Osatyökyvyttömyyseläkkeen verotus

Osatyökyvyttömäksi.

Minkälainen veroprosentti eläkeosuudessa on verrattuna työosuuteen? Eli jos minulla osatyökyvyttömyyseläke esim. 750 euroa/kk ja palkkaa saan puolesta työpäivästä 1300/kk ja veroprosentti 21, niin mikä olisi suunniilleen tämän eläkeosan veroprosentti?

15

6649

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miten?

Miten se osatyökyvyttömyyseläkkeen verostus menee?

• Verotusasioissa sinun kannattaa ottaa yhteyttä verottajaan. www.vero.fi.

• Raajarikko
        tyoelaketietaja kirjoitti:

Verotusasioissa sinun kannattaa ottaa yhteyttä verottajaan. www.vero.fi.

Osatyökyvyttömyyseläkkeellä ja tulorajat paukkuvat yli! Olen saanut palkankorotuksen viime vuonna juuri ot-eläkkeen alettua ja jotain yleiskorotuksia.
        Lisäksi bonus, joka maksettiin koko henkilökunnalle. Nyt loppuvuodesta otan ylimääräisiä palkattomia päiviä, mutta sekäänneibtaida riitää.
        Kuinka suuresta tylorajan ylityksestä ot-eläke voidaan keskeyttää ja kuinka pitkäksi ajaksi?

• Osatyökyvyttömyyseläkkeellä ollessasi voit ansaita enintään 60 % työkyvyttömyyden alkamista edeltävästä vakiintuneesta keskiansiosta (eläkepalkka). Tämän rajan ylittäminen voi aiheuttaa eläkkeen maksun keskeyttämisen, lakkauttamisen tai lepäämään jättämisen.

Työeläketietäjä voi vastata vain yleisellä tasolla, jotent pyydän sinua ottamaan yhteyttä eläkettä maksavaan eläkeyhtiöön asian selvittämiseksi.

• Anonyymi

Olen Osatyökyvyyttömyys eläkkeellä, 2016 vuodesta alkaen, koska pääsen kokonaan eläkkeelle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen Osatyökyvyyttömyys eläkkeellä, 2016 vuodesta alkaen, koska pääsen kokonaan eläkkeelle.

Syntymävuotesi 65 (voi olla 66 tai 67 myös). Esimerkki: olet syntynyt 1965, pääset eläkkeelle vuonna 2031.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Syntymävuotesi 65 (voi olla 66 tai 67 myös). Esimerkki: olet syntynyt 1965, pääset eläkkeelle vuonna 2031.

Jatkoa edelliseen kysymykseen, syntymä 1962, käsitin, että pääsen kokoeläkkeelle, kun täytän 63v, iso pettymys, jos näin ei ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jatkoa edelliseen kysymykseen, syntymä 1962, käsitin, että pääsen kokoeläkkeelle, kun täytän 63v, iso pettymys, jos näin ei ole.

-62 syntyneen eläkeikä on 65v.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

https://www.tyoelake.fi/elakkeet-eri-elamantilanteissa/vanhuuselake-ikaluokilla-oma-elakeikansa/
        Täällä on laskuri mihin syötät syntymäaikasi,niin saat tietää eläkkeelle lähdön ajankohdan..Näyttäs että ei ihan lähiaikoina kannata alkaa juhlia järjestämään..Tuo osatyökyvyttömyyseläke ei vaikuta vanhuuseläkkeelle jääntiin mitenkään.Jos edellytyksiä on,niin päivitä nykyinen eläkemuotosi oikeaan työkyvyttömyyseläkkeeseen, niin asia on sillä selvä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Osatyökyvyttömyyseläkettä saava pääsee vanhuuseläkkeelle 63 vuotiaana. Katso omilta sivuilta työeläkelaitoksestasi.

• Anonyymi

Ainkin minä maksan eläkkeestä veroa enemmän kuin palkasta meni 26 prosentia eläkkeestä 30 prosenttia . Eipä olis kannattanut 50 vuotta työtä tehdä

• Anonyymi

• Anonyymi

Minulla on osa-aika työkyvyttömyyseläkevero 10% . Siinähän tulee puolikas invalidivähennys. Käteen jää 1095 ja päälle saan tienata 2500, ilman, että vaikuttaa eläkkeeseen.

• Anonyymi

No huh : mulla menee osatyökyvyttömyyseläkkeestä 17 prosenttia, eikä jää kuin reilu 700 käteen, päälle saa tienata n. 2200, palkastakin menee 17%......

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No huh : mulla menee osatyökyvyttömyyseläkkeestä 17 prosenttia, eikä jää kuin reilu 700 käteen, päälle saa tienata n. 2200, palkastakin menee 17%......

Se on se pirunmoinen progressio mikä iskee kun tienesit nousee.Jos on tarpeeksi pieni eläketulo,niin eipä mee mitään veroa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      96
      2169
    2. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      129
      1398
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      23
      1370
    4. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      29
      1308
    5. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      68
      1223
    6. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      337
      1038
    7. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      965
    8. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      56
      914
    9. 122
      797
    10. VIELÄKIN NAURATTAA

Seurustelua haluais. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      82
      786
    Aihe