Minkälainen veroprosentti eläkeosuudessa on verrattuna työosuuteen? Eli jos minulla osatyökyvyttömyyseläke esim. 750 euroa/kk ja palkkaa saan puolesta työpäivästä 1300/kk ja veroprosentti 21, niin mikä olisi suunniilleen tämän eläkeosan veroprosentti?
Osatyökyvyttömyyseläkkeen verotus
15
6216
Vastaukset
- Miten?
Miten se osatyökyvyttömyyseläkkeen verostus menee?
- Raajarikko
tyoelaketietaja kirjoitti:
Verotusasioissa sinun kannattaa ottaa yhteyttä verottajaan. www.vero.fi.
Osatyökyvyttömyyseläkkeellä ja tulorajat paukkuvat yli! Olen saanut palkankorotuksen viime vuonna juuri ot-eläkkeen alettua ja jotain yleiskorotuksia.
Lisäksi bonus, joka maksettiin koko henkilökunnalle. Nyt loppuvuodesta otan ylimääräisiä palkattomia päiviä, mutta sekäänneibtaida riitää.
Kuinka suuresta tylorajan ylityksestä ot-eläke voidaan keskeyttää ja kuinka pitkäksi ajaksi?
Osatyökyvyttömyyseläkkeellä ollessasi voit ansaita enintään 60 % työkyvyttömyyden alkamista edeltävästä vakiintuneesta keskiansiosta (eläkepalkka). Tämän rajan ylittäminen voi aiheuttaa eläkkeen maksun keskeyttämisen, lakkauttamisen tai lepäämään jättämisen.
Työeläketietäjä voi vastata vain yleisellä tasolla, jotent pyydän sinua ottamaan yhteyttä eläkettä maksavaan eläkeyhtiöön asian selvittämiseksi.- Anonyymi
Olen Osatyökyvyyttömyys eläkkeellä, 2016 vuodesta alkaen, koska pääsen kokonaan eläkkeelle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen Osatyökyvyyttömyys eläkkeellä, 2016 vuodesta alkaen, koska pääsen kokonaan eläkkeelle.
Syntymävuotesi 65 (voi olla 66 tai 67 myös). Esimerkki: olet syntynyt 1965, pääset eläkkeelle vuonna 2031.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syntymävuotesi 65 (voi olla 66 tai 67 myös). Esimerkki: olet syntynyt 1965, pääset eläkkeelle vuonna 2031.
Jatkoa edelliseen kysymykseen, syntymä 1962, käsitin, että pääsen kokoeläkkeelle, kun täytän 63v, iso pettymys, jos näin ei ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jatkoa edelliseen kysymykseen, syntymä 1962, käsitin, että pääsen kokoeläkkeelle, kun täytän 63v, iso pettymys, jos näin ei ole.
-62 syntyneen eläkeikä on 65v.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.tyoelake.fi/elakkeet-eri-elamantilanteissa/vanhuuselake-ikaluokilla-oma-elakeikansa/
Täällä on laskuri mihin syötät syntymäaikasi,niin saat tietää eläkkeelle lähdön ajankohdan..Näyttäs että ei ihan lähiaikoina kannata alkaa juhlia järjestämään..Tuo osatyökyvyttömyyseläke ei vaikuta vanhuuseläkkeelle jääntiin mitenkään.Jos edellytyksiä on,niin päivitä nykyinen eläkemuotosi oikeaan työkyvyttömyyseläkkeeseen, niin asia on sillä selvä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osatyökyvyttömyyseläkettä saava pääsee vanhuuseläkkeelle 63 vuotiaana. Katso omilta sivuilta työeläkelaitoksestasi.
- Anonyymi
Ainkin minä maksan eläkkeestä veroa enemmän kuin palkasta meni 26 prosentia eläkkeestä 30 prosenttia . Eipä olis kannattanut 50 vuotta työtä tehdä
- Anonyymi
Noin se menee. 5000€ kk-palkasta vero on noin 26% ( muut veroluonteiset maksut). Vähän yli 3000€/kk eläkkeestä noin 30%. Lähde https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/verokortti-ja-veroilmoitus/verokortti/veroprosenttilaskuri/
- Anonyymi
Minulla on osa-aika työkyvyttömyyseläkevero 10% . Siinähän tulee puolikas invalidivähennys. Käteen jää 1095 ja päälle saan tienata 2500, ilman, että vaikuttaa eläkkeeseen.
- Anonyymi
No huh : mulla menee osatyökyvyttömyyseläkkeestä 17 prosenttia, eikä jää kuin reilu 700 käteen, päälle saa tienata n. 2200, palkastakin menee 17%......
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No huh : mulla menee osatyökyvyttömyyseläkkeestä 17 prosenttia, eikä jää kuin reilu 700 käteen, päälle saa tienata n. 2200, palkastakin menee 17%......
Se on se pirunmoinen progressio mikä iskee kun tienesit nousee.Jos on tarpeeksi pieni eläketulo,niin eipä mee mitään veroa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta354592Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692331Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532197- 1642056
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171653
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601651Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131622M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279