Näin lasketaan valtion velan kehitys

TruthTeller

19

138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jutta ehdoton 1

      Urpilainen sai ministerin pestin 71 miljardin velassa
      22.6.2011

      Laske Urpilaisen aika kuukausina.
      Joka kuukausi tulee 1 .miljardi lisää velkaa.

      esim:
      22.6.2013
      valtiovelka silloin 95 miljardia.
      Urpilainen silloin ollut 24 kuukautta ministerinä.
      71 24 = 95

      Itse Urpilainen sanoi velan olevan v2013 -96 miljardia
      Eli, se on 22.7.2013

      Nyt velka:
      22.10,2012
      16 kuukautta Urpilainen ollut valtiovarainministerinä.
      71 16 = 87 miljardia

      Siihen vielä parivuotta ( jos hallitus tulo pitkittyy kuin oli tällä)

      24 kukautta on 24 miljardia lisää velkaa

      95 24 = 119 miljardia velka kun Urpilainen lopettaa.

      ps toivottavasti ei jatka..

      ps siihen päälle vielä sopimuksena = vakuudet
      Sitä jo maksettiin 12.10.2012 1,44 miljardia ym

    • Koroljov

      Kroonisen velkaantuneisuutensa puolesta Suomi on tyypillinen länsimaa. Venäjän ulkomaanvelka sitä vastoin on enää alle 3 % BKT:sta. Länsimaissa on työttömyys räjähtämässä käsiin, mutta Venäjällä se on Putinin aikana puoliintunut. Eurooppa on kriisissä, Euraasia nousee. Suomen kannattaa pysyä Venäjän kanssa väleissä. Muuten Suomella ei ole tulevaisuutta 21. vuosisadan maailmassa, jossa itä dominoi länttä.

    • Kiitos siitä

      Joskus tälläkin palstalla on oikeaakin asiaa.

    • Käpykaartiin-->

      Olet kauppaan velkaa 1500 €
      Se on maksettava.

      Ei siinä auta vaikka Esko Aholla olisi 25000 € velkaa kauppaan.

      Ei se tilannettasi muuta.

      Urpilaisella velkaa jo kohta 90 miljardia.
      Ei se auta vaikka Esko Ahon lompsassa on 1500 $ käteisenä.

      Meidän on velkamme maksettava joskus jota valtiovarainministerimme nyt ottaa 1-miljardi kuussa.
      Niin paljon jo on ettei koskaan aiemmin olla noissa summissa liikuttu.

      Vaikka punikki vertaisi talvisodan aikaan, ei se muuta velan määrää nyt.

      • Faktaa pukkaa

        Suomi pystyy maksamaan nykyisen pienen velan paljon helpommin ja varmemmin kuin Esko Ahon aikoinaan tekemän jättivelan.


    • Onko rahaa ! ?

      Nyt velka asukasta kohden n 18 000 €
      n 90 miljardia euroa.
      1 -miljardi tulee lisää joka kuukausi.

      Pystytkö osuutesi maksamaan 18 000 €
      -et...arvasin. Mutta naapuri pystyy...niinhän...

      Teollisuus vähenee.
      Osa muuttaa ulkomaille.
      Osa lakkaa / supistaa.

      Raha ei kasva puussa, vaikka sosilisti niin näkeekin.
      Raha ei ole ilmaista, kaikki pitää tienata.

      Jos naapurin rahoilla elät, et tunne tätä rahan hankkimis puolta.
      Ajattelet, että turhaa itse tienaat, kun sossusta saan tarvitsemani.

    • Suomen nykyisella BKT:lla tuollaisen velan pystyy mainiosti hoitamaan. Esimerkiksi Sampo-pankin ekonomisti Lauri Uotila on sanonut, etta Suomi pystyisi helposti ottamaan paljon enemmankin velkaa.

      • pol.anal.

        Sampi-pankin ekonomisti Lauri Uotila on nykyisistä kansantaloustieteilijöistä fiksuimpia. Hän osaa myös esittää asiat kansantajuisesti.


    • Miten se meni?

      Jos noikein tulkitsin tuon käppyrän velkaa on 20 miljardia enemmän kuin koskaan ennen.

    • !!!!!!!!!!!!!!!

      96-98:D

      Olikpo Pääministerin nimi Paavo Lipponen:D Valsionvarainministeri Iiro Viinanen.

      Velkamäärän huima nousu alkoi, milloinka muulloin kun Lipposen hallituksen aloittaessa.

      Silloin kun köyhät pistettiin todella kyykkyyn, ja nälänhädän partaalle. Eihän se muuhun voi johtaa kuin valtionvelan lisääntymiseen.

      Katso Yle Teeman lamastalgian ensimmäinen osa ja ihmettele.

    • %%%%%%%%%%%

      Ahon hallituksen lopettaessa velka oli 35% BKT:sta.

      • %%%%%%%%%%%%%%%

        Vasta Vanhasen hallituksen aikana 08 valtionvelka saavutti tason) joka oli Ahon hallituksen lopettaessa (35%BKT:sta. Taas tuo käyrä viittaa köyhien asemaan.2007 Korotettiin pienituloisten tukia ja kevennettiin pienituloisten verotusta.


      • Faktaa pukkaa

        Ahon hallituksen lopettaessa vuonna 1995 velka oli 100 % BKT:sta. Sen voi helposti todeta avaajan antamasta linkistä. Lipponen ja Niinistö vasta saivat velan kuriin.


    • Kiitos!

      Nykyisen velan valtio pystyy helposti hoitamaan. Velkamäärä on lisäksi lähdössä laskuun jo tällä hallituskaudella.

      Kiitos hyvälle hallitukselle.

      • soopaa

        Ei muute lähtenyt, nyt vuosi 2017


    • Ei voi näin jatkua

      Nyt velka Urpilaisella ( kun on valtiovarainministeri sanotaan noin nimeltä )
      paljon yli 91,9 miljardin

      Kun kesäkuun lopussa oli velka se 91,9 miljardia
      lähde: tilastokeskus, näihin molempiin.
      Huhti-touko-kesäkuissa velka kasvoi 6,1 miljardia,.


      Urpialinen sanoi velan olevan v2013> 96 miljardia.
      Joka menee yli ja paljon.
      Näillä näkyminen: v2013 lopussa Urpilaisen velka lienee
      110 miljardin hujakoilla.

      BKT (brutto kansantuote)
      n 50 % valtiovelasta
      Muut velat, sitten se BKT:stä n 250 %
      joka pääosin ulkomailta.
      Puhutaan jo 500 miljardista.

      • TruthTeller

      • Kukahan.se.valehtelija


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      117
      1279
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1153
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      47
      1050
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe