Ottaisitko 7 vkoa vanhan kissanpennun?

että terve vaan..

Kyselin meidän 1 v kissalle kaveria eräältä maatiaiskissoja antavalta tori.fi ilmoittajalta. Hänellä oli siellä mainittu luovutus vkolla (esim) 45, ja laskin että hyvä, sitten ne ovat 12 vkoa vanhoja. Soitin hänelle, että onko vielä vapaana, jos tulisi katsomaan. Niin hän sanoi, että tule vaan hakemaan, eilen oli jo muutama pentu (niitä oli yht 6 kpl) haettu. Olin ihan hämillään, että mitä eikö sua kiinnosta yhtään millainen ihminen oon ja sitten kysyin, että no mites jo nyt on luovutettu kun ovat vasta 7 vkoa vanhoja. Hän sanoi, että ne syö jo kiinteää ruokaa ja käy veskissä, että ihan ovat uusiin kotiin valmiita. Todella vastuutonta touhua. Oli vienyt sen emokissan jo nyt leikattavaksi, ja emo oli alkanut hylkiä pentujaan.
En ole mikään ekspertti kissojen kasvatuksessa, mutta minä olisin odottanut että pennut ovat 12 vkoa vanhoja kun muuttavat uuteen, kotiin, sellaiseen josta joku on tullut katsomaan eka pentuja, juuri 7 vkon ikäisenä esim. Ja olisin vienyt emon leikattavaksi vasta sitten. Käsittämätöntä. Hän tuskin on niitä pentuja edes madottanut yms. napatyriä tarkastuttanut.
Harmittaa ne kissavauvaparat, toivottavasti ovat hyvässä kodissa (vaikkakin sellaisessa missä on suostuttu 7 vkon ikäinen ottamaan) eikä mitään lasten leikkikaluja tai minkään teinin "ui söpö, mini-kisu" johon sitten kyllästytään kun sille tulee kiima ja se kasvaa aikuiseksi.
Pitää varmaan ottaa toinen rotukissa hyvältä kasvattajalta, niin saa mitä haluaa.

3

75

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • circustronic

      No hyi, en todellakaan ottaisi noin pientä kissaa >: Toki niistäkin voi kasvaa ihan kunnon kissoja, mutta miksi ihmeessä ihmiset ottaa riskin, että kissa ei kasvakaan normaaliksi, hyväluontoiseksi lemmikiksi? Viiden lisäviikon ei pitäisi olla niin iso juttu kasvattajalle eikä tulevalle omistajalle - sille pennulle se voi kuitenkin merkitä aika paljonkin. Sitten kun esimerkiksi otetaan uusi kissa taloon, niin ihmetellään, että miksi tämä vanha kissa ei tule sen kanssa toimeen.. Onko se nyt ihmekään, jos se on riistetty lajitovereidensa luota kehityksen kannalta tärkeään aikaan?

      Minkä rotuinen sun kissa on? :>

      • -

        Niin se kuka niitä kasvatti oli sellanen vanhempi nainen jostain maalaistalosta, että sellaisissa kasvuympäristöissä ei yleensä paljon välitetä kissanpennun kehityksestä. Voin kuvitella miten se on tunkenut vaan jotain markettiraksuja niille ja pakkohan niiden on syödä kun emoakaan ei näy..
        Mulla on ragdoll :) Aivan ihana neiti, vähän tempperamenttinenkin, tyyliin," että nyt minä nukun tässä sun sylissä vaikka söisit ruokapöydässä" :D Hankin varmaan toisen samalta kasvattajalta, kunhan hänelle tulee lisää pentuja. Toivottavasti pian :)


    • kokemusta on

      mä en suostus enää ikinä ottaan 12viikkosta kissanpentua kerran otin ja oli nii tyhmä kissa eikä se tottunu enää uusiin ihmisiin ja kuseksi pitkin nurkkia sen sitten lopetin.. olen ottanut molemmat edelliset kissani toisen 6viikkoisena ja toisen 7viikkoisena ja ovat aivan ihania kissoja, ei ole ikinä tehnyt tarpeitaan muualle kuin astialle tai ulos, ja ovat ihania sylikissoja eivät yhtään arkoja ja tosi fiksuja ja hyväkäytöksisiä... ja muutamat pennutkin tyttö tehnyt ja pennun ottajat ovat itse saaneet päättää ottavatko 7 vai 12viikkosena vai jotain siltä väliltä se on heidän asiansa... mutta mun mielestä ne kannattas sillo ennen 12viikkoa ottaa ku tottuvat paremmin uuteen kotiin!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe