Miksi miljoonakalaurokset kuolevat?

Zau

Minulla on 80l akvaariossa 5 miljoonakalanaarasta ja aikaisemmin oli myös kaksi urosta. Urokset elivät kaksi kuukautta ja kuolivat aivan yhtäkkiä. Kumpikin oli terveitä ja uiskentelivat paljon. Kolme pävää sitten ostin uuden uroksen. Tänä aamuna se oli hävinnyt. Sekin oli terve.
Veden lämpötia on 24 astetta, ph 7,0. Puhdistan akvaarion viikon välein. Käytän veden parannusainetta juuri sen määrän mitä pakkauksessa lukee.
Akvaario ei ole ylikansoitettu. Akvaariossa on miljoonakalojen lisäksi vain rauhallisia kaloja. Mitkään kalat eivät näyttäneet häiritsevän miljoonakaloja.
Osaisiko joku kertoa miksi yksikään uros ei tunnu selviävän? Naaraita ei ole kuollut yhtäkään, ja ne ovat vireitä.

5

101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lbpdflgpslgps

      Kerrotko vesiarvot niin voimme ehkä auttaa.

    • Akvaristi.

      Kaun akvaario on ollut käytössä? Teitkö kypsytyksen oikein? Onko akvaario nyt kypsä? Millainen suodatus sulla on? Miten puhdistat akvaarion? Mitä vedenparannusainetta käytät? Paljon vaihdat kerralla vettä? Onko vesi kovaa kuten miljoonakalat vaativat? Mitkä vesi arvot on FE, NO2, NO3, GH, KH Olethan mitannut vesiarvot? Mittaathan ne säännöllisesti? Siinä alkuun muutamia kysymyksiä joihin voisit vastata että joku voisi sinua auttaa. Jos ei tiedä sinun altaasta mitää ei voi mitenkään auttaa.

    • Zau1

      Olen siis sama henkilö kuin tuo aloittaja, mutta käytän eri nimeä, sillä en voinut käyttää samaa nimeä, eikä minulla ole tiliä!!!
      Akvaario on ollut käytössä n. vuoden ja kypsytin sitä kolme viikkoa. Akvaariossa on Eheimin suodatin ja vesi virtaa jatkuvasti tehokkaasti. Suodatin on kyllä tehnyt hommansa hyvin. Puhdistan akvaarion tavallisella "pohjaimurilla". Käytän JBL Biotopol veden parannusainetta. Otan vettä kerrallaan n. yhden neljäsosan. En ole mitannut vesiarvoja, arvot ovat mitkä hanasta tulee. Olen ymmärtänyt, että miljoonakalat eivät ole hirmuisen tarkkoja vesiarvoista.
      Minulla oli samassa akvaariossa vähän yli puoli vuotta sitten miljoonakaloja jotka voivat oikein hyvin ja lisääntyivät. Myin ne sitten pois kyllästyttyäni. Nyt innostuin niistä jälleen ja halusin niitä uudestaan.
      Naapurissani on myös miljoonakaloja, ja akvaariossa on hanavettä, he puhdistavat akvaarion kolmen viikon välein, käyttävät samaa veden parannusainetta. Heillä kalat eivät kuole jatkuvasti.
      Muissakaan kaloissa vika ei voi olla, ne eivät häiritse mitenkään miljoonakaloja, eivätkä revi eviä.

    • Akvaristi.

      Mikä Eheimin suodatin niitä kun on niin monta. Sisä vai ulkosuodatin? Vai ovat arvot mitä hanasta tulee. Tuossa se syy sitten onkin. Et tiedä akvaariosi vesioloista mitään koska et ole niitä ikinä mitannut. Miten luulet että me voimme neuvoa sinua kun itsekkään et tiedä mitä akvaariossasi tapahtuu. Vaihdat vettä ja toivot kaiken olevan kunnossa. Emme voi auttaa kun emme tiedä akvaariostasi mitään kuten et sinäkään tiedä.

      Selvitä ensin mitä kantaa miljoonakalasi ovat. Mihin vesioloihin ne ovat tottuneet. Tämän jälkeen selvität millaista vettä akvaariossasi on.
      http://akvaario.eu/?p=110

    • miljoona1

      Sama homma. Minulla ollut miljoonakaloja 4 vuotta ja urokset kuolevat jatkuvasti. Vesiarvot todella hyvät kaikki ja mitään vikaa ei akvarellissa. Muut kalat ja miljoonakala naaraat eivät kuole pois ollenkaan. Joka kerta kun akvaarioon tulee kalanpoiskasia iso liuta, urokset kasvavat ja kuolevat yksi toisensa jälkeen. Akvaarioliikkeestä eivät tiedä syytä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2576
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1176
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe