Miten tyhmä pitää olla ettei osaa rettelöimättä bussilla kulkea?

Mitääääääääh!?

En oo ikinä joutunut vaikeuksiin kuljettajien kanssa. Halutessani kyytiin, pidän kättä ylhäällä niin kauan että kuljettaja laittaa vilkun päälle, tästä tiedän hänen huomanneen minut. Ja kas, auto pysähtyy ja ovi aukeaa.

Seuraava vaihe. Nousen autoon, tervehdin, maksan, menen istumaan ja katselen ikkunasta maisemia. Pois halutessani painan nappia hyvissä ajoin ja kas, auto pysähtyy seuraavalle pysäkille.

Mikä vittu tuossa kulkemisessa nyt on niin vaikeaa? Vastatkaa toki te kaikesta valittajat.

136

4360

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • superkuski

      Onpa mukava lukea että on ainakin yksi matkustaja joka osaa matkustaa. Osaa pysäyttää bussin pysäkille tulla kyytiin maksaa matkansa ja mennä istumaan. Siitä sulle täydet pisteet. HIENOA !

      • PÄÄ JOHTAJA

        linja-auton kuljettajat ovat ammattilaisia,siihen ammattiin ei edes kaikki pääse ammattiin tarvitaan soveltuvuus testi samoin on poliisit,ja metsästäjät,jotka tekee tärkeää työtä.kaiken lisäksi ajokorttia ei saa jos ei käy kahdeksan kuukautta kestävää koulutusta ammattiin.vaikka olisit itse presitentti tai joku muu tärkeä? HENKILÖ ET PÄÄSE AJAMAAN ILMAN KOULUTUSTA AUTOA.MEILLÄ YHTIÖSSÄ VAADITAAN KOULUTUS,POLIISILTA ALLE 3 KUUKAUDEN VANHA NUHTEETTOMUUS TODISTUS,ALLE KUUKAUDEN VANHA LÄÄKÄRIN TODISTUS.SUOMESSA ON HYVIN VÄHÄN HENKILÖITÄ JOTKA LÄPÄISEE TUTKINNON AMMATTIIN.KULJETTAJA ON KOKO FIRMAN TÄRKEIN HENKILÖ JOKA TUO FIRMAAN RAHAA.MUUT VAIN HÄVITTÄÄ NIITÄ.KOHDELKAA SITEN FIRMAN TÄRKEINTÄ HENKILÖÄ KUNNIOITTAEN HÄNHÄN SE TEITÄ KULJETTAA.


      • elänvieläkin
        PÄÄ JOHTAJA kirjoitti:

        linja-auton kuljettajat ovat ammattilaisia,siihen ammattiin ei edes kaikki pääse ammattiin tarvitaan soveltuvuus testi samoin on poliisit,ja metsästäjät,jotka tekee tärkeää työtä.kaiken lisäksi ajokorttia ei saa jos ei käy kahdeksan kuukautta kestävää koulutusta ammattiin.vaikka olisit itse presitentti tai joku muu tärkeä? HENKILÖ ET PÄÄSE AJAMAAN ILMAN KOULUTUSTA AUTOA.MEILLÄ YHTIÖSSÄ VAADITAAN KOULUTUS,POLIISILTA ALLE 3 KUUKAUDEN VANHA NUHTEETTOMUUS TODISTUS,ALLE KUUKAUDEN VANHA LÄÄKÄRIN TODISTUS.SUOMESSA ON HYVIN VÄHÄN HENKILÖITÄ JOTKA LÄPÄISEE TUTKINNON AMMATTIIN.KULJETTAJA ON KOKO FIRMAN TÄRKEIN HENKILÖ JOKA TUO FIRMAAN RAHAA.MUUT VAIN HÄVITTÄÄ NIITÄ.KOHDELKAA SITEN FIRMAN TÄRKEINTÄ HENKILÖÄ KUNNIOITTAEN HÄNHÄN SE TEITÄ KULJETTAA.

        Kiitti,loistava mielipide.


      • minun mielestä
        PÄÄ JOHTAJA kirjoitti:

        linja-auton kuljettajat ovat ammattilaisia,siihen ammattiin ei edes kaikki pääse ammattiin tarvitaan soveltuvuus testi samoin on poliisit,ja metsästäjät,jotka tekee tärkeää työtä.kaiken lisäksi ajokorttia ei saa jos ei käy kahdeksan kuukautta kestävää koulutusta ammattiin.vaikka olisit itse presitentti tai joku muu tärkeä? HENKILÖ ET PÄÄSE AJAMAAN ILMAN KOULUTUSTA AUTOA.MEILLÄ YHTIÖSSÄ VAADITAAN KOULUTUS,POLIISILTA ALLE 3 KUUKAUDEN VANHA NUHTEETTOMUUS TODISTUS,ALLE KUUKAUDEN VANHA LÄÄKÄRIN TODISTUS.SUOMESSA ON HYVIN VÄHÄN HENKILÖITÄ JOTKA LÄPÄISEE TUTKINNON AMMATTIIN.KULJETTAJA ON KOKO FIRMAN TÄRKEIN HENKILÖ JOKA TUO FIRMAAN RAHAA.MUUT VAIN HÄVITTÄÄ NIITÄ.KOHDELKAA SITEN FIRMAN TÄRKEINTÄ HENKILÖÄ KUNNIOITTAEN HÄNHÄN SE TEITÄ KULJETTAA.

        silti liikaa ulkomaalaisia pääsee! on kurjaa kun kuljettaja ei osaa neuvoa tai tiedä linjansa pysäkkejen nimiä


      • TÄNNE VAAN KAIKKI
        minun mielestä kirjoitti:

        silti liikaa ulkomaalaisia pääsee! on kurjaa kun kuljettaja ei osaa neuvoa tai tiedä linjansa pysäkkejen nimiä

        just niin,saatana.


      • hk,,
        PÄÄ JOHTAJA kirjoitti:

        linja-auton kuljettajat ovat ammattilaisia,siihen ammattiin ei edes kaikki pääse ammattiin tarvitaan soveltuvuus testi samoin on poliisit,ja metsästäjät,jotka tekee tärkeää työtä.kaiken lisäksi ajokorttia ei saa jos ei käy kahdeksan kuukautta kestävää koulutusta ammattiin.vaikka olisit itse presitentti tai joku muu tärkeä? HENKILÖ ET PÄÄSE AJAMAAN ILMAN KOULUTUSTA AUTOA.MEILLÄ YHTIÖSSÄ VAADITAAN KOULUTUS,POLIISILTA ALLE 3 KUUKAUDEN VANHA NUHTEETTOMUUS TODISTUS,ALLE KUUKAUDEN VANHA LÄÄKÄRIN TODISTUS.SUOMESSA ON HYVIN VÄHÄN HENKILÖITÄ JOTKA LÄPÄISEE TUTKINNON AMMATTIIN.KULJETTAJA ON KOKO FIRMAN TÄRKEIN HENKILÖ JOKA TUO FIRMAAN RAHAA.MUUT VAIN HÄVITTÄÄ NIITÄ.KOHDELKAA SITEN FIRMAN TÄRKEINTÄ HENKILÖÄ KUNNIOITTAEN HÄNHÄN SE TEITÄ KULJETTAA.

        näin se on nähtävä meinaan ,,tosi on,,,,onnea ja menestystä kuskeille,,


      • ....................
        PÄÄ JOHTAJA kirjoitti:

        linja-auton kuljettajat ovat ammattilaisia,siihen ammattiin ei edes kaikki pääse ammattiin tarvitaan soveltuvuus testi samoin on poliisit,ja metsästäjät,jotka tekee tärkeää työtä.kaiken lisäksi ajokorttia ei saa jos ei käy kahdeksan kuukautta kestävää koulutusta ammattiin.vaikka olisit itse presitentti tai joku muu tärkeä? HENKILÖ ET PÄÄSE AJAMAAN ILMAN KOULUTUSTA AUTOA.MEILLÄ YHTIÖSSÄ VAADITAAN KOULUTUS,POLIISILTA ALLE 3 KUUKAUDEN VANHA NUHTEETTOMUUS TODISTUS,ALLE KUUKAUDEN VANHA LÄÄKÄRIN TODISTUS.SUOMESSA ON HYVIN VÄHÄN HENKILÖITÄ JOTKA LÄPÄISEE TUTKINNON AMMATTIIN.KULJETTAJA ON KOKO FIRMAN TÄRKEIN HENKILÖ JOKA TUO FIRMAAN RAHAA.MUUT VAIN HÄVITTÄÄ NIITÄ.KOHDELKAA SITEN FIRMAN TÄRKEINTÄ HENKILÖÄ KUNNIOITTAEN HÄNHÄN SE TEITÄ KULJETTAA.

        mikä ihmeen soveltuvuustesti? Tarkoitatko työkkärin motivaatioseulontaa? Se johtuu siitä, ettei työkkäri tykkää kurssin keskeyttäjistä, ja huvikseen kurssille menijöistä. Kurssit maksavat rahaa. Jos hakeutuu suoraan koulutukseen, saa omavastuuosuuden silti työkkäristä, eikä tarvitse osallistua motivaatioseulontaan. Lääkärintodistus tarvitaan ajokorttiin, hieman poikkeavilla vaatimuksilla. Pelkkään ammattipätevyyskoulutukseen ja ajokorttiin ei mene 8kk. Yhtään väheksymättä linja-autonkuljettajia, siis. Työ kuin työ. Valehtelusi ei ainakaan lisää arvostusta. Lähinnä saa toisen ajattelemaan, että just just, ja olemaan hiljaa.


      • PÄÄ JOHTAJA kirjoitti:

        linja-auton kuljettajat ovat ammattilaisia,siihen ammattiin ei edes kaikki pääse ammattiin tarvitaan soveltuvuus testi samoin on poliisit,ja metsästäjät,jotka tekee tärkeää työtä.kaiken lisäksi ajokorttia ei saa jos ei käy kahdeksan kuukautta kestävää koulutusta ammattiin.vaikka olisit itse presitentti tai joku muu tärkeä? HENKILÖ ET PÄÄSE AJAMAAN ILMAN KOULUTUSTA AUTOA.MEILLÄ YHTIÖSSÄ VAADITAAN KOULUTUS,POLIISILTA ALLE 3 KUUKAUDEN VANHA NUHTEETTOMUUS TODISTUS,ALLE KUUKAUDEN VANHA LÄÄKÄRIN TODISTUS.SUOMESSA ON HYVIN VÄHÄN HENKILÖITÄ JOTKA LÄPÄISEE TUTKINNON AMMATTIIN.KULJETTAJA ON KOKO FIRMAN TÄRKEIN HENKILÖ JOKA TUO FIRMAAN RAHAA.MUUT VAIN HÄVITTÄÄ NIITÄ.KOHDELKAA SITEN FIRMAN TÄRKEINTÄ HENKILÖÄ KUNNIOITTAEN HÄNHÄN SE TEITÄ KULJETTAA.

        Jo on täyttä potaskaa koko kirjoitus.Itse kuljettajan ammattilaisena toimineenna voi sanoa,että soveltuvuustesteistä ei ole tietoakaaan.Riittää kun osaa sanoa päivää ja osaa sen verran rahastaa,että tietää Suomessa on nykyään valuutttana euro.Linja-autonkuljettajan hommasta on tehty mamujen huusaushommeli ja työnantajat kiiittävät kilvan.Ei tuu niin isoja palkkakuluja,kun ei opeta mamuille kuin välttämätön kielitaito,niin ei tartte maksaa täyttä palkkaakaan.Mitä tulee tuohon ajamaan pääsyyn,niin aina olen päässyt ajamaan,mutta nyt ei enään kiinnosta tippakaa linja-autonkuljettajan ja mamujen hyysäyshommat


      • Jyväskylän tytsy
        minun mielestä kirjoitti:

        silti liikaa ulkomaalaisia pääsee! on kurjaa kun kuljettaja ei osaa neuvoa tai tiedä linjansa pysäkkejen nimiä

        Kyllä minä ainakin sain ulkomaalaiselta HSL:n bussikuskilta oikeuinn hyvää palvelua, osasi jättää minut oikealla pysäkillä pois kun itse turistina Hämeenkylästä kesällä ajelin ja halusin päästä Pitäjänmäen suuntaan. Oli oikein ystävällinen ja kohtelias kuski vielä. Minulla ei ole ainakaan mitään moitittavaa päin vastoin kiitän HSL:ää ja sen kuskeja.


      • Supermatkustaja

        Superkuskille.

        Täältä löytyy toinen matkustaja, joka osaa toima bussissa oikein.


      • helppoa jep

        bussikuskin ammatti on tärkeä.ajatelkkaa 50.80 henkeä kyydissä ja kaikki turvallisesti koti ovelle.ei edes lääkärillä ole leikkauksessa yhtä vaativaa ammattia hänellä on komppania muita ihmisiä ympärillä töissä.kunnioitan suuresti kuljettajan ammattia kun täytyy olla ikää koulutusta ja jatkokoulutusta jatkuvasti että ammattia saa harjoittaa.itse joutuu maksamaan dikikortin ensiapukolutuksen,taloudellisen ajon kortit ym direktiivi koulutuksen ja ajokortti ei ole voimassa kuin 5 vuotta kerrallaan ja sama rumpa uudestaan.en tiedä toista ammattia missä moinen yhteiskunnan vatulointi vaikeuttaa ammattia.minun nyky ammatissa ei tartte osata kuin kirjoittaa myyntiin tulevat tuotteet ja postiin vienti ja seurata tiliotetta että rahat on tullut tilille.miten yksinkertaista on muilla kun ei ole sivukuluja eikä kortin päivitystä eikä kuluja siitä.


      • juustopatonkiateria
        PÄÄ JOHTAJA kirjoitti:

        linja-auton kuljettajat ovat ammattilaisia,siihen ammattiin ei edes kaikki pääse ammattiin tarvitaan soveltuvuus testi samoin on poliisit,ja metsästäjät,jotka tekee tärkeää työtä.kaiken lisäksi ajokorttia ei saa jos ei käy kahdeksan kuukautta kestävää koulutusta ammattiin.vaikka olisit itse presitentti tai joku muu tärkeä? HENKILÖ ET PÄÄSE AJAMAAN ILMAN KOULUTUSTA AUTOA.MEILLÄ YHTIÖSSÄ VAADITAAN KOULUTUS,POLIISILTA ALLE 3 KUUKAUDEN VANHA NUHTEETTOMUUS TODISTUS,ALLE KUUKAUDEN VANHA LÄÄKÄRIN TODISTUS.SUOMESSA ON HYVIN VÄHÄN HENKILÖITÄ JOTKA LÄPÄISEE TUTKINNON AMMATTIIN.KULJETTAJA ON KOKO FIRMAN TÄRKEIN HENKILÖ JOKA TUO FIRMAAN RAHAA.MUUT VAIN HÄVITTÄÄ NIITÄ.KOHDELKAA SITEN FIRMAN TÄRKEINTÄ HENKILÖÄ KUNNIOITTAEN HÄNHÄN SE TEITÄ KULJETTAA.

        Bussikuskin homma ei ole todellakaan jokamiehen.
        Älkää ikimaailmassa edes ajatelko opiskella siihen shittiduuniin!
        Samoin koko kuljetusala on pelkästään peräaukosta kotoisin.
        Pitkät sekavat työvuorot, hankalat asiakkaat, vastuu koko auton sisällöstä,
        huono palkka, paljon yötöitä, minuuttiaikataulu, pakko olla aina skarppina
        ettei tapahdu onnettomuuksia, kielitaidottomat maahanmuuttajatyökaverit,
        niuhottavat pomot, jatkuva kiire, talvella huonot kelit jne.


      • NM PÄÄJOHTAJA
        PÄÄ JOHTAJA kirjoitti:

        linja-auton kuljettajat ovat ammattilaisia,siihen ammattiin ei edes kaikki pääse ammattiin tarvitaan soveltuvuus testi samoin on poliisit,ja metsästäjät,jotka tekee tärkeää työtä.kaiken lisäksi ajokorttia ei saa jos ei käy kahdeksan kuukautta kestävää koulutusta ammattiin.vaikka olisit itse presitentti tai joku muu tärkeä? HENKILÖ ET PÄÄSE AJAMAAN ILMAN KOULUTUSTA AUTOA.MEILLÄ YHTIÖSSÄ VAADITAAN KOULUTUS,POLIISILTA ALLE 3 KUUKAUDEN VANHA NUHTEETTOMUUS TODISTUS,ALLE KUUKAUDEN VANHA LÄÄKÄRIN TODISTUS.SUOMESSA ON HYVIN VÄHÄN HENKILÖITÄ JOTKA LÄPÄISEE TUTKINNON AMMATTIIN.KULJETTAJA ON KOKO FIRMAN TÄRKEIN HENKILÖ JOKA TUO FIRMAAN RAHAA.MUUT VAIN HÄVITTÄÄ NIITÄ.KOHDELKAA SITEN FIRMAN TÄRKEINTÄ HENKILÖÄ KUNNIOITTAEN HÄNHÄN SE TEITÄ KULJETTAA.

        ei nliene ajantasaal rekrytoinnin suhteen, sillä kuljettajina on henkilöitä, joiden oikea paikka olisi olla käpyjenkerääjinä metsättömässä metsässä. Kuljettja on tärkeä, mutta nämä tietyt itseriittoiset tositärkeät kumoavat koko tärkeyden.


      • palkan maksaja
        PÄÄ JOHTAJA kirjoitti:

        linja-auton kuljettajat ovat ammattilaisia,siihen ammattiin ei edes kaikki pääse ammattiin tarvitaan soveltuvuus testi samoin on poliisit,ja metsästäjät,jotka tekee tärkeää työtä.kaiken lisäksi ajokorttia ei saa jos ei käy kahdeksan kuukautta kestävää koulutusta ammattiin.vaikka olisit itse presitentti tai joku muu tärkeä? HENKILÖ ET PÄÄSE AJAMAAN ILMAN KOULUTUSTA AUTOA.MEILLÄ YHTIÖSSÄ VAADITAAN KOULUTUS,POLIISILTA ALLE 3 KUUKAUDEN VANHA NUHTEETTOMUUS TODISTUS,ALLE KUUKAUDEN VANHA LÄÄKÄRIN TODISTUS.SUOMESSA ON HYVIN VÄHÄN HENKILÖITÄ JOTKA LÄPÄISEE TUTKINNON AMMATTIIN.KULJETTAJA ON KOKO FIRMAN TÄRKEIN HENKILÖ JOKA TUO FIRMAAN RAHAA.MUUT VAIN HÄVITTÄÄ NIITÄ.KOHDELKAA SITEN FIRMAN TÄRKEINTÄ HENKILÖÄ KUNNIOITTAEN HÄNHÄN SE TEITÄ KULJETTAA.

        ja matkustaja maksaa


      • Minä olen siis myös kymppi kulkija. Osaan matkustaa. Mitään valittamista ei bussikuskeista ole. Kiitos tasaisesta kuskaamisesta HEILLE JA KUKKANEN PÄIVÄÄN!


      • respektiä!!
        helppoa jep kirjoitti:

        bussikuskin ammatti on tärkeä.ajatelkkaa 50.80 henkeä kyydissä ja kaikki turvallisesti koti ovelle.ei edes lääkärillä ole leikkauksessa yhtä vaativaa ammattia hänellä on komppania muita ihmisiä ympärillä töissä.kunnioitan suuresti kuljettajan ammattia kun täytyy olla ikää koulutusta ja jatkokoulutusta jatkuvasti että ammattia saa harjoittaa.itse joutuu maksamaan dikikortin ensiapukolutuksen,taloudellisen ajon kortit ym direktiivi koulutuksen ja ajokortti ei ole voimassa kuin 5 vuotta kerrallaan ja sama rumpa uudestaan.en tiedä toista ammattia missä moinen yhteiskunnan vatulointi vaikeuttaa ammattia.minun nyky ammatissa ei tartte osata kuin kirjoittaa myyntiin tulevat tuotteet ja postiin vienti ja seurata tiliotetta että rahat on tullut tilille.miten yksinkertaista on muilla kun ei ole sivukuluja eikä kortin päivitystä eikä kuluja siitä.

        Kunnioitan bussikuskeja. Lirissä oltais ilman heitä. Tsemppiä heille!


      • tyytyväinen
        respektiä!! kirjoitti:

        Kunnioitan bussikuskeja. Lirissä oltais ilman heitä. Tsemppiä heille!

        arvostan ihmistä joka sentään viitsii tehdä työtä joka ei ihan kaikilta onnistu
        kiitos siis kuskeille joita ilman en edes itse pääsisi töihin-
        tsemppiä!


      • tyytyväinen
        minun mielestä kirjoitti:

        silti liikaa ulkomaalaisia pääsee! on kurjaa kun kuljettaja ei osaa neuvoa tai tiedä linjansa pysäkkejen nimiä

        Minä kuljen paljon bussilla vaikka joudun käyttämään kyynärsauvoja apuna. Olen saanut AINA hyvää palvelua. Ulkomaalaistaustaiset tosi ystävällisiä ja auttavaisia, ei mitään negatiivista:)


      • höpö höpö
        minun mielestä kirjoitti:

        silti liikaa ulkomaalaisia pääsee! on kurjaa kun kuljettaja ei osaa neuvoa tai tiedä linjansa pysäkkejen nimiä

        Jonkun sitä bussiakin pitää ajaa ja kun suomalaistyöttömät pitävät ennemmin persuuksensa sohvalla.
        Paikallistuntemuksen puutetta paikkaavt kuitenkin hyvät käytöstavat ja rauhallinen ajo.
        Eivätkä ne suomalaiskuskitkaan tunnu aina paikkoja osaavaan.


    • Easy does it

      Loistavaa! Näin pitää käyttäytyä. Nimenomaan tuo käden ylhäällä pitäminen kunnes kuski laittaa vilkun päälle. Ja please, näin syksypimeällä, käyttäkää heijastinta, teitä on välillä mahdotonta nähdä pysäkillä. Esimerkiksi matkakortin suojakotelossa on mainio heijastin, sitä kannattaa käyttää.
      Mukavaa matkaa!

      • PihallaKuinLumiukko?!

        Aa.... En oo koskaan tajunnu et siin on heijastin. Oon talvipimeydeskii käyttänyt taskulamppuu ja valaissu sil käden kun merkkiä näytän.


      • ;=D
        PihallaKuinLumiukko?! kirjoitti:

        Aa.... En oo koskaan tajunnu et siin on heijastin. Oon talvipimeydeskii käyttänyt taskulamppuu ja valaissu sil käden kun merkkiä näytän.

        10 pistettä hyvästä yrityksestä,mutta älä sitä kättäsi valaise sillä taskulampulla,vaan heiluta valoa ylös alas niin bussikuski näkee että pysäkillä on joku....


      • Suffutuffu99

        Juu hei tuo on aivan totta, ettei kuskit pysty pimeellä näkemään kaukana olevia ihmisiä, jos ei ole heijastinta!

        Jos nyt ei ole sattunut heijastinta mukaan, niin tosiaan matkakorttien kääntöpuolella yleensä on heijastin niin kääntäkää se näkyviin. Jos ei ole matkakorttia, niin kännykän aktivoitu ruutu toimii "taskulamppuna", jolloin kuski pystyy näkemään teidät.


      • 4+ hai
        PihallaKuinLumiukko?! kirjoitti:

        Aa.... En oo koskaan tajunnu et siin on heijastin. Oon talvipimeydeskii käyttänyt taskulamppuu ja valaissu sil käden kun merkkiä näytän.

        Opettele kirjoittamaan ennen kuin tulet tänne Oliko suvun hautajaisia kouluaikana liian paljon ja liian kaukana, kun kirjoitustaito jäi opettelematta


    • provoo

      Siis voi LOL! Aina se ei edes ole itsestäkiinni. Kyllä ne mulkutkin ajaa työkseen! Ps ihme ihmisiä ja aiheita tänne etusivullekki nostetaan. Menkaa kävellen jos ei miellytä T taksikuski

      • halvalla kulkija

        Mieluummin kävellen kuin taksilla, ainakin tästä päivästä lähtien.


      • NIITÄ KYLLÄ RIITTÄÄ

        TAXI KUSKEISSA NIITÄ TODELLISIA MULKKUJA LÖYTYYKIN.


      • Natali ja Natasha
        NIITÄ KYLLÄ RIITTÄÄ kirjoitti:

        TAXI KUSKEISSA NIITÄ TODELLISIA MULKKUJA LÖYTYYKIN.

        Taxikuskin mulkku on kuulkaas ehdottomasti Suomen parasta laatua!
        Pehmeä Mersun takapenkki ja syrjäinen parkkipaikka vain lisäävät pitkän yövuoron työpaikkaromantiikkaa.....


      • sexi vie ja taxi tuo
        Natali ja Natasha kirjoitti:

        Taxikuskin mulkku on kuulkaas ehdottomasti Suomen parasta laatua!
        Pehmeä Mersun takapenkki ja syrjäinen parkkipaikka vain lisäävät pitkän yövuoron työpaikkaromantiikkaa.....

        Tuosta edellisestä on varmaan sensuroitu se taxikuskin sukupuolielin pois.


    • näin myös

      myös se, että ajoissa piippaa kun jää pois, eihän voi edllyttää kuljettajan tekevän äkkijarrutusta..

      • pimeätä kun on

        Illalla on aika pimeätä ja kun ei tunne seutua, niin aina ei ehdi huomata, milloin oma pysäkki on, ja kuskikaan ei oikein osaa aina neuvoa tai ymmärrä, silloin piippausmerkki saattaa jäädä myöhään, tosin jos kuski ajaa malitillisesti, niin ehtii kyllä pysähtyä.


    • sivusta seuraava

      Lähes aina linja-autossa sekoilevat ulkomaalaissyntyiset öykkärit ja uusnatsit. Myös kannabiksen polttelijat aiheuttavat ongemia kun ovat niin huumeissa. Myös kireät mummot aiheuttavat ongelmia.

      • syke

        höpö höpö, että kireät mummut pilaa matkan.Ne ovat suloisia, mahdollisimman paljon mummuja kyytiin ja mikä ettei pappojakin. Ei he ainakaan kiroile kokoajan, ja osaavat käyttätyä. Antakaa vaan iloisesti heille istumapaikka, niin on itselläkin keveämpi olo. Ovat aikanaan tehneet raskasta työtä Suomeniemen eteen


      • teitä on paljon

        Suomalaiset juopot ja siihen yhdityneenä synnynnäinen tyhmyys on ainakin pääkaupunkiseudulla näkyvin ongelma .HOUSUT KUSESSA raahaudutaan bussiin ja haukutaan kujettajaa jos kieli vielä taipuu Olette surkeita tyyppiä


    • Tolloja bussikuskeja

      Tein kaiken kuten sinäkin ja pois halutessani painoin nappia hyvissä ajoin ja kas, bussi ajoi pysäkin ohi pysähtymättä, kun suomalainen kuljettaja lörpötteli jonkun kanssa kännykkäänsä. Niinpä hänelle piti hieman karjaista, että voisitko päästää bussista ulos. Onneksi hän tajusi pysähtyä seuraavalle pysäkille.

      • 27778

        No voi voi. Ja tuohan on nyt sitten tietenkin syy haukkua kaikkia kuljettajia jos yhdelle on virhe sattunut. Oletko laskenut niitä kertoja kun kaikki menee hyvin.


      • näin on

        Näin minullekin on käynyt, tosin en karjaissut


      • gadagdagegd

        Väitätkö ettet olisi itse moannut kertaakaan työtehtävissäsi, jos sinulla on edes sellaista?
        Ei bussikuskitkaan ole mitään robotteja.


      • niinpäniin
        näin on kirjoitti:

        Näin minullekin on käynyt, tosin en karjaissut

        Sä varmaan kuiskasit, kun pelkäsit, että kuski suuttuu, kun menet keskeyttää hänen puhelunsa.


      • Palvelutyön tekijäkö
        gadagdagegd kirjoitti:

        Väitätkö ettet olisi itse moannut kertaakaan työtehtävissäsi, jos sinulla on edes sellaista?
        Ei bussikuskitkaan ole mitään robotteja.

        Jos kuskit ei osaa olla huolellisia, niin kuskin kannattaa mennä ajamaan paskaa pellolle.


      • Joo joo

        Olet tietenkin kaupan lihatiskillä töissä,ja kyseessä oleva bussikuski on tympääntynyt jatkuviin kysymyksiisi "saako olla vähän yli"kun on halunnut ostaa vaan tietyn määrän makkaraa,niinpä maksoi potut pottuina ,vei seuraavalle pysäkille ja kysyi Sinulta,että "saako olla vähän yli..." ;=D


    • no jeps

      Paljon olen bussilla kulkenut ja siihen nähden aika vähän on ollut ongelmia. Kerran jäin poistuesani oven väliin kun kuski kiireessä aulki ovet liian aikaisin. Ja sitten yhdellä reitillä on talvella vähän väliä hlöauto ojassa kaahaavan bussin takia, kapea tie ja bussi usein kaahaa keskikiivan väärällä puolella. Mutta eiköhän meistä maskustajistakin ole suurin osa asiallisia ja muutamat ongelmatapauksia..

    • tätä tätä tätäääää

      Kun tervehdit, vastaako kuljettaja ? minullle ei aina vastaa, en tiedä ovatko ne kuuromykkiä. entäs kun ,kuljettaja varastaa sinulta joka aamu n. 20 minuuttia,
      kun aamulla (ilman ruuhkia n, klo 6.30) määränpäässäsi huomaat, että seuraava vuoro jo porhaltaa ohitsesi pysäkillä. ja tuo ei ole poikkeus vaan sääntö tämän kuskin kohdalla. en tiedä mitä unelmoi, antaa esim hyvän hyvyyttään tietä yksityisautoille jne. ja bussi puolillaan ihmisiä, onko se reilua matkustajille ? näitä riittää, ei sen puoleen hyviäkin on. entäs naiskuski jonka alle kouluikäiset lapset istuivat etupenkissä,ei kai bussi päiväkoti ole ?
      eikä hulluja kuskeja saa kuriin, sekin on koettu, HKL pomo itse sanoi.

      • NYSSE TULEE NYSSE ME

        SUN TARTTEE VARMAAN TEHDÄ JOTAIN ASIAN HYVÄKSI?KANNATTAS VARMAAN NOSTAA KÄTTÄ ENNEN KUIN BUSSI TULEE PYSÄKIN KOHDALLE VARMASTI TULEE PYSÄKILLE.JOS ON PYSÄKKI JOSSA SEISATTUU PALJON ERI SUUNTIIN MENEVIÄ IHMISIÄ BUSSIKUSKI ON YMMÄRTÄNYT ETTÄ KUN KUKAAN EI MERKKIÄ KÄTTÄ NÄYTÄ ETTÄ EI HALUA KYYTIIN,NÄINKIN SE VOI MENNÄ.MINÄ OLEN AINA PÄÄSSYT KYYTITIIN KUN NÄYTTÄÄ KULJETTAJALLE ETTÄ HALUAN KYYTIIN,JA SE AUTO JOHON EN HALUA NÄYTÄN MERKKIÄ ETTÄ OHI VAAN.NÄIN SE MENEE EIKÄ TURHAAN BUSSI TULE PYSÄKILLE MUITTEN BUSSIEN TIELLE.


      • jap
        NYSSE TULEE NYSSE ME kirjoitti:

        SUN TARTTEE VARMAAN TEHDÄ JOTAIN ASIAN HYVÄKSI?KANNATTAS VARMAAN NOSTAA KÄTTÄ ENNEN KUIN BUSSI TULEE PYSÄKIN KOHDALLE VARMASTI TULEE PYSÄKILLE.JOS ON PYSÄKKI JOSSA SEISATTUU PALJON ERI SUUNTIIN MENEVIÄ IHMISIÄ BUSSIKUSKI ON YMMÄRTÄNYT ETTÄ KUN KUKAAN EI MERKKIÄ KÄTTÄ NÄYTÄ ETTÄ EI HALUA KYYTIIN,NÄINKIN SE VOI MENNÄ.MINÄ OLEN AINA PÄÄSSYT KYYTITIIN KUN NÄYTTÄÄ KULJETTAJALLE ETTÄ HALUAN KYYTIIN,JA SE AUTO JOHON EN HALUA NÄYTÄN MERKKIÄ ETTÄ OHI VAAN.NÄIN SE MENEE EIKÄ TURHAAN BUSSI TULE PYSÄKILLE MUITTEN BUSSIEN TIELLE.

        On aika paljon huononäköisiä ihmisiä, joilla kestää jonkin aikaa nähdä mikä numeroinen bussi tulee. Usein pysäyttelen busseja, ja kun huomaan ettei se bussi olekaan, niin viittaan että mene ohi.


      • tätähän se

        Ala tätä tätä tääääää kuskiksi itse ja tule näyttämään miten homma hoidetaan.....

        Mikä siinä muuten on niin hirveää jos kuljettaja joustaa liikenteessä ja antaa jollekin tietä? Oletko varma että hän ei viittilöi jotain autoa pois ahtaasta risteyksestä siksi että bussilla sopii siitä kääntymään?


      • Tolppahomot
        NYSSE TULEE NYSSE ME kirjoitti:

        SUN TARTTEE VARMAAN TEHDÄ JOTAIN ASIAN HYVÄKSI?KANNATTAS VARMAAN NOSTAA KÄTTÄ ENNEN KUIN BUSSI TULEE PYSÄKIN KOHDALLE VARMASTI TULEE PYSÄKILLE.JOS ON PYSÄKKI JOSSA SEISATTUU PALJON ERI SUUNTIIN MENEVIÄ IHMISIÄ BUSSIKUSKI ON YMMÄRTÄNYT ETTÄ KUN KUKAAN EI MERKKIÄ KÄTTÄ NÄYTÄ ETTÄ EI HALUA KYYTIIN,NÄINKIN SE VOI MENNÄ.MINÄ OLEN AINA PÄÄSSYT KYYTITIIN KUN NÄYTTÄÄ KULJETTAJALLE ETTÄ HALUAN KYYTIIN,JA SE AUTO JOHON EN HALUA NÄYTÄN MERKKIÄ ETTÄ OHI VAAN.NÄIN SE MENEE EIKÄ TURHAAN BUSSI TULE PYSÄKILLE MUITTEN BUSSIEN TIELLE.

        Miksi kirjoitat isoilla kirjaimilla? Ajatko bussia samaan aikaan?


    • ystävällistä

      bussikuskia saa kyllä hakea! Vainion liikenteellä ihan jees mutta pohjolan liikenteessä on todella harvinaista ystävällinen kuski! Tiedän sen koska kuljen bussilla lähes päivittäin! Miten se voikaan olla yhtiöstä kiinni en tiedä, mutta niin se vain on. Pohjolan liikenteen kuskit kiukuttelee jopa siitä kun antaa sen bussikortin heille käteen eikä laita sitä laitteeseen, kun aluksi en tiennyt miten päin se laitteeseen tuli. Ja AINA jos maksat käteisellä niin kuski lähtee piruttain liikkeelle heti maksun jälkeen että varmaan hilut lentää lattialle! Todella veemäistä porukkaa, enkä täten ihmettele yhtään jos joku joskus vähän rankasee heitä! Mitenkään väkivaltaa puolustelematta, mutta en silti ihmettele... Joskus voi osua väärä ihminen kohdalle joka ei moista kiusantekoa ja kiukutteua jaksa katsella!!! Ja miksi yhden olut tölkin juomisesta täytyy alkaa raivoamaan kun mikäkin hullu, jos sen juo takaosassa ilman että ketään sillä häiritsee!!!

      • Kohtelias kuski

        Ystävällistä on juuri sellainen persläpi tyyppi, joka ei osaa ajatella kuin itseään. Olet todella kädetön ja avuton tyyppii, jos et matkakorttiasi osaa laitteeseen laittaa. Apinan aivot sulla täytyy olla. Osaat kuitenkin lippusi kuskille tyrkätä ja ne saatanan pikkuhiluilla maksat vitun pässi. Sitten haluat juoda olutta takapenkillä.
        Olen kuski hsl alueelta ja vihaan sua jo valmiiksi. Tule kyytiin hiton paskasäkki, saat kunnon kyytiä. Vittu kun tekis mieli nähä tuokin tyyppi, että tietäsi jatko toimenpiteet. Ole nainen ja tyhmempi kuin apina.
        Minä ole hyväkäytöksinen ja järkevä bussinkuljettaja. Osaan ajaa rauhallisesti ja niin ettei kellään ole mitään sanomista. Kravatti kaulassa, siistit vaatteet, hyvä tuoksu. Se ole minä, dösäkuski stadista.


      • ölö
        Kohtelias kuski kirjoitti:

        Ystävällistä on juuri sellainen persläpi tyyppi, joka ei osaa ajatella kuin itseään. Olet todella kädetön ja avuton tyyppii, jos et matkakorttiasi osaa laitteeseen laittaa. Apinan aivot sulla täytyy olla. Osaat kuitenkin lippusi kuskille tyrkätä ja ne saatanan pikkuhiluilla maksat vitun pässi. Sitten haluat juoda olutta takapenkillä.
        Olen kuski hsl alueelta ja vihaan sua jo valmiiksi. Tule kyytiin hiton paskasäkki, saat kunnon kyytiä. Vittu kun tekis mieli nähä tuokin tyyppi, että tietäsi jatko toimenpiteet. Ole nainen ja tyhmempi kuin apina.
        Minä ole hyväkäytöksinen ja järkevä bussinkuljettaja. Osaan ajaa rauhallisesti ja niin ettei kellään ole mitään sanomista. Kravatti kaulassa, siistit vaatteet, hyvä tuoksu. Se ole minä, dösäkuski stadista.

        mene ajamaan kuormaa, älä ihmisiä


      • talviekenkä

        Tulkaa ex-pääkaupunkiin kokeilemaan mitä on töykeät bussikuskit! Uudet, viime vuosina muualta tulleet kuskit ovat todella hyviä, tervehtivät aina, ovat kohteliaita ja ajavat hyvin tasaisesti. Mut niitä on paljon, jotka ovat olleet virassaan pienen ikänsä ja ovat aina happamia tai niin kingejä, olis ihme jos ne tervehtisi. Pysäkille pätkäistään yhtäkkiä, niin että asiakkaat meinaavat kaatua. Joskus tulee sellainen olo, että etenkin vieraspaikkakuntalainen ja seutulippu ärsytti. Sitä ei edes voinut itse leimata ja sitä leimaamista sai sitten odotella todellakin.
        Sitä paitsi bussilla kulkijahan on asiakas ja kuski on asiakaspalvelutyössä. Kumman siinä siis pitää kohdella hyvin ja ketä?


      • palveluammatissa...
        Kohtelias kuski kirjoitti:

        Ystävällistä on juuri sellainen persläpi tyyppi, joka ei osaa ajatella kuin itseään. Olet todella kädetön ja avuton tyyppii, jos et matkakorttiasi osaa laitteeseen laittaa. Apinan aivot sulla täytyy olla. Osaat kuitenkin lippusi kuskille tyrkätä ja ne saatanan pikkuhiluilla maksat vitun pässi. Sitten haluat juoda olutta takapenkillä.
        Olen kuski hsl alueelta ja vihaan sua jo valmiiksi. Tule kyytiin hiton paskasäkki, saat kunnon kyytiä. Vittu kun tekis mieli nähä tuokin tyyppi, että tietäsi jatko toimenpiteet. Ole nainen ja tyhmempi kuin apina.
        Minä ole hyväkäytöksinen ja järkevä bussinkuljettaja. Osaan ajaa rauhallisesti ja niin ettei kellään ole mitään sanomista. Kravatti kaulassa, siistit vaatteet, hyvä tuoksu. Se ole minä, dösäkuski stadista.

        Ajat varmasti pohjolan liikenteellä tai HKL dösää. Ymmärrä että ei kaikki ole markustanut dösällä HKL alueella. Kysymyksiä saattaa tulla eikä välttämättä osata sitä informatiivistä lippu laatikkoa käyttää. En minäkään kiukuttele omassa työtehtävässäni asiakkaille vain sen takia että he eivät osaa käyttää ko palvelua. Ystävällisesti neuvoo ja saa tyytyväisen asiakkaan.

        Oma käyttäytyminen kyllä vaikuttaa huomattavasti asiakkaiden käyttäytymiseen. Tietysti persläpiä löytyy mutta aika harvassa niitä kuitenkaan on.


      • oot sairas.
        Kohtelias kuski kirjoitti:

        Ystävällistä on juuri sellainen persläpi tyyppi, joka ei osaa ajatella kuin itseään. Olet todella kädetön ja avuton tyyppii, jos et matkakorttiasi osaa laitteeseen laittaa. Apinan aivot sulla täytyy olla. Osaat kuitenkin lippusi kuskille tyrkätä ja ne saatanan pikkuhiluilla maksat vitun pässi. Sitten haluat juoda olutta takapenkillä.
        Olen kuski hsl alueelta ja vihaan sua jo valmiiksi. Tule kyytiin hiton paskasäkki, saat kunnon kyytiä. Vittu kun tekis mieli nähä tuokin tyyppi, että tietäsi jatko toimenpiteet. Ole nainen ja tyhmempi kuin apina.
        Minä ole hyväkäytöksinen ja järkevä bussinkuljettaja. Osaan ajaa rauhallisesti ja niin ettei kellään ole mitään sanomista. Kravatti kaulassa, siistit vaatteet, hyvä tuoksu. Se ole minä, dösäkuski stadista.

        mee hoitoon.


      • hyi saasta
        Kohtelias kuski kirjoitti:

        Ystävällistä on juuri sellainen persläpi tyyppi, joka ei osaa ajatella kuin itseään. Olet todella kädetön ja avuton tyyppii, jos et matkakorttiasi osaa laitteeseen laittaa. Apinan aivot sulla täytyy olla. Osaat kuitenkin lippusi kuskille tyrkätä ja ne saatanan pikkuhiluilla maksat vitun pässi. Sitten haluat juoda olutta takapenkillä.
        Olen kuski hsl alueelta ja vihaan sua jo valmiiksi. Tule kyytiin hiton paskasäkki, saat kunnon kyytiä. Vittu kun tekis mieli nähä tuokin tyyppi, että tietäsi jatko toimenpiteet. Ole nainen ja tyhmempi kuin apina.
        Minä ole hyväkäytöksinen ja järkevä bussinkuljettaja. Osaan ajaa rauhallisesti ja niin ettei kellään ole mitään sanomista. Kravatti kaulassa, siistit vaatteet, hyvä tuoksu. Se ole minä, dösäkuski stadista.

        Olen nähnyt matkustajana noita paskasäkkiä aivan tarpeeksi Yhä enemmän on myös naisissa noita haisunäätiä .Oksettaa melkein nytkin kun ajattelee noita örisijöitä


      • OLETKOHAN HYVÄ KUSKI
        Kohtelias kuski kirjoitti:

        Ystävällistä on juuri sellainen persläpi tyyppi, joka ei osaa ajatella kuin itseään. Olet todella kädetön ja avuton tyyppii, jos et matkakorttiasi osaa laitteeseen laittaa. Apinan aivot sulla täytyy olla. Osaat kuitenkin lippusi kuskille tyrkätä ja ne saatanan pikkuhiluilla maksat vitun pässi. Sitten haluat juoda olutta takapenkillä.
        Olen kuski hsl alueelta ja vihaan sua jo valmiiksi. Tule kyytiin hiton paskasäkki, saat kunnon kyytiä. Vittu kun tekis mieli nähä tuokin tyyppi, että tietäsi jatko toimenpiteet. Ole nainen ja tyhmempi kuin apina.
        Minä ole hyväkäytöksinen ja järkevä bussinkuljettaja. Osaan ajaa rauhallisesti ja niin ettei kellään ole mitään sanomista. Kravatti kaulassa, siistit vaatteet, hyvä tuoksu. Se ole minä, dösäkuski stadista.

        sinä siisti kravattikuski voisit hieman hillitä sanavalintojasi.
        !!!!!!


      • EIKÖ VAIN
        talviekenkä kirjoitti:

        Tulkaa ex-pääkaupunkiin kokeilemaan mitä on töykeät bussikuskit! Uudet, viime vuosina muualta tulleet kuskit ovat todella hyviä, tervehtivät aina, ovat kohteliaita ja ajavat hyvin tasaisesti. Mut niitä on paljon, jotka ovat olleet virassaan pienen ikänsä ja ovat aina happamia tai niin kingejä, olis ihme jos ne tervehtisi. Pysäkille pätkäistään yhtäkkiä, niin että asiakkaat meinaavat kaatua. Joskus tulee sellainen olo, että etenkin vieraspaikkakuntalainen ja seutulippu ärsytti. Sitä ei edes voinut itse leimata ja sitä leimaamista sai sitten odotella todellakin.
        Sitä paitsi bussilla kulkijahan on asiakas ja kuski on asiakaspalvelutyössä. Kumman siinä siis pitää kohdella hyvin ja ketä?

        Bussikuskin täytyy todellakin osata käyttäytyä
        Se kuuluu hänen tehtäviinsä neuvoa ja olla ystävällinen KAIKILLE
        huonoina ja hyvinä päivinä
        Näin se vaan on kaikissa ammateissa itseasiassa.!!!!!!!


    • Erkki erimieltä

      En valita
      Mutta siihen käytökseen kuuluu paljon, paljon muutakin. Ihan aluksi HUOMENTA tai PÄIVÄÄ, iloinen ilme ja tai hymy ja sitten kun saan lipun ja/tai vasterahat niin KIITOS ja katsotaan sitä kuljettajaa silmiin, kun puhutaan. Näin se toimii ja molemmilla on hyvä mieli jatkaa matkaa.
      Muu käyttäytyminen siellä matkustajana on sitten jo kokonaan eri tariNA.

    • Hyvä Paunu!

      Eilen matkustin pitkänmatkan linjalla Paunulaisella, palvelu todella ystävällistä ja ammattimainen kuljettaja.

    • Paskakuski77

      Eikös se ole ihan sama minkälainen sun kuskis on? Jos pääset dösällä paikasta A paikkaan B, saat tällöin palvelun, eikä siihen sisälly välttämättä mukava kuski. Käyttäydy asiallisesti, jos et osaa, kävele! Kusikikin on vain ihminen, eikä se ruuhkassa ajaminen päivästä toiseen niin herkkua ole, sopii tulla ajamaan, jos ei älyä!

      • kuullutjoskusjossain

        Hei eks se menny nii, että asiakas tuli kyytiin ja sanoi kuljettajalle että olet paska kuski ja kuljettaja myönteli hetken peiliin katsottuaan, että joo niinpä taidan olla :D


    • Mersukyyti

      Vain persaukiset ja kortittomat ajelee Dösällä, mää ajan ite Mecellä.. Jep,Jep..ajatteleppa itekkii.

      • t5r437

        Ja siinä samalla saastutat enemmän kuin se dösä. :(


      • Ei saastuta!
        t5r437 kirjoitti:

        Ja siinä samalla saastutat enemmän kuin se dösä. :(

        Ei ole kuin muutama vuosi kun tutkittiin yhden vanhemman bussin saastuttavan luontoa saman verran kuin 200:n ruiskukoneella varustetun henkilöauton. Tää yksityisautoilun mollaaminen on vaan punavihersokeiden uskontoa.


      • jhygftxrhyt
        Ei saastuta! kirjoitti:

        Ei ole kuin muutama vuosi kun tutkittiin yhden vanhemman bussin saastuttavan luontoa saman verran kuin 200:n ruiskukoneella varustetun henkilöauton. Tää yksityisautoilun mollaaminen on vaan punavihersokeiden uskontoa.

        Osaatko laskea?
        Jos bussin kyydillä kulkee keskimäärin 30-40 ihmistä ja kaikki nämä jos kulkisi omalla autolla niin paljon enemmän he saastuttaisivat kuin se bussi.
        Eikä kaikki bussit saastuta noin paljoa kuin mainitsit.


      • se millään
        t5r437 kirjoitti:

        Ja siinä samalla saastutat enemmän kuin se dösä. :(

        mecella aja, ainakaan uudella.... no joo voi olla että sellasella mikä mulla oli vuonna 1987..että se siitä!


    • Siitäviiis

      Kiitos,kuinka monen työntekijän päivä pilataan jo aamusta,työnantaja moittii,haukkuu aamusta,vaikka kuinka hyvin olet hoitanut hommasi,tee sitten asiallinen päivä valmiiksi asiakaspalvelussa,voi taivas ystävät,ihan oikeesti ei ole aina työntekijän syy,kun päivä pilataan jo aamusta muiden toimesta,jaksa siinä sitten hoitaa työsi,kukaan ei arvosta saati ymmärrä,aja-kyyditse asiakkaat turvallisesti. teki hyvää purkaa ,,kiiitti

      • 345678

        Niin mutta ei kukaan pakota sinua olemaan siinä asiakaspalvelussa jos tökkii.
        Elämä on valintoja täynnä. Tee omasi.


      • Että pää pensaaseen?
        345678 kirjoitti:

        Niin mutta ei kukaan pakota sinua olemaan siinä asiakaspalvelussa jos tökkii.
        Elämä on valintoja täynnä. Tee omasi.

        Ei se ole mikään ratkaisu että käsketään häipymään jos ei kaikkea paskaa jaksa. Kyllä asialliset ja ihmisarvoiset työolot kuuluvat sivistysvaltiossa ihan kaikille.


      • 345678
        Että pää pensaaseen? kirjoitti:

        Ei se ole mikään ratkaisu että käsketään häipymään jos ei kaikkea paskaa jaksa. Kyllä asialliset ja ihmisarvoiset työolot kuuluvat sivistysvaltiossa ihan kaikille.

        Niin sanopa se niille jotka ei sitä tajua...
        Väärä paikka noille purnauksille, ei asia täällä selviä.
        Suoraan sille työnantajalle asiasta puhumalla ehkä asia hoituu paremmin tai sit se vika ei ole työnantajassa vaan ihan muussa.


    • kaunistavat

      Näin siis todellisuudessa:
      "Olen joutunut vaikeuksiin kuljettajien kanssa. Halutessani kyytiin, pidän kättä (keskaria) ylhäällä niin kauan että kuljettaja laittaa vilkun päälle, tästä tiedän hänen huomanneen minut. Ja kas, auto pysähtyy ja ovi aukeaa (kuskin huudon säestämänä).

      Seuraava vaihe. Nousen autoon (yritän osua ovesta sisään, ja tietysti ensimmäisenä), tervehdin (kiroillen), maksan (jos jaksan), menen istumaan (hitaasti laahustaen, istuen kahdella paikalla) ja katselen ikkunasta maisemia (jos siitä näkyy läpi vielä loppumatkasta). Pois halutessani painan nappia hyvissä ajoin (eli juuri muutamaa metriä ennen pysäkkiä) ja kas, auto pysähtyy (äkkijarruttaa) seuraavalle pysäkille.

      Mikä ***** tuossa kulkemisessa nyt on niin vaikeaa? Vastatkaa toki te kaikesta valittajat."

      • hajosin :D

        Juuri näin, mahtava texti =-DD


    • näitä on nähty

      Minä olen joutunut kerran pelkäämään bussikuskia... Olin nousemassa vantaalla bussiin kädessäni energia juomatölkki en todella tiennyt että energia juomia ei saa tuoda bussiin! Kuljettaja rupesi huutamaan minulle huonolla suomella että sitä ei saa bussiin tuoda. Asiallisesti vastasin "fine" ja menin heittämään tölkkiä bussista ulos kun kuljettaja rupesi minulle räyhäämään että mitä fine, mitä?? Hetken olin ihan varma että hän käy päälleni. Noh siitä Veolialle palautetta...

    • Käytös!

      Itse asun Mikkelissä ja voin sanoa, ettei bussiyhtiö savonlinjan palvelu vastaa sitä kunnioitusta mitä matkustajat sille antavat. Oli päivä mikä tahansa, satoi tai paistoi ei koskaan voi olettaa, että bussit tulisivat ajoissa joskus ne tulevat 10min etuajassa tai 10min myöhässä. Sitten, kun tästä kuljettajalle huomauttaa on muutama kuljettaja haistattanut vitut päin naamaa! En tietenkään sano, etteikö yhtiöstä löytyisi ystävällisiäkin kuljettajia, mutta jotkut eivät edes osaa vastata, kun sanon heille huomenta tai päivää.

    • asiaks

      Hyviä ja kohteliaita kuljettajia on paljon heille kiitos. Ikäväkseni joudun sanomaan, että mukaan mahtuu myös kuljettajia joille ei voi kiitosta antaa. Esim.
      Pysähdys nappia on painettu ajoissa, mutta kuljettaja ajaa pysäkille niin lujaa, että tekee äkki jarrutuksen siinä on kyllä aika vaikea pysyä pystyssä jos vielä on kasseja kädessä eikä molemmilla käsillä pysty tolpasta ottamaan tukea.
      Ehkä siinä olisi parantamisen varaa, kaikilla ei ole täydellinen tasapaino hallinnassa varsinkin iäkkäimillä henkilöillä.
      Muuten voin antaa kiitoksen, ei ole aina helppoa kuljettajillakaan, matkustajia on niin monenlaisia ja työ on varmasti myös vaativaa.
      Tseppiä kaikille kuljettajille.

    • åååreiiegjigj

      entä sitten kun itse tervehtii iloisesti ja kuski on naama vitullaan,kiitän kyydistä ja silti sama homma,kuskin naama vituillaan. Ja näitä on monia! Miksi pitäs ite olla ite ystävällinen sitten näitä äkkäilijöitä kohtaa :O?!!

      asiakas ystävällisille bussi kuskeille isot peukut :)!!!

    • Sokeita kuskeja

      Tampereella on ainakin vi***ttumaisia bussikuskeja ja vähintään puolisokeita ainakin talvisaikaan!! Tapanani on AINA hyvissä ajoin näyttää ylhäällä kättä ja matkakortin heijastin puolta, mutta eivätkö silti meinaa usein ajaa ohi, esimerkiksi viime talvena kohdalleni sattui kolme kertaa tapaus jossa bussikuski kurvasi pysäkille melkeinpä kohdalla ja sitten alkoi kunnon vi***ttumainen valitus, että miksi en näytä merkkiä ajoissa!!! Hankkikaa vahvemmat silmälasit jos näkö on niin surkea, ei tartte valittaa kunnolla merkkiä näyttäneille matkustajille jos itse tekee virheitä!! Lisäksi niin talvi kuin kesäaikaan joka viikko useita kertoja matkustajat joutuvat pysäkeillä huutamaan että hei voisitko avata väli tai takaoven. Muutaman kerran olen mennyt myös bussilla pysäkin ohi, vaikka pysähdy-valo on palanut jonkun painalluksesta pitkään!

    • Vain kaksi kertaa olen itse pettynyt bussikuskeihin. Kerran kuski ei tullut auttamaan vaunujen kanssa ja sain tenniskyynärpäävaivan, kun yksin niitä vaunuja jouduin bussista nostamaan.
      Toisen kerran olin menossa labraan aamulla kovassa pakkasessa ja vaikka heilutin kättäni koko ajan merkiksi pysäkillä niin bussi meni ohi hiljaa madellen eikä bussissa ollut kuin kourallinen matkustajia eli ei ainakaan liian täyttä. Oli siinä kiva odotella seuraavaa bussia, joka tuli vasta puolen tunnin päästä. Olin ollut illalla kello 20 alkaen syömättä ja juomatta ja vielä pureva pakkanen kaiken kukkuraksi.
      Yleensä ottaen bussikuskit on olleet kivoja ja asiallisia näitä kahta kertaa lukuunottamatta.

      • mamma98

        Hmm, harvemmin olen bussissa törmännyt sellaiseen naiseen (olettaen että sinäkin olet tätä sukupuolta), joka ei ole jaksanut omia lastenvaunujaan nostaa sisälle....

        Etenkin jos bussi on kallistettu, niin lastenvaunujen nostaminen sisään on helppoa. Jos bussikuski joutuisi auttamaan jokaista vaunujen kanssa matkustavaa naista sekä nousemaan että laskeutumaan bussista, myöhästyttäisiin jo aikataulusta. Ainakin isommissa kaupungeissa, joissa vaunujen kanssa paljon matkustetaan.


    • jakajapate

      http://www.youtube.com/watch?v=YeHVfuTWRKw&feature=plcp

    • mummeli

      Sulle sokeita kuskeja. Mulla on Tampereen kuskeista päinvastanen kokemus.
      Ovat kohteliaita on itsestä kii minkälaista kohtelua saa.
      Asuin 40 vuotta Espoossa joka on kyllä todellinen tuppukylä kaikessa.
      Espoo on moottoritien ramppi Turkuun mennessä

    • bussikuski

      Näin pitää toimia! On kaikkien etu et homma pelaa. Turha purkaa omaa pahaa oloa työntekijään(kuskiin) he tekevät työtään kireän aikataulun mukaan ja asiakas palvelu ei parane vittuilemalla.

      Jos tuntuu vitutusta niin aina voi kävellä yms.. suomessa palvelu pelaa, jenkkein tai itäpolokin maihin verrattuna. Aina voi katsoa peiliin, olisko minun toiminnassa korjaamista. Niin metsä vastaa kun sinne huutaa!

      • Hei bussikuski.Itse linja-autoa pääkaupunkiseudulla ajaneena sanoisin,että eiköhän suurin korjaus pitäisi tehdä kuljettajissa pääkaupunkiseudulla.Itselläni ei ollut koskaan hankaluuksia asiakkaiden kanssa ja niiden veemäistenkin kanssa tulin juttuun.Mutta minä en koskaan oppinutkaan sitä asennetta,voi vittu tää on kurja homma ja asiakkaat on perseestä ja työnantaja on ihan mulkku.


    • ässämies

      Itse tervehdin kuljettajia kolmasti eli 3x. Ensin kun pysäytän auton kädenheilautuksella, sitten sisään astuessa verbaalisesti. Lopputervehdys on pysäkille jäädessä kädenheilautuksen muodossa sekin.

      Yt. *Ässämies* - varmistettu 10 pongauksen *bussipudottaja (-pongaaja)*. ;-D

    • Tarkkasilmä

      Arvostan bussikuskeja. Hyvin harvoin on sattunut epäasiallisia tilanteita. Olen ajellut paljon busseissa. Olen ihaillut pitkäpinnaisuutta. Heidän työnsä on kovaa
      rutiinia; ehkä virkistäviä ihmisiäkin on onneksi joskus matkustajina.Ulkolaiset
      bussikuskit ovat yritteliäitä siinä missä suomalaiset. Poikkeukset kuuluvat
      kaikkin ammattiryhmiin.

    • maiseman ihailija

      harvemmin ongelmia uhmisten kanssa mutta taxikuskeista voin sanoa että niissä riittää myös oikein kunnon kuspäitä,bussikuskit ovat ystävällisiä ja arvostan heidän työtä.

    • paskat siihen

      mitään heijastinta tarvita. Olen värjännyt terskani fosforilla, joten syys-
      pimeällä heilautan sladin esille ja voilá, kuski näkee.

    • ,,,

      Avaaaja : Pidätkö kättä ylhäällä, kuin saksalaiset vuonna 1942 ?

      "Halutessani kyytiin, pidän kättä ylhäällä niin kauan että kuljettaja laittaa vilkun päälle"

    • Onnibussi

      Minäkään en ole koskaan joutunut vaikeuksiin kuljettajienkanssa. Päinvastoin he tervehtivät ystävällisesti ja toivottelevat päivänjatkoja.
      Minusta tuntuu,että vanhemmat ihmiset kritisoivat asiaa enemmän kuin nuoret.
      Lahdessa ainakin homma sujuu ilman vaikeuksia,kiitokset siitä Koiviston Auton kuljettajille!

    • Kanssa matkustaja

      Vielä tuohon ensimmäiseen kirjoitukeeen, miksi ihmeessä ei sitä kiitosta heru tai käden heilautusta kuskille kun noustaan linja-autosta, sitä en ole koskaan ymmärtänyt, enkä tule koskaan ymmärtämään. Itse olen suomalainen ja häpeen tuota kanssamatkustajien epäkohteliasta ja törkeää käytöstä.

    • jhzjhz

      Noin puolella vanhuksista näyttää nämä käytöstavat olevan hakusessa! Aina valitetaan joka asiasta ja naama norsun vituilla.

    • Maalaisjärjenomaava

      Kannattaisi tulla kokeilemaan sitä lähes olematonta julkista liikennettä Keski - Pohjanmaalla kouluaikoina voi päästä jos hyvin sattuu maakuntamme pääkaupunkiin muualta maakunnasta mutta ei muina aikoina, sekä poikittaisliikenne onnistuu vain omalla autolla.

      • karu totuus

        Siellä Etelä-- Keski - Pohjanmaalla varmasti julkinen on heikkoa Kuinka siellä vanhukset pääsevät apteekkiin .Ei siellä kaikilla ole lapsia viemään ja naapuritkin eivät välitä toisisistaan Saisko tietoa asiasta Kiitos


    • tyytyväinen tytsy

      Just noin se menee..enkä valita,kun ei ole mitään syytä :)

    • Kuskit JKL:ssä...

      Jyväskylässä on yhdet maan kalleimmat bussiliput (3,20€), ei toivoakaan että pääsisi lastenvaunujen kanssa ilmaiseksi tms., ja useamman kuin kerran olen kuullut kuskilta ihan suoraan "Pilasit just mun päivän!!" kun maksan 20€ setelillä.
      Enkä tarkoita aamun ensimmäisiä vuoroja, vaan noin klo.8-9 aikaan aamulla. (Mutta kertaakaan eivät ole "ulkomaalaiset" kuskit valittaneet...)
      Tiedän, että aamun pohjakassa ei ole iso, mutta pankkiautomaatilta ei saa 20€ pienempiä seteleitä, ja yleensä maksan tasarahalla, mutta aina se ei vaan ole mahdollista. Siitä kiitoksena saan niskaani palveluammatissa olevalta henkilöltä vittuilut niskaani. Jos itse käyttäytyisin työssäni noin, saisin kenkää samantien.
      Sopii vaihtaa alaa jos hermo ei kestä satunnaista 20€ seteliä aamuisin!

      • Kun jäin sinkuksi olen bussia käyttänyt aika paljon.(Länsi-Vantaa) 531,22 ja 510.

        Tervehdin aina, mutta vastakaikua ei tule. En tiedä kuinka kauan ovat alalla olleet..
        Vaihtorahat siitä pienestä luukusta minulle laitetaan. Asiakaspalveluun en ole ollut tyytyväinen, kun sitä ei ole. Tietty perille olen aina päässyt, muuta "hello" tms... tuntusi mukavalta.


      • Kysyn kohteliaasti

        Ehkä se on Sinulta satunnaista,mutta entä ne 5 muuta samalla vuorolla...Eikait kaikille voi tulla matkalle lähtö niin yllättäen,ettei ole ennättänyt varata tasarahaa edellisenä päivänä tai sitä edellisenä tai viikko tai kuukausi etukäteen...


      • TuutitelliJsu

        Saman hintaista on myös Joensuussa, ja HUOM! Täällä lippu tosiaankin on vain kertalippu, joka on voimassa vain YHDEN matkan. Se ei ole voimma 1h tai 2h kuten joissakin kaupungeissa. Eli jos haluaa mennä esim. 30min asiointireissulle keskustaan, pitää sinun ostaa uusi kertalippu päästäksesi takaisin kotiin.


      • tumblari
        TuutitelliJsu kirjoitti:

        Saman hintaista on myös Joensuussa, ja HUOM! Täällä lippu tosiaankin on vain kertalippu, joka on voimassa vain YHDEN matkan. Se ei ole voimma 1h tai 2h kuten joissakin kaupungeissa. Eli jos haluaa mennä esim. 30min asiointireissulle keskustaan, pitää sinun ostaa uusi kertalippu päästäksesi takaisin kotiin.

        Joensuu on niin pieni kaupunki, että keskustan alueella pääsee ihan hyvin jalan joka paikkaan. Pyörällä taas pääsee esim. Rantakylästä, Niikalta jne. ihan nopeasti keskustaan. Suurimmalla osalla asukkaista taitaa myös olla oma auto opiskelijoita lukuunottamatta. Mie ymmärrän ainoastaan sen, että joku eläkeläinen tai lapsiperhe ilman autoa tarvitsee näitä sisäisiä linjoja, muuten on kyse vain laiskuudesta. :)

        Kokemusta on ko. kaupungissa asumisesta ilman autoa ja täytyy myöntää, että siellä liikuin enemmän kuin nyt Helsingissä asuessani. Ja useimmiten bussikuskit moikkaavat takaisin täällä, Joensuussa niin teki JOKAIKINEN bussikuski.


      • frwerfft
        TuutitelliJsu kirjoitti:

        Saman hintaista on myös Joensuussa, ja HUOM! Täällä lippu tosiaankin on vain kertalippu, joka on voimassa vain YHDEN matkan. Se ei ole voimma 1h tai 2h kuten joissakin kaupungeissa. Eli jos haluaa mennä esim. 30min asiointireissulle keskustaan, pitää sinun ostaa uusi kertalippu päästäksesi takaisin kotiin.

        Kato Joensuussa on paljon vähemmän noita matkustajia kuin noissa isommissa kaupungeissa eli jostain ne kustannukset on maksettava sen bussi firmankin.
        Ymmärsitkö?


    • Th

      Bussien lisäksi ihmiset voisivat opetella käyttäytymään myös TERVEYSASEMILLA ja lopettaa sen turhanpäiväsen valituksen. Ei sitä hoitajina tai lääkäreinä päätetä siitä kuinka paljon väkeä siellä on töissä joten aivan turha avautua siitä ja pilata ihmisten päivää ketkä yrittää auttaa teitä ja olla ystävällisiä. Kiitos!

    • Tyytyväinen

      Minulla on se periaate, että bussiin ei astuta tervehtimättä. Joka aamu tulee heit sanottua, vastaa sitten kuski tai ei. Aika monet kuskit kyllä vastaavat tervehdykseen. Ihmeellistä, että nämä ihmiset siltä samalta pysäkiltä kulkevat vuodesta toiseen ja vieläkään eivät osaa kuskia tervehtiä. Eikä ole iästä kiinni. Ja itsekään en ole mikään niin kovin puhelias, mutta kyllä tässä tilanteessa saan suuni auki. Eipä paljon valittamistakaan ole. Jotkut kuskit ehkä ajavat vähän liian lujaa, mutta ymmärrän kiireen ja aikutaulut. Eikä kuskin tehtävä ole odotella niitä myöhässä tulevia. Itsekin olen joskus myöhästynyt ja yrittänyt huitoa, mutta oma vika, kun en ollut ajoissa pysäkillä.

    • HojoHojoIsoPomo

      Menen bussiin heitän rahat tiskiin ja odotan lippua enkä katso kuljettajaa tai sano mitään, näin se matkustaminen sujuu hyvin.

      Ja kyllä bussissa saa juoda, kysyin kerran kuskilta saanko juoda lonkeroa niin sano että juo vaan.

    • Se sun ongelmas?

      Mikä pistää moisen aloitteen laatimaan? Jos itsellä onnistuu niinkin vaikea rasti kuin bussilla matkustaminen niin miksi nähdä vaivaa miten muut matkustavat? Oletko hieman muita etevämpi kun saat käden pysäkillä ylös, osaat maksaa matkastasi ja jopa painaa sitä nappia ulos halutessasi? Moni muu kykenee samantasoisiin suorituksiin.

      • hohhoijjaaaaaaaaaaaa

        No mikä se on sun ongelmasi kun ei ihmiset saisi keskustella? Aloittaja on tehnyt varsin hyvän havainnon. Kun toimii itse ihmisiksi, niin yleensä sinuakin kohdellaan hyvin.


      • Kielsiks toi
        hohhoijjaaaaaaaaaaaa kirjoitti:

        No mikä se on sun ongelmasi kun ei ihmiset saisi keskustella? Aloittaja on tehnyt varsin hyvän havainnon. Kun toimii itse ihmisiksi, niin yleensä sinuakin kohdellaan hyvin.

        keskustelun? Tais lähinnä äimistellä sädekehää mikä dösäkuskien ylle on loihdittu. Ihan tavallista duunia ne tekee, saa toivon mukaan liksaa siitä ja kiitoksia ja shittiä asiakkaasta riippuen. Samaa elonnjäämiskamppailuahan toi on joka alalla. Totta toikin, että hyvät tavat yleensä peilaa.


      • .

        Bussilla matkustaminen tuntuu joillekin olevan aika vaikea rasti. Esim. kättä heilautetaan niin vähän, että bussikuski ei sitä välttämättä huomaa. Usein istun bussissa etupenkillä ja olen huomannut, että pimeällä on joskus tosi vaikeaa nähdä heilauttaako siellä joku kättä vai ei kun kättä heilautetaan niin nopeasti ja varsinkin jos ei ole heijastinta. Ja jos vielä katuvalo on sammunut juuri siinä pysäkin kohdalla niin voi olla vaikeaa edes nähdä onko siellä pysäkillä ketään vai ei varsinkin jos ihmisillä vielä mustat vaatteet.
        Toinen juttu on tuo, että kun haluaa pois bussista pitäisi aina painaa sitä nappia. Jos kukaan ei paina nappia niin bussi voi kyllä pysähtyä pysäkille ottamaan uusia matkustajia sisään, mutta kun kuski ei tiedä että kukaan haluaa ulos niin ei se silloin avaa niitä keski- ja takaovia. Silloin avataan vain etuovi uusia tulijoita varten ja muut ovet pysyy suljettuina. Siis paina aina nappia kun haluat bussista ulos!


      • gggggggggggggggggggg

        No eikös se aloittaja juuri kirjoittanut ettei siinä ole mitään ihmeellistä tai erityistä etevyyttä vaativaa matkustaa bussilla. Lähinnä kysyikin niiltä kaikesta valittajilta mikä siinä kulkemisessa on niin vtn vaikeaa ettei rettelöimättä onnistu.

        Vai onko kyse siitä että se osui juuri sinuun?


      • rrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
        Kielsiks toi kirjoitti:

        keskustelun? Tais lähinnä äimistellä sädekehää mikä dösäkuskien ylle on loihdittu. Ihan tavallista duunia ne tekee, saa toivon mukaan liksaa siitä ja kiitoksia ja shittiä asiakkaasta riippuen. Samaa elonnjäämiskamppailuahan toi on joka alalla. Totta toikin, että hyvät tavat yleensä peilaa.

        Eikös se juuri vinkunut aloituksen tekemisestä, eli mielestään tästä ei ilmeisesti olisi saanut keskustella. Lukutaidotonkin taitaa olla kun ei tajunnut että aloittaja ei kehunut olevansa etevä, vaan ihmetteli tiettyjen ihmisten joutavasta äksyämistä niinkin helpon homman kuin bussilla matkustamisen äärellä.

        Kun kusipäät matkustajissa lisääntyy, hyvät kuljettajat saavat hommasta tarpeekseen jä lähtevät. Tilalle on pakko palkata sitten kaikki kielitaidottomatkin.


    • tsemppiäkuskeille

      Ei mikään oo vaikeeta. - Sit on kun itse ajaa. - Jos joku näistä hellanduudeli valittajista pistettäisiin päiväksi linjalle (ihme siis olisi tapahtunut ja ne osaisi ajaa) niin päivääkään eivät kestäisi sitä, mitä normaali keskustakuski joutuu kokemaan joka päivä. Mut me tiedetään, että se on kiinni asenteesta - aina.

      Ainakin niin kauan kun itse ajaa :)

      • Voe mahoton,

        työ ootta sitten kuskit se puuttuva rengas,,,,aivan korvaamattomia. Käsittämätöntä, mistä kaltaisianne edes sikiää. Tuntuis, että pitää olla jo sisäsiittoista tuon touhun, että kuskeja löytyy mistään jos työ on noin äärimmäisen vaativaa.
        Kaikki hommat vaatii asennetta, eli ehkä se ratinvääntö ei olekkaan niin vaikeata kuin annat ymmärtää. Vai millä selität sen, että joukossanne on ulkomuolaisia, jotka tuskin ovat lapsuudessaan edes autoja nähneet ja puikottavat keskustan ruuhkissa yhä enenevissä määrin ihan mallikkaasti?


      • kyyneleetposkillasi
        Voe mahoton, kirjoitti:

        työ ootta sitten kuskit se puuttuva rengas,,,,aivan korvaamattomia. Käsittämätöntä, mistä kaltaisianne edes sikiää. Tuntuis, että pitää olla jo sisäsiittoista tuon touhun, että kuskeja löytyy mistään jos työ on noin äärimmäisen vaativaa.
        Kaikki hommat vaatii asennetta, eli ehkä se ratinvääntö ei olekkaan niin vaikeata kuin annat ymmärtää. Vai millä selität sen, että joukossanne on ulkomuolaisia, jotka tuskin ovat lapsuudessaan edes autoja nähneet ja puikottavat keskustan ruuhkissa yhä enenevissä määrin ihan mallikkaasti?

        voe mahottomalle

        Mä oon pahoillani, että se rouvas jätti sut eikä asenne oo kohillaan tänään, mutta ehkä jo huomenna on paremmin


    • kapteeni kaihi

      Noh, muutaman kerran on itselleni käynyt niin, että kuski ei huomanut pysäyttää omalle pysäkilleni. Virheitä sattuu, mutta täytyy sanoa, että otti päähän kävellä kylän läpi kotiin, kun "omalta" pysäkiltä olisi päässyt melkein kotipihaan...

    • Juu u

      Olen täällä Tampereella ajellu muutaman vuoden päivittäin niin TKL:n, Paunun kuin myös Länsilinjan busseilla ja melkein poikkeuksetta kuskit ovat olleet ystävällisiä. Eikä ole ole ollut väliä onko ratin takana ollu mies tai nainen. Naiskuskit tosin hymyilevät herkemmin kuin mieskuskit, mut se meille miehille suotakoon, ei voi aina olettaa että hymy ulottuis korviin saakka. Kyllä myös asiakas saa katsoa peiliin jos vastapuoli on töykeä, varsinkin känniset ja nuoret aiheuttavat joskus ongelmia ja se heijastuu sitten myös kuskin käytökseen. Yö aikaan en täällä busseja käytä aika levotonta on niissä ollut, taksi helpompi ja turvallisempi.

    • Varovasti

      Onhan se koko ajan varottava milloin se jostain ärsyyntynyt bussikuski ryntää päälle.

      • ikäviä tyyppejä

        Dösäkuskit ovat hermoheikkoja tylsistyneitä ja ikäviä juntteja.


      • Vali, vali...
        ikäviä tyyppejä kirjoitti:

        Dösäkuskit ovat hermoheikkoja tylsistyneitä ja ikäviä juntteja.

        Kävele sitten. Voit olla ikävä keskenäsi.


    • mummeli-----

      Asun nykyään pikkukaupungissa ja en omista autoa joten kuljen bussilla. Ei ole ollut valittamista kuljettajien käytöksestä. Täällä aina lähes kaikki kuskit tervehtivät kun autoon nousee, olen jo oppinut tuntemaan ne jotka eivä tervehdi joten en itsekkään sano mitään. Täällä on myös tapana kiittää kyydistä, kuka mitenkin ääneen tai kädellä huiskaten. Minulle se on ollut vaikeaa en tiedä miksi en osaa kiitellä ääneen, enkä edes huiskuttele. Kai siksi että olen asunut kauan isoissa kaupungeissa joissa ei edes tervehditä saati kiitellä. Arvostan kovasti heidän työtään, täytyy olla hyvät hermot, itse en pystyisi.

      • siinähän ihmettelee.

        mutta jos dösäkuskit ei osaa katsoa peiliin niin ihan turha ihmetellä kun aina välillä on huuli turvoksissa! Mikä oikeus heillä on olla ihmisille tyly? raskas ammatti varmaan joo, mutta niin on moni muukin ja ei se anna oikeutta vittuilla asiakkaille!


      • gggggggggggggggggggg
        siinähän ihmettelee. kirjoitti:

        mutta jos dösäkuskit ei osaa katsoa peiliin niin ihan turha ihmetellä kun aina välillä on huuli turvoksissa! Mikä oikeus heillä on olla ihmisille tyly? raskas ammatti varmaan joo, mutta niin on moni muukin ja ei se anna oikeutta vittuilla asiakkaille!

        Ja mikähän se oikeuttaa matkustajan länkyttämään tyhjästä, loukkaamaan työtätekevän ihmisen ihmisarvoa, tai jopa lyömään kuten näissä sinun "huuli turvoksissa" höpinöissäsi?

        Aivan niin, ei mikään. Aloittaja on oikeassa. Kun ei itse haasta riitaa, niin bussilla kulkemisessa harvoin sellaista tulee. Ellei sitten joku matkustamon vajakki ala riehua.


    • kaksin parempi

      Olin täynnäolevassa bussissa , joka oli juuri lähtenyt kentältä. Siinä sitten, istuipa etelänmaalainen mies kuskia lähimpänä olevalla penkillä. Kun tultiin risteykseen kakkoskuski oli ilneisesti tarpeen, koska tämä mies sanoi kuskille huonolla suomella"otota viele vähän. tule viele kaksi autoa sitten mene" ja "nyt sa menne. paina kaasu ja pysy telle kaistalla" Mukava homma tuntui olevan molemmilla ja ainakin kuski sai palkkaa.

      • gggggggggggggggggggg

        Niin. Kun firmat palkkaavat uusia kuljettajia, niin joskus heillä on vanhempi kuski opastamassa.


    • Minulle vittuillaan

      Niin monta veemäistä kuskia on tullut ihan viime vuosina vastaan, että en voi olla samaa mieltä. Jotenkin tuntuu, että kuskien käytös ja ammattitaito on huonontunut entisajoista. Suurin osa kuskeista on edelleen kumminkin ihan kivoja ja osaavat hommansa, joka ei aina niin hauskaa ole aina kylläkään.

      Koko ajan varmaan siirtyy kynnelle kykeneviä ihmisiä muihin ammatteihin, kun kilpailutuksella tehdään kuskien työstä ja työajoista kamalia. Lopulta jäljelle varmaan jäävät ne, joita ei muihin töihin oteta. Ja huonoilla työehdoilla hommien paiskiminen ei välttämättä hymyilytä. Miksi kaikki ennen toiminee systeemit nykyään pilataan kilpailutuksella?

      Kyllä matkustajistakin löytyy ikäviä ihmisiä ihan tarpeeksi, että ei se ole kuskien yksinoikeus. Vikaa on sysissä jos sepissäkin.

    • Niin.

      No kyllä mää paljon bussilla matkustavana ja eri kaupungeissakin jos on työn puoleen näppärää hypätä vain linjuriin ja taittaa kaupunkien väli, sekä sitten paikanpäällä paikallisliikennettä, uskaltaisin yleistää että sellainen ammattitaitoinen Suomalainen vanhanliiton bussikuski on ihan yhtä arvostettu tai epäarvostettu kuin ennenkin. Eipi heille paljon kettuilua tunnu monestikaan tulevan vaan väki on vähintään neutraalia ja jos kuskilla riittää leppoisuutta itsellään hektisessä hommassa niin riittää asiakkaillakin.

      Mutta toisaalta en ole sitten rasisti, mutta ihan yleisluontoinen toteamus: Toinen ääripää joka sitten taas henkilöi paljon ihmisten silmissä nykyistä pääkaupunkiseudun bussiliikennettä, niin ei sitä matkustajienkaan käytös ehkä parasta ole jos törmää kerta toisensa jälkeen ulkomaalaistaustaiseen, liki kielitaidottomaan, joskus pahimmillaan vähän liikennesääntöjäkin "soveltavaan" ja joskus oman kiukkunsa matkustajille näyttävään parikymppiseen kuskiin... Ymmärrän, että Suomalaisia ei välttämättä moneen linjaan oikein saada paikallisliikenteeseen, mutta ammatinvalintakysymys se silti joka kulttuurissa.. Eli homma hommana ja vaihda alaa jos ei toimi. Ja tiedostaen sitten sekin, että kun olet toisesta kulttuurista niin sekin saa jotkut asiakkaat aukomaan päätään. Mutta jos ei hermo kestä, niin sitten kannattaa tietty vaihtaa hommaan jossa ei tarvi olla asiakaspalvelussa... aika simppeliä.

    • Bussi Kuski

      Kun haluat nopeasti ammattiin,hakeudu linja-autonkuljettajan koulutukseen. 4-kuukautta teoriaa ja ajoopetusta 2-kuukautta työharjoittelua. Ja siinä on koko paska.

    • Tampereella

      TKL:n kuskit ovat poikkeuksetta todellisia rungareita.
      Hapan naama vastassa, kun sisään astuu.

    • IP 68

      minä en ossa suomea, enkä mitään muutakaan suomessa puhuttavaa kieltä ,ei englanti ei ruotsi , ei espanja, ja kortinlukija on rikki , ei toimi , en vastaa sihen mitään käteinen vaan käy.
      Näin ammattitaitoisia kuskeja on YTV: llä

    • dsfsdsfdss

      Taitaa olla vain luonteesta kiinni kuski kuten kaikissa muissakin ammateissa. Itse kuljin 6v sitten amikseen bussilla ja oli kuskit muuten erilaisia. Yksi nuorempi kuski kuunteli aina musiikkia ja naama norsun vitulla. Ei auttanut aamun toivotukset ei mitkään, ei saanut vastaukseksi kuin mulkaisun. Jos kysyi, missä on pysäkki se ja se, jääkö tämä sillä pois, vastaus on "en tiiä, ehkä." Ja tämä oli joka kerta, oli kysyjä minä tai joku muu lapsi, aikuinen, vanhus, nuori, mies, nainen, transvestiitti tai yksisarvinen.

      Toinen kuski, hieman vanhempi mies, hymyili aina. Aina tervehti, aina auttoi ja kiitti asiakasta kun asiakas hyppäsi kyydistä. Samoin eräs ikäloppu mieskuski. Aina mukava.

      Riippuu siis henkilöstä.

    • näitä on nähty

      Itseä huolestuttaa välillä bussikuskien ajo tapa. Joskus saa pitää penkistä kiinni kaksin käsin, kun kuskeilla on niin kiire pitää aikataulusta kiinni.
      Mielummin, että bussi on vähän aikataulusta myöhässä, kuin että kuljettajan, matkustajien ja muiden liikenteessä kulkevien turvallisuus on vaarassa.

    • jnsbussikuski

      TAitolaji sanon minä! itse ajan lähiliikenne linjaa ,ja ongelmia ei ole ilmennyt.! joskus vauhti kovenee kun aiktaulutus on tiukka .

    • onks ok?

      Nääsvillessä, kuskien liikennekäyttäytyminen on kyllä joskus hakusessa pysäkiltä suoraan kaistan yli toiselle ja huolimattomia liikkeelle lähtöjä, mummojen kepit oven välissä. Bussikaistoilta lähdetään ohittaan varomattomasti jne. Täytyy kyllä sanoa, että ikinä n.40vuotta bussilla tässä nupukylässä kulkeneena en ole saanut huonoa kohtelua, päinvastoin, kun olin tilapäisesti liikuntarajoitteinen, niin kuljettaja tuli auttamaan bussista pois. Muistakaa, että metsä vastaa niin kun sinne huudetaan!

    • itse eilen tampereella istuin linkassa menossa kotio.n.20 metriä ennen pysäkkiä huitoi vanha mummo sauvoilla linkkakuskille merkkiä et odottaisi...ja kyllä kiltisti ootti...todella hienoa!

      • Juu u

        Tää ei nyt oikein kuulu tähän asiaan mut ollaan samassa bussissa oltu. ;))


    • kuljettaja

      kuljin linja-autolla mihin tuli pysäkeiltä koululaisia vanhempi kuljettaja tervehti nuoria silmiin katsoen nuoret tervehti häntä pois lähtiessä nuoret rahjusti herjaa heittäen käytävällä kuskin kohdalla käytös oli kuin eri planeetalta kiitti moi katse kuljettajaan kuljettaja vastasi heille ystävällisesti näin tämän kaiken aitiopaikalta istuin etu penkillä

    • Anonyymi

      Apua en osaa mennä bussilla mikä neovvoks

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      133
      5320
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3307
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1531
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1425
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1316
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1307
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1287
    Aihe