Nokian känny hajoaa Ruotsissa ja Virossa!!

Hmm

Helsingin sanomissa oli heinä-elokuun vaihteessa (30.7.?) kirjoitus jossa sanottiin että Nokian kännykät hajoavat vieraissa verkoissa Ruotsissa tai Virossa. Kirjoittaja oli käynyt ulkomailla ja Suomeen palattua puhelimessa luki vain "contact" tarkoittaen kai huoltoa. Liikkeessä oli sanottu että takuu ei korvaa tällaista hajoamista eli Nokian kännykkää ei siis voi käyttää ulkomailla ilman pelkoa että se hajoaa. Odotellaan Nokian kommenttia ensi viikolla. Ei ole ihme jos myynti takkuaa kun puhelimet hajoaa käsiin.

8

957

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • diipadaapa

Just joo...
      Nyt äkkiä nämä "tappajaoperaattorit" julki, niin tietää varoa heidän verkkojaan...

Kummallista, että ikinä ei ole kohdalle osunut, reissaan kuitenkin työkseni euroopassa Nokialainen taskussa.

• Jeppe

Samoja puhelimia myydään pohjoismaissa ja Virossa. Miten ne nyt hajoaisivat, jos vie rajan yli? Hesarin kirjoituksesta ei saanut selvää, mikä oli hajonnut.

Oliskohan tässä kyseessä laturin saama virtapiikki sähköverkosta tai puhelimeen modeemilinjasta? Esim. salamanisku avojohtoihin voi aiheuttaa aikamoisia tällejä kaukanakin, kun linjoja pitkin kulkeutuu. Tuollaista luonnonilmiötä ei tosiaan mikään takuu korvaa.

• Retu

... saattaa aiheutaa tuon hajoamisen. Näytöllä lukee "contact service". Kännykkä ei siis hajoa kyseisissä maissa vaan laivalla. Merellä kun sähkömagneettiset vaihtelut voivat olla voimakkaita, tai jotain sinnepäin. Itselleni ei kyllä ole koskaan noin käynyt.

• Jeppe

Tietääkseni magneettikenttä ei vaihtele merellä niin paljoa, että voisi vaikuttaa kännykkään. Muutoinhan kompassin käyttäminenkin olisi mahdotonta, jos maan magneettikenttä alkaisi sekoilemaan.

Osaisitko kertoa tarkemmin, mitä olet kuullut sähkömagneettisista vaihteluista? Ovatko häiriöt laivan aiheuttamia, vai mitä? Muutoin taas ihmiset ymmärtävät tämän kukin tahollaan eri tavoin ja osa meistä aivan väärin.

• Retu
        Jeppe kirjoitti:

Tietääkseni magneettikenttä ei vaihtele merellä niin paljoa, että voisi vaikuttaa kännykkään. Muutoinhan kompassin käyttäminenkin olisi mahdotonta, jos maan magneettikenttä alkaisi sekoilemaan.

Osaisitko kertoa tarkemmin, mitä olet kuullut sähkömagneettisista vaihteluista? Ovatko häiriöt laivan aiheuttamia, vai mitä? Muutoin taas ihmiset ymmärtävät tämän kukin tahollaan eri tavoin ja osa meistä aivan väärin.

... kovin paljoa. Olen vain lukenut asiasta esimerkkitapauksia ja sitä, etteivät puhelinliikkeet välitä ongelmasta, sanovat vain että merellä jokin "signaali" hajottaa jonkun elektronisen osan kännyköistä. Olen kuullut pari tapausta, jotka ovat sattuneet Ruotsin ja Viron laivoilla. Itse olen kyllä risteillyt monestikin, eukä kännykässä ole ollut muuta "vikaa" kuin kentän puuttuminen merellä. Itämerelläkin on eräällä laivalla näkemäni merikartan mukaan alueita, joilla kompassi ei toimi, vaan on magneettikentässä jokin poikkeama. En kyllä rupea arvailemaan liittyykö se jotenkin siihen kun en todellakaan ole mikään asiantuntija, olen ainoastaan kyseisistä hajoamisista lukenut parissa eri paikassa (ainakin netistä ja em. Hesarin kirjoituksesta).

• tuumailija

Maalla (ja kaupungissa, heh) kulkiessa on ympärillä vaikka kuinka ihmisen luomia magneettikenttiä, alkaen vaikka voimajohdoista...

Miksi kännykkä ei hajoa niistä sitten, vaan merellä.. vähän vaikea uskoa väittämääsi!

• Retu
        tuumailija kirjoitti:

Maalla (ja kaupungissa, heh) kulkiessa on ympärillä vaikka kuinka ihmisen luomia magneettikenttiä, alkaen vaikka voimajohdoista...

Miksi kännykkä ei hajoa niistä sitten, vaan merellä.. vähän vaikea uskoa väittämääsi!

Kuten sanoin, en ole mikään asiantuntija, mutta tuon magneettiteorian luin jostakin, en kyllä voi taata kirjoituksen luotettavuutta, koska en sitä itse ole kirjoittanut. Eli turha ihmetellä minulle, olen sanonut vain mitä olen toisten kirjoittamista teksteistä lukenut. Kannattaa varmaan kysyä ihan kännykkäliikkeestä jos haluaa varmaa tietoa!

• Hande

Tänään 3.8. uutisissa sanottiin, että takuu korvaa. Vika johtuu kai naapurimaiden verkkojen asetuksista, jotka muuttavat Nokian kännyjen asetuksia tjs.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      67
      2385
    2. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1367
    3. Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin

Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww
      Maailman menoa
      69
      1130
    4. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      4
      1097
    5. Miks me oikein

Rakastuttiin vaikka kaikki on mahdotonta?
      Ikävä
      77
      803
    6. Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä

Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi
      Kuhmo
      19
      780
    7. Ratikka Turkuun

Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta
      Turku
      82
      660
    8. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      43
      658
    9. Miehet trikoissaan

On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe
      Suomussalmi
      23
      615
    10. Rakastan sinua

Yhä.
      Ikävä
      27
      581
    Aihe