Bulimikoiden/syömishäiriöisten itsekeskeisyys

totalbulshit

Yo. aiheesta keskustelua (jos vaan kerkeätte sen omaan napaan tuijottamisen ohessa).

Tunnustatteko/tunnistatteko itsessänne tämän? Miten, millä tavalla/missä asioissa?

Täällä sen huomaa ainakin hyvin. Kaikki aloittavat uusia keskustelunaiheita ja kukaan ei niihin kommentoi (kuin myös allekirjoittanut). Kaikkien täytyy puhua vain MINUSTA.

Arjessa se näkyy läheisten laiminlyöntinä. "Bulikointi"päivinä sitä käpertyy omiin haluihinsa ja viisveisaa poikaystävästä/sukulaisista/kavereista/lemmikeistä. Ja itseinho kasvaa vaan suuremmaksi, puhumattakaan mitä ystävyys- ja parisuhteille tapahtuu.

Ajatuksia!

ps. Viikko 1pv oksentamatta!! \,,/

3

265

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Donitsityttö

      Itsessäni en ainakaan tunnista tuota piirrettä. Äitini ja muut sukulaisetkin muistuttavat minua yleensä vain siitä, että välillä PITÄÄ ajatella myös itseään. Yleensä kun käytän kaiken energiani muiden auttamiseen ja heidän ongelmiensa miettimiseen.

      Jos kaverilta on rahat loppu, lainaan minkä pystyn. Joskus jaan myös ylimääräistä ruokaa pois, annan vaatteita ja muuta tavaraa, jos joku tarvitsee sitä enemmän kuin minä. Yhdessä vaiheessa kämppämme oli kuin majatalo, kun majoitin ystäviä joilta oli asunto mennyt alta tai muuten vaikea tilanne elämässä.

      Viime viikolla olin kovassa kuumeessa ja siitä huolimatta tein lumityöt, kokkasin ja siivosin vaikka avomieheni oli terveenä ja istui sohvalla tekemättä mitään. En vain halunnut rasittaa häntä.

      En voisi edes kuvitella,etten tekisi noita asioita. Ajatus itsekkyydestä inhottaa minua.

    • Dab

      Asiantuntijoiden mukaan bulimikoilla ja syömishäiriöisillä yleensäkin on taipumuksena ajatella ennen kaikkia muita ja muitten ajatuksia.

      Mutta tottakai itse eläminenkin on itsekeskeistä. Aloittaja hei, mitä sinä mitään syöt, eikö ole kauhean itsekeskeistä syödä itse se aamupuuro, kun nälkään kuoleva lapsi Afrikassa joutuu juomaan kuravettä aamiaiseksi?

      Tarkoitan, että itsekeskeisyys on elinehto kenelle tahansa. Kuitenkaan sellaista piittaamattomuudesta ja itserakkaudesta ei voi ainakaan syömishäiriöisiä syyttää, nämä kun yleensä eivät rakasta itseään tipan tippaa. Menehän siis opiskelemaan aiheesta enemmän ja tule sitten vasta valittamaan, kuinka kamala ja hirveä ihmisryhmä me ollaankaan, pahempia kuin psykopaatit, narsistit ja vaimonhakkaajat.

      • Dab

        Okei sori, luin vasta nyt viestisi lopun. Luulin siis, että olet joku syömishäiriöistä mitään tietämätön meitä syyllistävä syömishäiriöisen läheinen tms :P

        Mutta sinulle siis, alkuperäinen kirjoittaja, tiedä se, että syömishäiriöisille on tyypillistä myös kaikista virheistä ja maailman kamaluudesta itsensä syyttäminen - kaikki on minun vikani, miksi olen niin kamala ihminen. Se ei kuitenkaan pidä ollenkaan paikkaansa, se on vain oire muun muassa masentuneisuudesta sekä oman itsen vääristymisestä.

        Tsemppiä sulle aloittaja ja edellinen vastaaja, anteeksi äskeinen töykeä viestini, jonka kirjoitin provosoituneisuuden ja hätäisyyden vallassa! :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1445
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      154
      1137
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      103
      1020
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      877
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      850
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      64
      760
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      747
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      728
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      692
    Aihe