Nokian NRHi vs. NRVi

Meluallergikko

AutoBildin testissä NRHi oli selvästi hiljaisin rengas. Nyt kun omassa autossa on alla NRVi:t ja pääasiallinen melunlähde on renkaat niin mietityttää että mahtaako NRVi olla paljon äänekkäämpi rengas kuin NRHi? Kellään kokemusta?

Entäpä onko Continental PremiumContact hiljaisempi kuin NRVi?

16

6289

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Goodyear

Itse ostin muutama viikko sitten Nokian NRHi kuun kaikki liikkeet kehuivat sitä. Pidin niitä noin viikon kunnes kyllästyin hirveään renkasmeluun!!!.Vaihdoin tilalle Goodyear Hydragrip ja nyt on hiljainen ja hyvä rengas sarja. Itse en ihan äkkiä osta Nokian kesärenkaita. Rengaskoko on 205/55/16

• Gartz

Itsellä uudet 205/55/16 Nokian NRVi:t alla Passatissa ja olen todella tyytyväinen renkaiden hiljaisuuteen. Suosittelen.

• j.p
        Gartz kirjoitti:

Itsellä uudet 205/55/16 Nokian NRVi:t alla Passatissa ja olen todella tyytyväinen renkaiden hiljaisuuteen. Suosittelen.

215/65/16 NRVi:t citymaasturissa alla - ei mitään rengasääniä sisälle. Tuuli vain suhisee..

• Meluallergikko
        j.p kirjoitti:

215/65/16 NRVi:t citymaasturissa alla - ei mitään rengasääniä sisälle. Tuuli vain suhisee..

mutta ilmeisesti Baijerin Moottori Werstaan 700-sarjan autoni ei ole niin hyvin äänieristetty kuin citymaasturisi :-/

• ihmettelijä

Ainoass rengastestissä, jossa olen nähnyt Hydra Gripin olleen mukana rengas oli kolmanneksi äänekkäin 13 merkistä. Samassa testissä NRHi oli hiljaisin. Mikä auto sinulla on?

• Goodyear
        ihmettelijä kirjoitti:

Ainoass rengastestissä, jossa olen nähnyt Hydra Gripin olleen mukana rengas oli kolmanneksi äänekkäin 13 merkistä. Samassa testissä NRHi oli hiljaisin. Mikä auto sinulla on?

Tuulilasin tämän kevään rengastestissä Goodyear hydragrip oli hiljaisin ja he mittasivat desibelimittarilla Suomen karkeilla teillä!?. Erityismaininta oli vielä, että oli hiljaisin nimenomaan karkealla asfaltilla. Nyt voin itse vahvistaa saman kun olen renkaita jonkun viikkoa käyttänyt. Ero Nokian renkaisiin oli todella suuri kaikilla pinnoilla. Ja auto on Toyota Avensis wagon/04 ja joka muuten on hiljainen. Tein Nokian:lle reklamation ja sain tänään palautteen, jossa he ITSE pitävät omia NRHI hiljaisina. Itse ja hyvin monet muut vain ovat eri mieltä

• Meluallergikko
        Goodyear kirjoitti:

Tuulilasin tämän kevään rengastestissä Goodyear hydragrip oli hiljaisin ja he mittasivat desibelimittarilla Suomen karkeilla teillä!?. Erityismaininta oli vielä, että oli hiljaisin nimenomaan karkealla asfaltilla. Nyt voin itse vahvistaa saman kun olen renkaita jonkun viikkoa käyttänyt. Ero Nokian renkaisiin oli todella suuri kaikilla pinnoilla. Ja auto on Toyota Avensis wagon/04 ja joka muuten on hiljainen. Tein Nokian:lle reklamation ja sain tänään palautteen, jossa he ITSE pitävät omia NRHI hiljaisina. Itse ja hyvin monet muut vain ovat eri mieltä

Testi löytyi webbipalvelustakin (vaatii rekisteröitymisen palveluun):

H-luokan kesärenkaat, koko 195/65 R 15 v. 2004

http://www.tuulilasi.fi/tekniikka/?subarea=renkaat&article=113790&page=1

Asiallinen testi josta jokainen voi miettiä että mitä ominaisuutta painottaa, melua karttavat ajavat henkensä kaupalla Nokian Hakkapeliitta Q:lla ympäri vuoden :-)

• "testejä"
        ihmettelijä kirjoitti:

Luin jostakin lehdestä minäkin (olisko ollut moottori-lehti) jossa oli GY hydragrip saatu äänekkääksi, mutta se mittaus perustui ohiajomeluun, eli siis ulkopuolelta ohiajavan mittaukseen, eikä sisältä mitattuun. Jotenkin tuntui, että on vissiin vähän olemattomilla laitteilla tehty testiä, ja roiskastu kunhan jotain ääntä mitataan tyyliin... Tuulilasin testin perusteella uskalsin ostaa hydra gripit, ja aiemmin alla olleitten bridgestonien jälkeen hiljeni rengasjyrinät todella paljon. Muihin merkkeihin en uskalla ottaa kantaa kun ei ole tuossa pirssissä vielä alla ollut.

• melutesti

En ole lukenut autobildin testiä, mutta epäilen että ovat tainneet mitata sileällä asvaltilla tuon meluarvon, jos ovat saaneet NRHin hiljaisimmaksi renkaaksi. Meillä ei tuota sileetä asvalttia paljon Suomesta löydy.

• Teppo Testaaja

En nyt muista kumminpäin oli, mutta TL:n ja Autobildin testeissä toisessa oli mitattu "ohiajomelu" ja toisessa auton sisälle tuleva melu.

• pera

Itse painiskelen juuri renkaiden oston kanssa (koko 205/55/16). Eräs myyjä sanoi, että älä ihmeessä osta Nokian NRHi:tä. Hyvä ja HILJAINEN rengas, mutta poikkeuksellisen lyhyt käyttöikä. Renkaalla ajaa ainoastaa 15000-20000km. Joku oli saanut renkaat loppuun jo jopa 8000km! Sanoi, että Continentalin Premium on laadultaa aivan toista luokkaa. Sekään ei kyllä vedä vertoja EcoContactille, jota ei tähän kokoluokkaan tehdä. Ecolla ajaa jopa 40000-50000km. Premiumilla 25000km. Liekkö myyntipuhetta, mutta kertoi Nokiasta tuleen todella paljon palautetta, sillä he itse myyvät Nokiaa, Continentaalia, GoodYearia ja moinia muita merkkejä. Tiiä tuota? Mitkä sitä sit ostais?

• Meluallergikko

Tiedustelin erään Jyväskylän seudulla vaikuttavan rengasliikkeen myyjältä, että olisiko PremiumContact äänettömämpi kuin NRVi. Vastaus oli, että "ei juurikaan, mutta kuluu tuplasti nopeammin".

Tietysti NRVi voi olla kestävämpi kuin NRHi..

• Goodyear
        Meluallergikko kirjoitti:

Tiedustelin erään Jyväskylän seudulla vaikuttavan rengasliikkeen myyjältä, että olisiko PremiumContact äänettömämpi kuin NRVi. Vastaus oli, että "ei juurikaan, mutta kuluu tuplasti nopeammin".

Tietysti NRVi voi olla kestävämpi kuin NRHi..

Elä tee samaa virhettä kun minä!. Itse kysyin JKL:ssä viidestä liikkeestä heidän mielestään hiljaista ja hyvää rengasta. Kaikki suositteli NRHI:tä, joka käytössä osoittautui todella äänekkääksi. Rengasliikkeet mainostavat/suosivat omia merkkejään, joten niiden puheisiin ei kannata uskoa

• Meluallergikko
        Goodyear kirjoitti:

Elä tee samaa virhettä kun minä!. Itse kysyin JKL:ssä viidestä liikkeestä heidän mielestään hiljaista ja hyvää rengasta. Kaikki suositteli NRHI:tä, joka käytössä osoittautui todella äänekkääksi. Rengasliikkeet mainostavat/suosivat omia merkkejään, joten niiden puheisiin ei kannata uskoa

Luulisi että viidestä liikkeestä kaikki eivät voi olla Nokiania pääasiallisesti myyviä (vaikka kotimainen merkki onkin)? Ainakin vierailemassani liikkeessä oli muitakin merkkejä esillä ;-)

Myyjät voivat olla objektiivisia tai sitten myydään a) sitä mitä on varastossa tai b) sitä mistä tulee paras kate.

Valitettavasti HydraGrippiä ei taideta valmistaa 215/65R16-koossa joten jäänee itsellä testaamatta..

• Conti

ajoin 40 000 km Premium Contacteilla, koko 205/60 R15. Vielä olisi ollut kulutuspintaa 3-4 milliä jäljellä, mutta myin ne vanteiden kanssa tutulle. Ostin toisen samanlaisen kierroksen. Ei mitään moittimista Premiumin kestosta.

• Nettipepe
        Conti kirjoitti:

ajoin 40 000 km Premium Contacteilla, koko 205/60 R15. Vielä olisi ollut kulutuspintaa 3-4 milliä jäljellä, mutta myin ne vanteiden kanssa tutulle. Ostin toisen samanlaisen kierroksen. Ei mitään moittimista Premiumin kestosta.

Minä ainakin olen ajanut omilla Nokian NRVi:llä tänä kesänä n15tKm:iä ja vieläkin paistaa komeasti 6mm teksti vetävissäkin pyörissä.
        Hiljaiseksi en kyllä sanoisi...
        kokoluokassa 225/45/17
        Mutta ei kyllä häiritsevän isoäänisetkään ole :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      21
      6484
    2. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      555
      2251
    3. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      147
      1837
    4. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      82
      1214
    5. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      97
      1012
    6. Mitä haluaisit nähdä

Kaivatullasi päällä?
      Ikävä
      72
      960
    7. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      74
      886
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      823
    9. Kaupunki ostaa Kauppamatin

Joutuukohan yrittäjät lähteen muualle?
      Haapavesi
      30
      814
    10. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      145
      747
    Aihe