Onko kenelläkään selkeästi ovulaation tai kuukautisten aikoihin ajoittuvia kohtauksia, ja onko niihin määrätty Frisiumia? Ajattelin tätä ehdottaa neurologilleni luettuani pätkän artikkelissa jossa Klobatsaamia ehdotettiin. Neurotol Slow (joka saattaa vain pahentaa tässä tapauksessa) ja Lamictal eivät toimi.
Artikkelissa tosin luki että sitä otettaisiin ovulaation aikoihin. Onko teillä säännöllinen annostus?
ovulaatio + Frisium
11
288
Vastaukset
- uutta kehiin
Joku kirjoitti myös että Frisium menettää nopeasti tehonsa. Samoin teki Keppra 3kk:ssa. Mikä tämä "nopeasti" on?
- Hugo.
Ei mulla ainakaan:).
- eräs gaijin
Mulla oli tollaista aikaisemmin, varmaan vuoden kärvestelin kunnes tajusin yhteyden ja Frisium määrättiin lisälääkkeeksi tarvittaessa, toimi ihan mainiosti kun vaikuttaa niin nopeasti.
Missähän tollainen juttu on ollut? Muakin kiinnostaisi.
Mä oon ainakin joskus maininnut siitä tehon vaimenemisesta "lääkärini suulla" ja varmaan joku muukin. Siis että jos jatkuvasti käyttää niin toleranssi kasvaa (eli teho hiipuu) kuten muissakin bentsoissa tai niiden johdannaisissa. Lääkärin suosituksesta otin välillä puolikkaitakin, jos olo ei tuntunut ihan katastrofilta, pahempaan sitten kokonainen. Ja siis otin ainostaan, jos tilanne sitä vaati, en varmuudeksi (vastaukseksi annostus-kysymykseen).
Yli vuoteen ei oo tarvinnut Frisiumia syödä kun laitatin hormonikierukan..sillä noista näköjään pääsi. - uutta kehiin
Taisi olla googlettamalla löytynyt artikkeli Nainen ja epilepsia.
No nyt alkaa mullakin Frisiumin nappailu aina viikkoa ennen menkkoja, koska silloin suurin osa kohtauksista tulee. Joskus myös tulee ovulaation aikaan (aivan kuten artikkelissakin sanottiin). Toinen vaihtoehto olisi kokeilla e-pillereitä (tai hormonikierukka kuten mainitsit). En ole niitä kokeillut, sillä olen aina ajatellut että Neurotol Slow vie niiltä kokonaan tehon. - eräs gaijin
ok, täytyy etsiä.
e-pillerit ei pelitä noiden lääkkeiden kanssa (tai pitäis syödä tupla-annos) mut hormonikierukkaan ne ei vaikuta (sekä neurologi että gyne tiesivät tämän, liittyy jotenkin sen paikallisuuteen. ei kulje verenkierrossa, jossa heikkenisi lääkkeen vaikutuksesta tai jotain) ja siksipä sitä suositeltiin. ja hyvin on mennyt. tosin ei sekään kaikille välttämättä käy taas muista syistä. kokemuksesta voin sanoa, että kannattaa miettiä. mun elämänlaatu on kohentunut huomattavasti viimeisen vuoden aikana..yhtään frisiumia ei oo tarvinnu napata eikä oo tarvinnut olla pelko takapuolessa koko ajan. itse asiassa lääkitystäkin tiputettiin hiukan. - mulle sanottiin näin
Minä söin ens alkuun vaan menkkojen aikaan frisiumia. Sitten kun tuli aika yliopistolliseen sairaalaan niin siellä neuro määräsi frisiumin meneen koko ajan. Kertoi ettei tajua mitä sillä oli haettu että vaan menkkojen aikaan menee frisium, sillä kun menkat alkaa niin menee hetki ennen ku frisium alkaa vaikuttaa ja kun menkat loppuu niin frisiumi pois jätettäessä altistaa taas uusille kohtauksille. Sanoi että näin vaan pahennettiin kuulemma ongelmaa lääkkeellä, että parempi jos menee koko ajan. Näin ainakin mulle sanottiin siellä.
- uutta kehiin
Pitääpä kysellä mitä neurologi on mieltä asiasta, koska ehdin jo innoissani hehkutella että Frisium toimii, kun se piti kohtaukset poissa sen viikon ajan, jolloin yleensä saan kohtuksia, mutta kohtauksia tulikin sitten pari viikkoa myöhemmin.
Mulla oli noin, sitten aloitettiin Frisium ja ongelma katosi. Nyt minulta lopetettiin Frisium tarkoituksella ja nyt tulee aina kuukautisten aikana kohtauksia. Ei kuitenkaan aloiteta Frisiumia uudelleen, koska tiedossa on veeg.
- uutta kehiin
Noniin.. Pitää tästäkin tehdä väliaikatiedotus. Mulla päivittäinen Frisium teki saman kuin Keppra, eli piti kohtaukset 3kk poissa, mutta nyt ne alkoi taas. Suunnitelmissa on kuitenkin lähivuosina saada perheenlisäystä, joten kaikki hormonaaliseen toimintaan liittyvät lääkkeet tuntuu vieraalta. Tuli melkoisen masentunut fiilis eilisten kohtausten jälkeen... Luulin Frisiumin olevan se mun juttu.
- uutta kehiin
Tästä itse asiassa kysymys... Jos testaan Deprakinea, onko mahdollista että siitä jää minulle jotain vaikutuksia/riskejä jotka tulisi ottaa huomioon sitten myöhemmin lastenhankinnassa, vai onko nämä riskit olemassa vain Deprakinea syödessä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387775Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381975Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251920- 911643
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801565Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071030- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4909Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812