Volvo V40 jarruneste?!

Uuvatti12

Hei,

Autooni syttyi tänään merkkivalo joka ilmoittaa jarruviasta ja oppaassa lukee syyksi luultavimmin jarrunesteen vähyys. Onnistuuko jarrunesteen lisääminen helposti vai pitääkö jarruneste mahdollisesti vaihtaa?

6

4806

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • riski olemassa

      tuolla tietämystasolla olevaa ei voi muuta kuin neuvoa käymään korjaamola ja heti sittenkin.

    • Moi, jarrunesteen lisääminen onnistuu yhtä helposti kuin minkä tahansa auton nesteen, mutta kannattaa tutkia onko missään vuotoja, veikkaisin että on sillä jarruneste ei normaalisti vähene itsekseen.
      Lisää jarrunestettä, tutki vuotaako selvästi alle, vai onko vika jossain muualla, jos vuotaa niin tilaa aika korjaamolle/ korjaa itse..

    • uuvattttii

      Käytin auton kuitenkin katsastuksessa vajaa viikko sitten eikä tarvinnut vaihtaa kuin raidetangonpää, Luulisi kai, että katsastusmies olisi mahdollisen vuodon nähnyt? Tai sitten on polkenut jarruputket paskaksi.. Kiitos asiallisista kommentista,katsoin jarrunesteen olevan vaihtoa vaille ja vaihdan itse jarrunesteet ensiviikolla mikä vaikuttaa suhteellisen helpolta. Itselläni ei ole vielä volvoa ollut joten ajettelin kysyä paria vinkkiä. Kommentteja näyttää edelleenkin tulevan asiallisilta ihmisiltä ja sitten niiltä ketkä pitäisi synnyttää uudelleen..

      • jalat edellä?

        Ja kysyit onko nesteen lisäämine vaikeaa?!!? Tuo kielii erittäin huonosta aujen tekniikan tuntemuksesta ja käyttöohjekirjan lukutaidottomuudesta.
        Jos asettelisit kysymyksesi fiksummin, niin saisit fiksumpia vastauksiakin.


    • Moi, hyvä että mainitsit katsastuksen, katsastuksessa tutkitaan ainakin jarruletkut hyvin, mutta pitäisi käydä läpi vielä jarrupääsylinteri ja jarrumännät, eli ne voivat vähän vuotaa ja ne voi korjata vaikka motonetistä saatavalla jarrusylintereiden korjaus-sarjalla, eikä maksa paljon.
      Sen sijaan jos uusit jarrut kokonaan niin tuhat euroa on pikkuraha., kuulumisiin.

      • Nimimerkki varattu

        Tuskinpa jarruremontissa tarvitsee muuta vaihtaa kuin kuluneet jarrupalat eteen. Nestepinta alenee sitä myöden kun jarrupalat kuluvat, ja siksi ei olisi hyvä lisätä nestettä tutkimatta miksi nestepinta alenee. Paloja uusittaessa joutuu sitten poistamaan lisättyä nestettä.

        Ainakaan itselläni ei ole yhdessäkään autossa tarvinnut vaihtaa jarrulevyjä, jollei niitä ole pilattu liian kuluneilla jarrupaloilla, jolloin jarrupalojen rauta on pilannut jarrulevyt, tällöinkin on kuulunut ääntä jarruttaessa. Toinen syy on ollut kierot jarrulevyt, ja tällönkin syynä on ollut jumuitunut jarrusatula joka ei ole palautunut riittävästi, vaan ovat jääneet laahaamaan.

        Mitä olen sivusta seurannut, niin palojen paksuutta ei katsastuksissa sen kummemmin tutkita, jos jarruissa on riittävästi voimaa ja ne ottavat tasaisesti. Normaalihuolloissa (olipa kyseessä merkkihuolto tai pienempi paja) ei palojen kuntoa ole tutkittu sen huolellisemmin, vaikka huoltoon mennessä on kysytty vaihto lupaa tarvittaessa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8534
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2585
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2313
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1966
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1704
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1519
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1472
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe