Mistä tämä tyhjä olo ja ankeus johtuu?

eioeioeio

yritän selittää lyhyesti, mutta suurin ongelmani siis on, että mikä tässä elämässä mättää ja miksi tunnen oloni ns. niin tyhjäksi enkä näe elämässä mitään järkeä?
Pari viime vuotta oli vaikeita, erosin pitkästä suhteesta (se oli kova paikka pitkään) ja sen jälkeen sairastuin (elinikäiseen sairauteen). Sairaus ei tosin tällä hetkellä kovin paljoa vaikuta elämääni, mutta kummittelee silti välillä mielessä.

Minulla on ihanat vanhemmat ja sisarukset ja on minulla myös ihania ystäviä. Haluaisin asua kotiseudullani.

Nyt aloitin muutama kuukausi sitten työt kaukana kotiseudulta (oli pakko tilanne tavallaan, työ oli pakko ottaa vastaan koska olin juuri valmistunut ja rahan ja työkokemuksen tarve oli suuri). Minulle oli tosi iso asia muuttaa pois kotiseudultani, kauas kaikesta tutusta. En tunne uudella paikkakunnalla juuri ketään.

Olen miettinyt, että ehkä tämä ns. kotoa pois muuttaminen on se syy miksi ahdistaa ja tuntuu ettei elämässä ole mitään järkeä. Toisaalta olen tajunnut, että vaikka aiemmin asuin kotiseudullani, minulla oli silloinkin välillä tosi tyhjä olo. En ymmärrä mistä tämä johtuu. Tottakai minua masentaa olla täällä uudessa paikassa yksin kaukana perheestä ja ystävistä, tosin minulla on mahdollisuus joka viikonloppu lähteä kotiin käymään, en ole tuhansien km päässä. Mutta jotain puuttuu? Ehkä se on sitten se mies mikä puuttuu, voisiko tyhjä olo johtua siitä? Ero exästäni oli vaikea (erosta on 2 v.) ja sen jälkeen on ollut vain joitakin lyhyitä juttuja, ja jos jokin on tuntunut hyvältä niin sekin on mennyt pieleen. Myönnän kyllä että kaipaan rakkautta ja läheisyyttä. Olen ns kateellinen seurusteleville ystävilleni. Haluaisin löytää elämänkumppanin. Johtuuko tämä tyhjyys sitten oikeasti siitä, että haluaisin kumppanin?

Ottakaa nyt tästä tekstistä selvää, mutta jos jollakin olisi jotain lohduttavaa tai neuvovaa sanottavaa, niin kiitos.

2

418

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keissa

Syy pahaan oloon voi olla että surutyö kumppanin menetyksestä on vielä kesken. samoin vie aikansa hyväksyä loppuelämää koskeva sairaus ja uusi elämä toisella paikkakunnalla. Usein syynä pahaan oloon ja elämän mielettömyyteen on syvempi kuin vain puolison puutuminen. Jos rakastuu niin paha olo voi hetkeksi helpottaa, mutta kun suhde normalosoituu niin tyhjyys alkaa taas pulpahdella esiin. Kyllä ihmisen pitää löytää se perusjuju elämiseen ihan omasta itsestä käsin. Tottta on että puoliso, perhe, työ, harrustukset ym. tuvat lisämausteen hyvinvoivan ja psyykeltään terveen ihmisen elämään. Kun on sujut itsensä kanssa niin psuytyy elämään onnellisena myös toisen kanssa.
      Syy elämän tyhjyyteen voi piileä että on jotain häikkää on perusturvallisuuden kanssa. Joskus se voi olla myös eksistentiaalinen. On ollut hyvä lapsuus, ihmissuhteet kunnossa, työ, mutta ei ole löytänyt vastausta: miksi olen olemassa. Silloin syy on hegellinen - yhteys Luojan kanssa puuttuu`.

• Retry 85

Elämä on raadollinen. Tässä oravanpyörä maailmassa pitää jokaisen yrittää ainakin kantaa oma kortensa suuren kekoon. Olemme hyvin pientä tässä kiertokulussa. Nekin, jotka pääsevät ns. helpommalla tästä on samalla tavalla tyhjän päällä. Se onko omaisuutensa saannut rehellisesti vai epärehellisesti on sitten oma juttu. Multa jäi koulut käymättä ja elän valtion tuella. Heikolta näyttää tulevaisuus jos ei ole hyvää päästötodistusta, jolla niin upea hauras sokerimainen kulissi maailma aukeaisi juuri sulle.Parempi olla tietämätön ja olla luova hullu. Maailma on muutenkin tämän kulissin takana yhtä älytön turhuus, jossa kaikki on yhtä arvottomia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3141
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1600
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1462
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1369
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1324
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      156
      1236
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1178
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1009
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe