Lottovoitto pyhtäälle

tavallinen työssäkäv

Pyhtää on saanut ison perheen elätettäväksi. Onko se oikein, että ei edes yritetä hankkia töitä tai ammattia, vaan jätetään kaikki yhteiskunnan maksettavaksi?

10

412

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itsensä elättävä

      niimpä ! Jos ei työt maistu, ni tuet pois ! Korkeintaan katto pään päälle ja ruoka. "Ylellisyydet" pois, eihän niihin oo pientulosilla työtätekevilläkään mahdollisuuksia.

      • valitettavasti

        aivan! Noin se pitäisi mennä. Itsestäni tuntuu, että vaikka käyn töissä, maksan asuntolainaa jne. Koskaan ei ole varaa matkustella tai ostaa mitään uutena. Kaikki pitää ostaa käytettynä. Sitten jotenkin veetuttaa, että yhteiskunta maksaa toisille, jotka ei edes yritä mitään, kaiken!


      • duunari.
        valitettavasti kirjoitti:

        aivan! Noin se pitäisi mennä. Itsestäni tuntuu, että vaikka käyn töissä, maksan asuntolainaa jne. Koskaan ei ole varaa matkustella tai ostaa mitään uutena. Kaikki pitää ostaa käytettynä. Sitten jotenkin veetuttaa, että yhteiskunta maksaa toisille, jotka ei edes yritä mitään, kaiken!

        Minkä kaiken se yhteiskunta ostaa?


      • ei sossun elätti
        duunari. kirjoitti:

        Minkä kaiken se yhteiskunta ostaa?

        Vaatteet, ruuat, asumisen, laskut, elämän, Nämä yhteiskunta maksaa.


      • duunari.
        ei sossun elätti kirjoitti:

        Vaatteet, ruuat, asumisen, laskut, elämän, Nämä yhteiskunta maksaa.

        Miksi ihmeessä et itse heittäydy yhteiskunnan elätiksi jos se noin hyvää on? Minä ainakin uskon että työtä tekemällä elintaso on parempi, joten käyn töissä.


      • työssä kävijä
        duunari. kirjoitti:

        Miksi ihmeessä et itse heittäydy yhteiskunnan elätiksi jos se noin hyvää on? Minä ainakin uskon että työtä tekemällä elintaso on parempi, joten käyn töissä.

        koska en halua olla loinen :D


      • duunari.
        työssä kävijä kirjoitti:

        koska en halua olla loinen :D

        Minulla ainakin on se periaate että huolehdin vain omista asioistani enkä musta tuntuu asenteella ole tietäväni muitten ihmisten asioista.


    • parempi pyhtää

      Ei kannata hankkia kotkantautia joka on katkera kateellisuus.

      Harvoin asioiden oikeaa laitaa ulkopuoliset tietävät vaikka niin kuvittellaan.

      Parempi on meille kaikille että myös vähäosaisista huolehditaan.

      Omiin asioihin on helpompi vaikuttaa kuin toisten, vaikka puhetasolla se toisinpäin näyttäisi usein olevan.

      Jos joku toinen saa jotain niin ei se minulta ole pois, ellei asiaan liity *miehikkälän* tautia.

      Arvostakaamme siis sotaveteraanien työtä lapinsodan aikana, kun ihmisvihaa lietsovat ja uskonrauhanrikkovat ajettiin aseet kourassa pois suomesta, jotta kaikilla olisi täällä suomessa hyvä ja turvallista asua, elää, ja kasvattaa perheensä..

    • ihmettelijä.

      Lässyn lässyn. Oletko joku sosiaalivirkailija kun esität nuo asiat faktana.

      • lukutaitoinen!!!

        no, jos on lukutaitoinen, niin nuo asiat selviää äsken ilmestyneestä lehdestä....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      448
      4795
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1712
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1448
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1349
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1306
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1181
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      990
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      875
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe