Millä peruisten olette ostaneet sekarotuisen koiran?

uteliaspuhveli

Eli oletteko tutkineet vanhempien taustoja ?
Entä kuinka helppo on saada selville myyjän menneisyydestä, onko
esimerkiksi myynyt paljon pentuja?
Tahallaan teettettyjä ja väitetään kuitenki että oli vahinko?
Ja kysymys vielä sekarotuisten koirien myyjille, miten tälläinen vahinko sattuu?
Maalla voisin kuvitella olevan näitä vahinkopentuita, mutta mites kaupungissa?
Ketään ei ole tarkoitus haukkua, kiinnostaisi vaan :)

9

236

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luomuhurtta

      valitsin sekarotuisen rotujen perusteella, eli palveleva ulkokoira, koska työpäivänä pitää pystyä olemaan tarhassa ( lämmin koppi). Ja ennenkaikkea hinnan mukaan. Sakemanni labbis hysky on juuri sitä mitä hain, virkeä helposti koulutettava ja sopivasti paksuturkkinen vaan ei tolkuton karvakasa. Alta satasen pentu tuskin on tarkoituksella tain ainakaan rahastusmielessä teetetty. Oli muuten sekä emä että isä tavattavissa.

    • Sekaset

      Minulla pari rekkua, joista toinen kulkeutunut minulle sukulaisen kautta. Se kuuluista tarina. Otetaan koira ja vuoden päästä luovutaan. Ihanampaa koiraa en voi kuvitella vaikka onkin idästä tuonti ja varmaankin tehtailun tulos. Toinen rekkuni on Suomesta ja olen nähnyt sekä emän ja uroksen. Saman perheen koiria. Nyt liki kuusi kuukautinen ja hyvin menee. Kävimme muutaman viikon kirjeen vaihtoa, siis sähköpostitse viestittelyä. Lähetin kuvia koirastamme ja hän pennusista sekä pentujen vanhemmista. Kerran kävin katsomassa ja sitten hainkin jo kotiimme. Maksoi kyllä, mutta oli juuri se jota olin kaivannut. Oppi äkkiä kodin sääntöjä, tietty pentu tekee kolttosiian aina välillä. Päivääkään en ole katunut. Varmaan pari vuotta selailin netissä, kunnes tuli kohdalle ja tartuin heti kiinni. Molemmat ovat seurakoiria, mutta tosin alkuperäisesti molempien koirien isät. äidit ovat soveltuneet mikä rotanpyyntiin ja myös linnustukseen. Siis joskus kauan sitten. Molemmat alta 10 kg. Molemmat sirutettu. Olen myös hoitanut ne Kennelliiton FIT rekisteriin. Vanhempi steriloitu ja nuorempi kastroidaan heti kun voi, sillä ei tulisi mieleenikään enää sekoitta näitä keskenään tai antaa tämän nuoremman astua edelleen.

      Seropien kanssa pitäisi olla myös tarkkana, että mitä mixataan. Ei ole järkevää isoja ja pieniä rotuja sekoittaa. Samankokoisia ja samantapaisia. Hyvin terveitä ovat olleet, tosin pienestä ei vielä tiedä. Voi käydä myös niin, että periytyy kahden eri rodun huonot puolet ja sit ollaan pulassa. Tottelevaisia, ihania koiruuksia.

      Suosittelen kumminkin olemaan erittäin tarkkana. Purenta, vatsa jne. Riskin otat aina. Tosin myös rotukoiran kohdalla. Tiedän monia, joiden kanssa juostaan vähän väliä ulkona, koska vatsa on niin herkkä. Olen sitä mieltä, että jokainen ottakoon koiran, joka itseään miellyttää, mutta on ikävää, että otetaan isoja ekaks ja kaikki menee pieleen, kun ei tajuta vaativuutta.

    • Mulle on sekarotuset aina ollu enemmän sääntö ku poikkeus. Seropeja on aina ollut ja nitä tullee aina olemaan.

      Sekarotuisia ihannoin niitten monipuolisuuden takia, erillaisia rotusekotuksia kun on pilvin pimein nii luulis olevan jokkaiselle jotaki. Plussaa on myös persoonallinen ulkonäkö.

      Itellä oli niinsanottu vahinkopentue 5kk sitten ja se pääs tapahtumaan omien koirien kesken kun uroksen hoitaja ilmoitti ettei voikkaan pitää urosta hoidossa koko juoksujen ajan ja vahinko pääsi käymään, enkä jälkiehkäissyt narttua.

      Pentuja tuli 7 ja kaikki paitsi yks ovat muuttaneet omiin koteihinsa. En väittänyt pentujen olleen vahinko, koska ainut vahinko oli astuminen, ja sen ajankohdan tiesin niin sen olisi voinut vielä ehkäistä, ja jätin jälkiehkisyn tarkoituksella tekemättä.

      Pennut huolehdin niinkuin asiaan kuului, madotukset, tunnistusmerkintä, eläinlääkärintarkastus, koko helahoito..

      Vanhemmat on ainakin päällisinpuolin terveitä, harmikseni en kerinnyt niitä tutkituttaa terveiksi. Mutta tarkoitus on jossain vaiheessa kuvauttaa narttu ja kattoa jos pennut joskus uusin, eri uroksella toki tällä kertaa :)

      • että viitsit

        Vierailkaapa kääpiökoirat-palstalla lukemassa Onnenkäpälän sepustuksia.


      • että viitsit kirjoitti:

        Vierailkaapa kääpiökoirat-palstalla lukemassa Onnenkäpälän sepustuksia.

        Mikä mun viittimisessä on vikana? Mää sentää kirjottelen omalla nimimerkilläni ;)


      • Tätityyppi
        että viitsit kirjoitti:

        Vierailkaapa kääpiökoirat-palstalla lukemassa Onnenkäpälän sepustuksia.

        Luin, ja en ymmärrä sinun pointtiasi?


    • susi18

      Minulla on 12-vuotias seropi ja se on ollu koko elämäni ajan minulla olen nyt 12 vuotias (kohta 13). Isäni ja äitini lukivat jostain lehdestä ilmoituksen, että nurmeksella turvakodissa olisi joku koira sitten vanhempani menivät katsomaan minkä lainen olisi kyseessä...no se (omistaja) antoi sen vain aidan yli ja otti rahat se maksoi n. 400 markkaa eli euroissa 80e..sitten soiteltiin sinne ja yritettiin kysellä sen taustoja mutta se sanoi ettei saa kyselle saatiin vain tietää että sen äiti on valkoinen kippura häntäinen sekarotuinen koira. Emme ole vieläkään varmoja mitä rotuja tuossa koirassa on mutta varmasti jotain saksanpaimenkoiraa,puolisusi moni luullut sudeksi. Se oli 2 kodissa ennen meitä mutta kaikki antoivat sen pois sillä kukaan ei kestänyt sitä. Tällä hetkellä hänellä on nivelrikko. :( ajattelin vain pistää tämmösen kertomuksen.

    • iitumainen

      Mun piti aluksi ottaa puhdasrotuinen lappari, mutta pentue jäi haaveeksi, koska narttu ei tullut kantavaksi. Koska kuitenkin olin ehtinyt asiani järjestää pentua varten ja kuume oli kova, niin kallistuin sekarotuisten puolelle. Kivannäköinen yhdistelmä samasta kaupungista, kävin katsomassa pentuja ja yksi niistä vei sydämeni.

      Päivääkään en ole katunut.

    • sarana55

      Itselläni oli aikoinaan sekarotuinen pystykorva joka haukkui kaikki. Mutta viisas se oli. Kun kysyin paljonko on neljästä pois neljä - koira
      ei vastannut mitään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      181
      31422
    2. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      247
      20156
    3. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      415
      10425
    4. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      27
      6515
    5. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      26
      4528
    6. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      190
      3947
    7. Onko tekijän nimi tiedossa?

      Joko tiedetään?
      Valkeakoski
      64
      3931
    8. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      43
      1577
    9. Toivottavasti tekijää ei suojella

      Eikä mitään peitellä. Itselläni on 15-vuotias tytär myös ja voin hieman kuvitella tilannetta. Nämä tämmöiset tapaukset v
      Valkeakoski
      94
      1439
    10. Miten meidän käy

      Olen syvästi pahoillani puolestasi siitä, mitä kävi. En ehkä pysty sitä täysin kertomaankaan sinulle. Tuo on taustalla m
      Ikävä
      50
      1369
    Aihe