Niin eli voiko palelu johtua stressistä?
Mua paleltaa erityisesti kotona jatkuvasti, mulla on niin inhottavan stressaava asunto lähinnä naapurien takia.
Olin viikonlopun poissa kotoa ja itsekin havahduin siihen että mulla oli lämmin.
Nyt kun tulin taas kotiin niin alkoi palelu.
Ja asunnossa on lämpömittarin mukaan ihan tarpeeksi lämmintä jne. Eli ei johdu siitä asuntoni olisi lämpöasteiltaan kylmempi kuin missä vietin viikonloppuni.
Voiko stressi esiintyä esim. paleluna ?
Lisäksi mulla on vatsan kanssa ongelmia ja virtsalla pitää ravata jatkuvasti.
Kuitenkaan minulla ei ole diabetesta (virtsaus), keliakiaa (vatsa), munuais- ja kaikki muut verikokeet ovat kaikki viitteissä.
Mun asunto on siis tosi stressaava, koska naapurini ovat täysin kusipäitä jotka tahallaan häiritsevät elämääni.
Nyt kun siis sain olla 48h poissa asunnoltani oli paljon parempi olla fyysisestikin.
Voiko stressaava ympäristö aiheuttaa palelua ?
10
3385
Vastaukset
- pirkkaliisa
kyllä voi palelu johtua sressistä.En tiedä miksi mutta itsellä näin ainakin ajoittain on.
Olen järkeillyt sen niin että kun jännittää niin varmaan jokin kehossa meneee säästöliekille,ehkä lämmöntuotto???Vähän sama ilmiö kuin esim että ruuansulatus heikkenee kun on stressiä.
Olet varmaan myös tarkistanut ettei asunnossasi vedä!
Lisäksi energiavaje paleltaa....pystythän stressiltäsi syömään kunnolla ja riittävästi,myös lämmintä "kunnon" ruokaa?- alkuperäi kirjottaja
näin vähän arvelinkin. myönnän että syön välillä huonosti, mutta taloudellinen tilanteeni on tosi heikko ja siksi myös fyysisesti heikko olo välillä.
keho on jatkuvassa stressitilassa, en voi asunnossani millään tapaa levätä.
pakko olla koko ajan kuulokkeet päässä (musiikkia kuunnellen) koska naapurini häiriköi minua tahallaan metelöimällä yms.
asunnossani en voi siis hetkeäkään esimerkiksi levätä, koska koko ajan vaan odottaa koska naapurit seuraavan kerran häiritsee.
eli siis koko ajan keho jännittää sitä että koska taas naapuri häiriköi, siitäkö kylmyys ?
en voi esimerkiksi ottaa päiväunia tai mitään sellaista, vasta kello kymmenen jälkeen voin vähän hengähtää.
en voi myöskään nukkua ilman korvatulppia, koska pelkään herääväni metelöintiin. korvani on ihan kipeät tulppien käytöstä.
- + ja -
Asuinnoissa on eroja, joita ei järkisyillä voi selittää. Veljeni osti talon, jossa ei ole hyvä olla. Nukkuminen eniten rassaa. On suonenvetoja jatkuvasti.
Vanhat ihmiset uskovat epämukavan asuinviihtyvyyden johtuvan paikan maasäteilystä. Sen voi jollain maadoituksella poistaa. - Sama täällä
Minua kanssa paleltaa jatkuvasta ja elimistö varmaan koko ajan valmiustilassa joka minulla johtuu stressistä jota koen kiusaamisen takia. Onko se joku kortisolihormoni koko ajan koholla stressin aikana?
- auttakaa minua
Näin mäkin arvelin, mutta multa katottiin S-Korsol arvo verestä ja se ei ollut koholla. oli viitteissä. joten ei se aina sitä tarkoita että stressatessa kortisoli on korkea, koska mullakaan ei ollut vaikka on hirveä stressi
- Anonyymi
Juu ymmärrän koettu samaa ja muistot palaa aktivoituu
- voieijei
en tiedä vastausta mutta itsekkin kärsin masennuksesta, ahdistuksesta.. uupumuksesta. Kerran laitoin googleen hakusanaksi väsymys, palelu ja pahoinvointi (mitä minulla on) ..löysin sivun jossa luki "uupumusoireyhtymästä"
..itse erityisesti pahoinvointi oloihin etsinyt vastausta ja olen huomannut että monesti kun se ällötysolo iskee, minua myös palelee ja väsyttää ihan sikana! - lukekaatuolta
- Obladiiiiiiiiiiiiiii
Jos sulla on ikkunoissa semmoset karmiventtiilit, niin niistä tulee vetoo.
Semmosessa asunnossa pitäs sisäilman olla 24-26 astetta.
Meillä ei o nyt pattereissa lämpöö..
Toppatakkia ja parit villasukat päällekkäin..
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10936600
Meil on asukkailla keuhkoputkentulehdusta ja keuhkokuumetta. - Anonyymi
Hei ihan samat oireet
vertaistuki täällä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145925Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324037- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182976Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522034Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881994- 1431775
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421763Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881559