet tästä linkistä......
Suomessa maksaa noin 210 000e ja ei saa edes ajaa!!
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288502000693.html - äimän käki...
Tässä vaihteeksi asiallinen kysymys: Miten nuo sähkökytkennät ovat nykyautoissa oikein junailtu, kun vanhemmissa oli ja on tietysti vieläkin sulakkeet estämässä johtojen, katkaisijoiden, ja itse sähkölaitteen vaurioitumista oikosulku tilanteessa? Siis sulake sanoo poks, jos syntyy oikosulku, ja piuha(t) menevät virrattomiksi, ja käryämisen, ja sitä kautta tulipalon vaara eliminoidaan.
- oma 206gti paloi
"Tässä vaihteeksi asiallinen kysymys: Miten nuo sähkökytkennät ovat nykyautoissa oikein junailtu, kun vanhemmissa oli ja on tietysti vieläkin sulakkeet estämässä johtojen, katkaisijoiden, ja itse sähkölaitteen vaurioitumista oikosulku tilanteessa? Siis sulake sanoo poks, jos syntyy oikosulku, ja piuha(t) menevät virrattomiksi, ja käryämisen, ja sitä kautta tulipalon vaara eliminoidaan"
onhan noita ollut vanhemmissa / uudemmissa psa tuotteissakin mutta silti niissä palaa sulake ja sitte koko auto.. , jos sähköt tehdään autoon arevan mallilla: senku tekastaan ja sitten kun tupsahtaa: antavat lausunnon, olisi varmaan pitänyt suunnitella ennen kuin tehdä näpättiin "ranen" kanssa!! - Täällä Saksassa
oma 206gti paloi kirjoitti:
"Tässä vaihteeksi asiallinen kysymys: Miten nuo sähkökytkennät ovat nykyautoissa oikein junailtu, kun vanhemmissa oli ja on tietysti vieläkin sulakkeet estämässä johtojen, katkaisijoiden, ja itse sähkölaitteen vaurioitumista oikosulku tilanteessa? Siis sulake sanoo poks, jos syntyy oikosulku, ja piuha(t) menevät virrattomiksi, ja käryämisen, ja sitä kautta tulipalon vaara eliminoidaan"
onhan noita ollut vanhemmissa / uudemmissa psa tuotteissakin mutta silti niissä palaa sulake ja sitte koko auto.. , jos sähköt tehdään autoon arevan mallilla: senku tekastaan ja sitten kun tupsahtaa: antavat lausunnon, olisi varmaan pitänyt suunnitella ennen kuin tehdä näpättiin "ranen" kanssa!!keskustelua aiheuttavat useiden uusien &-sarjan Bemareiden palot jotka johtuvat ilmeisesti ison virtakaapelin ongelmista akun (tavaratilassa) ja konehuoneen välillä. Erittäin huonoa mainosta ja esimerkiksi kyseisen auton omistajalle takaisinkutsu tuli kuukauden sen jälkeen kun auto oli palanut totaalisesti moottoritielle. En ainakaan saksalaisen auton omistajana viitsisi pitää meteliä Toyotan ongelmista. Siellä havaitut riskit pyritään säännönmukaisesti eliminoimaan vaikkei syytäkään olisi. Muistakaapa Toyotan "jarruongelmat" ja autojen ryntäys kun amerikkalaiset idiootit sotkivat kaasu- ja jarrupolkimet keskenään. Autoista ei teknistä vikaa löytynyt.
- Jenkit pelkää.
Täällä Saksassa kirjoitti:
keskustelua aiheuttavat useiden uusien &-sarjan Bemareiden palot jotka johtuvat ilmeisesti ison virtakaapelin ongelmista akun (tavaratilassa) ja konehuoneen välillä. Erittäin huonoa mainosta ja esimerkiksi kyseisen auton omistajalle takaisinkutsu tuli kuukauden sen jälkeen kun auto oli palanut totaalisesti moottoritielle. En ainakaan saksalaisen auton omistajana viitsisi pitää meteliä Toyotan ongelmista. Siellä havaitut riskit pyritään säännönmukaisesti eliminoimaan vaikkei syytäkään olisi. Muistakaapa Toyotan "jarruongelmat" ja autojen ryntäys kun amerikkalaiset idiootit sotkivat kaasu- ja jarrupolkimet keskenään. Autoista ei teknistä vikaa löytynyt.
Oletteko huomanneet että Nokiaa painetaan samalla tavalla alas kuin Toyotaa yritettiin. Sen pelin Toyota voitti ja veikkaanpa että Nokiakin nousee parin seuraavan vuoden aikana. Sen olen elämäni aikana huomannut että oli jenkki tai ryssä niin molemmat ajattelevat A I N A vain tasan omaa etuaan, ainakin valtioiden tasolla.
- Takaisinkutsut
Toyotalla on hyvä palvelu kun korjaavat tyyppivikoja jälkikäteen. Muilla merkeillä toivotaan kädet kyynärpäitä myöten ristissä, että kestää kasassa takuuajan ja sen jälkeen sanotaan, että on yksittäistapaus eikä tyyppivika ja maksatetaan korjaus omistajalla.
- hyvä takaisinkutsu
Tässä vähän tietoa takaisinkutsuista, valmistaja tai maahantuoja ilmoittaa Suomessa Liikennevirastolle, jos on mahdollisuus vikaan, joka
johtaisi määräaikaiskatsastuksessa ajoneuvon hylkäykseen.
http://www.trafi.fi/tieliikenne/luvat_ja_hyvaksynnat/takaisinkutsut
Jos katsomme suomalaisia katsastustilastoja, huomaamme, että Toyotat selviävät katsastuksista läpi loistavasti.
http://www.a-katsastus.fi/Autolija-info/vikatilasto-2011/Sivut/default.aspx
Toisinsanoen Toyotalla on erittäin turvalliset autot. Jos tämä on takaisinkutsujen ansiota, niin kaikkien muidenkin pitäisi ilmeisesti ruveta tekemään tällaista laadunvarmistustyötä enemmän.
Katsastustilastoja katsoen huomaa joillakin automalleilla olevan selviä tyyppivikoja mm.ohjauslaitteiston ja etuakseliston kanssa ilman että mitään takaisinkutsuja on olemassa. Näitä vikoja sitten korjaillaan asiakkaan piikkiin kun auto ei läpäise katsastusta. - mr.jortikka69
- jormatikka96
- Tarjoilu toimii
Takaisinkutsukäynneillä saa ilmaiset kahvit. Tai saa kuka saa.
- pullakysymys
Entä pullansiivu. Ja onko vaihtoehtoina rusinaton ja rusinallinen. Jos on rusinallinen vaihtoehto ainoana, niin se on parempi, koska jos ei rusinoista välitä, niin ainahan ne voi noukkia pois. Vaikka tylsää sellainen noukkiminen, tietysti.
- Kahvi & pikasämpylä
pullakysymys kirjoitti:
Entä pullansiivu. Ja onko vaihtoehtoina rusinaton ja rusinallinen. Jos on rusinallinen vaihtoehto ainoana, niin se on parempi, koska jos ei rusinoista välitä, niin ainahan ne voi noukkia pois. Vaikka tylsää sellainen noukkiminen, tietysti.
Se on totta, että kaikki merkit eivät tarjoa kahvittelua.
- Renu rules
Kahvi & pikasämpylä kirjoitti:
Se on totta, että kaikki merkit eivät tarjoa kahvittelua.
Se meitä muita autoilijoita eniten harmittaa, kun ei tarvi noita takaisinkutsuja, niin jää monet kahvit juomatta.
- uusi kansantauti
Aika kevytmielisesti käsitellään täällä näitä takaisinkutsuasioita. Jos on taustalla takaisinkutsuperhe, niin oikeasti myöhemmällä iällä koko ajan väijyy epävarmuus, että pitäisikö sittenkin hakeutua terapiaan, vaiko selviytyykö omin avuin. Lapsuuden jatkuva jännitys siitä, tuleeko perheen autolle takaisinkutsu, jättää pysyvät jäljet. Voi tulla ilkkumatautia, merkkikohtaisia kramppeja sekä muuta allergiaa aiheuttavaa. Olisi kovin hyvä, jos kirjoituksissanne ottaisitte myös nämä tilanteesta kärsimään joutuneet vähäisemmät ”versot” huomioon.
- vastunkantoa...
Toyota on malliesimerkki vastuunkannosta:
"Trafin mukaan näyttää siltä, että jotkut automerkit ilmoittavat vioista muita herkemmin ja raportoivat nekin ongelmat, jotka eivät aiheuta vakavaa vaaraa."
Eräät valmistajat taas välttelevät takaisinkutsuja, ja tekevät n.s. "kampanja"-korjauksia salassa asiakkaalta normaalihuollon yhteydessä. Jos ei käytä merkkihuoltoa, voi ajaa tietämättään vaarallisella autolla.
http://www.taloussanomat.fi/autot/2012/08/10/taman-takia-autovalmistaja-ei-kerro-tyyppiviasta/201235159/304- Vastaanpanoa
"Toyota on malliesimerkki vastuunkannosta:"
juuripa niin. Ameriikoissa kun ensin peiteltiin ongelmia eikä asiassa tullut ratkaisua ennen kuin asiaan puututtiin liittovaltiotasolla. Vakavien seuraamusten uhka vasta sai Toyotan reagoimaan. Oikeuskäytäntö on Ameriikoissa myös sellainen, että laatuvirheen vuoksi tullut onnettomuus voi tulla isolle valmistajalle isosti kalliiksi. Eli useammastakin syystä, pakon edessä, nyt korjautellaan. Esimerkki siis siitä, että pakolla saadaan isokin valmistaja kantamaan vastuunsa.
- vastuunkantoa...
Sulla taitaa olla tosi vanhat tiedot, tässä vähän uudempia:
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/nhtsa-vahvisti-toyotan-elektroniikassa-ei-vikaa
http://www.uusisuomi.fi/raha/109100-toyotan-outo-vika-ei-ole-toyotan-vika- Tak.kutsu mehukestit
Kantaa siis niin hyvin vastuuta, että takaisinkutsuilee aivan huvikseen.
Eli ei mene ikinä rikki., Ja jos menee, niin ihan muitten vika. - eipäs sekoiteta
Taas sotketaan asioita. Oli tai ei vikaa autoissa siitä käydään erikseen vielä vuosia oikeutta yksityishenkilöiden kanssa ja kumpikin osapuoli hankkii sen kun ehtii asiantuntijalausuntoja tuekseen. Siitä esimerkkinä em. artikkelit. Ja Toyota on myös maksanut haastajia ns. hiljaiseksi.Toinen eri kokonaisuus, josta Toyota sai miljoonien sakot USA:ssa on se, että se määräysten vastaisesti ei heti kutsunut autoja korjattavaksi vaikka tiesi niiden vioista. Viivytteli vuosia. Tässä suhteessa USA:n laki ja määräykset ovat ehdottomia ja vaativat reagointia valmistajalta heti. Siksipä Toyota onkin nyt hyvin kärkäs kutsumaan autoja korjaukseen uusia sakkoja välttääkseen. Näin laadun virheet tulevat esille pikaisesti. Tämä vikojen julkisuus on taas yritetty kääntää positiiviseksi asiaksi kalliilla mainoskampanjoilla USA:ssa.
- Nonnniiiih
eipäs sekoiteta kirjoitti:
Taas sotketaan asioita. Oli tai ei vikaa autoissa siitä käydään erikseen vielä vuosia oikeutta yksityishenkilöiden kanssa ja kumpikin osapuoli hankkii sen kun ehtii asiantuntijalausuntoja tuekseen. Siitä esimerkkinä em. artikkelit. Ja Toyota on myös maksanut haastajia ns. hiljaiseksi.Toinen eri kokonaisuus, josta Toyota sai miljoonien sakot USA:ssa on se, että se määräysten vastaisesti ei heti kutsunut autoja korjattavaksi vaikka tiesi niiden vioista. Viivytteli vuosia. Tässä suhteessa USA:n laki ja määräykset ovat ehdottomia ja vaativat reagointia valmistajalta heti. Siksipä Toyota onkin nyt hyvin kärkäs kutsumaan autoja korjaukseen uusia sakkoja välttääkseen. Näin laadun virheet tulevat esille pikaisesti. Tämä vikojen julkisuus on taas yritetty kääntää positiiviseksi asiaksi kalliilla mainoskampanjoilla USA:ssa.
Tätä on jo aika helppo uskoa. Totuutta on helppo uskoa kun ei tarvitse selitellä asioita pois.
- vastuunkantoa...
Nonnniiiih kirjoitti:
Tätä on jo aika helppo uskoa. Totuutta on helppo uskoa kun ei tarvitse selitellä asioita pois.
Selityksiä ja selittäjiä ilman faktoja riittää aina, jos jonkun on sellaisia helppo uskoa, niin sanoisin hyväuskoisuudella olevan osuutta asiaan.
Tässä taas tosiasioita faktojen kera:
http://blogit.yle.fi/vallan-vaiheilla/obamasta-tuli-usan-autoteollisuuden-kummiseta
Ihmeen sopivasti tulivat hyökkäykset Toyotaa vastaan juuri kun USAn omat General Motors ja Chrysler olivat konkurssikypsiä, USAn valtion toimet suorastaan pelastivat, ja syytöksistä johtunut henkilöautojen markkinajohtaja Toyotan myynnin sakkaus auttoi loput.
Totta on, että " Toyota onkin nyt hyvin kärkäs kutsumaan autoja korjaukseen uusia sakkoja välttääkseen", mutta kyse ei välttämättä ole minkäänlaisesta laadun putoamisesta, vaan suurennuslasin alla olemisesta.
Japanilais- ja korealaismerkkien myynti USA:ssa vetää erittäin hyvin, sen näkee vaikka tuoreista myyntiluvuista.
http://www.goodcarbadcar.net/2012/12/usa-november-2012-20-best-selling-cars.html - Seliselitojoseli
vastuunkantoa... kirjoitti:
Selityksiä ja selittäjiä ilman faktoja riittää aina, jos jonkun on sellaisia helppo uskoa, niin sanoisin hyväuskoisuudella olevan osuutta asiaan.
Tässä taas tosiasioita faktojen kera:
http://blogit.yle.fi/vallan-vaiheilla/obamasta-tuli-usan-autoteollisuuden-kummiseta
Ihmeen sopivasti tulivat hyökkäykset Toyotaa vastaan juuri kun USAn omat General Motors ja Chrysler olivat konkurssikypsiä, USAn valtion toimet suorastaan pelastivat, ja syytöksistä johtunut henkilöautojen markkinajohtaja Toyotan myynnin sakkaus auttoi loput.
Totta on, että " Toyota onkin nyt hyvin kärkäs kutsumaan autoja korjaukseen uusia sakkoja välttääkseen", mutta kyse ei välttämättä ole minkäänlaisesta laadun putoamisesta, vaan suurennuslasin alla olemisesta.
Japanilais- ja korealaismerkkien myynti USA:ssa vetää erittäin hyvin, sen näkee vaikka tuoreista myyntiluvuista.
http://www.goodcarbadcar.net/2012/12/usa-november-2012-20-best-selling-cars.htmlEttä salaliittoa sitten.
- vastuunkantoa...
Näinhän tuolla ylhäällä jo kukee, mutta kertaus on opintojen äiti:
"Trafin mukaan näyttää siltä, että jotkut automerkit ilmoittavat vioista muita herkemmin ja raportoivat nekin ongelmat, jotka eivät aiheuta vakavaa vaaraa."
"Lisäksi eri automerkkien valmistajan edustajat voivat olla eri mieltä siitä, onko oman merkin näkyminen Trafin takaisinkutsulistalla hyvä vai huono asia."
"Eräät valmistajat taas välttelevät takaisinkutsuja, ja tekevät n.s. "kampanja"-korjauksia salassa asiakkaalta normaalihuollon yhteydessä. Jos ei käytä merkkihuoltoa, voi ajaa tietämättään vaarallisella autolla."
Tiedoksi vaan että silti Toyotan takaisinkutsulista ei ole pisin, mm. Volvolla Trafin listalla n. kaksinkertainen määrä.
http://www.ake.fi/ake/akerecall/- Simplerien lista
Ei ole mitään liekehtiviä ikkunannostimia. Se on propakantaa kaikki.
- sämpler
Tosi on, Toyota ja Honda ovat takaisinkutsun tehneet ikkunannostimista, ei tule niillä ongelmia ikivanhoihinkaan autoihin pikkukorjauksen jälkeen.
Paljonkohan samoja tai vastaavia osia lie muissa autoissa ?????????????- Vähempi liekkejä
Muissa autoissa saa kesällä ajella rauhassa "luu ulkona". Ei tarvitse pelätä, että ovimekanismi loimottaa orvaskettä.
- securitee
Montakos tulipaloa on ollut ja missä ???
(Ei yhtään, korjataan varmuuden vuoksi.)
Kyllähän asia on niin, että vain Toyotassa ja Hondassa voi tältäkin osin ajella jatkossa huoletta, markkinoiden turvallisimmat ikkunannostimet tämän jälkeen.- Edes kampi toimii
Se on hyvä, että sentään ikkunannostimet toimivat.
Kaikki muuten varmaan uskovat, että ihan lempensä vuoksi vaan valmistajat kutsuvat autoja tolkuttoman kalliisiin maailmanlaajuisiin korjauksiin. Ettei sittenkin olisi pelko pehvassa, että joutuu rahalliseeen vastuuseen. Alkaa nimittäin kuluttajansuojalainsäädäntö olla sitä tasoa, että vilunkipelistä voi pahimmillaan tulla lappu tehtaan luukulle. Jenkkien teollisuushistoriaa lukemaan, niin sieltä löytyy. Ja Tojotankin into takaisinkutsuihin näyttäisi syntyneen juuri jenkkilässä.
- kumpikami
Jenkeissä löytyy kunnon kuluttajajärjestöt, jotka myös ovat sen verran varakkaita, että yritykset eivät pääse vaikuttamaan niihin mitenkään.
Euroopassa ei päästä lähellekään, ja se lienee johtanut eurooppalaisten autojenkin laadun heikkenemiseen, ikävä kyllä ! - kampiaxel
Jenkkien suurin kuluttajärjestö US Consumers ostaa autot suoraan merkkiliikkeistä uutena, ilman että myyjä tietää, että auto ei menekään tavalliselle yksityishenkilölle vaan k.o. järjestölle.
Autoa käytetään normaalisti vuosikaudet, kaikki pienimmätkin viat kirjataan, ja julkistetaan.
Japsimerkit ovat olleet näissä tutkimuksissa ylivoimaisia, pitkälti näihin perusteellisiin tutkimuksiin perustuneekin kyseisten merkkien loistava myyntimenestys USA:ssa.- siellä sekä täällä
Siellä on tuoreilla takaisinkutsuilla rikastuneina niin tojotien kuin hondienkin omistajat. Hondilla kuulemma pulmana, kun alkavat kuleksia itsekseen. Ei mikään mahdottoman mukava ilmiö omistajalle, jos auto alkaa omapäiseksi. Tai jos ikkunamekanismit roihahtelevat ajossa.
- muuten oikein mutta
siellä sekä täällä kirjoitti:
Siellä on tuoreilla takaisinkutsuilla rikastuneina niin tojotien kuin hondienkin omistajat. Hondilla kuulemma pulmana, kun alkavat kuleksia itsekseen. Ei mikään mahdottoman mukava ilmiö omistajalle, jos auto alkaa omapäiseksi. Tai jos ikkunamekanismit roihahtelevat ajossa.
ei rikastu eikä köyhdy takasinkutsuilla omistaja.
mikään auto ei kuleksi itsekseen
mikään ikkunamekanismi ei ole roihahtanut ajossa, ei tiedossa ainakaan noilla merkeillä - Usko Laria
muuten oikein mutta kirjoitti:
ei rikastu eikä köyhdy takasinkutsuilla omistaja.
mikään auto ei kuleksi itsekseen
mikään ikkunamekanismi ei ole roihahtanut ajossa, ei tiedossa ainakaan noilla merkeilläVarsinkaan Tojotassa ei ole ikinä mitään vikaa.
- Äxel
Saksassa on muutoin hyvä kuluttajärjestö, nimeltään Stiftung Warentest, mutta autoihin eivät koske pitkällä tikullakaan.
Autoteollisuus on Saksan teollisuuden tärkein teollisuudenhaara, elintärkeä siis koko EU:lle, alkaisivat nyt ihmeessä parantamaan sitä autojen kestävyyttä ennenkuin käy kuten USA:ssa. - Eri mieltä laadusta
Tuore uutinen Tuulilasista:
”Toyotalle USA:ssa ennätyssakko takaisinkutsun viivyttelyn vuoksi
Toyota sai ennätyksellisen 17,35 miljoonan dollarin sakon siitä, ettei se raportoinut riittävän nopeasti auton mahdollisesta turvallisuutta vaarantavasta viasta.”
Tapaus liittyy Toyotan (Lexuksen) kesäkuussa 2012 toteutettuun takaisinkutsukampanjaan.- Kaasu hirttää
Ettei tapaus vain viittaisi siihen, ettei valmistaja korjaakaan vikojaan niin riemusta kiljuen kuin merkin fanaatikot täälläkin tahtovat väittää.
- FT-86
No mitästästä pitäis sanoa?
"Kilpailuvirasto esittää, että markkinaoikeus määräisi Valio Oy:lle 70 miljoonan euron seuraamusmaksun määräävän aseman väärinkäytöstä perusmaitojen valmistuksen ja tukkumyynnin markkinoilla. "
Tuo 17.35 milj.dollarin sakko on Toyotalle kahvirahaa vai oikein ennätys-sakko ;) ;)
Muistaakseni VW sai n.300milj.€ sakot kilpailun rajoittamisesta joitainvuosia sitten!! - Soukemmin
FT-86 kirjoitti:
No mitästästä pitäis sanoa?
"Kilpailuvirasto esittää, että markkinaoikeus määräisi Valio Oy:lle 70 miljoonan euron seuraamusmaksun määräävän aseman väärinkäytöstä perusmaitojen valmistuksen ja tukkumyynnin markkinoilla. "
Tuo 17.35 milj.dollarin sakko on Toyotalle kahvirahaa vai oikein ennätys-sakko ;) ;)
Muistaakseni VW sai n.300milj.€ sakot kilpailun rajoittamisesta joitainvuosia sitten!!Sittenhän asiat ovat hienosti! Vai olisiko sittenkin parempi, että Toyota pistäisi laatunsa kuntoon. Ihan nikottelematta ja esittämättä.
- Kärpäshärkänen
Kyse oli kumimatoista, jotka on mahdollista vaikkapa maton pesun jälkeen sijoittaa jonkun polkimen päälle.
Kuinkahan paljon Suomessa liikkuu autoja, joissa kuskin kumimatto ei ole lattiaan kiinnitetty, ja näin ollen voi saada sen maton vaikkapa kaasupolkimen päälle ?
Jenkeissä muuten lukee muovipusseissakin ,että niitä ei saa vetää päähän.- Korjattava
Uutisten mukaan ymmärsin niin, että kyse oli alkuperäismatoista, joilla oli taipumusta kulkeutua kaasupolkimen sivuitse niin, että poljin saattaa jumiutua "kaasu auki"-asentoon.
Kun näitä tämän sortin autoja annetaan aika paljon naisimmeisten käyttöön, niin arvaahan sen, mitä jälkeä voi tulla, jos matto pääsee sopivalla hetkellä kiilautumaan... - Tyttönen
Korjattava kirjoitti:
Uutisten mukaan ymmärsin niin, että kyse oli alkuperäismatoista, joilla oli taipumusta kulkeutua kaasupolkimen sivuitse niin, että poljin saattaa jumiutua "kaasu auki"-asentoon.
Kun näitä tämän sortin autoja annetaan aika paljon naisimmeisten käyttöön, niin arvaahan sen, mitä jälkeä voi tulla, jos matto pääsee sopivalla hetkellä kiilautumaan...Oletko "SOVINISTI" ?
Naisethan tarkistaa aina onko matot puhtaat ja suorassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12671Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511228Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491125- 127998
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206939Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13855- 72845
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297845- 39822