Nyt kun todellisia luotettavia kestotestejä alkanut ilmestyä Hynyn i40:täkin, niin todellinen laatutaso alkaa paljastua. Se on yhdellä sanalla sanotttu;SURKEATA.
Lukekaa uusi Tuulilasi. En viitsi muuta luetella kuin toimittajan toteamuksen, että testipäiväkirjaan tuli kommelluksia niin paljon että sivut loppuivat. Liekkö ollut ennätys alallaan. Vikoja vikojen perään. Citikkakin loistoauto tuohon saavutukseen varrattuna.
Voi herran pieksut mikä "laatuauto". Täällä hehkutetaan melkeinpä päivittäin Hynyn hyvyydestä. Valovuosien päässä Toyotan laadusta. Veikkaan että ei ikukuuna päivänä lähelläkään Tojon tasoa.
karmeeta "laatua"
93
3473
Vastaukset
- H&K.
Tekstissä kerrotaan, että kaiken kaikkiaan positiivinen tulos, mutta aprikoidaan samalla Hyundain kulkeneen ehkä liian lähelle eurooppalaista tasoa. Kaukoidän tuotteisiin liittyy näemmä aina korkean laadun käsite ja odotus.
- ave>i40
Odotin testiä ennenkuin vaihdan auton. Auto oli kertaalleen korjattavana testissä, suuntasivat kaukovalot. Tosin itse ihmettin kun olivat itse säätäneet oikein ja palauttivat valot alkuasetuksiin ja veivät korjaamolle. Ilmeisesti piti saada se korjaamokäynti. Toinen jota ihmettelin oli väliraportissa sama valojen suuntaus, kuvasta hyvin näkee että auto ajettu nyppylälle että saavat kuvan valojen näyttäessä puiden latvoihin. Eiköhän tuo sama onnistu merkillä kuin merkillä. Mutta kehuivat kokonaisuutta että menee plussan puolelle, lisäksi arvon alenemaa arvioivat maltilliseksi, taloudelliseksi ja dieseliksi harvinaisen lämpimäksi. Kyllä itselle tuli sellainen kuva että vien Toyotan vaihtoon, kokeillaan vaihteeksi Hyundaita.
- tottakai..
Sinähän et ole täyspäinen!
- qwejbvcx
Hah hah! Kas kun et vie Mercedestä vaihtoon! Järjetön idea sinulla. Katsopa vaitoautojen hintoja, ne kertovat paljon laadusta. Puupäät eivät tuota tietenkään usko.
- herraasiallinen
qwejbvcx kirjoitti:
Hah hah! Kas kun et vie Mercedestä vaihtoon! Järjetön idea sinulla. Katsopa vaitoautojen hintoja, ne kertovat paljon laadusta. Puupäät eivät tuota tietenkään usko.
Joissakin merkeissä on ilmaa hinnoissa kun jotkut idiootit on vanhasta paskasta valmis maksamaan suuria summia :D
Ei tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa!
- niipäjuu
Hyvin totesivat että tälläisenhän sen uuden Avensiksenkin olisi pitänyt olla. Mitäpä tuohon lisäämään.
- bedtoyo
Niin niin. Olisi pitänyt. Mutta kun osaamisen taso ei riittänyt. Tosin riittänee monelle Toyota-miehelle vaikka ajettavuus olisi vieläkin huonompi. Moni vaihtaa Toyotan Toyotaan kun ei muista tiedä. Ja kehuu sitten hienoa ajettavuutta.
- asdfghjjhgf
bedtoyo kirjoitti:
Niin niin. Olisi pitänyt. Mutta kun osaamisen taso ei riittänyt. Tosin riittänee monelle Toyota-miehelle vaikka ajettavuus olisi vieläkin huonompi. Moni vaihtaa Toyotan Toyotaan kun ei muista tiedä. Ja kehuu sitten hienoa ajettavuutta.
Kovasti on kehuttu tojon urheiluauton ajettavuutta. Kuulema tämän hetken parhaita urheiluautoja. Jotkut tietävät enemmän autoista, kuin amispojut.
- tarkoitin varmaan
asdfghjjhgf kirjoitti:
Kovasti on kehuttu tojon urheiluauton ajettavuutta. Kuulema tämän hetken parhaita urheiluautoja. Jotkut tietävät enemmän autoista, kuin amispojut.
sitä Subarun tekemää "urheiluautoa", jota myydään myös Tojona.
- C1Justy
tarkoitin varmaan kirjoitti:
sitä Subarun tekemää "urheiluautoa", jota myydään myös Tojona.
Onko Toyota ulkoistanut autojen teon Citroenille ja Subarulle? Onko nuo Toyotan parhaat mallit mitkä noilta tulee?
- Yetska
bedtoyo kirjoitti:
Niin niin. Olisi pitänyt. Mutta kun osaamisen taso ei riittänyt. Tosin riittänee monelle Toyota-miehelle vaikka ajettavuus olisi vieläkin huonompi. Moni vaihtaa Toyotan Toyotaan kun ei muista tiedä. Ja kehuu sitten hienoa ajettavuutta.
Vähä sama jutska kuin Suomen naiset. Koska isänsä ajoi aikanaan kuplalla, niin heillä on Golf, kun eivät muusta tiedä (siis VW).
VW kiittää Suomen naisia ja muutamaa kaljupäistä hemmoakin siinä sivussa Golfin suosiosta =) - vai kuinka ?
bedtoyo kirjoitti:
Niin niin. Olisi pitänyt. Mutta kun osaamisen taso ei riittänyt. Tosin riittänee monelle Toyota-miehelle vaikka ajettavuus olisi vieläkin huonompi. Moni vaihtaa Toyotan Toyotaan kun ei muista tiedä. Ja kehuu sitten hienoa ajettavuutta.
No joo! Mutta mix niitä vähän käytettyjä Tojotoja sitte kutsutaan tarkastuksiin kymmenintuhansin ?
Ei kai niin tehä virheettömille autoille ?
- Lk----
Hyundai i40 voitti Tuulilasin parivertailun Avensista vastaan
Hyundain vahvuusalueet vertailussa olivat suorituskyky, ajettavuus, mukavuus ja etutilat.
”Hyundain valtit jo asemansa vakiinnuttaneita kilpailijoita vastaan ovat viiden vuoden takuu sekä kattava vakiovarustelu."
Parivertailu julkaistiin Tuulilasi-lehdessä nro 4/2012.- valttia kerrakseen
kun ravaat takuukorjauksissa sen viisi vuotta, tosin ei se takuu mitään kuluvia osia korvaa. Hynyn varaosat ovat muuten ihan sikakalliita.
- voiaikojavall...
valttia kerrakseen kirjoitti:
kun ravaat takuukorjauksissa sen viisi vuotta, tosin ei se takuu mitään kuluvia osia korvaa. Hynyn varaosat ovat muuten ihan sikakalliita.
Voi olla kun ei niistä kallista ole kokemusta. Autolehtien testeissä on hinnat tyypillisille varaosille, nekään ei vahvista väitettä. Itse hukkasin pesupaikalla testiilimatot imuroinnin yhteydessä, huomasin poislähdön jälkeen. Samalta paikalta poistui juuri auto, oli matot hävinneet. Eipähän nuo uudet paljon maksaneet, olen uusinut myös muihin autoihin mattoja. Saapahan joku ihailla hopeisellä kirjailtua i30 tekstiä matoissaan. Tuleekohan siitä Hyundai-fanaatikko, kun matot ainakin kelpasi.
- Lk----
Mainetta Hyundaille
Ensimmäinen sija asiakasuskollisuustutkimuksessa, Hyundain asiakasuskollisuus 64 %, alalla keskimäärin 49 %
Customer Retention StudySM, JD Power and Associates
1/2012
Hyundai laadukkain automerkki - toisena vuonna peräkkäin
AutoBild-lehden laaturaportti, Saksa
12/2011
Maailman 8. arvokkain autobrändi ja 61. arvokkain brändi. Brändiarvo 6,0 mrd. US dollaria, arvon nousu ed. vuodesta 19 %
Interbrand
2011
Luotettavin merkki, arvioijina yli 50 000 auton omistajaa
Which? Car Survey 2011
8/2011
Uskollisimmat asiakkaat USA:ssa. Asiakasuskollisuuden määrätelmä: "autonomistaja, joka parhaillaan on ostamassa samanmerkkistä autoa"
Kelley Blue Book kbb.com
7/ 2011
Kolmas sija asiakasuskollisuustutkimuksessa, Hyundain asiakasuskollisuus 60 %, alalla keskimäärin 48 %
Customer Retention StudySM, JD Power and Associates
12/ 2010
Kuudes Customer Loyalty Leaders -listalla, Top 50 -joukossa automerkeistä vain Hyundai (6.) ja Toyota (37.) Top 10 -listalla mm. Apple iPhone, Samsung, Avis, Amazon
Brand Keys
11/ 2010
Hyundai-mallistolle Gold Star Cars -palkintoja
Wheels-lehti, Australia
10/2010
Hyundai laadukkain automerkki
AutoBild-lehden laaturaportti, Saksa
7/ 2010
Maailman viidenneksi suurin autovalmistaja vuodesta 2007 lähtien
2010
Parhaat arviot non premium -luokan autoista. Edellä Lexus, Porsche ja Cadillac. Hyundain tulos kaikkien tutkittujen automerkien joukossa neljänneksi paras. Hyundain omistajilla oli autoissaan vähemmän ongelmia kuin muilla non premium -luokan autoilla.
Initial Quality Stady (IQS) -tutkimus, JD Power and Associates; USA- Dekra reports
Sinulle LK ----
Heh -heh.
Mihin unohtui Dekran raportti Opel Insigniasta vuonna 2011? Tarkoituksella???
Tässä, jos osaat englantia:
-Insignia wins “Best Individual Ranking” category in DEKRA Faults Report 2011
-Lowest defect rate of all tested vehicles
Rüsselsheim. The Opel Insignia is the vehicle with the fewest defects according to the results of the DEKRA Faults Report 2011. With an index of 96.1 percent fault-free Insignias, the Opel flagship achieved the best result of all tested cars. This is the second consecutive year an Opel vehicle took this honor following the Corsa’s victory in the “Best Individual Ranking” category in 2010. The DEKRA generates its annual faults report by conducting precise type assessment in eight vehicle type classes and three kilometer reading ranges. The faults report is based on data from 15 million inspections made on 230 different models.
“This fantastic result is further proof that the quality not only of the Insignia but of our whole model portfolio is top class,” said Alain Visser, Opel/Vauxhall Vice President Marketing, Sales & Aftersales on receiving the prize in Rüsselsheim. “We promise our customers top quality and underline this with a life-long guarantee!”
Wolfgang Linsenmaier, Executive Director at DEKRA Automobile GmbH, added: “I am delighted to be able to congratulate Opel for achieving the best individual ranking in the overall evaluation for the second year in a row! At 96.1 percent fault-free, the Opel Insignia achieved the best result across all vehicle classes.”
Since it was launched in 2008, the Insignia, “Car of the Year 2009”, has received over 40 international awards for its attractive design and innovative technology.
The Opel Insignia offers a wide range of high-grade, innovative technologies. The adaptive FlexRide chassis and the adaptive Opel all-wheel drive system with electronically controlled rear axle limited slip differential (eLSD) set standards in driving dynamics and handling. Further clever, prize-winning technologies such as AFL bi-xenon headlamps with nine different lighting functions and the Opel front camera system with lane departure warning and traffic sign recognition are available as options. A further high-class comfort option, particularly for frequent drivers, is the ergonomically optimized sport seats certified by the “Aktion Gesunder Rücken e.V.” (AGR) orthopedic specialists.
Että silleen... Dekra rules!!! - iou,oiu,ui,iuttttt,t
Nämä
tutkimukset ovat yhtä luotettavia kuin puolueiden kannatusmittaukset Eirassa.
Kun siellä kysytään puoluetta niin 98%:a on kokoomuksen kannattajia ja se tiedetään kaikissa tutkimuslaitoksissa ja siksi sieltä aina otetaan tietty määrä ihmisiä mukaan otantaan, että saadaan näyttämään kannatus hyvältä.
Sama se on tässä autotutkimuksessa,,,,,,ei niitä kyselyjä lähetetä 10-vuotta vanhojen autojen omistajille vaan alle 2-vuotta vanhojen autojen omistajille,,,,MIKSI? siksi, että ollaanhan sitä tyytyväisiä kun on ajettu 20000km ja mitään vikaa ei ole ollut,,,,,voi vit.. mitä tolloja te olette!!!!!!!!!!!!!!!! teitä vedätetään kuin pässiä narussa.
- Hondailu
Mitä tuossa uusimman Tuulilasin testissä tarkemmin sanotaan i40:n 1.7. dieselistä? Mitkä oli vikapaikat - mitä plussaa?
(ja ei (hondistit), en osta lehteä tämän takia..)- sekundaa...
Häiriöt ja korjaukset:
Ajettu km tapahtuma
68 lattiamaton kiinike halkesi
906 vaihteen siirto takkuilee
964 keskikonsolista kuuluu sirinää
954 sivupeilit säätyvät nytkähdellen
2434 jarrupoljin naksuu,kun poljinta aletaan painamaan
6736 takaluukku ei jaksa nousta ylös, pakkanen pahentaa
7480 kaukovalot näyttää liian ylös, siirrelty edestakaisin
9320 vaihteisto rusahtelee
13605 tuulilasin pyyhkiät temppuilevat
14900 huoltoväli näyttö ilmoittaa huolon olisi tehtävä. 30000km huolto väli
14920 tavaratilan suojaverkkon kelaus systeemi hajonut
14935 moottoriheikko tehoinen startauksen jälkeen
14942 edelleen heikkotehoinen
17500 ohjauspyörä vapisee jarrutettaessa( levyt kierot)
21538 keskuslukituksen kaukosäädin ei avaa ovia.
Hyvä jos muutaman sata kilsaa päässy kun seuraava paikka jo hajoaa.
Kauhee rakkine, en tuomoiseen rahojani haskaa ikinä. - wieskqui
sekundaa... kirjoitti:
Häiriöt ja korjaukset:
Ajettu km tapahtuma
68 lattiamaton kiinike halkesi
906 vaihteen siirto takkuilee
964 keskikonsolista kuuluu sirinää
954 sivupeilit säätyvät nytkähdellen
2434 jarrupoljin naksuu,kun poljinta aletaan painamaan
6736 takaluukku ei jaksa nousta ylös, pakkanen pahentaa
7480 kaukovalot näyttää liian ylös, siirrelty edestakaisin
9320 vaihteisto rusahtelee
13605 tuulilasin pyyhkiät temppuilevat
14900 huoltoväli näyttö ilmoittaa huolon olisi tehtävä. 30000km huolto väli
14920 tavaratilan suojaverkkon kelaus systeemi hajonut
14935 moottoriheikko tehoinen startauksen jälkeen
14942 edelleen heikkotehoinen
17500 ohjauspyörä vapisee jarrutettaessa( levyt kierot)
21538 keskuslukituksen kaukosäädin ei avaa ovia.
Hyvä jos muutaman sata kilsaa päässy kun seuraava paikka jo hajoaa.
Kauhee rakkine, en tuomoiseen rahojani haskaa ikinä.Moottorista ei näyttänyt muuta oleven että 7 kilometrin matkalla turbon potku kateissa joka palautunut itsestään. Jarrulevyt testin mukaan ei ollut kierot, olivat pölyt puhaltaneet vain pois. Oliko niitä varsinaisia vikoja?Sanoiko autoa ufon (tunnistamaton lentävä esine) näköiseksi?
- avensix
sekundaa... kirjoitti:
Häiriöt ja korjaukset:
Ajettu km tapahtuma
68 lattiamaton kiinike halkesi
906 vaihteen siirto takkuilee
964 keskikonsolista kuuluu sirinää
954 sivupeilit säätyvät nytkähdellen
2434 jarrupoljin naksuu,kun poljinta aletaan painamaan
6736 takaluukku ei jaksa nousta ylös, pakkanen pahentaa
7480 kaukovalot näyttää liian ylös, siirrelty edestakaisin
9320 vaihteisto rusahtelee
13605 tuulilasin pyyhkiät temppuilevat
14900 huoltoväli näyttö ilmoittaa huolon olisi tehtävä. 30000km huolto väli
14920 tavaratilan suojaverkkon kelaus systeemi hajonut
14935 moottoriheikko tehoinen startauksen jälkeen
14942 edelleen heikkotehoinen
17500 ohjauspyörä vapisee jarrutettaessa( levyt kierot)
21538 keskuslukituksen kaukosäädin ei avaa ovia.
Hyvä jos muutaman sata kilsaa päässy kun seuraava paikka jo hajoaa.
Kauhee rakkine, en tuomoiseen rahojani haskaa ikinä.Alla saman verran ajettu Avensis bensafarkku vm.-11. Kerran käytetty määräaikaishuollossa, eikä mitään vikaa eikä kitinää.
- painajaista
sekundaa... kirjoitti:
Häiriöt ja korjaukset:
Ajettu km tapahtuma
68 lattiamaton kiinike halkesi
906 vaihteen siirto takkuilee
964 keskikonsolista kuuluu sirinää
954 sivupeilit säätyvät nytkähdellen
2434 jarrupoljin naksuu,kun poljinta aletaan painamaan
6736 takaluukku ei jaksa nousta ylös, pakkanen pahentaa
7480 kaukovalot näyttää liian ylös, siirrelty edestakaisin
9320 vaihteisto rusahtelee
13605 tuulilasin pyyhkiät temppuilevat
14900 huoltoväli näyttö ilmoittaa huolon olisi tehtävä. 30000km huolto väli
14920 tavaratilan suojaverkkon kelaus systeemi hajonut
14935 moottoriheikko tehoinen startauksen jälkeen
14942 edelleen heikkotehoinen
17500 ohjauspyörä vapisee jarrutettaessa( levyt kierot)
21538 keskuslukituksen kaukosäädin ei avaa ovia.
Hyvä jos muutaman sata kilsaa päässy kun seuraava paikka jo hajoaa.
Kauhee rakkine, en tuomoiseen rahojani haskaa ikinä.olisi tuollainen uuden auton käytös laatuautoihin tottuneelle.
- kokemusta on..
sekundaa... kirjoitti:
Häiriöt ja korjaukset:
Ajettu km tapahtuma
68 lattiamaton kiinike halkesi
906 vaihteen siirto takkuilee
964 keskikonsolista kuuluu sirinää
954 sivupeilit säätyvät nytkähdellen
2434 jarrupoljin naksuu,kun poljinta aletaan painamaan
6736 takaluukku ei jaksa nousta ylös, pakkanen pahentaa
7480 kaukovalot näyttää liian ylös, siirrelty edestakaisin
9320 vaihteisto rusahtelee
13605 tuulilasin pyyhkiät temppuilevat
14900 huoltoväli näyttö ilmoittaa huolon olisi tehtävä. 30000km huolto väli
14920 tavaratilan suojaverkkon kelaus systeemi hajonut
14935 moottoriheikko tehoinen startauksen jälkeen
14942 edelleen heikkotehoinen
17500 ohjauspyörä vapisee jarrutettaessa( levyt kierot)
21538 keskuslukituksen kaukosäädin ei avaa ovia.
Hyvä jos muutaman sata kilsaa päässy kun seuraava paikka jo hajoaa.
Kauhee rakkine, en tuomoiseen rahojani haskaa ikinä.Itsellä ollut uutena ostettu i30 diisseli ja samanlaisia oireita oli. Ajoittain ei lähtenyt käyntiin ja vaihteisto rusahteli. Muutaman kilometrin ajettua lähdön jälkeen tehot usein katosivat hetkeksi. Viime talvella 20 asteen pakkasessa mökillä ei käynistynyt ja hinattiin kirjaamolle. Se oli viimeinen piste. Tarkoitus oli pitää sitä pitempään, mutta kuntoon ei saatu käynistymishäiriöitä, joten vaihdoin Toyotaan, jossa ei tähän mennessä mitään ongelmia, tosin ajettu vasta 15000km. Lisäksi Hyundai on niin helv..meluisa.
- Tänttärä
Eipä ole vikoja ollut. kuljettanut omistajaansa moitteettomasti nyt 30000 km. Viime talven pakkasilla -40 ei ongelmia. Kulutus ollut koko kesän 4,6-5,0 litraa. Kaukovalot ovat asiansa ajaneet. Jarrut toimineet hyvin. Huollossa ei löytynyt mitään moitittavaa. Ollut käytössä vajaa vuoden eikä varaosia ole hommattu. Tyytyväinen olen.
- sekundaa
wieskqui kirjoitti:
Moottorista ei näyttänyt muuta oleven että 7 kilometrin matkalla turbon potku kateissa joka palautunut itsestään. Jarrulevyt testin mukaan ei ollut kierot, olivat pölyt puhaltaneet vain pois. Oliko niitä varsinaisia vikoja?Sanoiko autoa ufon (tunnistamaton lentävä esine) näköiseksi?
Haista PASKA pallikarva PASKAA puhut en klötänit mitä retiåp
- miten bensavehje?
Diiselissäkin näin paljon jo vikoja. Lodjut ala arvoisia ja maksaa korjaus..
Hondakin kestotestin ilman vikoja.- mzjaawa
Civikin kestotesti TL on myös tehnyt. Ei ollut viaton se hybridiversio.
- oli se
mzjaawa kirjoitti:
Civikin kestotesti TL on myös tehnyt. Ei ollut viaton se hybridiversio.
Tämä tavallinen bensa civikki.
- panee miettimään
Tuulilasin kestotesti osoittaa Hyundain vaatimattoman laadun. Kyllä siinä ilmeni nykyautoksi luvattoman paljon vikoja ja toimintahäiriöitä. Lisäksi huoltotoiminta on kallista tuon hintaluokan autoksi.
- hyhhyhhähäh...
Citikkahan tekee uusimman Toyota-mallin, eli Hiacen seuraajan. Citikkahan tekee myös Aygon. Saas nähdä tekeekö Citikka myös kaikki seuraavatkin uudet Toyotat.
- huitjit
EI sitikka tee aygoa, vaan toyotan citroenin ja peugotin yhteisyritys tekee aygo, c1 ja 107 autiot. Muuten niissä kaikissa on konepellin alla toyotan tekniikka 1,0 vvti moottori sama kone lyytyy myös yariksen 1.0 versiosta.
- varisharakka.
huitjit kirjoitti:
EI sitikka tee aygoa, vaan toyotan citroenin ja peugotin yhteisyritys tekee aygo, c1 ja 107 autiot. Muuten niissä kaikissa on konepellin alla toyotan tekniikka 1,0 vvti moottori sama kone lyytyy myös yariksen 1.0 versiosta.
Yariskin tulee Ranskasta, siellä myös suunniteltu. Japanilaisin Toyota on Subarun tekemä.
- huitjot
huitjit kirjoitti:
EI sitikka tee aygoa, vaan toyotan citroenin ja peugotin yhteisyritys tekee aygo, c1 ja 107 autiot. Muuten niissä kaikissa on konepellin alla toyotan tekniikka 1,0 vvti moottori sama kone lyytyy myös yariksen 1.0 versiosta.
Ja muuten niissä kaikissa diesel-versioissa - Toyota Aygossakin - on PSA diesel-moottorit ja niiden tekniikka pellin alla.
- hiacscudo
Hiacen seuraaja on Fiat Scudo. Vastaavat mallit on myös Pösöllä ja Citikalla. Jostain julkaisusta luin että Fiat olisi irtaantumassa yhteistyöstä. Eli ne autot myytäisiinkin sitten Toyotan logon alla. Halvemmaksihan tuo varmaan Toyotalle tulee, eiköhän niitä rahareikiä sillä firmalla ole nykyisin riittämiun.
- muiskin luiski
Lehtien kestotestit on sinänsä ihan mielenkiintoista luettavaa, autoja voi verrata millaisia ne on. Lisäksi eri lehtien testejä voi verrata miten ne menee yksiin. Hyundai sinänsähän on pärjäsi ihan hyvin, pohjamuovit ei jääneet tielle eikä öljyä tarvinnut lisäillä muutaman tonnin välein niinkuin joihin verrokkeihin. Tosin silloin on aina tuoreet öljyt. Hyundaista kuulee ettei pidä arvoaan, ja Toyota pitää. TL:n kestotesti Avensiksesta taas kumoaa väitteen kun Toyota selvästi halvempana pudotti arvoaan selvästi enemmän. Siitä syystä Toyotalla ajon määrittelivät yllättävän kalliiksi kun i40:stä totesivat että halpa ajaa. Aven huoltokulut testissä noin 200 euroa korkeammat kuin i40:sen. Ajettavuutta Avessa arvostelivat jo kesärenkain ja pohjanoteeraus tuli talvipyöriin siirryttäessä. Lisäksi autossa oli sama käyntiinlähtemisongelma kuin Auriksessa, oli välillä mieluummin mykkänä. Tietenkin autossa oli hyviäkin ominaisuuksia, esim. oli lämmin. Testi on TL 14/2012. Sai aikoinaan Toyota väen kiukkuiseksi. Totuus voi olla epämieluinen. Hyundailla ei näyttänyt todellisia vikoja olevan, häiriömerkintöjä kyllä oli. Yhtä paljon oli myös Subaru Legacyllä, joka muuten on ihan laadukas auto. Parempi pikkuhäiriöt kuin isommat riesat.
- peuntaris
Hyundai i40:n huoltokulut oli testissä 347 euroa. Avensiksen 589 euroa eli selvästi yli 200 euroa. Jonkunhan ne takaisinkutsukampanjat on maksettava, se ei ole tehdas joka maksaa vaan tehtaan kulut kustantaa asiakas. Toyotalla edelleenkin riittää niitä kampanjoita, se tietää että laskut odottaa asiakasta siellä tiskillä, tavalla tai toisella.
- lssssw
i40 parhaiden autojen listalla ruotsalaisen Folksamin tutkimuksessa
Arvostettu ruotsalainen vakuutusyhtiö Folksam on julkaisuut 15. kerran laajan tutkimuksen uusista autoista. Pääkriteeri on ollut polttoaineen kulutus, mutta auton pitää myös läpäistä yhtiön tiukat turvalllisuusvaatimukset. Autossa pitää olla mm. ajovakauden hallintajärjestelmä, turvavyömuistutin, hyvä tulos EuroNCAP-törmäystestissä ja aktiiviset pääntuet. - Kå------
Hyundai i40 niittää mainetta Baltian maissa
i40 valittiin 11.12.2011 Liettuassa Vuoden Autoksi 2012 ja
Genesis Coupe Vuoden 2012 urheiluautoksi.
Seitsemän finalistia Liettuassa:
1. Hyundai i40 (52 p.)
2. VW Jetta (42 p.)
3. Volvo S60 (40 p)
4. Peugeot 508 (38 p)
5. Kia Rio (30 p)
6. Citroen C4 (25 p)
7. Toyota Yaris (23 p)
Marraskuussa i40 sijoittui Eestissä toiseksi Vuoden Auto 2012 taistelussa
Finalistit:
1. Peugeot 508 (99 p.)
2. Hyundai i40 (79 p.)
3. Ford Focus (69 p.)
4. VW Passat (54 p.)
5. Audi A6 (43 p.)
6. Citroen C4 (30 p.) - Late-
Frankfurtin lähistöllä pidetyssä EuroCarBody -tapahtumassa Hyundai i40 -mallille jaettiin arvostettu Golden Award - kultainen palkinto. i40 päihitti näin yhdeksän johtavaa eurooppalaista ja japanilaista autonvalmistajaa.
Tuomarit kehuivat kokonaisvaltaista insinöörityötä ja tehokasta materiaalien kehittämistä, sekä tuotantotehokkuutta, joista i40 saavutti 37,98 pistettä 50 mahdollisesta maksimipisteestä. Lähin kilpailija oli toiseksi tullut Audi A6 35,86 pisteellä ja kolmannen sijan saavutti Mercedes B-sarja 35,66 pisteellä.
Tuomaristo kiinnitti huomiota i40-mallin koriin, joka vaimentaa tehokkaasti törmäysvoimia korirakenteessa käytetyn suurlujuusteräksen ja kehittyneen liitosmenetelmän ansiosta, lisäten näin matkustajien turvallisuutta onnettomuustilanteessa.
Muut osallistujat olivat: Audi, BMW, Ford, Mazda, Mercedes-Benz, Nissan, Opel, Land Rover ja Volkswagen.- en tarvi
Hyundaita, mikä hyytyy lumeen. Sutimisenestolla.
- ,cö,dö
en tarvi kirjoitti:
Hyundaita, mikä hyytyy lumeen. Sutimisenestolla.
Ei Hyundai mihinkään lumeen hyydy.Ei todellakaan.Kokemusta vuodesta 1996 lähtien.
Hyvä talviauto.
- Huihai40
Ihme parjausta täällä..
Jokaisessa autossa on jotain vikoja (edes joskus) ja kyse on myös käyttäjistä. Oma i40 on ollut erittäin hyvä hankinta 2l bensakoneella.- onko enää?
Kun menet myymään.? Ei parjata, mutta sairasta on hyundairopposen ylistys täällä!
- entinen hynyläinen.
onko enää? kirjoitti:
Kun menet myymään.? Ei parjata, mutta sairasta on hyundairopposen ylistys täällä!
Tutkittua ja painettua tekstiä ilmestynyt Huyndain laadusta, Piste.
- jsweuyt
entinen hynyläinen. kirjoitti:
Tutkittua ja painettua tekstiä ilmestynyt Huyndain laadusta, Piste.
Niin ja kehuttu kaiken lisäksi, tälläisenhän Avensiksenkin olisi pitänyt olla tuumi Tuulilasi-lehti.
- tuumailija..
jsweuyt kirjoitti:
Niin ja kehuttu kaiken lisäksi, tälläisenhän Avensiksenkin olisi pitänyt olla tuumi Tuulilasi-lehti.
Ai että, samanlainen keskeneräinen raakile. Toyota ei niin alas mene ikinä.
- ,dlvåd¨ls
onko enää? kirjoitti:
Kun menet myymään.? Ei parjata, mutta sairasta on hyundairopposen ylistys täällä!
Hyundai on erittäin yleinen automerkki maailmalla.Suomalaisille on vaan kaikki uusi niin outoa.Hyundai/Kia konserni kasvattaa myyntiään kohisten.
- npinene
Toyotan laatu, mitä se on.Onko se sitä mitä Tuulilasi n:o 4/2011 kertoi autojen ruostumisesta. Kaksi surkeinta tapausta, Auris ja Avensis sivulla 27. Sanattomaksi vetää, muutaman kuukauden ikäiset autot ruosteessa alustaltaan. Sitäkö on Toyotan laatu, ulkoistettu asiakkaan lompakkoon. Korealaiskonsernia edusti vertailussa Kia jolta ihan kelpo tulos, ainoastaan massan laatua arvuuttelivat, mutta pohja ei ollut pohjamaalin varassa. Selvästi suuremmalla rahalla saa vielä sitäkin paremman tuloksen mutta suuremmalla rahalla saa myös näköjään huonommankin tuloksen, Toyotan osalta.
- Amistuunaaja
Noh Toyotalla ei ihan niin vaan tälläst vedellä:
http://adf.ly/Dqugt - jeniyan
Arvonalenema testin mukaan Toyotalle 5403 euroa. Hyundaille 4478 euroa samalla vertailujaksolle. Roposet saa kylmempää kyytiä Toyotan seurassa. Lisäksi huoltokulut Avessa selvästi suuremmat.
- totuus toinen..
Hyundailintat jätettävä ilmasia vanhana häkkien nurkille..
- ssdsd
totuus toinen.. kirjoitti:
Hyundailintat jätettävä ilmasia vanhana häkkien nurkille..
Toyota on huono.
- Jaa,,
ssdsd kirjoitti:
Toyota on huono.
Kovahintasia vanhanakin!
- Honda-Jouko
Hyndai säilyttää arvonsa poikkeuksellisen hyvin. Diilerit kauppaavat koeajoautojaan uusien hinnoilla. Tietenkään kauppa ei käy, koska omistajat eivät halua luopua omistansa. Hyundain pyyntihinta ja toteutunut kauppahinta ovat kaksi ihan eri asiaa.
Hyundaissa premiumia on ainoastaan hinta. Vuosi takaperin kävin katsastamassa i40 farkun ja liikkeen esittelyautossa näkyi tiivisteet repsottavan ilkeän näköisesti. Kauppaan jäi. Hyundain strategia on ylihyvittää vaihdokeista useaita tonneja. Siten pyritään harhauttamaan hyundain hankkineita ikään kuin olisivat tehneet hyvätkin kaupat. Malliversion uudistuessa vanhaa mallisarjaa kaupitaan 5-10.000 alennuksella. Kuten kuluvalla hetkellä.
- Meisselianus
Jokainen tervejärkinen tietää tosiasiat eikä usko jotain haistapaskapalkintogaaloja missä on otettu kuppia hyvässä ja sopivassa seurassa ja annettu joku kultanen tekomeisseli anustapilla:) toyota on laadukas mutta tylsä. Hynyn lasken samalle tasolle kun rellun, tsukitsukin, kian ja dacian. Varmaan hyviä autoja eläkeläisille tai yrityksille liisinkillä. Omistamaan en noita autoja lähtisi. Ei vaan sytytä. Mulla on kyllä ollu auris ja avensis aikanaan ja kummassakin aivan helkutisti ongelmia... Jos olisi rahaa niin ajaisin tietysti uudella bmw:llä, mersulla tai audilla. Muttakun ei ole. Eikä se hankintahinta ole pelkkä este vaan huoltokulut, vakuutukset ja varaosat
- ,VÖFV,LÄÅFF
Se asia on sillain että jokainen henkilökohtaisesti tietää mikä auto on hyvä.Minusta Hyundai Sonata on erittäin hyvä ajaa ja hiljainen.Se riittää minulle.Sonata Jagge 2004 GLS.
- sddsdwswww
Kaikenmaailman pikkupoikia täällä arvostelee Hyundaita.Eivät ressukat tiedä autosta muuta kuin nimen.Hinta-laatusuhde Hyundaissa aivan on hyvä.
- HA HAH HAAAAAAAAA
sddsdwswww kirjoitti:
Kaikenmaailman pikkupoikia täällä arvostelee Hyundaita.Eivät ressukat tiedä autosta muuta kuin nimen.Hinta-laatusuhde Hyundaissa aivan on hyvä.
HYUNDAIN LAATU ON KUPLAAAAA. TÄYTTÄ HUHHAATA.. TODISTETUSTI. TEITÄ HYNDALAISET ON KUSETETTU KUIN AUERVAARA AIKOINAAN NAISIA.
- Late,,
HA HAH HAAAAAAAAA kirjoitti:
HYUNDAIN LAATU ON KUPLAAAAA. TÄYTTÄ HUHHAATA.. TODISTETUSTI. TEITÄ HYNDALAISET ON KUSETETTU KUIN AUERVAARA AIKOINAAN NAISIA.
Ei tuollaisella viestiprovolla ole mitään virkaa.Yhtä tyhjän kanssa.Käyt ilmesesti kaikilla automerkkipalstoilla haukkumassa.Aloita Audista seuraavaksi ja mene Bmw palstalla seuraavaksi niin aika mene rattoisaan.Tässä esim Audi haukkumisia.Taitaa olla sun
kirjoittama:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10991474 - vfvä'fd
HA HAH HAAAAAAAAA kirjoitti:
HYUNDAIN LAATU ON KUPLAAAAA. TÄYTTÄ HUHHAATA.. TODISTETUSTI. TEITÄ HYNDALAISET ON KUSETETTU KUIN AUERVAARA AIKOINAAN NAISIA.
Taitaa olla provo pojun auto:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10996244 HA HAH HAAAAAAAAA kirjoitti:
HYUNDAIN LAATU ON KUPLAAAAA. TÄYTTÄ HUHHAATA.. TODISTETUSTI. TEITÄ HYNDALAISET ON KUSETETTU KUIN AUERVAARA AIKOINAAN NAISIA.
Kusetusta koko Huyndai sana.Sokeita nämä ostajat ovat....pää sekoitettu pitkällä
takuuajalla.Eikö romua ole jo riittävästi Suomen kamaralla.
- karsbe
Vanha volle paras voi korjata itse.Kallein ylläpitämäni auto c5 vuosia sitten. Kyllä dieselille tuli kova litrahinta.Oikea sähköhirvitys.
- Vx<zMZ
Täytyi ihan kaivaa kestotestllehti jossa Avensiksen loppuraportti. Arvio ei ihan Avea ylistä;
3800 km, ei lähde käyntiin sammuttamisen jälkeen.
7800 km, etuovet natisee ja narisee, pahenee vain testin loppua kohden.
16000 km, öljyt vaihdettu, parin sadan lasku.
16000 km, sulat vaihdettu, laskua lisää.
24000 km, taustapeili tärisee.
24800 km, ohjaus napsahtelee.
27000 km, ikkunat alkaneet suhistaa, kun laskee alemmas suhinat pienenee.
30000 km, huolto, valitettu vioista, uutena entisten lisäksi vaihteisto takertelee, 2:sen kanssa ongelmia.
30400 km, vaihteisöljy vaihdettu.
30800 km, vaihdettu ikkunatiivisteet.
30800 km, vaihdettu uusi peili entisen värisevän tilalle.
Testijaksolla auto ainakin kolmesti ollut korjaamolla, vaihdettu edellämainittuja osia.
Moottorissa öljyhikoilua vaikkei suorastaan vuoda, laseissa ja maalipinnassa normaaleja käytön jälkiä, sisältä muoviosat paikoin pahoin naarmuuntuneet ja lisäksi laadun takia hankalat pitää puhtaana. Kori on veltto, töyssyissä ovet ääntelee. Ikkunat suhisee, tiivisteiden vaihto ei korjannut tilannetta. Takapuskurin kiinnike pettänyt toisesta päästä. Jarruja korjailtu.
Ei siis viaton auto, itseasiassa korjaamolla korjailtu enemmän kuin i 40:stä. Työkaverilla Ave myös, kori on kyllä vetelä, takaluukkua kun yhdella kädellä kääntelee niin on kyllä veltto. Luukun päällä sormenkoloja kun kauneempi puolisko painanut luukun pinnasta kiinni. Samoin sisältä vähän raakile, keskikonsoli heiluu kun vähän koskettaa ja paljon muuta. Auto on kyllä lämmin talvella. Kaveri kun yritti vaihdatella niin lehden arvio kyllä osui oikeaan arvonsäilymisestä sillä itse tuorensin Hyundaita samanverran tuoreempaan selvästi pienemmällä välirahalla, kaveri tuumasi ajavansa Aven romuttamokuntoon. Sanoi että pyydetyssä välirahassa ollut mitään järkeä kuin liikkeen kannalta. En minäkään sitä olisi maksanut. Mutta moni on Toyotaansa tyytyväinen, hyvä niin. Muitten ei tarvitsekkaan olla kun sitä ei omista, sehän on tärkeintä. Ja itse olen Hyundaihin tyytyväinen. Onhan se mukavaa kun tienpäällä tulee vastaan erinäköisiä kulkupelejä. Virkistää korpitaipaleilla.- hyvä merkki
Mikä lehti, ja numero? Itsellä nyt ollut 36000ajettu avensis ja siinä ei mitään vikaa ollut. Kuten ei aikaisemmissakaan. Kaikki pelaneet moitteettomasti 130000-150000km mitä niitä olen pitänyt. Vuosittain tulee kilometrejä noin 35000.
- LSÅ'S
hyvä merkki kirjoitti:
Mikä lehti, ja numero? Itsellä nyt ollut 36000ajettu avensis ja siinä ei mitään vikaa ollut. Kuten ei aikaisemmissakaan. Kaikki pelaneet moitteettomasti 130000-150000km mitä niitä olen pitänyt. Vuosittain tulee kilometrejä noin 35000.
Niinhän se Hyundaikin pelaa moitteettomasti.Itsellä pelkkiä hyviä kokemuksia.
- minullakin Ave...
hyvä merkki kirjoitti:
Mikä lehti, ja numero? Itsellä nyt ollut 36000ajettu avensis ja siinä ei mitään vikaa ollut. Kuten ei aikaisemmissakaan. Kaikki pelaneet moitteettomasti 130000-150000km mitä niitä olen pitänyt. Vuosittain tulee kilometrejä noin 35000.
Aiemmin kommentoidun mukaan olisi Tuulilasi 14/2011.
- antitojo
Tämähän on tojotaukkojen alemmuus-kompleksipalsta.
- I40 2.0 aut. kuski
Onpa ammattitaitoista väkeä nuo Tuulilasin testaajat: eivät saaneet vakkaria päälle ja pistävät sen vikapäiväkirjaan ja lehteen ( käyttövirhe ). Valittivat myös , että ei kulkenut motarilla kuin 115 km/h - no eipä tietenkään, kun olivat vakkaria räplätessään onnistuneet saamaan nopeuden rajoittimen päälle ja siitäkin merkintä vikapäiväkirjaan ( sijaitsee samassa nappularyhmässä ).
No onhan tuo ohjekirja tavattoman paksu ja toimintoja autossa todella paljon, mutta kylla ammatti-ihmisten tulisi tutustua auton ominaisuuksiin paremmin, vasinkin jos tekee juttua lehteen.- selittäjä..
Seli seli seli seliseli ja viellä kerran seli seli selis . Jo selvis kakka auto se hyndai vai miten se kirjoitetaan.
- cddedee
selittäjä.. kirjoitti:
Seli seli seli seliseli ja viellä kerran seli seli selis . Jo selvis kakka auto se hyndai vai miten se kirjoitetaan.
Sulla taitaa olla Toyotan romu.
- Huihai40
Jessus mitä populaa lehtien toimittajissa..
Noin varmaan on muuten oikeasti käynyt, eivät "ennätä" opettelemaan käyttöä, niin listataan viaksi..
- gs425n7t
Hyundai herättää intohimoja, varsinkin joissakin Toyota ja Honda merkkisten autojen haltijoissa. Näin ymmärrän kun kommentteja lukee. Muistan ajan 60-luvulta, niin silloin naurettiin Datsun, Isuzu, Toyota, Honda (oliko malli muistaakseni 600) ja Mazda merkkislle autoille sekä radioille, kameroille ja kaikelle mitä sieltä tuotiin. Rihkamaa, sanottiin. Vakaat automiehetkin sanoi että noilla kinnereille eivät tule koskaan ajamaan, eräälläkin oli Simca 1000 alla. Mutta niin sekin vaan japskilla sitten myöhemmin ajeli, hämmästeli kestävyyttä. Ajettavuudessa niillä on kyllä puutteita monella merkillä vieläkin. Nyt vuorostaan moni japskilla ajelija hymähtää korealaismerkeille, tosin eräs autotoimittaja sanoi että se mikä japskeilla kesti opetella 30 vuotta niin korealaisilta onnistui 3 vuodessa. Totta, on kokemusta nimittäin molemman maan automerkeistä. Selvemmin se vielä näkyy kännyköissä, vielä muutama vuosi sitten erään eletronikkan ammattijulkaisu naureskeli Samsungin kännyköille. Vieläköhän naurattaa... Itselle on kertynyt kilometrejä paljon eri automerkeillä, korealaiset vain tuntuu pelaavan keskimääräistä paremmin eurooppalaisiin verrattuna ja vakaampia ajaa kuin japanilaiset. Aloittajan mainitsemassa testissäkin kävi ilmi että olemattomasta hukkalämmöstä huolimatta se lämpö on löydettävissä talvellakin jos hallitsee tekniikan tuntemuksen. Tosin härski valmistaja myy sen erikseen kun ei viitti suunnitella lämmityslaitetta kunnolla. Itse olen Hyundaihin tyytyväinen, olisin ostanut muun jos jollakin olisi ollut rahalle enemmän vastinetta, eikä tuokaan halvimmasta päästä ollut noilla varusteilla, kyllä sillä rahalla vaihtoehtoja olisi riittänyt. Käytetyissä vielä enemmän.
- vain oppi
Oppineet nostamaan hyundailintojen hinnat pilviin.
- v4f661
vain oppi kirjoitti:
Oppineet nostamaan hyundailintojen hinnat pilviin.
Eikö ole enää varaa Hyundaihin. Sekö sapettaa??
- Ei hyundai vaan BMW
Hyntai Hynty kun keskiluokan rillipään silmissä vilahtaa niin tämän juntin housuihin onnen siemenet tipahtaa.. Onnea pellet
- vrtt43
Luin minäkin muuten Tuulilasin testin. Todettiin, että yhtään ylimääräistä korjaamokäyntiä ei tullut testin aikana. Loppuyhteenvedossa jäi reilusti plussalle.
- entinen hynystelijä.
Se onkin saavutus hyundailta. Ei yhtään korjaamo käyntiä. Mulla niitä tuli heti uudessa autossa kun ei Diisseli suostunut ajoittain käynistymään. Vit.. kun jonkun kaupan pihalla sai startailla minutti tolkulla, että käynistyis. Kuntoon ei saatu useista käyneistä huolimatta korjaamolla. Mulle riitti Hyundain laatutaso. skeidaa se on.
- huoltomies2
entinen hynystelijä. kirjoitti:
Se onkin saavutus hyundailta. Ei yhtään korjaamo käyntiä. Mulla niitä tuli heti uudessa autossa kun ei Diisseli suostunut ajoittain käynistymään. Vit.. kun jonkun kaupan pihalla sai startailla minutti tolkulla, että käynistyis. Kuntoon ei saatu useista käyneistä huolimatta korjaamolla. Mulle riitti Hyundain laatutaso. skeidaa se on.
Joo nämä Diisseli Huyndait ne pommeja ovatkin jos käyntiin saa nin se savutus
koko ajan.Ei näiden perässä viitsi ajella ....ympäristön pilaajia uudesta lähtien.
Ei huollossakaan löydy mitään ihme konsteja näiden sekunda ajokkien käynnistys
vaikeuksiin.Asiakkaat välillä alkavat hermostumaan kun apua ei löydy.
- I40 aut. kuski
Olen nyt ajanut i40:sellä 12000 km ja toivottavasti ensinmäiseen 30 000 km:n huoltoon ilman kommelluksia.
Auto on silmäähivelevän hyvin muotoiltu ja paras autoni tähän asti - kaikki on pelannut moitteettomasti. Edellinen oli " Jagge Sonata ". Sekin oli moitteeton.
Kojelauta on painikkeita täynnä, mutta niin hyvin symboleilla merkittyjä, että tällainenkin 57 vuotias ymmärtää toiminnot ilman manuaalia.
En tiedä, oliko auto edullinen vai kallis, mutta auton valintaan vaikuttaa ainakin minulla se, miellyttääkö se ostohetkellä ja mahdollisimman pitkään myöhemminkin. " Jagge Sonata " miellytti 8 v.
No seuraava malli tulee n. 4 vuoden kuluttua ja silloin täytyy jo punnita, onko se viimeinen tai toiseksi viimeinen auto minun autoilussani. - Höhlä
Minä hölmö en taida tajuta autoista mitään.Samalla ranskalaisromulla mennään vuodesta toiseen, ja uskollisesti toi ranskispaska meitä vaan kuskaa kesättalvet.Ei se kauheen komee ole, mut halvalla sen sain sillon monta vuotta sitten, ja siellä on koirahäkki ja lapsenlapsen istuin. Vaivanen 1.4 moottori meitä mummun kanssa on vieny aina vaan uskollisesti eteenpäin.Nyt kun olen katelluy näitä Suomi 24 asiallisia keskusteluja, olen huomannut oman tyhmyyteni.Ajattelin kuitenkin ajaa samalla ranskispaskalla edelleen,Renuksi sitä muuten saa haukkua, ja varmaan seuraavakin on ranskispaska.Kaikki nerot saa ihan luvalla haukkua meikäläistä hulluksi tai muuksi, miksi vaan, ei see haittaa. Voi se Toyotakin olla auto, kun siihen noi kiihkot kumminkin vertaa.
- Petteri
Työpaikalla auton pysäköintipaikka on suurehkon pihlajan alapuolella, ja nyt tilhet on kakkineet auton metallihohtopinnan täyteen punasta läikkää. Kerran jo pesin ja taas tilanne on sama. Onko tämä tuotos yhtä vahvaa kun kanalla tai lokilla, vai voinko antaa olla niin kauan kun pihlajanmarjat loppuvat? Palstan tasoon nähden asialliset vastaukset kiitos.
- riitti hynystelut
Jos se huyndai on niin maalipinta jo pilalla. Mullakin kului kuskin puolen helmapelti maalittomaksi puolessa vuodessa kun kenkän varsi ja lahje siihen sisälle mennessä hinkkasi. Ei muuten yhdessäkään omistamassani autossa niin sekunda maalipintaa ole ollut.
Huyndai on kaikinpuolin heikkolaatuinen auto. Voittakoon "naisten lehtitasoisen mielipide kyselyn" kuinka monta kertaa tahansa. - keväällä..
Pienet punaiset pisteet ei lähde pesussa. On vielä keväällä. Raavin ne kynnellä, mutta ei saisi. On mulla metallivahakin. Pihlajat pitää hävittää parkikiksilta.
- huoltomies2
riitti hynystelut kirjoitti:
Jos se huyndai on niin maalipinta jo pilalla. Mullakin kului kuskin puolen helmapelti maalittomaksi puolessa vuodessa kun kenkän varsi ja lahje siihen sisälle mennessä hinkkasi. Ei muuten yhdessäkään omistamassani autossa niin sekunda maalipintaa ole ollut.
Huyndai on kaikinpuolin heikkolaatuinen auto. Voittakoon "naisten lehtitasoisen mielipide kyselyn" kuinka monta kertaa tahansa.Saman asian olen huomannut merkkihuollossa ....melkein kova sade hankaa
Huyndaista maalit pois.Aivan surkeita ajokkeja mutta automyyjät suu vaahdossa
kehuvat pitkää takuuta.Jos ajokkiaan tarvitsee joka päivä niin kuka jaksaa jatkuvasti
juosta näiden ns.pikkuvikojen vuoksi huollossa viettämässä aikaansa.
- huoltomies2
Olen samaa mieltä Hynyn "laadusta". ks. "auton" huoltopuolella työskennellyt
ja vikoja löytyy jo ennen uuden luovutusta.Uusia osia tulee maahantuojalta kun jaksaa
asentaja ruuvata.Asiakkaat ei tiedä tästä "laadusta".Kusetusta koko Hyny organisaatio.Mainostamiseen satsattu ainakin ihan helvetisti ja ihmiset sokaistuu
kun radiossa toistetaan jatkuvasti ks. romujen pitkää takuuta.- berrtapata
Mulle se on vain aivan sama vaikka rakentaisivat auton seitsemän kertaa uudestaan ennen luovutusta, tärkeintä mulle on se miten se luovutuksen jälkeen pelaa. Kokemusta kahdesta Hyundaista ja ne on toimineet keskimääräistä paremmin kun vertaa edellisiin autoihin. On erittäin miellyttävää työllistää ihmisiä huollossa jos se ei kuitenkaan näy auton käyttökuluissa itselle.
- neitien auto
Kamalan näköiset nuo Hynyn led-päivävalot, kuin meikattu homppeli
- Tyhmät uskoo kehumis
Laatu, niin mitä se on huihaissa ? Ei todella mitään, Korean halpis lelu muovi ropponen ! Takuulla ihmisiä houkutellaan... Huollosta huoltoon kivaa ajan kulua, eikä edes ilmasta, siellä jatkuvasti ravata.
En enää Koreanpoikien oppirahoja maksele... seuraava vaikka vw. - Alkaa jo viduutaa
Käyttökokemuksia..... http://kaipparigo.wordpress.com/autoilua-hyundai-sonata-crdia-2009/
- kulka hullu
nyt muutenkaan vanhan taksin ostaa..
Ihan voit katsoa peiliin. Suosittelen käuttämään julkisia. - Jaakko M.
No sinähän oot vanhan taksin kanssa vähällä selvinnyt.
Moni uuden eurooppalaisen auton omistaja on paljon kovemmilla usein toistuvien vielä suurempien ongelmien kanssa, kuten esim. Kuningaskuluttaja-ohjelmassa on esitetty. - ei hynyä
Jaakko M. kirjoitti:
No sinähän oot vanhan taksin kanssa vähällä selvinnyt.
Moni uuden eurooppalaisen auton omistaja on paljon kovemmilla usein toistuvien vielä suurempien ongelmien kanssa, kuten esim. Kuningaskuluttaja-ohjelmassa on esitetty....
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40841