saako silmätippoja laittaa kun lapsi nukkuu?

ei kiitos tappelua

Meidän 4v tytölle määrättiin tänään silmätulehdukseen fucithalmic-silmätippoja, pitäs laittaa kaksi kertaa vuorokaudessa yks tippa.
Äsken laitettiin ensimmäinen tippa,kauheeta huutoa ja taistelua oli,mies piti lapsesta kiinni ja minä pistin tipan,mutta taisteli ja rimpuili kyllä kovasti vastaan ja huusi kurkku suorana täysillä apua( asutaan kerrostalossa,saa nähdä onko kohta lastensuojelu oven takana)

En kyl haluis tuota taistelua, niin mietin että voikohan tuota tippaa laittaa sitten illalla kun lapsi nukahtaa,pitää raottaa alaluomea ja sinne tiputtaa tippa.
Tietääkö kukaan onko vaarallista jos tippa leviääki iirikseen/mustuaiseen, vai leviääkö se muutenkin?
Eli auttaako se jos nukkuessa sen laittaa vai pitääkö siinä räpytellä silmiä että auttaa?

Reseptissä lukee muuten että fusidiinihappo?eikös happo ole vaarallista silmille???

2

809

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .

"Tietääkö kukaan onko vaarallista jos tippa leviääki iirikseen/mustuaiseen, vai leviääkö se muutenkin?" ???? No totta kai se lääke leviää koko silmän alueelle!

Itse en nukkuvalle lapselle laittaisi, pelästyy....

No happoja nyt on erilaisia.....

• AP

Olen nyt laittanut tipat kun lapsi nukkuu,ensimmäisen siinä 11 jälkeen päikkäreillä ja toisen sit 9 jälkeen kun on jo yö unilla, lapsi ei varmaan edes tiedä että olen laittanut kun ei ole herännyt ollenkaan, pientä yninää ja pyörimistä ollut tipan jälkeen eli saattanut hieman havahtua sikeästä unestaan mutta ei ole herännyt kunnolla.
      Näillä mennään, paljon helpompaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      82
      3450
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3137
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3012
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2671
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2182
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      62
      1754
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1707
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1705
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1689
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1628
    Aihe