Voiko stressaava ympäristö aiheuttaa palelua ?

auttakaa minua

Niin eli voiko palelu johtua stressistä?

Mua paleltaa erityisesti kotona jatkuvasti, mulla on niin inhottavan stressaava asunto lähinnä naapurien takia.

Olin viikonlopun poissa kotoa ja itsekin havahduin siihen että mulla oli lämmin.

Nyt kun tulin taas kotiin niin alkoi palelu.

Ja asunnossa on lämpömittarin mukaan ihan tarpeeksi lämmintä jne. Eli ei johdu siitä asuntoni olisi lämpöasteiltaan kylmempi kuin missä vietin viikonloppuni.

Voiko stressi esiintyä esim. paleluna ?

Lisäksi mulla on vatsan kanssa ongelmia ja virtsalla pitää ravata jatkuvasti.

Kuitenkaan minulla ei ole diabetesta (virtsaus), keliakiaa (vatsa), munuais- ja kaikki muut verikokeet ovat kaikki viitteissä.

Mun asunto on siis tosi stressaava, koska naapurini ovat täysin kusipäitä jotka tahallaan häiritsevät elämääni.

Nyt kun siis sain olla 48h poissa asunnoltani oli paljon parempi olla fyysisestikin.

10

3176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pirkkaliisa

      kyllä voi palelu johtua sressistä.En tiedä miksi mutta itsellä näin ainakin ajoittain on.
      Olen järkeillyt sen niin että kun jännittää niin varmaan jokin kehossa meneee säästöliekille,ehkä lämmöntuotto???Vähän sama ilmiö kuin esim että ruuansulatus heikkenee kun on stressiä.
      Olet varmaan myös tarkistanut ettei asunnossasi vedä!
      Lisäksi energiavaje paleltaa....pystythän stressiltäsi syömään kunnolla ja riittävästi,myös lämmintä "kunnon" ruokaa?

      • alkuperäi kirjottaja

        näin vähän arvelinkin. myönnän että syön välillä huonosti, mutta taloudellinen tilanteeni on tosi heikko ja siksi myös fyysisesti heikko olo välillä.

        keho on jatkuvassa stressitilassa, en voi asunnossani millään tapaa levätä.

        pakko olla koko ajan kuulokkeet päässä (musiikkia kuunnellen) koska naapurini häiriköi minua tahallaan metelöimällä yms.

        asunnossani en voi siis hetkeäkään esimerkiksi levätä, koska koko ajan vaan odottaa koska naapurit seuraavan kerran häiritsee.

        eli siis koko ajan keho jännittää sitä että koska taas naapuri häiriköi, siitäkö kylmyys ?

        en voi esimerkiksi ottaa päiväunia tai mitään sellaista, vasta kello kymmenen jälkeen voin vähän hengähtää.

        en voi myöskään nukkua ilman korvatulppia, koska pelkään herääväni metelöintiin. korvani on ihan kipeät tulppien käytöstä.


    • + ja -

      Asuinnoissa on eroja, joita ei järkisyillä voi selittää. Veljeni osti talon, jossa ei ole hyvä olla. Nukkuminen eniten rassaa. On suonenvetoja jatkuvasti.
      Vanhat ihmiset uskovat epämukavan asuinviihtyvyyden johtuvan paikan maasäteilystä. Sen voi jollain maadoituksella poistaa.

    • Sama täällä

      Minua kanssa paleltaa jatkuvasta ja elimistö varmaan koko ajan valmiustilassa joka minulla johtuu stressistä jota koen kiusaamisen takia. Onko se joku kortisolihormoni koko ajan koholla stressin aikana?

      • auttakaa minua

        Näin mäkin arvelin, mutta multa katottiin S-Korsol arvo verestä ja se ei ollut koholla. oli viitteissä. joten ei se aina sitä tarkoita että stressatessa kortisoli on korkea, koska mullakaan ei ollut vaikka on hirveä stressi


      • Anonyymi

        Juu ymmärrän koettu samaa ja muistot palaa aktivoituu


    • voieijei

      en tiedä vastausta mutta itsekkin kärsin masennuksesta, ahdistuksesta.. uupumuksesta. Kerran laitoin googleen hakusanaksi väsymys, palelu ja pahoinvointi (mitä minulla on) ..löysin sivun jossa luki "uupumusoireyhtymästä"
      ..itse erityisesti pahoinvointi oloihin etsinyt vastausta ja olen huomannut että monesti kun se ällötysolo iskee, minua myös palelee ja väsyttää ihan sikana!

    • lukekaatuolta
    • Obladiiiiiiiiiiiiiii

      Jos sulla on ikkunoissa semmoset karmiventtiilit, niin niistä tulee vetoo.
      Semmosessa asunnossa pitäs sisäilman olla 24-26 astetta.

      Meillä ei o nyt pattereissa lämpöö..
      Toppatakkia ja parit villasukat päällekkäin..

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/10936600

      Meil on asukkailla keuhkoputkentulehdusta ja keuhkokuumetta.

    • Anonyymi

      Hei ihan samat oireet
      vertaistuki täällä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      134
      5345
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3327
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      72
      1542
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1435
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1317
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      20
      1288
    Aihe