TYHOSA Ry = työpaikalla homealtistuksesta sairastuneet ry toimii Lahdessa. web-osoite http://personal.inet.fi/yhdistys/tyhosa.
Minä olen saanut sieltä apua ja neuvoja sekä päässyt asioideni kanssa eteenpäin. Suosittelen.
TYHOSA Ry:stä tietoa sairastuneille
19
2187
Vastaukset
- hometyttö
- nisuiisu
syyllinen, että "homeongelma" ei ole ratkennut? Eihän homeongelmaa edes ole todellisuudessa olemassa kosteusvauriorakennuksissa.
Ei rakennusten "homeongelmaa" voi kukaan ratkaista. Tosin KTL:hän yrittänyt ratkaista sitä yli 20 vuotta. Siis PERHANA, KTL on yrittänyt ratkaista sellaista ongelmaa, jota EI OLE EDES OLEMASSA! Homeitiöiden hengittäminen on iloinen asia: pitää ainakin immuunipuolustuksen vireänä.
TYHOSAn nimessä siis mainitaan, että työpaikalla sairastutaan homealtistuksesta. Voi herran pieksut!
No tosin tuolloin miltei kaikki TTL:sta, STM:ötä ja KTL:ta lukuunottamatta luulivat, että kosteusvauriossa homeitiöt sairastuttaisivat jonkun.
Tämä on muuten hyvä uudistus, koska uusin kirjoitus nousee aina ensimmäiseksi. Näitä vanhoja kirjoituksia on mukava selata ja kommentoida, kun tietää, että samalla silmukka kiristyy pikkuhiljaa konnien kaulan ympärillä.
ystävällisin bakteerimyrkkyterkuin
Pekka Nikkola- )()()(
Et todellakaan voi kirjoitella noin! Tätä tämä vertaistuki EI OLE. TYHOSA tekee sen minkä pystyy.
Ei ikinä voi syyttää jotakin henkilöä, joka yrittää auttaa sairastuneita noin. Oli todella tökerö viesti. Ei meidän maallikoiden tarvitse, pidä ratkaista näitä ongelmia.
Meillä pitää olla OIKEUS uskoa ja luottaa tietoon jota meille annetaan asiantuntijoiden taholta. Mikäli tieto kasvaa ja kehittyy, osin ehkä muuttuukin, ei se siitä auttajasta syyllistä ongelman ratkaisuun, tutkimuksen kehittymiseen tai sen hitauteen ylipäätään mihinkään, TEE.
Kyllä minunkin keuhkolääkärini kertoi, että homeista sairastuin, mutta kertoi että oireeni viittaavat enemmän myrkytykseen. Mistä ne myrkyt sinne ilmaan tulee, homeista. Eikö vain?
Jos haluaa olla ystävällinen sitä voi aivan reilusti olla, jos haluaa olla ilkeä, voi lähettää henkilökohtaista sähköpostia. Ei toimia näin miten nyt teet.
LOPETA muiden sairastuneiden, auttajien hakkuminen. Jokainen tekee parhaansa, sinäkin, mutta joskus se tapa on vain TÄYSIN VÄÄRÄ.
ystäväsi nyt ja aina - vääristelyä
Tyhosa kävi puheenjohtajansa johdolla vaatimassa, että altistuskokeet lopetetaan. Tyhosa EI käynyt Työterveyslaitoksella sopimassa, että "sairautemme" johtuu Aspergillus fumigatuksesta.
- TOTTA!
Nyt kirjoitat:
"Myrkyt tulee pääasiassa Streptomyces- ja Bacillus bakteereiden tuottamista myrkyllisistä aminohappoyhdisteistä. Tästä on kerrottu jo selkeästi Majvik-I juhlanumerossa. Kertojina mm. Tuula Putus ja H M-R."
Majvik-1 julkaistiin muistaakseni vuonna 1997.
Sinä olet täällä koko ajan väittänyt, että asia on rikollisesti salattu tähän päivään asti.
Mites tää nyt stemmaa juttuihisi? - nisuiisu
TOTTA! kirjoitti:
Nyt kirjoitat:
"Myrkyt tulee pääasiassa Streptomyces- ja Bacillus bakteereiden tuottamista myrkyllisistä aminohappoyhdisteistä. Tästä on kerrottu jo selkeästi Majvik-I juhlanumerossa. Kertojina mm. Tuula Putus ja H M-R."
Majvik-1 julkaistiin muistaakseni vuonna 1997.
Sinä olet täällä koko ajan väittänyt, että asia on rikollisesti salattu tähän päivään asti.
Mites tää nyt stemmaa juttuihisi?Majvik-I suositus tuli 1998 Suomen Lääkärilehdessä ja jo tuolloin H M-R oli aikeissa kertoa BAL- ja verinäytteiden tulokset, jotka siis kerrotiin HW:n toimesta vasta 18.3.2009 Espoon Dipolissa. Se estettiin arvovaltaiselta taholta.
Mukana tuota artikkelia oli kirjoittamassa myös KTL:n Maija-Riitta Hirvonen, vaikka hänen nimeään ei ole mainittu tuossa artikkelissa. Se oli juuri KTL, joka sai selville, että ainakin aktinobakteerit eli "sädesienet" tuottavat kosteusvauriossa kasvaessaan ympäristöönsä näitä pahoja myrkkyjä.
Mikä nyt on pielessä?
PN - pekka rukka
nisuiisu kirjoitti:
Majvik-I suositus tuli 1998 Suomen Lääkärilehdessä ja jo tuolloin H M-R oli aikeissa kertoa BAL- ja verinäytteiden tulokset, jotka siis kerrotiin HW:n toimesta vasta 18.3.2009 Espoon Dipolissa. Se estettiin arvovaltaiselta taholta.
Mukana tuota artikkelia oli kirjoittamassa myös KTL:n Maija-Riitta Hirvonen, vaikka hänen nimeään ei ole mainittu tuossa artikkelissa. Se oli juuri KTL, joka sai selville, että ainakin aktinobakteerit eli "sädesienet" tuottavat kosteusvauriossa kasvaessaan ympäristöönsä näitä pahoja myrkkyjä.
Mikä nyt on pielessä?
PNvääristelet jälleen asioita minkä ehdit
olet kyllä sekaisin - Inhalatio
Nyt täytyy kyllä sanoa että näitä kun luin nyt ensikertalaista , niin aivan kuin lasten hiekkalaattileikkiä. Aikuiset ihmiset! Kun yhteen hiileen pitäis vetää , no se on tämä suomalaisten perikateus!
- kiitos tyhosa
Tyhosa auttaa , kun sairastut työssäsi homeista.Siellä on asiantunteva porukka , joka auttaa sinua pyyteettömästi, suosittelen , muuten tämän taudin kanssa ei yksin pärjää.
- tautia
Eikö lääkäri autakkaan?
Vai onko Tyhosassa päivystävä lääkäri? - :(
tautia kirjoitti:
Eikö lääkäri autakkaan?
Vai onko Tyhosassa päivystävä lääkäri?:(
- Insinööriksikö?
Samoin , ilman tyhosaa asiani eivät olisi alkaneet rullaamaan , niinkuin nyt ovat.Oma liitto ei auttanut yhtään , vaikka jäsenmaksuja sinne on maksettu parikymmentä vuotta, mutta tyhosasta sain heti ammatillista apua , inhimillisen kohtelun lisäksi. Suosittelen kaikille ja ihminen/ihmiset tekevät siellä työtäns. ilmaiseksi , joten täytyy olla suuri sydän , mitä ei näe useasti kun on homesairas.Jyvät erottuneet akanoista ja työtoverit hyljänneet. On kuin elämä olisi pahaa unta, mutta totta tämä on.
- Ammattiastma
Miten se tyhosa auttaa? Oon jäsen, pyytänyt apua, mutta pienemmät on maksut kuin ammattiliitossa mutta kummastakaan ei mitään apua tule
Tietoja pyydetään kyllä mutta todetaan että eipä sitä mitään voi tehdä kun vak yhtiö vaan venyttelee päätöksiä, työnantajan annetaan sortaa ja työyhteisöstä eristetyksi joutuu, että tuttua on - Homeherkkä#
Ammattiastma kirjoitti:
Miten se tyhosa auttaa? Oon jäsen, pyytänyt apua, mutta pienemmät on maksut kuin ammattiliitossa mutta kummastakaan ei mitään apua tule
Tietoja pyydetään kyllä mutta todetaan että eipä sitä mitään voi tehdä kun vak yhtiö vaan venyttelee päätöksiä, työnantajan annetaan sortaa ja työyhteisöstä eristetyksi joutuu, että tuttua onAmmattiastma18.6.2011 20:30
" Miten se tyhosa auttaa? Oon jäsen, pyytänyt apua, mutta pienemmät on maksut kuin ammattiliitossa mutta kummastakaan ei mitään apua tule"
Kun käytät nimimerkkiä "Ammattiastma", niin kertoisitko minä vuonna TTL totesi kosteusvauriotyöpaikka-altistuksesi aiheuttaneen sinulle ammattiastman ja millä lääketieteellisillä kriteereillä?
Mitä Tyhosan jäsenistöön tulee, niin se koostuu kaltaisistasi kosteusvauriotyöpaikalla vuoden 1938 ammattitautilaissamme mainittuihin ALLERGISIIN sairauksiin sairastuneista, jotka kaikki haluaisivat saada sairautensa aiheuttamat tutkimus-, hoito- lääke- ja ansionmenetyskustannuksensa elinajakseen työantajansa tapaturmavakuutusyhtiön piikkiin.
Ja Tyhosan jäsenenä tiedät varmaan senkin, että ammattitautilaissamme mainittujen sairauksien saaminen tapaturmavakuutusyhtiön piikkiin on ollut jo parin vuosikymmenen ajan todella minimaalista ja vuoden 2007 jälkeen, kun TTL lakkautti luonnonhomealtistuksensa, se on ollut vieläkin vähäisempää.
Mitä tulee mainitsemaasi omalla kohdallasi tapahtuvaan työantajasi sortoon ja työyhteisöstä eristämiseen, niin tuonkaltainen toiminta kuuluu työpaikkakiusaamiseen, johon kiusaamiseen ammattiliittosi lakimiehen tulee puuttua välittömästi, koska työantajan taholta tuleva työpaikkakiusaaminen menee rikoslain piikkiin.
- Homehelvetissä edell
Kun tietoisesti ollaan tutkittu aivan vääriä asioita vuosikaudet, jonkun olisi jo aika alkaa virkavastuuta kantamaan! KTL lausui suurimmaksi uhkaksi kansanterveydellemme tulevaisuudessa sisäilmaongelman, ennen kokematon tapahtui, KTL sai laun luukulleen ja tilalle THL, joka ei ongelmaa tunnusta! Meidän terveytemme tietoinen tuhoaminen on saanut jatkua jo liian pitkään, nyt pääsemme kansainvälisen KELA kortin avulla Euroopan lääkäreiltä pyytämään asiantuntijalausuntoja, mikä ihme meitä oikein vaivaa! Kun olen kuullut solutuhoista kerrotun potilaille, jopa mahdollisesta elämänlaatua parantavasta lääkityksestä, meidän viranomaisemme tekevät kaikkensa että kansa sairastaa ja tuottaa lääkejäteille kivat rahat, minkä muun maan lapsilla saa tehdä vailla vastuuta lääke- ja rokotetutkimuksia? Miksi umpikorruptoidusta järjestelmästämme ei ole altistuneille kuin haittaa? Virkoja on vaikka muille jakaa, virkavastuu vaan ei ole tosielämää! Miksiköhä'n Senaatti Kiinteistön omaisuutta siirretiin uuden sisaryhtiön nimiin kaikessa hiljaisuudessa, onkohan toksiinitutkimukset valmistumassa, alkaakohan vastuullisia mietityttämään mitä kansa tuumaa kun tekoset tulevat julki?
- kansa tietää koht
Soini asialle tulee oikea jytkyjen JYTKY. Syylliset esille. Homejytky!
"Soini asialle tulee oikea jytkyjen JYTKY. Syylliset esille. Homejytky!"
- Niinkö luulet? Minä en usko ennen kuin näen.
Miten ihminen pystyisi itsekuriin, kun ei pysty rajoittamaan edes syömistään. Ylimainostettu homma. Sanoja ilman tekoja, sitä se politiikka on.
- Voihelpottaa
Haluasin vinkata tästä kirjoituksestani teille: altistuksen lopettaminen on tietysti kaikkein tärkeintä, mutta oireiden helpottamiseksi voi tehdä muutakin! Itse voin nykyisin vielä entistä paremmin tuohon kirjoitusajankohtaan verraten:
https://helpottaa.wordpress.com
Voimia teille sairauden keskelle!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569