Kauanko teillä on kestänyt jalan veritulpan liukeneminen?
Itselläni se todettiin yli 2kk sitten ja jalka tuli taas kipeäksi. Se ultrattiin tänään ja sieltä löytyi tulppaa. Lääkäri ei osannut sanoa, onko kyseessä aiemmin todettu tulppa vai uusi, tod.näk. se vanha.
Ihmetyttää, miten se ei ole vielä hävinnyt, vaikka kyseessä oli pieni tukos. Marevanit olleet paria poikkeusta lukuun ottamatta viitealueella.
Kuntoliikuntakielto jatkuu...
Veritulpan liukeneminen
3
12305
Vastaukset
- vena subclavia
Pyydä, että Marevan vaihdetaan Klexaneen tai muuhun pistettävään valmisteeseen. Kaikilla Marevan ei toimi, kuten minulla ei toiminut.
Sain 2010 toukokuun lopussa veritulpan solislaskimoon ja hoitona oli Marevan ja Klexane niin kauan kuin INR on hoitoalueella (tähän meni noin 5 vrk). Sain kuukauden päästä uuden tulpan, joka oli vielä laajempi kuin ensimmäinen tulppa ja ultrassa lääkäri sanoi, että vielä näkyy vanhaakin kuukauden takaista tulppaakin solislaskimossa. INR oli koko ajan hoitoalueella, jopa vähän liiankin korkea ollen yli 3. Marevan lopetettiin ja tilalle tuli 60mg Klexane 2 kertaa päivässä. Viikossa kaikki tulpat olivat sulaneet pois lääkkeen vaihdon jälkeen. - e x embolikko
oliko sulla mitään muita oireita ennen tulpan tulemista.
millainen on hoitosi suunnitelma älä vaan lopeta marevania( tai muuta verenohennuslääkitystä ) ennen kuin itse tunnet olosi täysin normaaliksi , ei se lääkäri sitä tiedä hän voi vaan ehdottaa jotain ,mutta sinä päätät .
tutkittiinko sinun keuhkot ettei vaan ollut jo ehtinyt mennä sinne.
jos sinulla on ollut hengenahdistusta tai rintakipua se olisi merkki keuhkoemboliasta. - Aija30
Ei mulla ollut oikeastaan mitään oireita tuossa tulpasta. Jalka oli vaan vähän outo pitkän aikaa erään automatkan jälkeen. Harrastan juoksua ja juoksinkin vielä tuo tulppa jalassani (tietämättäni).
Mulla on nyt 6kk Marevania. Aion kyllä vaatia ultrauksen vielä ennen tuon lääkkeen lopettamista. Siihen on tosin vielä 3,5kk.
Ei ole ollut hengenahdistusta eikä rintakipuja. Keuhkoja ei silloin kuvattu, otettiin vaan joku valtimoverikoe ja ekg (ja otettiinkohan jotain muuta, en muista).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma
Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?6372923- 1081542
Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh691508Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok831390- 1151287
- 1381276
- 1041135
Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!
https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro1381051- 48970
- 49939