Voi vilut mitä ehdokkaita

säälittävää katsoa

Kotkassa. Missä on osaava, politiikasta kiinnostunut nuoriso. Mikä mahtaa olla keski-ikä?
Ikävää kun kadulta repäissään ehdokkaita, joilla ei ole mitään hajua politiikasta kiinnostuksesta puhumattakaan. Sääli kun tälliaisia käytetään hyväksi ja vanhat konkarit keräävät äänet itselleen.

16

177

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siinähän se lyhyesti kiteytettynä kotkalaisen politiikan ongelma. Suuri osa ehdokkaista ei omaa minkäänlaista poliittista kokemusta, ne jotka omaavat eivät ole antaneet juuri minkäänlaista positiivista näyttöä. Kotkan kannalta näyttää huonolta. Vaalikiimassa se äänekkäin joukko toitottaa juuri sitä, mitä kuntalaiset haluavat kuulla. Kuitenkaan eivät omaa minkäänlaisia eväitä kunnan luotsaamiseen positiiviseen suuntaan.

      • hfujghf

        Persut on toitottanut jo 4 vuotta, et ei vain vaalikiimassa!


    • Arto Hirvonen

      Osuit oikeaa Demareilla ja Kokoomuksella on juuri tuollaiset ehdokkaat ja konkarit vie äänet.

      Perussuomalaisilla on nuorekas ehdokasasettalu keski ikä liikkuu 41-42 vuoden kieppeillä ja vanhinehdokas on 64 vuotian vielä työelämässä mukana. Nuorimmat ehdokkaat ovat 18 vuotiaita ja halu päästä valtuustoon päättämään oman kiinnostuksen vuoksi. 20-35 vuotiasta on runsaasti valitse heistä et pety valinnasasi.

    • Perussuomalaisilta vaan puuttuu se poliittiinen osaaminen.

      Anna äänesi kokemattomille nuorille tai osaamattomille vanhuksille tuosta pikku oikeistopuolueesta, ja Kotkan kurjistuminen on taattu.

      • fghdfhijk

        Jos on varaa arvostella ja olet parempi, niin rupea itse ja ehdolle. tai lopeta se arvostelu jos sinusta ei ole siihen


    • Ennakko ääni meni jo

      Perussuomalaiset ovat ainakin yktä osaavia kuin Demari ja Kokoomus.Tällä vaalikaudella on Perussuomalaiset oleet edellä kävliöitä viedessää demokratiaa kuntalaisille,

    • Kuka kirjoittaa yleensä tätä laatua?

      yktä
      oleet
      kävliöitä
      viedessää

      Että laita vaan rohkeasti se oma nimi alle :D

    • Osuma ja upposi

      Veikkaan Jari Taipaletta.

      • Ennakkoon-

        Joo sille seääni meni, oikein veikattu.


    • Poukkoilu

      Jartsulla on vielä oppimista todellisesta äänten keruusta vain yhteistyö avaa ääni saaliin.

      • Kuulin eilen

        Sehän tekee yhteistyötä, mikä sinua vaivaa? Yhteismainoskin taitaa olla tulossa jakoon vielä viime metreillä.


    • Ope/ SDP

      Äänisaaliin = yhdyssana

    • Surullista

      Äänet tuleva varmasti ääniuurnilla SDP vastustuksesta huolimatta he eivät pysty poliittiseen yhteistyöhön.

    • Käy äänestämässä

      Mikä on se suuri ajatusmalli, että vain nuoriso osaa toimia ?
      Monella iäkkäämmällä ehdokkaalla on tietoa ja YMMÄRRYSTÄ yhteiskunnallisista asioista , kun parikymppinen vielä innoissaan miettii viikonlopun biletys juttuja-Tärkeitä nekin, muttei yhteisten asioiden ajamisessa, mitä kunnallispolitiikkakin on.
      Valtuuston kokouksia lehteriltä seuranneena , huomaan, että itä nuorempi sen harvemmin äänessä tai asiaa noin niinkuin ollenkaan.Onko tämäö hyvä, sen päättäköön jokainen itsessään.
      Minun ääneni menee iäkkäämmälle, vaikka itse en vielä sitä ole.

      • Nuoremmat varmaan ovatkin kärkkäämpiä toimimaan. Eri juttu sitten onko se hyvä vai huono asia. Kunnallispolitiikassa kuitenkin asiat vaikuttavat etäämmälle kuin pelkkään yhteen asiaan, sen hahmottaminen vaatii kokemusta ja näkemystä. Yhtä asiaa ajamalla voi tietämättään ajaa useamman muun asian kuralle.

        Ns. vanhempien ehdokkaiden ongelma toisaalta on/saattaa olla kaavoihin kangistuminen. Viime vuosilta monen edustajan kohdalla on näyttö, joka on kaikkea muuta kuin positiivinen. Ainakin minun on vaikea uskoa, että kokeneet edustajat muutaisivat toimintamallejaan vapaaehtoisesti.

        Edelliseen perustuen, Kotka tarvitsee muutosta kunnallispolitiikkaan. Jatkuvuuden ja järkevän toiminnan nimessä se muutos pitää tehdä yhteistyössä uusien ja kokeneiden edustajien kesken.


    • syy&seuraus

      Vesa Salminen sisäpiireineen on luonut Kotkaan politiikasta sellaisen kuvan että kaikki täyspäiset valttää poiliikkaan ryhtymistä kuin ruttoa. Siksipä ehdokkaissa ei juurikaan ole muita kuin pohjasakkaa..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      195
      4815
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      123
      2997
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2334
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      139
      2334
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1972
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1546
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      115
      1472
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1383
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1210
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1091
    Aihe