Tämä vanhuus tuo kivut tullessaan,
olkapäätä sarkee, käsi on jopa veltto, ku on kipua,,
lonkka vihottelee, toisen jalan polvi kipee,
kaularanka on kipee ja jäykkä , kuinkahan kauan ihmisen pitää kipuilla ennen kuin kuolee ?
kaikesta huolimatta liikun säänöllisesti uin ja kuntosalia käytän,
nyt lähden taas niihin puuhiin
MOI kaikille !
kirjoitellaan jos joku on kiinostunu ja jollain on samoja vaivoja.
Luita kolottaa, miksikökähän kaikki nivelet on kipeitä ?
16
523
Vastaukset
Oliko näin: Joka vaivojansa valittaa, on vaivojensa vanki, mutta on näinkin: tälläiällä on jos jomostakin kolotusta, joka on tavallista, pitää vaan ottaa vastaan mitä annetaan,,,, ja kysyä voi,,,, mitä vanhempi suku on tehnyt, kun meitä niin rangaistaan..... Sanoohan raamattu että isien pahat teot jne.
Kyllä minulla on sama oire, tuo oikea olkapää joka on nyt muutama viikko sitten kipeytynyt, siitä kivusta kun pääsis eroon.
Kysyit mikisikäs kaikki nivelet ovat kipeät, luulisin johtuvan siitä työiän vimmasta että ovat kuluneet, ja nyt sitten pitää sietää niiden kipuja.- sitä on alettu
diagnoosejakin tekemään.
Joo sinun kiusaksesi, kun olet niin tietämätön nivelien kulumisista, vaikka se on tätäpäivää, ja voipihan se olla nivelreumaakin, huomaatko nyt, että minä en ole aivan
niin tonttu kuin sinä.
Hiippaile vaan joka viestini perässä.
- Helpompi luetella mi
Rauhaa, rauhaa rakkaat 70 kumppanit!
Hyvää mieltä kannattaa yrittää toisillemme jakaa,silloin ne kivutkin on helpompikestää.
Aloittaja puhui kuin minun vaivoistani, hyvin tutulta kuulosti!
Särkylääkkeitä koetan säästeliäästi käyttää, sillä "suo siellä., vetelä täällä".
Jos niitäkin liikaa popsii,voi siinä vatsahaavan saada.
Kuitenkin on hyvä,että vielä pystymme liikkumaan,uimaan pyöräilemään
ja lenkkeilemään . Ollaan siitä kiitollisia! - kolokolo
joo ei kukaan varoittanut näistä kolotuksista, olen ollut aivan yllättynyt ettei ole päivää ettei mihinkään satu !
Laitas viloSofi kokeillen ikiaikaista kivunlievityskonstia; laita molemmat kämmenesi samalle selkäydinkanavan puolelle, jossa kipu tai kolotus tuntuu.
Olen syönyt leipää pienestä pitäen, mitään ihme mannaa ei ole ulottuvilleni vielä osunut, joten ilmiö on peräti kotikutoinen, silti se toimii.
Itselläni on toistaiseksi sorminivelistä alkaneita nivelkapseli-rappeumakipuja. Niiden ulkoinen merkki on kyhmyt, joita särkee aika ajoin niin maan...
Hoitokeno on siellä missä itsekin olet, autossa kuljettajan tai matkustajan paikalla, jonottaessa, kävellessäsi, vapaa-aikana jne.
Kivut ja kolotukset lievittyvät päälaelta varpaisiin - mutta myös ahdistavien ajatusten ja mielen uhkakuvien omahoidossa.- viloSohvi
"capt cöpenick "
ihmeekseni kokeilin neuvoasi, tuhannet kiitokset,
kädet on kyllä aika kankeat taipumaan selän taakse, mutta kummasti näyttää auttavan,
olkapää kipu lievittyi kummasti,
saapas nähdä kuika kauan kipu pysyy pois.
- kuusvitonen^^
Silloin kun olin nuori ja nuorempi,oikein ärsytti kun mummot kadun kulmissa tai yhteisillä visiiteillään oikein kilpailivat tarinoillaan sairauksistaan ja kolotuksistaan,mitä kellekin oli lääkäri määrännyt ja mitä sanonut,kuta kaameempi tarina ,sitä hehkuvampi oli tarinan kertoja ja kuuntelijat suu ammollansa kauhistunein katsein!
Joillakin on todella tarve ensimmäiseksi kertoa koko sairauskertomuksensa,niinkuin se aina kiinnostaisi vaikka kohteliaasti pitää osaanottavasti kuunnella ja myötäillä.
Asiaan.Kyllä sitä näillä vuosilla alkaa olla itsekullakin jonkinlaista remppaa,kellä enempi ja kellä vähempi.Mistähän sekin johtunee,olen monesti miettinyt.
Itse olen perinyt vanhempieni sairaudet vaikka ihan terveellisesti elän.
Sukulaiseni taas viis välittää ja syö ja juo ja retostelee elämällään.
Ei syö lääkkeitään,ei hoida itseään,ja vasta kun on aivan pakko,sitten turvaudutaan vasta hoitoon,kun se olisi jo vuosia sitten pitänyt tehdä,se elämänmuutos.
Myöhäistä on hiiren haukotella kun on puolet kissan suussa.
Joten tuttuja on krempat,joskus niitä ei edes huomaa,sitten taas kuten nyt,kihtikiteet riehuu jalkojeni päällä,ei auta geelit sun voiteet,kärsitään vaan. - L - L
Viivästynyt kosto.
Minulla alkoivat vanhat, aikanaan havaitsemattomat urheiluvammat oireilemaan 50 vaiheessa.
Ikääntyessä rappeutuvat ensin sidekudokset huonon verenkierron vuoksi.
Ensin leikattiin polvi muistutuksena aikanaan juntatuista pohjakyykyistä.
Olkapää tuli vuoroon vasta 60 vaiheessa. Lihaskunnonosittain palautuessa tein harkitsemattomasti tempausnostoja ja siitäkös vajaan 40:n vuoden takaiset vauriot innostuivat. Leuanvedot lisäpainoilla vauhdittivat kehitystä.
Polven sain kuntoutettua ja leikattu olkapääni on täysin kunnossa.
Leikkaamattomassa on samoja oireita kuin toisessa ennen leikkausta.
Mitään kolotuksia ja pakotuksia ei ole.
Lihasarkuus ja jähmeys kuuluvat asiaan treenin jälkeen kuten nytkin.
Tein eilen syväkyykkyjä edesta ja tänään ensimmäisen rinnallevetotreenin leikkausten jälkeen.
Tuntuu siltä ettei hukkaan mennyt.
Jäykkyys ja kimmottomuus inhottavat. - toivossa hyvä elää
Jospa kivut vähenee kun paino putoaa, vihdoinki lääkärin ansiosta on alkanu paino putoamaan, olo kevenee, jospa pääsen kolotuksistakin vielä eroon
- onko kihti kyseessä
ei kannata ottaa " yömyssyjä " auta - armias kun aamulla luita kolottaa entistä enemmän,
taitaaki olla alkon syy kaikki kolotukset,
harmi kun seki ilo on pakko heittää pois,- *******
Kihtikivusta ei voi erehtyä.
Se ei ole mikään yleinen luiden kolotus.
Läheltä olen nähnyt.
Useinmiten kihdin aiheuttaja on ollut nesteenpoistolääkkeiden sivuvaikutukset,
ei todellakaan alko tai muu mässäily.
"Verenpainetaudin hoitoon käytettävät diureetit eli nesteenpoistolääkkeet ovat Suomessa yleisin kihtiin sairastumisen syy."
http://www.hus.fi/default.asp?path=1,32,818,1733,1993,1984
- ikävä ilmiö
täällä palstallakin joku alkosta koko ajan huomauttelee, että se aiheuttaa kaiki mahdolliset taudit ja pahat asiat. Toinen huomauteltu asia on ylipaino, kyllä esim. 2. diabetes on vanhasti perinnöllinen kuten tuo verenpainetauti.Voi olla parempikin hiukan viiniä käyttää kuin olla kireä absolutisti.
- syksyn-lehti
Niinpä juuri.
Kyllä suurin osa sairauksistamme on geeneissä. Ympäristö ja elintavat voivat niitä tuoda esiin.
Useammalla laihalla sukulaisellani kolesteriloluvut ovat huipussaan.
Ei todellakaan kaikki ole lihavuuden syytä, vaikkei kai se liene mihinkään silti edullistakaan.
Pieni pyöreys vanhemmuuten ei haittaa.
...Kuitenkaan ikä ei yleisellä tasolla anna lupaa pieneenkään pyöreyteen, vaikka pyöreät naiset ovatkin hellyttäviä 'tuta' ja katsella; paitsi tietysti terveysriskien hinnalla.
Ihmiset ovat hyvin yksilöllisiä.
Terveyttä tulisi toisaalta katsoa myös filosofiselta pohjalta. Jos mukava pikku pyöreys pukee jota kuta inehmoa, niin kukapa sitä iloa voisi poiskaan ottaa.
Me sydän- ja verisuoni-oireilevat ihmiset sitten erikseen. Elämä muistuttaa hiukan nuoralla kävelemistä. Jos vaaka näyttää muutamaa lisäkiloa, siitä tulee heti lisä oireita.- jokunen eki
Sitähän sanotahan jotta tauti paranoo millä se on tullutkin. Työllähän useimmat, joten samaa pitää jatkaa. Varovaisestihan aamusella käy ylösnousu mutta mieleisten hommien puitteissa kaikki uhohtuu. Kunnon jumppa, muutakin kun etusormen heiluttelu sängyn lairalla, auttaa alkuhun. Siitä se taas uusi päivä alkaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its4068892Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1743328- 181801
- 771156
- 761068
- 271055
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta641011Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss79995- 55973
- 65930