Oon nyt muutamia vuosia miettinyt että mikähän hiivatti mahtaa olla yhden elokuvan nimi.
Siinä elokuvan alussa vanhan naisen vieraaksi tulee tämän veli ja hän tarjoaa kahvipöydässä karjalanpiirakoita. sanoi jotain että "muistatkos, karjalanpiirakoita" tms. ja he rupeavat muistelemaan sota-aikaa kun joutuivat sotalapsiksi.
siinä muistelemisessa tyttö huutaa jotain että "Toivoo, mä löysin sun aarteen!". tytön nimi muistaakseni, huom. muistaakseni oli Kerttu. Heidät vietiin sotalapsiksi Ruotsiin ja joutuivat erilleen. Heidän isänsä oli muistini mukaan sodassa kaatunut ja siellä jossain kohdassa elokuvaa tyttö puhuu isälleen ja isän kuva näkyy taivaalla..
anteeksi erittäin epäselvä selitys mutta häiritsee niin paljon että mikä ihmeen filmi oli kyseessä. olin sen verran nuori nähdessäni sen että tarkkoja muistikuvia ei ole, mutta jos joku tietäisi ja saisi tekstistä selvää niin olisin ikuisesti kiitollinen.
Sattuuko kukaan tietämään (sotaelokuva)
Kun-muistaisikin...
3
197
Vastaukset
- Olisiko tämä
Mikäli kysymyksessä onkin veljen ja siskon sijaan äiti ja poika, niin elokuva on Klaus Härön "Äideistä parhain" (2006). Elokuva perustuu Heikki Hietamiehen samannimiseen romaaniin.
- Kun-muistaisikin...
Ei ole äideistä parhain, se löytyy omasta leffahyllystä ja nähty monta kertaa. Kiitos kuitenkin
- varmaan tämä
Sotalapsen tarina: Hyvästi Karjalan koti!
http://yle.fi/opinportti/kouluportti/ohjelmakortit/ohjelmakortit_36/sotalapsi/jakso1/index.shtml
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 903235
- 883033
- 681872
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä191832- 281732
- 211691
- 241687
Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!
Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi331355- 481327
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91319