vieroitusoireet

aion lopettaa

Olen lukenut näitä palstoja kuinka ihmiset ovat lopettaneet, mutta kukaan ei ole kertonut mahdollisista vieroitusoireista.Juon päivässä noin 10- 15 kaljaa ja joskus vielä naukkailen paukkuja. Tätä on jatkunut jo yli 10 vuotta. Tuleeko siitä mahdollisia vieroitusoireita, ja olen kuullut, että joku on kuollut vieroitusoireisiin. Minkälaisia ne vieroitusoireet ovat. Kai jollain lopettaneella on ollut vieroitusoireita?
Onko parempi, että pikkuhiljaa vähentää vai kertaheitolla. KIrjoitelkaa kellä kokemuksia!

24

6902

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paljon

olet jo holisti. jos lopetat hiki valuu, sydän hakkaa, kädet tärisee, pahoinvointia ja kaikkea mahdollista paskaa...mene lähimmälle A-klinikalle tai terveyskeskukseen lääkärille hakemaan apua, voivat antaa lääkettä että lasku normaaliin tilaan on helpompi- ei kannata yksin alkaa taiteilemaan. samalla voivat tarkistaa sun yleiskunnon! olet oikealla tiellä!

• aion lopettaa

Tiedän sen että juon paljon, mutta en haluaisi mennä minnekkään klinikalle enkä lääkäriin. Eikö sitä nyt voisi edes kokeilla itsekseen, koska olen kuullut tapauksia, että ei ollut minkäänlaisia vieroitusoireita.Jos päivittäin vähentää vaan ja sitten ei enää ollenkaan. En tiedä onko se mahdotonta, kun en ole kokeillut.En tiedä mitä tässä pitäis tehdä.Jaksan silti käydä töissä jokapäivä.

• neste
        aion lopettaa kirjoitti:

Tiedän sen että juon paljon, mutta en haluaisi mennä minnekkään klinikalle enkä lääkäriin. Eikö sitä nyt voisi edes kokeilla itsekseen, koska olen kuullut tapauksia, että ei ollut minkäänlaisia vieroitusoireita.Jos päivittäin vähentää vaan ja sitten ei enää ollenkaan. En tiedä onko se mahdotonta, kun en ole kokeillut.En tiedä mitä tässä pitäis tehdä.Jaksan silti käydä töissä jokapäivä.

Kyllähän sitä voi kokeilla vähentämistä hiljalleen. On sekin onnistunut.
        Mutta jos rupee tulemaan oireita, esim. sydämen kanssa tai harhoja, olis paras mennä lääkäriin. Kun rehellisesti kerrot tilanteen, saat varmsti apua.

• mokamake
        neste kirjoitti:

Kyllähän sitä voi kokeilla vähentämistä hiljalleen. On sekin onnistunut.
        Mutta jos rupee tulemaan oireita, esim. sydämen kanssa tai harhoja, olis paras mennä lääkäriin. Kun rehellisesti kerrot tilanteen, saat varmsti apua.

Pikkuhiljaa lopettaminen on kellontarkkaa hommaa,joka epäonnistuu helposti. Kyllä lääkkeilläkin selviää kuiville..jos lääkitys on onnistunut. Eräs lääkäri tokaisi kerran minulle..että juopoille on niin vaikea määrätä lääkkeitä

• Darrailija

Siis juotko aamusta iltaan vai käytkö esimerkiksi töissä päivällä, selvinpäin?

Jos olet selvinpäin päivän verran niin sitten lopettaminen on helpompaa, jos käy räveltämään illalla niin ota sitten muutama olut pahimpiin refloihin, tärkeintä että vähennät hallitusti.

Jos olet änkyrässä aamusta iltaan niin saman kaavan mukaan se menee vaikka olo tuntuu krapulaiselta kuudenkin kaljan jälkeen. Kerrasta poikki ei kannata siinä tapauksessa missään tapauksessa ominpäin lopettaa, vieroitusoireet ovat sietämättömät. Katkaisu hoitokin olisi ihan varteenotettava vaihtoehto.

Itse vielä viime vuonna vedin samanlaisia annoksia ellen enemmänkin. Olin vielä aamulla arviolta puolentoista promillen humalassa, pahimmillaan saatoin salaa töissäkin naukkailla ja kotiin kun pääsin niin pullot auki. Näin siis viikolla. Viikonloput olinkin sitten aamusta iltaan tukevassa humalassa. Sitten sattuma puuttui peliin, eli jäin ratista kiinni ja siinä kohtaa vasta tajusin missä lukemissa promillet milloinkin saattoi olla.
      Sitten olin jonkin aikaa juomatta kokonaan mutta pikkuhiljaa alkoi ratkeilu. Nykyään juon pienempiä määriä enkä vedä kovia kännejä viikonloppuisinkaan. Nyt vaan täytyy tätäkin vähää alkaa rajoittamaan kun kuvaan astui uniongelmat, heräilen kesken yötä ja olen jatkuvastti väsynyt ja tämä johtuu viinasta.

On tähän juomiseen "syykin" mutta se on oma tarinansa.

Onnea ja tsemppiä päätöksellesi!

• Väinö

Joo on aina syy ja tietysti on aina myös syy olla juomatta. Itestä riippuu kumpi syy voittaa.

• aion lopettaa

Joo olen selvinpäin töissä, mutta illalla kotiin päästyäni menee 10 kaljaa.Joskus jos on jäänyt viikonlopusta kossua otan vielä ainakin maanantaina pari paukkua.Viikonloppuisin menee sitten aamusta iltaan, mutta naukkailen aika hitaasti, joten en ole oikeastaan kuin harvoin päissäni.Änkyräkänniä minulla ei ole koskaan, vaikka viikonlopulla menee aika runsaasti.
        Siis sain sen käsityksen, että voi vähentää vähitellen, ettei tule niitä oireita.Minä sentään nukun hyvin, mutta silti väsyttää jatkuvasti.
        Syyni se on minullakin tähän juomiseen, mutta jääköön nyt selvittämättä tässä.

• Darrailija
        aion lopettaa kirjoitti:

Joo olen selvinpäin töissä, mutta illalla kotiin päästyäni menee 10 kaljaa.Joskus jos on jäänyt viikonlopusta kossua otan vielä ainakin maanantaina pari paukkua.Viikonloppuisin menee sitten aamusta iltaan, mutta naukkailen aika hitaasti, joten en ole oikeastaan kuin harvoin päissäni.Änkyräkänniä minulla ei ole koskaan, vaikka viikonlopulla menee aika runsaasti.
        Siis sain sen käsityksen, että voi vähentää vähitellen, ettei tule niitä oireita.Minä sentään nukun hyvin, mutta silti väsyttää jatkuvasti.
        Syyni se on minullakin tähän juomiseen, mutta jääköön nyt selvittämättä tässä.

Tutulle kuulostaa, ihan kuin mä aikaisemmin. Nyt menee vähemmän.

Periaatteessa voit lopettaa vaikka seinään jos kantti kestää, töitten jälkeen et vaan ota mitään vaikka tiedän kyllä että mieli tekee. Jos teet noin niin sittenhän tiedät mille tuntuu. Kun kerran työpäivän verran olet ollut selvinpäin niin ei sulla ylipääsemättömiä viekkuja ole luvassa, lähinnä psyykkistä vaan kun mieli pyörii kaljan ympärillä. Kuitenkin ettei tulisi hirveää selvinpäin olemisen aiheuttavaa shokkia, juo vaikka viisi kaljaa sen kymmen sijaan, on sekin tyhjää parempi. Ja juo se viisi kaljaa viikon verran päivässä. Viikonloppuna uskaltaa varmaan yhtenä päivänä ottaa sen kunniaksi kun olet onnistunut puolittamaan annokset:)
        Väsymys johtuu pitkälti siitä kun alkoholi heikentää unen laatua ja mulla se herättää aamuyöstä kokonaan. Ne on ne aivokemiat nimittäin. Raitistuneet juopot ovat sanoneet että selvinpäin nukkuu paljon paremmin kuin ryyppyaikoina.
        Silloin kun mä ryyppäsin rankemmin niin nukuin kyllä illasta aamuun mutta väsytti älyttömästi. Sen näyttää aika miten sulle käy, voi olla että tulee huonosti nukuttuja öitä tai sitten ei. Aikaa se ottaa mutta ihan tehtävissä oleva operaatio.
        Jos vieroitusoireisiin kuolee niin silloin on kyllä monen päivän, viikon tai kuukauden jatkuva putki takana ja sitä ei pistetäkkään poikki tuosta vaan. Siis aamusta iltaan ilman taukoja.

• Vaimoke
        Darrailija kirjoitti:

Tutulle kuulostaa, ihan kuin mä aikaisemmin. Nyt menee vähemmän.

Periaatteessa voit lopettaa vaikka seinään jos kantti kestää, töitten jälkeen et vaan ota mitään vaikka tiedän kyllä että mieli tekee. Jos teet noin niin sittenhän tiedät mille tuntuu. Kun kerran työpäivän verran olet ollut selvinpäin niin ei sulla ylipääsemättömiä viekkuja ole luvassa, lähinnä psyykkistä vaan kun mieli pyörii kaljan ympärillä. Kuitenkin ettei tulisi hirveää selvinpäin olemisen aiheuttavaa shokkia, juo vaikka viisi kaljaa sen kymmen sijaan, on sekin tyhjää parempi. Ja juo se viisi kaljaa viikon verran päivässä. Viikonloppuna uskaltaa varmaan yhtenä päivänä ottaa sen kunniaksi kun olet onnistunut puolittamaan annokset:)
        Väsymys johtuu pitkälti siitä kun alkoholi heikentää unen laatua ja mulla se herättää aamuyöstä kokonaan. Ne on ne aivokemiat nimittäin. Raitistuneet juopot ovat sanoneet että selvinpäin nukkuu paljon paremmin kuin ryyppyaikoina.
        Silloin kun mä ryyppäsin rankemmin niin nukuin kyllä illasta aamuun mutta väsytti älyttömästi. Sen näyttää aika miten sulle käy, voi olla että tulee huonosti nukuttuja öitä tai sitten ei. Aikaa se ottaa mutta ihan tehtävissä oleva operaatio.
        Jos vieroitusoireisiin kuolee niin silloin on kyllä monen päivän, viikon tai kuukauden jatkuva putki takana ja sitä ei pistetäkkään poikki tuosta vaan. Siis aamusta iltaan ilman taukoja.

Toi selittely,että syy juomiseen on...joopa,joo-voi että mä olen väsynyt tollaseen paskan jauhamiseen!Juoppo selittelee aina eri syitä:ilo,suru,murhe,vitutus jne.syitä on loputtomiin.

Ois kai aika itekkin ruveta ryyppäämään,v....taa meinaan rankasti,ukko pilas taas kerran koko kesän-jatkuvaa juomista,joka huipentui nyt lopuiksi urakkajuomiseksi.Jäipähän matkat tekemättä ja silleen,lapsille ei voi edes lupauksiaan pitää!!

Eikä kotia ilkeä kutsua/päästää ketään...
        Nyt sitten parannellut oloaan 2päivää=n.10tlk siideriä kaljaa naamariin!!

Toivon totisesti että saiskin sellasen vieroitusoire tiltin että...mä en enää auta,kaikki on yritetty joten kuolkoon viinaan.Niin oiskin ehkä parempi.

• ent. vaimo
        Vaimoke kirjoitti:

Toi selittely,että syy juomiseen on...joopa,joo-voi että mä olen väsynyt tollaseen paskan jauhamiseen!Juoppo selittelee aina eri syitä:ilo,suru,murhe,vitutus jne.syitä on loputtomiin.

Ois kai aika itekkin ruveta ryyppäämään,v....taa meinaan rankasti,ukko pilas taas kerran koko kesän-jatkuvaa juomista,joka huipentui nyt lopuiksi urakkajuomiseksi.Jäipähän matkat tekemättä ja silleen,lapsille ei voi edes lupauksiaan pitää!!

Eikä kotia ilkeä kutsua/päästää ketään...
        Nyt sitten parannellut oloaan 2päivää=n.10tlk siideriä kaljaa naamariin!!

Toivon totisesti että saiskin sellasen vieroitusoire tiltin että...mä en enää auta,kaikki on yritetty joten kuolkoon viinaan.Niin oiskin ehkä parempi.

Nyt sulla alkaa olla oikea asenne! Lakkaa auttamasta, selittelemästä, kaunistelemasta, tukemasta, valehtelemasta sen puolesta ja anna sen juoda niin paljon kun tekee mieli, äläkä piilota sen pulloja. Kun se huomaa että sä et enää kanna vastuuta sen juopottelusta, on *pieni* mahdollisuus että se tajuu itse ruveta kantamaan sitä vastuuta.

Enivei, kun lakkaat kantamasta vastuuta, tilanne ei ainakaan huonone, vaan sä pääset ite helpommalla. Rupee elämään omaa elämääs. Keskity itsees ja lapsiin. Anna juopon juopotella.

• Vaimoke
        ent. vaimo kirjoitti:

Nyt sulla alkaa olla oikea asenne! Lakkaa auttamasta, selittelemästä, kaunistelemasta, tukemasta, valehtelemasta sen puolesta ja anna sen juoda niin paljon kun tekee mieli, äläkä piilota sen pulloja. Kun se huomaa että sä et enää kanna vastuuta sen juopottelusta, on *pieni* mahdollisuus että se tajuu itse ruveta kantamaan sitä vastuuta.

Enivei, kun lakkaat kantamasta vastuuta, tilanne ei ainakaan huonone, vaan sä pääset ite helpommalla. Rupee elämään omaa elämääs. Keskity itsees ja lapsiin. Anna juopon juopotella.

Luin viestis ja alkoi hiukka hymyilyttämään...heureka!Kerrankin joku ei kauhistele sanomaani(kuolkoon juomiseen tms.)

En kyllä oo aikoihin valehdellut tms.hänen puolestaan.Asiat olen halkonut niikuin ne on(siinäpä oiva syy ukolle juoda lisää-katoskun hävettää,että menin möläyttämään esim.etten tiedä missä hän on-jos lähtenyt "baariristeilylle" vrk aiemmin)

Pulloja en voi piilotella-vahtii niitäkuin haukka...ja piilottelee niitä sinne sun tänne...

Taitaa olla jo 3vrk,kun on viimeeksi edes syönyt...hengissä näytti vielä hetki sitten olevan:(

• tintorama

Väkisten tyrkyttävät sulle pillereita eli kamaa mistä tulet riippuvaiseksi.
      Parempi yrittää vähentää omiin nimiin mutta ei liian hidasta tahtia :-}
      Ja jos välillä ratkeet niin se ei oo kaiken loppu.
      Muista sanoa EI lääkkeille,se on tärkeää.

• lekuri

mutta voi ajatella myös toisin.
        Jos tulee sydänoireita, lääkkeet ovat välttämättömiä, infarktin vaara on todellinen.
        Riippuvuus lääkkeistä on riski, ellei itse tiedosta tilannetta ja tee hallittuja päätöksiä. Mutta voi olla että alkoholistille sellaiset päätökset voivat joskus olla vaikeita. En tiedä.

• Lääkäriin vaan!

Ei parin päivän "Pamikuurin" tms. syömisestä tule riippuvaiseksi- eli sillä, että pahimmat viekkarit selvitetään lääkkeillä. Elimistö ei yksin jaksa selviytyä ilman niitä- tai voi olla, että selviytyy, voi olla, ettei....
        Pitkään ja kroonistuneessa juomisessa kehotan ehdottomasti ottamaan ammattiavun vastaan- voi olla hengenvaarallista ilman. Olin aikoinaan "mukamas" selvinpäin, vaikka verikoe näytti 4,2 promillea, ja pahin krapula alkoi reilun 2 promillen oloissa. Tosi muuten on...

• Joojoo
        Lääkäriin vaan! kirjoitti:

Ei parin päivän "Pamikuurin" tms. syömisestä tule riippuvaiseksi- eli sillä, että pahimmat viekkarit selvitetään lääkkeillä. Elimistö ei yksin jaksa selviytyä ilman niitä- tai voi olla, että selviytyy, voi olla, ettei....
        Pitkään ja kroonistuneessa juomisessa kehotan ehdottomasti ottamaan ammattiavun vastaan- voi olla hengenvaarallista ilman. Olin aikoinaan "mukamas" selvinpäin, vaikka verikoe näytti 4,2 promillea, ja pahin krapula alkoi reilun 2 promillen oloissa. Tosi muuten on...

Kroonistuneet juopot eivät usein miellä tarvitsevansa hoitoa!

Ja entäs sitten, kun tenu oivaltaa "pamien" vievän pahimman tuskan ja siitähän sitä onkin sitten hyvä jatkaa ryyppäämistä!! Ja eikun kavereilta pameja tiedustelemaan taas tarpeen tullen.

Näitä pamien tarjoajia/myyjiä istuu tuolla kuppiloissa ja vähäpäiset sortuu...

• Neste
        Joojoo kirjoitti:

Kroonistuneet juopot eivät usein miellä tarvitsevansa hoitoa!

Ja entäs sitten, kun tenu oivaltaa "pamien" vievän pahimman tuskan ja siitähän sitä onkin sitten hyvä jatkaa ryyppäämistä!! Ja eikun kavereilta pameja tiedustelemaan taas tarpeen tullen.

Näitä pamien tarjoajia/myyjiä istuu tuolla kuppiloissa ja vähäpäiset sortuu...

kyse oli niistä jotka aikoo lopettaa ryyppäämisen. Sitä paitsi ei ne pamit ajan oloon enää auta. Ja jos on niin tyhmä että rupee käyttämään pameja viinan lisäks, niin ei kai se niihin vaikuta mitään jotka haluaa tosissaan lopettaa ja menee siinä tarkotuksessa lääkäriin.
        Tässä asiassa täytyy pitää logiikka hanskassa.

• Rumpali

Koko hermosto on "hälytystilassa",Ja muista krapula on aina myrkytystila.Lopetin juomisen 11 v sitten,ja vieroitukset kestin! Ei pillereitä ,koska niistä myös jää koukkuun.Olin tulla hulluksi,en enää tuntenut itseäni,olin kuin Irvinin laulussa lauletaan Häirikösta!Elämä on ihanaa ilman viinaa!Täysin tarpeeton aine.Mutta ne jotka juovat sehän on heidän asiansa.

• ilmapallo

kyllä jätkä joutuu vielä nöyrtymään v-oireiden kanssa, tunnet olosi maan matoseksi. Moni muukin on noussut helvetistä manalan kautta, se kasvattaa. Rohkeutta kohdata todellisuus!

• Lopettaja

Join myös pitkään ja hartaasti. Eräänä päivänä
      päätin lopettaa. Seuraavana "loivensin" hieman
      ja kaikki meni ok. Sitä seuraavana päivänä
      aamupäivä oksentelua. Päivällä olo kohtalaisen
      ok. Illalla yhtäkkiä epileptinen kohtaus kuin
      salama kirkkaalta taivaalta. Eipä muuta kuin
      ambulanssilla päivystykseen. Promilleja oli
      siinä vaiheessa 0. Tuollaiset kouristuskohtaukset
      ovat myös mahdollisia vieroitusoireita ja saattavat
      kuulemma tulla vasta päivän parin päästä lopettamisesta.
      Petollinen homma jos sattuu vaikka olemaan auton
      ratissa...

Päivystyksessä antoivat rauhoittavia ja laittoivat
      tipan. Tsekkasivat veriarvot ja sydämen toiminnan.
      Yön olin seurannassa ja aamulla pääsin himaan
      nuppi vielä hieman pameista sekaisin. ´

Siihen loppui juominen ainakin tähän päivään
      saakka. Huomisestahan ei milloinkaan tiedä mutta
      otan päivän kerrallaan. Kuivilla olen nyt ollut
      neljä viikkoa.

• Darrailija

Otsikon aloittaja, oletko jo alkanut lopettelemaan, siis miten menee?

• Mielipide

...siis mina olen joskus raivoraittiina kirjaimellisesti RAIVOSTUNUT! Jotenkin arsyttaa ja vituttaa kaikki.......sitten lasi viinia ja paremmin menee..

Mutta tamahan on henk.kohtaista enka missaan nimessa kehota ketaan alkoholisoitumaan. Kohtuus kaikessa.

• aion lopettaa

joo ei tää vielä ole kunnolla alkanut tää lopetus. Neljä päivää mukana viikonloppu, niin tuli otettua tosi vähän. Ihan muutamia vaan. Mutta tänään illalla tuli jo enemmän otettua, mutta yritän tälle tehdä kyllä jotakin.Ei se mulla ainakaan kerrasta mene poikki.Jääköhän tää vaan aikomukseksi.

• Dooris
        aion lopettaa kirjoitti:

joo ei tää vielä ole kunnolla alkanut tää lopetus. Neljä päivää mukana viikonloppu, niin tuli otettua tosi vähän. Ihan muutamia vaan. Mutta tänään illalla tuli jo enemmän otettua, mutta yritän tälle tehdä kyllä jotakin.Ei se mulla ainakaan kerrasta mene poikki.Jääköhän tää vaan aikomukseksi.

Kannustan sua. Kun oot ollut muutaman päivän selvin päin, tuut miettineeks, että mitä järkee tossa oli. Ota oljenkorresta kiinni ja pidä tänään selvempi päivä. Kun kerran pystyit vähentämään, jatka sillä linjalla. Ja parin päivän kuluttua älä enää ota.

Vai olisko sittenkin paras ratkasu kertalaakista ja sitten huomenna oireiden kans lääkäriin? Tai A-klinikalle. Se on hyvä paikka, siellä on fiksummatkin (?:) käyneet.

• Darrailija
        aion lopettaa kirjoitti:

No se on jo edistystä jos määrät on tippuneet! Retkahduksia sattuu kaikille mutta kun sulla on halua lopettaa tai rajoittaa niin se on hyvä merkki. Muuta kun vähentelet hissukseen ja pysyt kohtuudessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      31
      5959
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      34
      5463
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      3084
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2464
    5. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      44
      2317
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2128
    7. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2108
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1711
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1696
    10. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1687
    Aihe