Lääkkeiden sivuvaikutuksista sen verran kysyisin lääkkeitä käyttäneiltä, että kuinka yleistä on haluttomuus ja limakalvojen kuivuus? Mietin lääkkeen vaihtoa näiden takia mutta pelkään jos tulee vielä pahempia sivuvaikutuksia..
lääkkeiden sivuvaikutuksista
taas masentunut
490
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 4
Vanhimmat
Limakalvojen kuivuus on todella yleinen, minäkin kärsin siitä. Minulla tällä hetkellä Anafranil 75mg x2/päivä.
Haluttomuus on sellainen sivuoire, että olisi hyvä jos lääke vaihtuisi, koska se on niin henkilökohtaista, mistä lääkkeestä tulee ja mistä ei. Ja se voi vaikeuttaa ihmissuhteita tms.
Kannattaa puhua lääkärille.
Minun Anafranilin sivuoireet on moninaiset, em. limakalvojen kuivuus pahin, sen lisäksi vapinaa, hikoilua, virtsatievaivoja (osittain johtuu huonoista limakalvoista) jne.
Yleensä SSRI-lääkkeet aiheuttavat vähemmän sivuoireita, mutta ainakaan minulla ne eivät tehonneet masennusoireisiin lähes lainkaan.
Hei, joutuuko siis kokeilemaan monta erilaista lääkettä kunnes löytää sopivan? Itse en millään jaksaisi sitä rumbaa.. Just sain itseni suht. siedettävään kuntoon kun aloitin lääkkeet uudestaan 2kk sitten, ja nyt huomasin että oireet on taas pahentunut..
Joskus käytin jtn SSRI lääkettä ja silloin muistaakseni ei ollut limakalvojen kanssa ongelmia. Mutta haluttomuutta oli. Sitten söin Efexoria ja aloitin sen nyt taas mikä on SNRI lääke. Nuo oireet vaikuttaa negatiivisesti parisuhteeseen, tosin myös se hirveä masennus mikä oli. Tiedä nyt mitä tekis..
Mulla on kans ollut Venlafaxin, mikä on sama kuin Efexor. Itsellä ei siihen liittyen ollut mitään sivuoireita, mutta senkin vaikutus lakkasi jonkin ajan käytön jälkeen. Kauanko olet käyttänyt nyt Efexoria kun aloitit uudelleen? Ainakin joskus sivuvaikutukset vähenee kun keho "tottuu" lääkkeeseen.
Itse mietin lääkevaihtorumban aloittamista uudelleen, koska tosiaan parisuhde kärsii mun sivuoireista, ja koulu (erityisesti tarkkuutta vaativat tilanteet) käsien vapinan takia. On se aika surkeeta ku joka kerta kun seksiä on, niin virtsis alkaa seuraavana päivänä.
Se rumba on ärsyttävä, mutta kun ei ilman lääkitystäkään kestä tätä maailmaa, niin minkäs sille mahtaa. Pitäis keksiä joku, minkä sivuoireet olisivat "pienempi paha" kuin nykyiset.
Oon käyttänyt nyt 2 kk.. Viimeksi seksihalut pysyi koko kuurin ajan poissa ja ainakin kuurin loppuvaiheessa huomasin sen limakalvojen kuivuuden, voi olla että tuli jo aiemmin, seksiä oli niin vähän kuurin aikana et vaikea sanoa.. Nää on oikeastaan pahimmat sivuvaikutukset, sen hikoilun vielä kestää... näkö sumeni alkuvaiheessa mutta se on ainakin mennyt nyt ohi.. Haluaisin kyllä pärjätä ilman lääkkeitä, mutta masennus oli niin pahana viimeksi etten uskalla nyt ihan heti lopettaakaan.. huomenna meen lääkäriin kysymään mihin tän vois vaihtaa..