Hamas riensi auttamaan Estellen sakkia;)

Jani.

Siinä sen näkee mistä onkaan kyse, juutalaisvihasta kummankin osapuolen kohdalta.

Pyydän anteeksi että avaus vain sivuaa palstan aihetta.

49

163

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Jani.

        Israel tekisi Suomelle palveluksen upottamalla aluksen miehistöineen.


      • KTS (Ei kirj.)
        Jani. kirjoitti:

        Israel tekisi Suomelle palveluksen upottamalla aluksen miehistöineen.

        Jälleen nähdään tämä janilaisten ja muiden fanittajien murhanhimo.
        Tää lössi on valmis ampumaan aseettomia.

        On pidettävä silmällä tätä lössiä, koska se voi alkaa Suomessakin pian riehumaan.


      • Jani.
        KTS (Ei kirj.) kirjoitti:

        Jälleen nähdään tämä janilaisten ja muiden fanittajien murhanhimo.
        Tää lössi on valmis ampumaan aseettomia.

        On pidettävä silmällä tätä lössiä, koska se voi alkaa Suomessakin pian riehumaan.

        Vai aseettomien, pyh.
        Viimeksi kävivät heti sotilaiden kimppuun jotka tulivat tarkistamaan alusta

        Itse en suosi väkivaltaa ollenkaan, itsepuolustus onkin aivan eri asia.
        Mutta todellkin IDF tekisi palveluksen, olisi muutama KTS vähempi.


      • vanha ja vakaa
        Jani. kirjoitti:

        Israel tekisi Suomelle palveluksen upottamalla aluksen miehistöineen.

        aika kaksinaamainen olet, aloituksessa muka anteeksi pyytelet ja toisessa hekumoit ihmisten hukuttamisella.
        Elämä panee sinut vielä polvilleen.


      • mitä ite teet?
        Jani. kirjoitti:

        Vai aseettomien, pyh.
        Viimeksi kävivät heti sotilaiden kimppuun jotka tulivat tarkistamaan alusta

        Itse en suosi väkivaltaa ollenkaan, itsepuolustus onkin aivan eri asia.
        Mutta todellkin IDF tekisi palveluksen, olisi muutama KTS vähempi.

        Mitä tekisit itse, jos joku rynnii kotiisi/laivaasi ase ojossa? Antaudut taistelutta? Se on ihan luonnollista, että sotilaita vastustetaan väkivalloin. Jos mun kämppään joku tunkee rynnäri ojossa, niin käytän oikeuteni ja velvollisuuteni puolustaa kotiani. Se on ihan sama mikä ase tunkeutujalla on niin käyn kimppuun vaikka leipäveitsellä jos muu ei auta.

        Sitäpaitsi yleensä väkivalloin sisään tunkeva (ainakin sellaisena esiintyvä) poliisi tai sotilas ampuu ensin ja kyselee sitten, jos kyselee. Eli henki menee kuitenkin. Parempi kuolla edes taistellen.

        Kukaan ei rynni tarkistamaan mun kotiani mistään syystä.


      • Jani.
        mitä ite teet? kirjoitti:

        Mitä tekisit itse, jos joku rynnii kotiisi/laivaasi ase ojossa? Antaudut taistelutta? Se on ihan luonnollista, että sotilaita vastustetaan väkivalloin. Jos mun kämppään joku tunkee rynnäri ojossa, niin käytän oikeuteni ja velvollisuuteni puolustaa kotiani. Se on ihan sama mikä ase tunkeutujalla on niin käyn kimppuun vaikka leipäveitsellä jos muu ei auta.

        Sitäpaitsi yleensä väkivalloin sisään tunkeva (ainakin sellaisena esiintyvä) poliisi tai sotilas ampuu ensin ja kyselee sitten, jos kyselee. Eli henki menee kuitenkin. Parempi kuolla edes taistellen.

        Kukaan ei rynni tarkistamaan mun kotiani mistään syystä.

        Niinpä sinä sen sanoit, Israelhan tuossa itseään puolustaa


      • Mampari
        KTS (Ei kirj.) kirjoitti:

        Jälleen nähdään tämä janilaisten ja muiden fanittajien murhanhimo.
        Tää lössi on valmis ampumaan aseettomia.

        On pidettävä silmällä tätä lössiä, koska se voi alkaa Suomessakin pian riehumaan.

        Olen jostain joskus lukenut, että jos joku keskustelija käyttää ilmaisua "fanittaa" toisista keskustelijoista negatiivisessa merkityksessä, hän todennäköisimmin on väärässä tai valehtelee tahallaan. Tältä vaikutelmalta ei voi välttyä tuota kommenttia lukiessa.


      • Mampari
        mitä ite teet? kirjoitti:

        Mitä tekisit itse, jos joku rynnii kotiisi/laivaasi ase ojossa? Antaudut taistelutta? Se on ihan luonnollista, että sotilaita vastustetaan väkivalloin. Jos mun kämppään joku tunkee rynnäri ojossa, niin käytän oikeuteni ja velvollisuuteni puolustaa kotiani. Se on ihan sama mikä ase tunkeutujalla on niin käyn kimppuun vaikka leipäveitsellä jos muu ei auta.

        Sitäpaitsi yleensä väkivalloin sisään tunkeva (ainakin sellaisena esiintyvä) poliisi tai sotilas ampuu ensin ja kyselee sitten, jos kyselee. Eli henki menee kuitenkin. Parempi kuolla edes taistellen.

        Kukaan ei rynni tarkistamaan mun kotiani mistään syystä.

        Mavi Marmaran tapauksessa vain yhdellä kuudesta laivasta tuli ruumiita, vaikka kaikkiin Israelin sotilaat menivät aseistettuina. Mistä tämä johtuu? Johtuisiko se siitä, että varsinkaan tällaisessa tapauksessa kotia ja laivaa ei voi verrata toisiinsa varsinkin kun tietää itse provosoineensa tilanteen.

        Väkivalloin sisään tunkeva poliisi tai sotilas ei ainakaan minun tietääkseni ensin ammu ja sitten kysele, ellei kohtaa selvästi uhkaavaa aseellista vastarintaa.


    • Hamas on voinut

      olla ihan koko aluksen sinne menemisen taustavaikuttajanakin.

      • Jani.

        Niin onkin, itsekkin mietin tuossa mennäpäivänä ettäkuka on rahoittajana.
        Ei tuollainen laiva ihan halpa ole ja mistä nämä pilvenpolttaja viherpipipäät rahaa olisivat saaneet?


      • Jos kyydissä on
        Jani. kirjoitti:

        Niin onkin, itsekkin mietin tuossa mennäpäivänä ettäkuka on rahoittajana.
        Ei tuollainen laiva ihan halpa ole ja mistä nämä pilvenpolttaja viherpipipäät rahaa olisivat saaneet?

        sementtiä, niin onkohan kapteeni pystynyt varmistamaan ettei ole mitään pahempaa kätkettynä, sillä jos lastiin on ujutettu tuhoa, niin seuraukset ovat vakavat. Sitä en osaa sanoa, onko helppo tutkia kauempaa mahdolliset räjähteet ja muut sieltä.

        Kun matkalaukut tutkitaan lentokentillä, niin tällaisen on ihan toinen asia.

        Jos Hamas on ollut tässä systeemissä jo alusta lähtien, niin varovainen kannattaa olla sitten kaikkien sen petoksien suhteen.


      • Sophia*
        Jani. kirjoitti:

        Niin onkin, itsekkin mietin tuossa mennäpäivänä ettäkuka on rahoittajana.
        Ei tuollainen laiva ihan halpa ole ja mistä nämä pilvenpolttaja viherpipipäät rahaa olisivat saaneet?

        Sehän on selvää, että "rauhanlaiva" ei pian ole puolueeton, sillä aitoon rauhaan tarvitaan kaksi osapuolta. Kuten jo aiemmin kirjoitin, he ovat Hamasin elävä kilpi. Hamas mahd. käy yllyttämässä rauhanmatkaajia riitatilanteeseen Israelin armeijan kanssa, lietsovat heitä "taistelemaan", tietäen hyvin, että Israel aina vastaa kaikkeen aggressioon. Hamas ei välitä, kuinka laivan, lastin, tai sen miehistön käy, heistä tehdään propagandassa "marttyyreja".

        Ne on nyt Estellellä nk. kusisessa paikassa, sillä jos he eivät noudata Hamasin käskyjä ja suostuvat, mahd. vastoin Hamasin määräyksiä, kohtaamaan israelilaiset rauhanomaisesti, he muuttuvat Hamasin vihollisiksi. Suomen kommunistit saavat nyt aivan omakohtaisen kokemuksen palestiinalaisista ja israelilaisista.

        Heitä kuitenkin varoitettiin tästä etukäteen.


      • Jani.
        Sophia* kirjoitti:

        Sehän on selvää, että "rauhanlaiva" ei pian ole puolueeton, sillä aitoon rauhaan tarvitaan kaksi osapuolta. Kuten jo aiemmin kirjoitin, he ovat Hamasin elävä kilpi. Hamas mahd. käy yllyttämässä rauhanmatkaajia riitatilanteeseen Israelin armeijan kanssa, lietsovat heitä "taistelemaan", tietäen hyvin, että Israel aina vastaa kaikkeen aggressioon. Hamas ei välitä, kuinka laivan, lastin, tai sen miehistön käy, heistä tehdään propagandassa "marttyyreja".

        Ne on nyt Estellellä nk. kusisessa paikassa, sillä jos he eivät noudata Hamasin käskyjä ja suostuvat, mahd. vastoin Hamasin määräyksiä, kohtaamaan israelilaiset rauhanomaisesti, he muuttuvat Hamasin vihollisiksi. Suomen kommunistit saavat nyt aivan omakohtaisen kokemuksen palestiinalaisista ja israelilaisista.

        Heitä kuitenkin varoitettiin tästä etukäteen.

        Voi että miten helppoa olisi ajaa laiva Israelin satamaan ja autoilla viedä tarvikkeet gazaan.

        Gzassa muuten maksetaan 2000€ uusista iphone puhelimista, tään viestin tarkoitus oli se että eillä ei ole oikeasti edes mikään hätä vaan kaikki heidän hädänalaisuutensa on pelkkää vasemmiston ja islamistien propagandaa.


      • Sophia*
        Jani. kirjoitti:

        Voi että miten helppoa olisi ajaa laiva Israelin satamaan ja autoilla viedä tarvikkeet gazaan.

        Gzassa muuten maksetaan 2000€ uusista iphone puhelimista, tään viestin tarkoitus oli se että eillä ei ole oikeasti edes mikään hätä vaan kaikki heidän hädänalaisuutensa on pelkkää vasemmiston ja islamistien propagandaa.

        Nii. Käyttäväthän palestiinalaiset muutenkin Israelia hyväkseen. Julkiset puheet vain ovat muuta, mutta kaikessa hiljaisuudessa he mm. hoidattavat itseään israelilaisissa sairaaloissa, jopa palestiinalainen kauhistuu ajatusta joutua omiensa sairaanhoidettavaksi. Heillä ei ole mitään todellista hätää, jos on, se on heidän itsensä tarkoituksella aiheuttamaa.

        Mikäli lasti halutaan saada Gazaan, sen tulee jokatapauksessa kulkea israelilaisten käsien kautta, ihan vaan kurkistetaan parin potkupallon sisään. Gazalaiset tietävät kyllä saavansa ilmaista tavaraa Suomesta, tuo uhittelu on vain propagandaa, ehkä jotkut ihmiset arabimaissa uskovatkin siihen, tai ainakaan eivät uskalla olla uskomatta.

        Toivottavasti nuo vilpittömät rauhanmatkaajat eivät joudu kovasti kärsimään hyväuskoisuudestaan. Sillä vilpittömiähän nuo suomalaiset itse mitä oletettavimmin ovat. Taivaan Isä, varjele heitä!


      • Israel vierailija
        Sophia* kirjoitti:

        Nii. Käyttäväthän palestiinalaiset muutenkin Israelia hyväkseen. Julkiset puheet vain ovat muuta, mutta kaikessa hiljaisuudessa he mm. hoidattavat itseään israelilaisissa sairaaloissa, jopa palestiinalainen kauhistuu ajatusta joutua omiensa sairaanhoidettavaksi. Heillä ei ole mitään todellista hätää, jos on, se on heidän itsensä tarkoituksella aiheuttamaa.

        Mikäli lasti halutaan saada Gazaan, sen tulee jokatapauksessa kulkea israelilaisten käsien kautta, ihan vaan kurkistetaan parin potkupallon sisään. Gazalaiset tietävät kyllä saavansa ilmaista tavaraa Suomesta, tuo uhittelu on vain propagandaa, ehkä jotkut ihmiset arabimaissa uskovatkin siihen, tai ainakaan eivät uskalla olla uskomatta.

        Toivottavasti nuo vilpittömät rauhanmatkaajat eivät joudu kovasti kärsimään hyväuskoisuudestaan. Sillä vilpittömiähän nuo suomalaiset itse mitä oletettavimmin ovat. Taivaan Isä, varjele heitä!

        En jaksa uskoa että teidät on noin totaalisesti aivopesty ja uskotte kaikki valheet, vai keksittekö omasta päästänne noita satuja mm Sophia ja Jani.
        Kiinnostaako teitä ollenkaan totuus?


      • Sophia*
        Israel vierailija kirjoitti:

        En jaksa uskoa että teidät on noin totaalisesti aivopesty ja uskotte kaikki valheet, vai keksittekö omasta päästänne noita satuja mm Sophia ja Jani.
        Kiinnostaako teitä ollenkaan totuus?

        Mä olen aikoinaan asunut siellä ja tunnen totuuden harvinaisen hyvin.
        Suomalainen vasemmisto on se, joka on nielaissut valheen ja levittää sitä.


      • VÄÄRIN MUUTEN
        Sophia* kirjoitti:

        Mä olen aikoinaan asunut siellä ja tunnen totuuden harvinaisen hyvin.
        Suomalainen vasemmisto on se, joka on nielaissut valheen ja levittää sitä.

        Kyllä sitä valhetta kaikkein innokkaimmin levittää oikeisto eikä vasemmisto.


      • KTS (Ei kirj.)
        VÄÄRIN MUUTEN kirjoitti:

        Kyllä sitä valhetta kaikkein innokkaimmin levittää oikeisto eikä vasemmisto.

        Tunnen useita YK-sotilaita, jotka sieltä palattuaan eivät enää omaa mitään ruusunpunaisia kuvitelmia Israelista.

        Matkailu avartaa.


      • Riittää hyvin
        KTS (Ei kirj.) kirjoitti:

        Tunnen useita YK-sotilaita, jotka sieltä palattuaan eivät enää omaa mitään ruusunpunaisia kuvitelmia Israelista.

        Matkailu avartaa.

        ristin- ja tähtisiniset.


      • Sophia*
        KTS (Ei kirj.) kirjoitti:

        Tunnen useita YK-sotilaita, jotka sieltä palattuaan eivät enää omaa mitään ruusunpunaisia kuvitelmia Israelista.

        Matkailu avartaa.

        No eihän mitään ruusunpunaisia kuvitelmia kannatakaan pitää. Ihmisiä he ovat siinä kuin muutkin. Myös israelilaiset voivat yksilötasolla tehdä vääriä tekoja, heissäkin on monenlaisia ihmisiä.

        Vapaatsuunnat levittävät täysin epärealistisia, jopa valheellisia mielikuvia Israelista ja jos sinne lähtee haaveksimaan ja kohtaakin toisenlaisen todellisuuden, kyllä usko Israeliin voi joutua kovalle koetukselle. Olen itse kokenut siellä monenlaista.

        Kaiken sen hyvän ja pahankin, molemmilta puolilta nähneenä ja kokeneena: uskon Israeliin. Kuka hel'vetissä siirsi sen Moshe Dayan-ketjun Historia-puolelle, tälle foorumille se ketju kuuluu? Moshe Dayan ja Golda Meir olivat israelilaisia ja juutalaisia viimesen päälle. He ovat Israel! Ketju takas!


      • KTS (Ei kirj.)
        Sophia* kirjoitti:

        No eihän mitään ruusunpunaisia kuvitelmia kannatakaan pitää. Ihmisiä he ovat siinä kuin muutkin. Myös israelilaiset voivat yksilötasolla tehdä vääriä tekoja, heissäkin on monenlaisia ihmisiä.

        Vapaatsuunnat levittävät täysin epärealistisia, jopa valheellisia mielikuvia Israelista ja jos sinne lähtee haaveksimaan ja kohtaakin toisenlaisen todellisuuden, kyllä usko Israeliin voi joutua kovalle koetukselle. Olen itse kokenut siellä monenlaista.

        Kaiken sen hyvän ja pahankin, molemmilta puolilta nähneenä ja kokeneena: uskon Israeliin. Kuka hel'vetissä siirsi sen Moshe Dayan-ketjun Historia-puolelle, tälle foorumille se ketju kuuluu? Moshe Dayan ja Golda Meir olivat israelilaisia ja juutalaisia viimesen päälle. He ovat Israel! Ketju takas!

        Netmissionissahan oli tää yks Jeremy joka kans läks Israeliin silmät ruusunpunasina ja tuli takasin kun huomas että "täällähän on vaan hippejä, homoja ja teollisuus-saasteita".

        :D


      • Sophia*
        KTS (Ei kirj.) kirjoitti:

        Netmissionissahan oli tää yks Jeremy joka kans läks Israeliin silmät ruusunpunasina ja tuli takasin kun huomas että "täällähän on vaan hippejä, homoja ja teollisuus-saasteita".

        :D

        Joo. Hippejä ja homoja oli jo silloin kauan sitten. Teollisuussaasteita ei.
        Sen se kapitalismi teettää.


      • Jani.
        Israel vierailija kirjoitti:

        En jaksa uskoa että teidät on noin totaalisesti aivopesty ja uskotte kaikki valheet, vai keksittekö omasta päästänne noita satuja mm Sophia ja Jani.
        Kiinnostaako teitä ollenkaan totuus?

        Totuus nimeomaan, ei propaganda.
        Ja varsinkaan islamistien sellainen


      • Jani.
        Sophia* kirjoitti:

        Mä olen aikoinaan asunut siellä ja tunnen totuuden harvinaisen hyvin.
        Suomalainen vasemmisto on se, joka on nielaissut valheen ja levittää sitä.

        Nimenomaan ja kumma kyllä käsi kädessä kävelevät terroristien kanssa.
        Mutta niinhän se Hitlerkin teki


      • vanha ja vakaa

        Sensijaan että rukoillaan pitäisi tehdä jotain. Israel samanlaiseen talous-saartoon kuin Irankin jos eivät suostu Palestiinan oman valtion muodostamiseen ja kaikkien saartojen ja maanryöstöjen lopettamiseen.


      • Sophia*
        vanha ja vakaa kirjoitti:

        Sensijaan että rukoillaan pitäisi tehdä jotain. Israel samanlaiseen talous-saartoon kuin Irankin jos eivät suostu Palestiinan oman valtion muodostamiseen ja kaikkien saartojen ja maanryöstöjen lopettamiseen.

        Olet käsittänyt asian niinkuin suomalainen media sen kertoo.
        Israelhan suostuu Palestiinalaisvaltion syntyyn, mutta "palestiinalaiset" itse eivät.

        Miksi?

        Propagandasodan vuoksi, sekä siksi, että silloin he joutuisivat itse rakentamaan oman maansa, luomaan sinne asiallisen yhteiskunnan, mutta sitä he eivät halua, eivätkä viitsi. Heistä on helpompaa ruikuttaa ja elää Israelin, sekä muun maailman siivellä. Vaikka he julkisesti mollaavat Israelia, ampuvat jatkuvasti raketeilla, toisaalta Israelin jakama apu - "vihollisilleen"! - kyllä kelpaa. Jopa Afrikan maista muslimeja yrittää paeta Israeliin, sillä siellä, tunnetusti, ihmisiä kohdellaan ihmisinä. Afrikkalaiset pyrkivät jopa väkisellä rajan alitse Israeliin ja heitä on ollut pakko palauttaa, Israelissa asuu lukematon määrä laittomia afrikkalaisia "siirtolaisia".

        Itse näin 70-luvulla Israelilaisten jakavan rajan yli vesitankeista vettä libanonilaisille paimentolaisille, ed. yönä oli Libanonista ammuttu 7 katjuusa-rakettia Kiriat Shmonan kaupunkiin pohjois-Israelissa. Israel avusti libanonilaisia aivan rakettien lähtöpaikan, Beaufortin linnakkeen silmien edessä (etäisyyttä ilmateitse joitakin kilometrejä).


      • vanha ja vakaa
        Sophia* kirjoitti:

        Olet käsittänyt asian niinkuin suomalainen media sen kertoo.
        Israelhan suostuu Palestiinalaisvaltion syntyyn, mutta "palestiinalaiset" itse eivät.

        Miksi?

        Propagandasodan vuoksi, sekä siksi, että silloin he joutuisivat itse rakentamaan oman maansa, luomaan sinne asiallisen yhteiskunnan, mutta sitä he eivät halua, eivätkä viitsi. Heistä on helpompaa ruikuttaa ja elää Israelin, sekä muun maailman siivellä. Vaikka he julkisesti mollaavat Israelia, ampuvat jatkuvasti raketeilla, toisaalta Israelin jakama apu - "vihollisilleen"! - kyllä kelpaa. Jopa Afrikan maista muslimeja yrittää paeta Israeliin, sillä siellä, tunnetusti, ihmisiä kohdellaan ihmisinä. Afrikkalaiset pyrkivät jopa väkisellä rajan alitse Israeliin ja heitä on ollut pakko palauttaa, Israelissa asuu lukematon määrä laittomia afrikkalaisia "siirtolaisia".

        Itse näin 70-luvulla Israelilaisten jakavan rajan yli vesitankeista vettä libanonilaisille paimentolaisille, ed. yönä oli Libanonista ammuttu 7 katjuusa-rakettia Kiriat Shmonan kaupunkiin pohjois-Israelissa. Israel avusti libanonilaisia aivan rakettien lähtöpaikan, Beaufortin linnakkeen silmien edessä (etäisyyttä ilmateitse joitakin kilometrejä).

        No miksei sitten Israel pura saartoa ja muureja jos kerran noin paljon muuten auttaa Palestiinalaisia.? Ehtona voisi olla että Palestiinalaiset lopettaisivat kaiken vihanpidon Israelin kanssa.


      • Osaat
        vanha ja vakaa kirjoitti:

        No miksei sitten Israel pura saartoa ja muureja jos kerran noin paljon muuten auttaa Palestiinalaisia.? Ehtona voisi olla että Palestiinalaiset lopettaisivat kaiken vihanpidon Israelin kanssa.

        ainakin yksinkertaistaa Lähi-idän tilannetta. Palestiinalaisia on vaikka miten monta ryhmää. Ei voi kuvitella, että ne yhtenä päivänä lopettaisivat vihanpidon Israelia vastaan.

        Sinänsä olet oikeassa siinä, että ensimmäinen askel on otettava palestiinalaisten. Jos vihanpidosta ei heti pystytä luopumaan, niin kohtuullinen vaatimus olisi edes se, että tunnustetaan Israelin oikeus olemassaoloon. En usko, että Gazan nykyhallitus tulee koskaan suostumaan siihen.


      • Sophia*
        Osaat kirjoitti:

        ainakin yksinkertaistaa Lähi-idän tilannetta. Palestiinalaisia on vaikka miten monta ryhmää. Ei voi kuvitella, että ne yhtenä päivänä lopettaisivat vihanpidon Israelia vastaan.

        Sinänsä olet oikeassa siinä, että ensimmäinen askel on otettava palestiinalaisten. Jos vihanpidosta ei heti pystytä luopumaan, niin kohtuullinen vaatimus olisi edes se, että tunnustetaan Israelin oikeus olemassaoloon. En usko, että Gazan nykyhallitus tulee koskaan suostumaan siihen.

        He eivät tunnusta Israelin olemassaoloa, eivätkä juutalaisten olemassaoloa. Heidän päämääränsä on "hävittää juutalaiset maailmankartalta".

        Laiva Estelle rynnii nyt täysinpurjein heitä auttamaan.

        Ei ole ihme, jos israelilaiset ei tykkää ja aikovat pyrkiä estämään oman kansansa viimeisen holokaustin. Onkohan sen Hitlerin kaverin, Jerusalemin Suurmuftin perhe ottamassa Estelleä vastaan?


      • vanha ja vakaa
        Sophia* kirjoitti:

        He eivät tunnusta Israelin olemassaoloa, eivätkä juutalaisten olemassaoloa. Heidän päämääränsä on "hävittää juutalaiset maailmankartalta".

        Laiva Estelle rynnii nyt täysinpurjein heitä auttamaan.

        Ei ole ihme, jos israelilaiset ei tykkää ja aikovat pyrkiä estämään oman kansansa viimeisen holokaustin. Onkohan sen Hitlerin kaverin, Jerusalemin Suurmuftin perhe ottamassa Estelleä vastaan?

        Vihanpito voisi loppua siihen jos Palestiinan valtio perustettaisiin. Yk-joukot väliin valvomaan tulitaukoa ja rajoja. Arabi on kova puheissaan, kyllä ne siitä vähitellen tunnustaisivat myös Israelin valtion. Kumpikin tarvii toisiaan niinkuin me tsuhnat velivenäläisiä.. ja toisinpäin.
        Tämä tilanne ei voi jatkua enää kauan, ainoa ratkaisu on vapaa itsenäinen Palestiinan valtio. Teidänkin on lopetettava vihapuheet, olemme samassa "Estellessä" koko ihmiskunta seilaamassa läpi avaruuksien..


      • Israelin YK-joukot
        vanha ja vakaa kirjoitti:

        Vihanpito voisi loppua siihen jos Palestiinan valtio perustettaisiin. Yk-joukot väliin valvomaan tulitaukoa ja rajoja. Arabi on kova puheissaan, kyllä ne siitä vähitellen tunnustaisivat myös Israelin valtion. Kumpikin tarvii toisiaan niinkuin me tsuhnat velivenäläisiä.. ja toisinpäin.
        Tämä tilanne ei voi jatkua enää kauan, ainoa ratkaisu on vapaa itsenäinen Palestiinan valtio. Teidänkin on lopetettava vihapuheet, olemme samassa "Estellessä" koko ihmiskunta seilaamassa läpi avaruuksien..

        länsirannalle sopii ihan hyvin varmaan ja näin myös tulee totuudellisemmin riisuttua aseista nuo mahdolliset orastavat terrorijoukot siellä, ja tuki YK :lta täysin tietysti omille joukoille.

        Toki edelleen näen jakamattomaan maan ja Jerusalemin ihan parhaimpana vaihtoehtona Israelin juutalaisvaltiolle, sillä se arabien islam-valtio on se Jordania. Ei kannata tehdä tuollaisia mielettömiä jakolinjoja Israelin hallinta-alueelle tietysti sillä se luonnollinen ja turvallinen ja paras vaihtoehto kaikille on se Jordan. Noissa palestiinalaiskaupungeissa voisi olla se oma hallinto kuten Gazassa nykyään, tietysti se rauha ja Israelin tunnustaminen tulisi ihan YK :n kauttakin ymmärtää sinne opettaa ja ohjeistaan, sillä tahtoohan YK alueelle totuudellista rauhaa eikä mitään petollista aselepotilannetta, jossa sitten se kymmenvaltioliitto lopulta tulee kuin pantteri ja leopardi ja ansa Jumalan kansalle ja kaupungille ja myös voi pahimmillaan levitä vaikka koko maailmaan, kun öljy on niin tärkeää tämän ajan maan kuninkaille autoineen ja sotatarvikkeineen.


      • Venäjä on muuten
        vanha ja vakaa kirjoitti:

        Vihanpito voisi loppua siihen jos Palestiinan valtio perustettaisiin. Yk-joukot väliin valvomaan tulitaukoa ja rajoja. Arabi on kova puheissaan, kyllä ne siitä vähitellen tunnustaisivat myös Israelin valtion. Kumpikin tarvii toisiaan niinkuin me tsuhnat velivenäläisiä.. ja toisinpäin.
        Tämä tilanne ei voi jatkua enää kauan, ainoa ratkaisu on vapaa itsenäinen Palestiinan valtio. Teidänkin on lopetettava vihapuheet, olemme samassa "Estellessä" koko ihmiskunta seilaamassa läpi avaruuksien..

        ilmoittanut että suojelee kansalaisiaan myös rajojensa ulkopuolella. Venäjä on kieltänyt ulkomaalaisilta, tai kieltämässä, maa-alueiden omistusta, mutta Suomessa on aika paljon jo, ja jos kokisivat nuo omistajat uhkaa ne menettää, niin Venäjän armeija voisi tulla Suomeen niitä puolustamaan ja ovat lakinsa siten säätäneet ja sen jo ilmoittaneet, joten ollaan viisaita eikä tyhmiä.


      • Minä olen Yeshuassa
        vanha ja vakaa kirjoitti:

        Vihanpito voisi loppua siihen jos Palestiinan valtio perustettaisiin. Yk-joukot väliin valvomaan tulitaukoa ja rajoja. Arabi on kova puheissaan, kyllä ne siitä vähitellen tunnustaisivat myös Israelin valtion. Kumpikin tarvii toisiaan niinkuin me tsuhnat velivenäläisiä.. ja toisinpäin.
        Tämä tilanne ei voi jatkua enää kauan, ainoa ratkaisu on vapaa itsenäinen Palestiinan valtio. Teidänkin on lopetettava vihapuheet, olemme samassa "Estellessä" koko ihmiskunta seilaamassa läpi avaruuksien..

        enkä Estellessä enkä Titanikissa enkä muissakaan tämän maailman aluksissa ilman Yeshuaa. Tässä on muuten tärkeä opetus kun koittaa nuo lähivuosien ajat. Tietysti tulee valvoa ja rukoilla ja totuudessa pyhittyä eikä valheisiin eksyä.


      • Kyvyttömät YK-joukot
        vanha ja vakaa kirjoitti:

        Vihanpito voisi loppua siihen jos Palestiinan valtio perustettaisiin. Yk-joukot väliin valvomaan tulitaukoa ja rajoja. Arabi on kova puheissaan, kyllä ne siitä vähitellen tunnustaisivat myös Israelin valtion. Kumpikin tarvii toisiaan niinkuin me tsuhnat velivenäläisiä.. ja toisinpäin.
        Tämä tilanne ei voi jatkua enää kauan, ainoa ratkaisu on vapaa itsenäinen Palestiinan valtio. Teidänkin on lopetettava vihapuheet, olemme samassa "Estellessä" koko ihmiskunta seilaamassa läpi avaruuksien..

        kun eivät pysty Libanonissa aseista terrorijoukkoja riisumaan eikä Gazasta saada rakettitulta YK :n kautta loppumaan, niin tietysti Israelin tulee suojella omia kansalaisiaan näissä molemmissa ja myös Iran-tilanteessa ennakoiden. Tietysti on vaikeaa rajanveto näissä, mutta jos Saddam Hussein olisi saanut ydin aseet ennen Persianlahden sotaa, niin tilanne maapallolla voisi olla nykyään hyvinkin erilainen, ja tämä on tärkeää ymmärtää myös Iranin tilanteessa vaikka toki ydinaseet ovat niin levinneet itään varsinkin, että vähän niinkuin peli on menetetty tämän suhteen varmaan totuudellisesti ja pitemmän päälle.

        Autuaat kaikki, jotka Yeshuan laivassa voivat turvallisesti elämänsä elää ja päästä voittajina perille armoliittonsa veren ja veden ja Hengen kautta, amen, hallelujah!

        Ne kymmenen valtakuntaa tulee Israelin Jerusalemiin hyökkäämään ajallaan, kuten Ilmestyskirjassa on edeltä Isä ilmoittanut ja autuaat kaikki, joiden nimet tulevat ja ovat ja pysyvät Yeshuan elämänkirjassa, amen!


      • Sophia* kirjoitti:

        Olet käsittänyt asian niinkuin suomalainen media sen kertoo.
        Israelhan suostuu Palestiinalaisvaltion syntyyn, mutta "palestiinalaiset" itse eivät.

        Miksi?

        Propagandasodan vuoksi, sekä siksi, että silloin he joutuisivat itse rakentamaan oman maansa, luomaan sinne asiallisen yhteiskunnan, mutta sitä he eivät halua, eivätkä viitsi. Heistä on helpompaa ruikuttaa ja elää Israelin, sekä muun maailman siivellä. Vaikka he julkisesti mollaavat Israelia, ampuvat jatkuvasti raketeilla, toisaalta Israelin jakama apu - "vihollisilleen"! - kyllä kelpaa. Jopa Afrikan maista muslimeja yrittää paeta Israeliin, sillä siellä, tunnetusti, ihmisiä kohdellaan ihmisinä. Afrikkalaiset pyrkivät jopa väkisellä rajan alitse Israeliin ja heitä on ollut pakko palauttaa, Israelissa asuu lukematon määrä laittomia afrikkalaisia "siirtolaisia".

        Itse näin 70-luvulla Israelilaisten jakavan rajan yli vesitankeista vettä libanonilaisille paimentolaisille, ed. yönä oli Libanonista ammuttu 7 katjuusa-rakettia Kiriat Shmonan kaupunkiin pohjois-Israelissa. Israel avusti libanonilaisia aivan rakettien lähtöpaikan, Beaufortin linnakkeen silmien edessä (etäisyyttä ilmateitse joitakin kilometrejä).

        Ei vaan kyse on siitä, että palestiinalaiset eivät lähde neuvottelemaan valtiosta niin kauan kuin siirtokuntia rakennellaan alueella, josta juuri pitäisi neuvotella. Se on vähän niinkuin maton vetämistä jalkojen alta.


      • Sophia*
        KTS kirjoitti:

        Ei vaan kyse on siitä, että palestiinalaiset eivät lähde neuvottelemaan valtiosta niin kauan kuin siirtokuntia rakennellaan alueella, josta juuri pitäisi neuvotella. Se on vähän niinkuin maton vetämistä jalkojen alta.

        Israel rakentaa heille kaiken valmiiksi, kuten ennenkin. Palestiinalaiset eivät halua omaa valtiota, niin kauan kun rakennustyöt ovat kesken. Sitten vaan anastetaan israelilaisten rakentamat kaupungit, talot ja istuttamat puutarhat itselleen. Tällä ajalla, ammuskellaan raketteja heitä kohti, jotka auttavat heitä. Ei tartte itte muuta tehdä kuin tappaa.


      • vanha ja vakaa
        Sophia* kirjoitti:

        Israel rakentaa heille kaiken valmiiksi, kuten ennenkin. Palestiinalaiset eivät halua omaa valtiota, niin kauan kun rakennustyöt ovat kesken. Sitten vaan anastetaan israelilaisten rakentamat kaupungit, talot ja istuttamat puutarhat itselleen. Tällä ajalla, ammuskellaan raketteja heitä kohti, jotka auttavat heitä. Ei tartte itte muuta tehdä kuin tappaa.

        Elä puhu anastamisesta mitään kun juutalaiset ovat aikoinaan itse anastaneet Palestiinalaisten maat. Ja koko ajan lisää Länsirannalla.


      • Keneltäkäs ne
        vanha ja vakaa kirjoitti:

        Elä puhu anastamisesta mitään kun juutalaiset ovat aikoinaan itse anastaneet Palestiinalaisten maat. Ja koko ajan lisää Länsirannalla.

        palestiinalaiset ovat tuon luvatun maan ostaneet vai ovatko saaneet ihan syntymälahjana? Varmaan myös voivat väittää omistavansa kaiken mihin jaloillaan ovat tulleet, kuten Suomeenkin osin.


      • 28
        vanha ja vakaa kirjoitti:

        Elä puhu anastamisesta mitään kun juutalaiset ovat aikoinaan itse anastaneet Palestiinalaisten maat. Ja koko ajan lisää Länsirannalla.

        Nk. palestiinalaiset, kuten gazalaiset eivät ole alueen alkuperäisväestöä, vaan mm. Armeniasta, Turkista, Egyptistä muuttaneita.


      • vanha ja vakaa
        28 kirjoitti:

        Nk. palestiinalaiset, kuten gazalaiset eivät ole alueen alkuperäisväestöä, vaan mm. Armeniasta, Turkista, Egyptistä muuttaneita.

        entäs Israelilaiset, eikös nekin ole muualta muuttaneita?


      • Mondbär
        vanha ja vakaa kirjoitti:

        No miksei sitten Israel pura saartoa ja muureja jos kerran noin paljon muuten auttaa Palestiinalaisia.? Ehtona voisi olla että Palestiinalaiset lopettaisivat kaiken vihanpidon Israelin kanssa.

        Palestiinalaiset, erityisesti Hamas, on hyvin selkeästi ilmoittanut, että se ei voi suostua mainitsemaasi ehtoon.


    • Hamasin kannattaa

      ihan varmasti lakkauttaa itsensä ihan kokonaan.

    • Heti kun Estelle tulee Israelin saartamalle merialueelle:

      Israel voisi mielestäni ottaa kaikki Estellen tavarat ja jakaa ne köyhille juutalaisille, joita kyllä Israelissa piisaa, johtuen valtavista puolustusmenoista Hamasin ja muiden terroristiryhmien vuoksi, sillä ei se Jerusalemin kahtia jakava korkea muurikaan sinne ilmaiseksi noussut. Siihen kului paljon sementtiä, jota Estelle kuulemma aikoo rahdata Gazaan. Sille sementillekin olisi paljon enemmän rauhanomaista käyttöä Israelin rajoilla, kuin Gazassa.

      Israel merivoimat voisivat tavarat otettuaan kiittää lämpimästi Estellen miehistöä ja lähettää heidät takaisin noutamaan lisää kulutustavaroita oikein erillisen 'tarvelistan mukaisesti' :)

      • KTS (Ei kirj.)

        Tavarat on jo oikeilla omistajilla eli gazalaisilla. Edes israelilaiset eivät ole niin rikollista sakkia, että varastaisivat toisten tavaroita suomalaisten änkyrämassikoiden yllytyksestä.


    • Heipparallaa!!!

      Nyt on syytä antaa oikein suurkiitos vaihteeksi sulle, kun aloit ylistellä israelilaisia!

      Se on harvinaista herkkua ja sitä voidaan maiskutella vielä vuosien päästäkin :)

      Ps. 1. Kyl se ny vaan on nii, ett Estelle kuuluisi antaa Israelille tavaroineen päivineen, koska israelilaiset käsittelivät sen miehistöä ja matkalaisia 'silkkihanskoin'*) ja TS:n artikkelin mukaan (Mika Jämiän maininta) Israel on vienyt satoja tonneja sementtiä Gazaan.
      Jos nyt noi Estellen sementitkin vietäisiin sinne, niin siviiliporukkahan uppoisi sementtiin ja sitähän israelialaiset eivät rakkaille lähimmäisilleen tahtoisi...

      Ps. 2. *) Mitä nyt antoivat vähän sähköshokkeja etälamauttimella pienin annoksin herätelläkseen porukkaa, joka oli noin pitkästä matkasta kovin väsähtänyttä :)

      • Jani.

        Estellessä oli lastina romua ,kaatopaikkalaiva.

        Betonitkaan ei olleet jauheena vaan laattoina, 100kpl mitä helvettiä kukaan sellaisilla tekee.

        Ja nyt änään on nähty miksi gazaa valvotaan, 100 rakettia on iskeytynyt Israeliin vuorokauden aikana.


      • vanha ja vakaa
        Jani. kirjoitti:

        Estellessä oli lastina romua ,kaatopaikkalaiva.

        Betonitkaan ei olleet jauheena vaan laattoina, 100kpl mitä helvettiä kukaan sellaisilla tekee.

        Ja nyt änään on nähty miksi gazaa valvotaan, 100 rakettia on iskeytynyt Israeliin vuorokauden aikana.

        Symbolinen arvohan tällä operaatiolla olikin, eikö mene kaaliin?
        Raketit ovat vain mitättömiä noitapillejä israelin omiin aseisiin verrattuna, ja sitäpaitsi Israel saa mitä on tilannutkin toimillaan.


      • Mondbär
        vanha ja vakaa kirjoitti:

        Symbolinen arvohan tällä operaatiolla olikin, eikö mene kaaliin?
        Raketit ovat vain mitättömiä noitapillejä israelin omiin aseisiin verrattuna, ja sitäpaitsi Israel saa mitä on tilannutkin toimillaan.

        Kannattaako niitä noitapillejä sitten ammuskella, kun tietää, että takaisin ammutaan kunnon aseilla? Itse kutsuisin sitä tyhmyydeksi, vaikka Hamasin johto tosin rikastuu näiden rakettien ampumisen seurauksena.


    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      291
      19791
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      99
      4089
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      125
      2336
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      198
      2041
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1940
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      307
      1805
    7. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      94
      1454
    8. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1452
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      150
      1237
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      273
      1189
    Aihe