Eli jos vaikka Finnmatkoilla ja Aurinkomatkoilla on tarjolla vaikka tammikuulle viikon loma Kanariansaarilla neljän tähden hotellissa hintaan 900 euroa per nuppi, niin jos malttaa odottaa joulukuuhun asti niin voisiko hinta olla laskenut jo jopa 800 euroon?
Onko näillä jotain tiettyjä systeemiä, vai onko tätä mahdotonta ennustaa ja se menee ihan sen mukaan että onko joulukuussa varaamatta vielä 5 huonetta vai 30?
Miten nopeasti hinnat halpenevat matkayhtiöissä?
69
6745
Vastaukset
- ewert44
Jos kyse on tammikuun matkasta niin voi se hyvin laskeakin koska tammikuu on kai se hiljaisin kuukausi siellä,voi laskea jopa alle 700,helmikuussa ei ehkä enää käy niin
- inklisi
kysynnän ja tarjonnan laki...joskus kannattaa varata hyvissä ajoin,joskus äkkilähdöt on halpoja ja joskus kalliita...
- Paljon matkustellut
Tiedän miten pääsee halvalla ulkomaille lomille . Ostan matkan Ruotsista . Olin lomilla Tunisiassa Soussessa . Ostin liput Göteborgista . Oma lippu maksoi 990 kruunua ja lapsen lippu 690 kr . Siihen hintaan kuului hotellihuone ja aamiainen . Samassa hotellissa oli Suomesta nainen ja hänen tytär . Muistelen että he olivat Tampereelta . Juteltiin matkojen hinnoista . He olivat maksaneet monta kertaa enempi matkasta kuin me . Lensimme Göteborgista Tunisiaan . Minun siskokin oli samalla matkalla . Hän tuli Kemistä ensin Göteborgiin . ---- Täällä myydään nyt Turkkiin viikon matka 1300 kr Tukholmasta .
- sao miguel
Paljon matkustellut kirjoitti:
Tiedän miten pääsee halvalla ulkomaille lomille . Ostan matkan Ruotsista . Olin lomilla Tunisiassa Soussessa . Ostin liput Göteborgista . Oma lippu maksoi 990 kruunua ja lapsen lippu 690 kr . Siihen hintaan kuului hotellihuone ja aamiainen . Samassa hotellissa oli Suomesta nainen ja hänen tytär . Muistelen että he olivat Tampereelta . Juteltiin matkojen hinnoista . He olivat maksaneet monta kertaa enempi matkasta kuin me . Lensimme Göteborgista Tunisiaan . Minun siskokin oli samalla matkalla . Hän tuli Kemistä ensin Göteborgiin . ---- Täällä myydään nyt Turkkiin viikon matka 1300 kr Tukholmasta .
Kävin katsomassa lentoja Tukholmasta, josko sieltä tosiaan saisi niin halvalla kuin "Paljon matkustellut" kirjoitti. Olen seurannut lentojen hintoja Azoreille, enkä havainnut Tukholmasta saatavan juurikaan edullisemmin kuin koti-suomesta. Oikeastaan kalliimpia jopa, koska pitäähän sinne Tukholmaan jollakin kyydillä päästä!
Turkkiin pääsee näköjään todellakin satasella per lento, joka sinne haluaa...
- aikainen mato
... ja joskus äkkilähtöjä ei ole ollenkaan, niinkuin nyt lokakuussa Kanarialle. Ei ole edes niitä normihintaisia valmismatkoja Finnmatkoilla esim Gran Canarialle.
Paremman tason hotelleihin ( 4 tai 5 tähteä) on harvemmin äkkilähtötarjouksia. Niihin on jokseenkin turha odottaa useamman satasen hinnan alennuksia.- 6+9
"Ei ole edes niitä normihintaisia valmismatkoja Finnmatkoilla esim Gran Canarialle."
Minkä normin mukaisia hintoja tarkoitat? - k3
En tiedä mistä oikein olet katsonut, mutta
NAPSUlla useita.
Finnmatkoillakin muutama
Tjärelläkin löytyy
Aurinkomatkoillakin
Lomatkoillakin pari
- sssssss1
Mites joulukuu? Onko syytä uskoa, että vastaavanlaisen hotellin hinta joulukuun osalta laskee myös noin kuukausi ennen matkaa jopa satasella?
- ewert44
Eikö se niin ole että matkan voi perua viimeistään 4 viikkoa ennen lähtöä maksamalla pelkästään toimistokulut 60 euroa,joten silloin niitä paikkoja jonkin verran vapautuu ja hinta laskee,mutta ei välttämättä paljon nykyään
Edellisvuosina edullisimpia ovat joulukuun matkat, jotka päättyvät ennen joulunpyhiä ja tammikuun matkat. Itse olen parhaimmillaan saanut äkkilähtöjä 400 euron alennuksella. Joskus taas havittelemani matka on myyty loppuun nenäni edestä.
Mutta tulevaisuutta on vaikea ennustaa. Paljon riippuu kysynnästä ja paljonko matkatoimistoilla on vapaita paikkoja lennoille ja hotelleihin.
Sanoisin kuitenkin, että äkkilähtöjä kannattaa odottaa esimerkiksi tammikuuksi ihan viime tippaan asti, jos se vain on mahdollista. Itse olen matkani ostanut 1-2 viikkoa ennen lähtöä."Paljon riippuu kysynnästä ja paljonko matkatoimistoilla on vapaita paikkoja lennoille ja hotelleihin."
Piti sanomani, että paljon riippuu kysynnästä ja siitä paljonko matkanjärjestäjät ovat varanneet lentoja ja hotellipaikkoja. Näistä seuraa sitten se paljonko matkatoimistoilla on vapaita paikkoja lennoille ja hotelleihin viikkoa tai paria ennen lähtöä.- Ei nyt mitä vaan....
blues_brother kirjoitti:
"Paljon riippuu kysynnästä ja paljonko matkatoimistoilla on vapaita paikkoja lennoille ja hotelleihin."
Piti sanomani, että paljon riippuu kysynnästä ja siitä paljonko matkanjärjestäjät ovat varanneet lentoja ja hotellipaikkoja. Näistä seuraa sitten se paljonko matkatoimistoilla on vapaita paikkoja lennoille ja hotelleihin viikkoa tai paria ennen lähtöä.Olen samaa mieltä jaaioin ehdottaa.
Kannattaa pitää hermot viileänä ja odottaa tammikuulle ja alkaa katsoa äkkilähtöjä. Voi saada tosi halvalla.
Toisaalta tämän sateisen kesän ja sylksyn jäljiltä ihmiset olivat bimboja ja ostivat matkoja "maksoi mitä maksoi". Niinpä koko syksyn äkkilähdötkin olivat keskimäärin kalliinpia kuin "normi hinta".
On ollut toukokuun jälkeen myös havaittavissa matkatoimistojen ahneuden lisääntyminen, joten enää ei tunneta termiä äkkilähtö.
Matkatoimistoillakin näkyi kylmät hermot ja he myivät äkkilähtöjä sika hinnoilla.
Taisi kannattaa, suomalainen on hullu.
Niin olen minäkin, en osta sentään ihan mitä vaan. Jos kaksi ihmistä ei pääse äkkilähdölle (viikoksi) hinnalla 400 - 450 eur per kpl. Eikä mihinkään lutikkalinnaan vaan 3,5 - 4 **** mestaan, niin kannattaa jättää ostamatta. Eri asia on kaukomatkat. Ei nyt mitä vaan.... kirjoitti:
Olen samaa mieltä jaaioin ehdottaa.
Kannattaa pitää hermot viileänä ja odottaa tammikuulle ja alkaa katsoa äkkilähtöjä. Voi saada tosi halvalla.
Toisaalta tämän sateisen kesän ja sylksyn jäljiltä ihmiset olivat bimboja ja ostivat matkoja "maksoi mitä maksoi". Niinpä koko syksyn äkkilähdötkin olivat keskimäärin kalliinpia kuin "normi hinta".
On ollut toukokuun jälkeen myös havaittavissa matkatoimistojen ahneuden lisääntyminen, joten enää ei tunneta termiä äkkilähtö.
Matkatoimistoillakin näkyi kylmät hermot ja he myivät äkkilähtöjä sika hinnoilla.
Taisi kannattaa, suomalainen on hullu.
Niin olen minäkin, en osta sentään ihan mitä vaan. Jos kaksi ihmistä ei pääse äkkilähdölle (viikoksi) hinnalla 400 - 450 eur per kpl. Eikä mihinkään lutikkalinnaan vaan 3,5 - 4 **** mestaan, niin kannattaa jättää ostamatta. Eri asia on kaukomatkat.En ole oikein varma miten nuo tähdet määräytyvät. Osin niihin kuitenkin vaikuttaa mitä palveluja hotellilla on tarjolla. Olen törmännyt ihan siistiin ja mukavaan kahden tähden hotelliin Cordial Green Golf (Maspalomas). Viihdyin myös kahden tähden ja plussan hotellissa Jardin del Atlantico Playa del Ingleissä. Ei nuo mitään loistohotelleja olleet mutta riittivät kyllä minulle. Puerto de la Cruzissa sijaitsevalla hotellilla Parque Vacacional Eden on silläkin vain kolme tähteä.
- ewert44
Aikaisemmin sunnuntain hesarissa ja muissakin sanomalehdissä oli melko laaja matkailu-osasto ja runsaasti tarjouksia melkein kaikilta matkanjärjestäjiltä ja mikä nyt on tilanne,ei paljon mitään enää
- taxitaxi
AM myy nyt tammikuun viikon matkoja Kanarialle 150 eur alennuksella. Voipi vielä parantuakin alennus, tai sitten ei.
taxitaxi kirjoitti:
AM myy nyt tammikuun viikon matkoja Kanarialle 150 eur alennuksella. Voipi vielä parantuakin alennus, tai sitten ei.
Todennäköisesti viimehetken alennukset nousevat 300-400 euroon... itse ainakin odottelen kunnes alennukset laskevat tuohon 400 euroon. Jos eivät nouse niin sitten mietin muita lomanviettotapoja.
Toistaiseksi olen saanut matkat 400 euron ja vähän isommallakin alennuksella mutta aina en ole päässyt sinne minne halusin. Playa del Inglesiin ja Puerto de la Cruziin on varmimmin päässyt reilusti alennetuilla hinnoilla. Ilmeisesti siksi, että ne ovat suomalaisten suosituimpia kohteita ja sinne on varattu paljon paikkoja.
Ainoa pettymys tuli kun kyttäsin edullista matkaa Maspalomasiin hotelliin Cordial Green Golf. Matkan hinta kyllä putosi reilusti mutta odotin liian pitkään. Maspalomasin sijaan suuntasin tuolloin Puerto de la Cruziin hotelliin Parque Vacacional Eden... enkä siihenkään pettynyt. Seuraavana vuonna pääsin sitten Cordial Green Golfiin.
- Sidottu
Jos ei ole hotellilla niin väliä, niin kyllä tammikuussa varmaan aika kivasti löytyy äkkilähtöjä, koska ei ole suosittu matkustusajankohta. Ja jos lähtöpäivässäkin pystyy joustamaan, aina parempi. Eli mitä joustavampi olet, sitä paremmat mahikset. Samoin ihan joulun alla löytyy yleensä aina jotain, jos et ole kranttu.
Nyt on enempi niin, että lennot täyttyy, vaikka hotelleja olisi jäljellä pilvin pimein. - Anoppipas
Kyllä usein on niin, että hinnat alkaa tulla alas vasta n. kolme viikkoa ennen lähtöä ja hotellit ovat silloin sieltä huonommasta päästä. Hyvät paikat menee hinnasta huolimatta kaupaksi ennen alea. Kysyntä tietenkin vaikuttaa jonkin verran.
- kyllä lähtee
Tammikuun matkoista voi olla melko varma, että taksat putoaa. Et välttämättä pääse haluamaasi kohteeseen ja hotelliin mutta jonnekkin joka tapauksessa.
Hotellien tähtiluokitus ei noissa manjaana maissa läheskään aina vastaa odotuksia vaikka matkanjärjestäjä niin vakuuttelisikin. Vasta paikanpäällä tietää mitä osti.
Toisaalta itselleni hotellin luokitus on melko yhdentekevä, en mene lomalle rötköttääkseni huoneessa tai hengaillakseni hotellin tiloissa. Sen voin tehdä kotonakin.
Sen verran valikoin hotellia, että mieluummin siellä ei ole yhtään tai ainakin hyvin vähän englantilaisia ja ruotsalaisia turisteja. Niitä huonokäytöksisempää sakki ei muista maista löydy, ei edes suomesta.- Asumme Euroopassa
ja myötähäpeän tunteen takia yritämme välttää paikkoja missä on suomalaisia. Se onnistuu helposti varaamalla tarpeeksi laadukas hotelli. Lennot eivät ole täältä mikään ongelma ja on varaa valita, minkä yhtiön koneella lentää. Tarpeeksi laadukkaissa hotelleissa ei minkäänmaalaisista vieraista ole mitään haittaa, sillä persaukiset majoittuvat omissa hotelleissaan. Ja jotta teitä harmittaisi vielä enemmän, viimeisten kolmen syksyn viikon lomat ovat tulleet maksamaan täältä lentoineen ja puolihoitoineen kahdelta hengeltä yhteensä noin 550-700€. Tätä saattaa tietysti siellä Suomessa olla vaikea ymmärtää mutta ei minulla ole mitään syytä valehdella, täytyy vain osata.
- myös Euroopassa
Asumme Euroopassa kirjoitti:
ja myötähäpeän tunteen takia yritämme välttää paikkoja missä on suomalaisia. Se onnistuu helposti varaamalla tarpeeksi laadukas hotelli. Lennot eivät ole täältä mikään ongelma ja on varaa valita, minkä yhtiön koneella lentää. Tarpeeksi laadukkaissa hotelleissa ei minkäänmaalaisista vieraista ole mitään haittaa, sillä persaukiset majoittuvat omissa hotelleissaan. Ja jotta teitä harmittaisi vielä enemmän, viimeisten kolmen syksyn viikon lomat ovat tulleet maksamaan täältä lentoineen ja puolihoitoineen kahdelta hengeltä yhteensä noin 550-700€. Tätä saattaa tietysti siellä Suomessa olla vaikea ymmärtää mutta ei minulla ole mitään syytä valehdella, täytyy vain osata.
Näinhän se menee että itse ei kukaan koskaa ole tyypillinen suomalainen. :D
- Toisaalta,
myös Euroopassa kirjoitti:
Keski-Euroopassa asuu vähintään kymmeniätuhansia suomalaisia, tyypillisiä ja epätyypillisiä. Köyhiä ja rikkaita, mutta pääasiassa hyvinvoivia ja kansainvälisiä tyyppejä.
- myös Euroopassa
Toisaalta, kirjoitti:
Keski-Euroopassa asuu vähintään kymmeniätuhansia suomalaisia, tyypillisiä ja epätyypillisiä. Köyhiä ja rikkaita, mutta pääasiassa hyvinvoivia ja kansainvälisiä tyyppejä.
Niin myös Suomessa. Se että asuu Suomessa ei tarkoita että ei ole kansainvälinen. Meitä on moneksi joka puolella maapalloa. Joka maassa asuu myös heitä jotka ei ole eikä ehkä haluakaan olla kansainvälisiä. Myös muualla kun Suomessa.
- Kommentin perusteell
myös Euroopassa kirjoitti:
tunnut kuuluvan suureen tyypillisten suomalaisten kateelliseen massaan. Jotenkin sellainen asenne paistoi muuten sinänsä järkevästä kommentista läpi. Meilläkin varataan netin kautta suoraan Ryanairin lento Saksaan tai Belgiaan ja sieltä sitten lomakohteeseen. Samaten hotellin varaus onnistuu helposti. Parasta on kovan kilpailun tuoma loistava hinta- laatusuhde ja paremmat hotellit kuin suomalaisilla matkanjärjestäjillä. Ei niissä juuri suomalaisia turisteja näy.
- myös Euroopassa
Kommentin perusteell kirjoitti:
tunnut kuuluvan suureen tyypillisten suomalaisten kateelliseen massaan. Jotenkin sellainen asenne paistoi muuten sinänsä järkevästä kommentista läpi. Meilläkin varataan netin kautta suoraan Ryanairin lento Saksaan tai Belgiaan ja sieltä sitten lomakohteeseen. Samaten hotellin varaus onnistuu helposti. Parasta on kovan kilpailun tuoma loistava hinta- laatusuhde ja paremmat hotellit kuin suomalaisilla matkanjärjestäjillä. Ei niissä juuri suomalaisia turisteja näy.
Ei ole mitään syytä olla kateellinen. En lomaile ruuhkarannoilla vaan muualla. Toisaalta ei ole tarvettakaan saada juuri niitä parhaita hotelleja koska ne ovat yleensä persoonattomia ja toistensa kaltaisia.
Muualla asuva suomalainen kuuluu tietenkin itsekin siihen tyypilliseen suomalaisten kateelliseen massaan. Miksi suomalainen siitä muualla muuttuisi.
- aa
Nythän on niin ainakin aurinkomtkoilla, että hinnat eivät suinkaan aina laske lähtöpäivän lähestyessä. Kysynnän ja tarjonnan mukaan mennään. Toista oli joskus!
- Matkaajamama
Minä olen jo varannut ensi kesäksi Kreetan matkan Apollolta. Paikallinen matkatoimisto, jonka kautta asioin, kertoi että ainakin tämä matka on yleensä edullisimmillaan mitä aikaisemmin sen varaa. Hinta voi vaihdella aivan päivittäin, sen mukaan mikä on hotellin varaustilanne. Ja hekin tosiaan sanoivat, että viime hetken tilannetta on vaikea ennustaa. Esim. viime kesänä Suomen säiden johdosta eivät matkat halvennet kesää/syksyä kohti mentäessä, päinvastoin. Minulla ei ole juuri ollenkaan kokemusta reissaamisesta, mutta olen ymmärtänyt että juuri nuo sesonkiajat, jolloin suurin osa ihmisistä matkustaa, olisivat niitä kalleimpia. Jotkut matkatoimistot myyvät nopean varaajan alennuksilla heti kun matkat tulevat myyntiin, ja itselleni kysyessäni on vinkattu niitä matkamessuja, jotka kaiketi ovat joskus alkuvuodesta, että niiden yhteydessä olisi jotain tarjouksia.
- matkalainen
Hinta optimoituu minimiin, kun ei osta koko matkaa.
- aa
Mutta nautinto jää pois. Mutta voihan nautinto olla saldon katsominenkin:)
- ...........
Joulun ja uudenvuoden jälkeen on normaalisti talven edullisimmat matkat ja äkkilähdöt. Uskoisin, että hinnat vielä putoaa. Muita edullisia aikoja on toukokuu ennen kuin koulut loppuu ja sitten elokuun puolivälistä pari viikkoa just silloin, kun koulut alkaa.
- aa
Näin taisi olla ennen, mutta tämä vuosi on ollut jo poikkeus.
- Eläkepari
Eläkeläisenä ei kannata koskaan ostaa matkaa ennakkoon. Äkkilähtö onnistuu hyvin viikonkin ennen ostetulle matkalle ja hotellissa ollaan loppujen lopuksi niin vähän aikaa ettei silläkään ole väliä.
200-300€:n matkat ovat olleet hintansa väärtejä. - lomamieskaikenties
Olet parhaassa asemassa mikäli sinulla ei ole matkakohdetta päätetty.
Olen vaimon kanssa usein varannut matkan äkkilähtönä halvimillaan ollaan päästy kreikkaan 280€/henkilö 3 tähden hotelli 2 viikkoa. ja saatiin vielä vierekkäiset paikat koneesta. Varasimme matkan muistaakseni 5päivää ennen lähtöä.
Joskus matkakohteisiin löytyy myös äkkilähtönä pelkkä lento. tämä maksaa noin 120-300€ / henkilö ja hyvä ok hotelli noin 40-55€ päivä. Viimeeksi käytiin portugalissa jonne matkat ovat hieman kalliimpia kuin muualle lomarysä paikkoihin. lento maksoi 220€ / henkilö ja hyvä ok hotelli rannalta kävelykadulta maksoi 45€ yö eli koko homma maksoi 1070€ ja kaksi viikkoa oltiin. Kanttaa myös katsella reittilentojen hintaa esim Norwegian lentää aika useaan paikkaan joskus edullisestikin.
kannattaa nähdä vähän vaivaa matkan aikaansaamiseksi saattaa säästää useita satoja. esim trivago / momondo joka etsii matkoja saattaa antaa sinulle kalliimman hinnan kuin esim kysymällä suoraan hotellista, soitto tai @
Mutta jos haluat esim 4 tähden hotellin joudut maksamaan aika paljonkin enemmän. Nämä matkat maksavat yleensä noin 500-900€ riippuu paikasta Turkissa / Bulgariassa varmaan halvinta
Kuitenkin hinnan määrittää kysynnän ja tarjonnan laki. Mikäli suomessa on ns. normi kurakeli ja ihmisillä on talviloma/syysloma/kesäloma niin hinnat kasvaa yllättävänkin paljon. - toistenkin turkkiin
Jos ei ole kiirettä, niin odota ystävänpäivää, jolloin saa sopivasti, mutta se on lyötävä kiinni sinä päivänä, kuten teimme.Matka oli Turkin Alaniaan eikä ole pahaa sanottavaa paikasta.Ei kuulunut minareetin huuto ja henkilökunta oli ystävällistä, jopa kavereita, mutta silti ottivat meidän asiakkaina.
- pouih
Jos törmäät netissä mielestäsi hyvään tarjoukseen, kannattaa se varata heti. Itselle on käynyt pari kertaa niin, että on löytänyt hyvän tarjouksen mutta ei ole varannut heti, ja sitten onkin seuraavana päivänä hintaa nostettu monta sataa euroa. Esim. toissa talvena kävi näin finnmatkojen lennoille oulusta gran canarialle. Kanarian matkoissa kannattaa myös nyt huomata se, että hinnat voivat olla kalliimpia kuin viime vuosina, koska viime talvena kanarian matkailijoiden määrä nousi montakymmentä prosenttia. Viime tammikuussa löytyi kyllä halpoja lentoja viime tingassa, mutta hotelleista oli jäljellä enää kaikista kalleimmat tai halvimmat läävät.
- ,lp90u
Jos lähdet suosittuina koululomaikaoikna, varaa heti kun tulevat myyntiin. Mitä kauemmin muutenkin odotat niin sitä vähemmän on vaihtoehtoja.
- Matkaavatartar
Hinnat elää. Toisinaan kannattaa olla ajoissa varauksen kanssa. Ja toisinaan odottaa.
Itse käytän kumpaakin. Nousut hinnoissa ovat välillä huimia.
Me varasimme ajoissa joulukuun matkamme. Ja seurasin hintoja. Hintatakuu finnmatkoilla.
Tilanne päätyi siihen, että 2 aikuisen matka nousi lopulta 480e. Kunnes kohde ja hotellimme oli loppuunmyyty.
Tämä oli siis meille etu olla ajoissa.
Talviaikaan matkustamme aikoihin jolloin ei ole koululaiseten lomia, joten hinta huokeampi.
Kesäisin nappamme tarjoukset.
Tosin seuraan muutoinkin hintojen kehityksiä lähes päivittäin. Se kannattaa.
Suosin myös tarjouksia, kuten Happy Hour, Lomavalvojaiset, Matkamessutarjoukset ja muut.
Suosittelen seuraamista tiiviisti. - jyrki k
säästä rahas!nyt on todella SYVÄ taantuma!
- veikko"
Toissa jouluna otimme äkkilähdön Teneriffalle 2v. 495 ekua 3 tähden.
- Hö
Tämä oli tois halpa! Kaksi vuotta!
- lomaillen
ainakin itellä oli hyvä hotelli kun oltiin mallorcalla 2vk aamiaisella(hotelli alba) 700 maksettiin siitä ja varattiin 2,5 aikaisemmin ajankohta oli vielä eteläsuomen syyslomaviikolla 29.9-13.10 lämpöö riitti 25-29 astettajoka päivä matkan järjestöjä oli apollomatkat suosittelen apollomatkoja. parempi ( kuin aurinkomatkat=joka myy vain netissä matkoja)
- prut, prut ja prööt
Minä ostan matkan aina lähiöbussiin noustessa. Hinta on kiinteä ja nousee kerran vuodessa valtuuston päätöksellä. Jo haluan optimoida ajelen ennen hinnankorotuspäivää koko päivän.
- M30n
Miksi pitää perhe raahata kauas etelään? Halpaa laatuaikaa on kunnon kotiloma. Löhöilyä sohvalla. Hiihtolenkki ja makkaranpaistoa nuotiolla. Ajan kanssa tehtyä koiruokaa. Ei tule lomastressiä.
- toimiston tyttö
Kyllä olet maukka oikeassa,eli kaikkein halvin ratkaisu ja paras tapa säästää sinunlaisellisesi on se että ette lähde matkoille ollenkaan:) säästyy rahaa ja ilmakehä ei pilaannu kun ei tarvitse tehdä luontoa pilaavia etelänmatkoja joilla te turistit sitten tulette meiltä oppailta aina kyselemään kaikkea typerää:) siispä pysytelkää koti suomessa ja nauttikaa sosiaalitoimiston teille suomista etuuksista
- Uskaltaa uskaltaa :)
Tammikuun puoliväli on halvin aika matkustaa kanarialle, itse tein vuosi sitten niin, että sovin töissä jo ajoissa lomani alkavan 10 tammikuuta. Matkan päätin hankkia äkkilähtönä, joka olikin oiva päätös sillä uudenvuoden aattona katselin
matkoja täältä:http://www.napsu.fi/matkailu/akkilahdot ja löysinkin finnmatkoilta 4-tähden hotellin 400e/hlö/vko. Joten minun kokemukseni mukaan tuo pariviikkoa ennen ajankohtaa oli hyvä aika tilata äkkilähtö :) Päästiin mieheni kanssa lomalle todella halvalla :)- uskaltaa uskaltaa :)
Tammikuun puoliväli on halvin aika matkustaa kanarialle, itse tein vuosi sitten niin, että sovin töissä jo ajoissa lomani alkavan 10 tammikuuta. Matkan päätin hankkia äkkilähtönä, joka olikin oiva päätös sillä uudenvuoden aattona katselin
matkoja täältä: http://www.napsu.fi/matkailu/akkilahdot ja löysinkin finnmatkoilta 4-tähden hotellin 400e/hlö/vko. Joten minun kokemukseni mukaan tuo pariviikkoa ennen ajankohtaa oli hyvä aika tilata äkkilähtö :) Päästiin mieheni kanssa lomalle todella halvalla :)
- näinmeillä
Ollaan kotona, ja katellaan telkkarista, vaikka matkailuohjelmia.
- Hämärässä.
Sama juttu.
Kotona vaan pimeää telkkaria katsellen, verhot kiinni.
Leipäjonon leipää pureskellaan eikä ole varaa ees naida napsauttaa, ettei energia pala turhaan.
Onneksi tv luvat loppuu vuoden vaihteessa, ei tarvii piileskellä tarkastajaa.
Se tietää että sossun rahoista ei mene tv maksuja kun en maksa verojakaan.
Talkootöitä tietenkin pitää tehdä silloin tällöin. Muuten ei pääse Thaimaahan kaksi kertaa vuodessa, muijan kaa. Kuukausi kaksi kerrallaan. - bxcb
muista maksoo tv-lupa, jottei homma tuu kalliimmaks ku viikko kanarijalla
- Muutama päivä
ennen matkaa on halvimmat hinnat. Kannattaa vaan matkatoimiston antaa päättä mihin menee. Halvalla pääsee, eikä siinä mitään kaavaa ole, niitä matkoja joko on tai ei ole. Yleensä on ja sitten pääsee halvalla. Pitää vaan olla heti valmiina lähtemään.
Olemme perheen kanssa matkanneeet Aasiassa tosi halvalla, kun on kyttäilty halvat lentoliput ja muuten hoidettu majoitukset. Halvimmillaan ollaan oltu viiden hengen perhe kaksi viikkoa reissussa 2500€:lla- uskaltaa uskaltaa :)
Itse kysyin matkatoimistosta mikä ajankohta on halvin lomailla kanarialla, ja sain vastaukseski että tammikuun puoliväli. Eli siis uudenvuoden jälkeen on halvinta aikaa, ja sitten taas helmikuun tienoilla nousee hurjasti kun on hiihtoloma aika!!
- ei Aasiaan
Muuten hyvin neuvoteltu paketti, mutta meidän perhe ei enää lennä Aasiassa muualle kuin Intiaan tai Malesiaan. Thaimaa oli kerta kaikkiaan sellainen pohjanoteeraus. Mutta tietenkin miesten lomamestoja.
- mimosankukka
ei Aasiaan kirjoitti:
Muuten hyvin neuvoteltu paketti, mutta meidän perhe ei enää lennä Aasiassa muualle kuin Intiaan tai Malesiaan. Thaimaa oli kerta kaikkiaan sellainen pohjanoteeraus. Mutta tietenkin miesten lomamestoja.
Meille taikuille se on pelkkää bisnestä nusasta teidän valkonaamoja. Jääkää vaan kotiin niin saadaan isompi sato.
- Lomailija
Edukkain tapa viettää hyvä loma on pitää lomaa joka päivä.
- Täydet nautinnat.
Näin on käynyt.
Ensin pitkäaikaistyöttömänä ja siitä eläkkeelle etuajassa.
Jokainen päivä on vapauttava upea lomapäivä. Ei haittaa sateet suomen.
Matkailla voi itselleen sopivana ajankohtana, tai vain olla. Ei minun tarvitse olla maailman äärissä ollakseni onnellinen. Ellet ole sitä kotona, et ole muuallakaan.
- Reissaajaaaaaaaaaa
Tee fiksusti ja näe enemmän kulttuuria,parempia rantoja ja elä samalla halvemmalla. Älä mene ylihinnoitelluille kanariansaarille, vaan osta itse lentoliput johonkin halvemman hintatason kohteeseen..Esimerkiksi thaimaahan liput lähtee tällä hetkellä 620eurosta...kun niitä lentopäiviä jaksaa vähän säätää ja tsekata finnairin(suorat lennot) tai turkish airlinesin ( matkalla kaupunkikierros istanbulissa) tarjoukset niin halvalla pääsee pariksi viikoksi lämpimään. Ruoka ja eläminen halvempaa ja maisemat upeemmat. Jos lähdet esimerkiksi thaimaahan, ostat itse ne lennot bangkokiin ja siitä jatkolennot johonkin rannalle ja varaat itse hotellin niin saat oikesti halvemmalla ja vastinetta rahoillesi. Sinne kanariallekin myydään äkkilähtönä lentoja ja hotellinkin voi varata aivan itse. Ne matkapaketit sen sijaan on ylihinnoiteltuja!
- Muutama päivä
Samaa mieltä minäkin, että itse vaan lennot halvalla ja hoitaa majoitukset sen jälkeen myös itse. Mitä sitä valmismatkoille rahojaan tuhlailemaan. Kanarialla kallista vielä kaiken lisäksi. Kanarianmatkan hinnalla saa vaikka miten lentoliput ja majoituksenkin omatoimisesti paljon paremmasta paikasta, eikä eläminen maksa kuitenkaan.
Mekin on perheen kanssa matkattu halvalla kaukomaille omatoimisesti 2500-3000€ riittää kahden viikon matkaan viiden hengen perheelle halvimmillaan. Viisumit voi hankkia itse, jos niitä tarvitsee. Lentoja on nykyään niin helppo netistä ostella ja voi pitää vaikka välipäivän jossakin koneenvaihtopaikassa. Istanbul on ihan hyvä paikka vaihtaa lentoja.
- kissan kultaa
justjoo, rantakadulta hassanilta aito picasso ja kultakääty ja varmaan vielä roleksikin ja kaikki edullisesi my frend, voi teitä reppanoita
- pässi
Saatiin vuosi sitten avomieheni kanssa päivä ennen reissua ostettua äkkilähtö Mallorcalle 189e/hklö Finnmatkoilta. Neljän tähden hotelli Alcudiassa. Harmi vaan että enää samanlaista tuuria tulee olemaan. Tarkoitus olisi taas talvella jonnekin lämpimään suunnata mahdollisimman halvalla.
- pässi
Itseasiassa reissun hinnaksi jäi lopulta 149e/hklö, kun saatiin Finnmatkoilta 80 euron lahjakortti korvauksena kun olivat pistäneet meidät vahingossa Alicanten koneeseen.
- tulokas
mee kattoo youtubeen käyttäjän Nipzuh videoita nii sielt saat selville
- matkailija
Käytiin just thaimaassa ekä ollu mun mielestä kallista, suoralento helsinki-phuket ja majotus 2 viikkoa 1 henkilö n. 900 e vähän alle, tietysti kakilla erikäsitys halvasta, mut mun mielestä tosi halpaa--
- paska paikka
Taikut nyt muutenkin on ihan paska mesta. Varsinainen miespyydys. Just joo.
- jyrki raketti
paska paikka kirjoitti:
Taikut nyt muutenkin on ihan paska mesta. Varsinainen miespyydys. Just joo.
Samaa mieltä periaatteessa. Meiltä ei naisväki lähde koskaan Thaimaahan, Vietnamiin eikä Filippiineille niin en henkilökohtaisesti tiedä. Mutta Thaimaasta on kaverit kertoneet, että pesää saa vaikka keskellä kaupunkia keskellä päivää. Niin näkyvä ongelma se on.
- pumpumpum
jyrki raketti kirjoitti:
Samaa mieltä periaatteessa. Meiltä ei naisväki lähde koskaan Thaimaahan, Vietnamiin eikä Filippiineille niin en henkilökohtaisesti tiedä. Mutta Thaimaasta on kaverit kertoneet, että pesää saa vaikka keskellä kaupunkia keskellä päivää. Niin näkyvä ongelma se on.
Pitää kutinsa. Taikkulassa naidaan ja Espanjassa lomaillaan.
- aarneapu
Lähden 13.11. neljäksi kuukaudeksi Fuengirolaan, Norvegianilla, lippu maksoi pari kuukautta sitten ostettuna 125 €. Majapaikkana Club la Costan Marina dei Sol huoneisto olohuone,keittiö,2 makuuhuonetta ja kylppäri, maksaa 130 € viikko, joulun ja uudenvuoden viikot tuplasti.Siivooja käy 2 kertaa viikossa,vaihtaa liinavaatteet, siivoaa ja jos emännällä on jäänyt tiskit tiskaamatta niin tiskaa ne.Fuengirolan keskustaan on 2,5 km, jos ei viitsi kävellä niin bussi vie ja tuo puolen tunnin välein hintaan 84 senttiä sivu. Tilaa löytyy muillekin,jos kiinnostaa. Terveisin Aarne Luimula,puh 0407288530 sähköp. [email protected]
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan483080Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272884- 1212316
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336- 111296
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121073- 74979
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802