Beatles Tutkimus Sibelius Akatemiasta

Sibelius forever

http://ethesis.siba.fi/files/gradu_siltanenmaarit1.pdf

Tässä eräs Beatles tutkimus, aika uusi tapaus. Vuodelta 2012. tutkimus kohteena Loistava Revolver Albumi.

69

312

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dhommi'

      "Vaikka populaarimusiikin ajattelisi olevan helppoa analysoida ja Revolverin
      kappaleet tuntuvat ensi kuulemalta selkeiltä ja yksinkertaisilta, kappaleiden
      muotoyksiköiden analysointi tuntui välillä yllättävänkin haastavalta. Populaarimusiikin
      muodon termit eivät ole aina kovinkaan selkeästi määriteltyjä, eikä niistä ole kirjoitettu
      mitään kattavaa teosta"

      Dhommi' kehiin. yksi sana riittää

    • Dhommi'
      • fhommi
        sdsdssdsddsdg kirjoitti:

        http://www.finna.fi/Record/arto.829149



        http://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=erkki salmenhaara beatles&source=web&cd=6&cad=rja&ved=0CGAQFjAF&url=http://tutkielmat.uta.fi/pdf/gradu00361.pdf&ei=TvXrUPLnGeSK4gSj8ICIAw&usg=AFQjCNG6oermqvjrAptfGG76YWfueln8AA&bvm=bv.1357316858,d.bGE

        http://www.finna.fi/Record/arto.829149



        http://www.finna.fi/Record/arto.1389185


        Tai hieman helpommin Tuomas Eerolan nettiartikkeli:

        http://www.icce.rug.nl/~soundscapes/VOLUME03/Rise_and_fall1.shtml

        kuten dhommi mottonen totesi ei noita tutkimuksia ole olemassa sillä kukaan ei ole koskaan katsonut tarpeelliseksi tutkia analysoida Beatlesin musiikkia.


        Ei etenkään kukaan varteenotettava taho kuten suomalainen professori tai sibbeakatemia.

        Itse asiassa dhommille dhommi olisi ainoa sellainen taho.


      • Anonyymi
        fhommi kirjoitti:

        kuten dhommi mottonen totesi ei noita tutkimuksia ole olemassa sillä kukaan ei ole koskaan katsonut tarpeelliseksi tutkia analysoida Beatlesin musiikkia.


        Ei etenkään kukaan varteenotettava taho kuten suomalainen professori tai sibbeakatemia.

        Itse asiassa dhommille dhommi olisi ainoa sellainen taho.

        Tutkijat todennäköisesti tutkivat Beatlesia aina.


    • Fhommi'

      MIksi Lennonin homosuhteista ei ole yliopistotutkimusta?

      • Anonyymi

        "MIksi Lennonin homosuhteista ei ole yliopistotutkimusta?"

        Vastaus tuohon on ilmeinen:
        Koska teologinen tiedekunta kieltäytyi sellaista tekemästä, ja muut tiedekunnat ilmoittivat että ne eivät ole kiinnostuneet tutkimaan mitään sellaista jota ei ole olemassa eikä ole koskaan ollutkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "MIksi Lennonin homosuhteista ei ole yliopistotutkimusta?"

        Vastaus tuohon on ilmeinen:
        Koska teologinen tiedekunta kieltäytyi sellaista tekemästä, ja muut tiedekunnat ilmoittivat että ne eivät ole kiinnostuneet tutkimaan mitään sellaista jota ei ole olemassa eikä ole koskaan ollutkaan.

        Kaikenlaisia....


    • se kaiken kertoo

      Miksi tuo aloittaja on palannut palstalle? Hänellä on yhä 'pohjanaan' vain popin lyhyt oppimäärä (Beatles & Abba) ja hän jatkaa itselleen sopimattomalla nimimerkillä kirjoittelua.

      • Mutuklasari

        Pitäähän palstalla olla sinulle vastavoima. Hänellä on popin lyhyt oppimäärä ja sinulla on klassisen mutumäärä. Tietomäärät menee tasan.

        Kirjoita vaan tästä eespäin sillä omalla nimimerkilläsi, Dhommi.


      • Anonyymi
        Mutuklasari kirjoitti:

        Pitäähän palstalla olla sinulle vastavoima. Hänellä on popin lyhyt oppimäärä ja sinulla on klassisen mutumäärä. Tietomäärät menee tasan.

        Kirjoita vaan tästä eespäin sillä omalla nimimerkilläsi, Dhommi.

        Aloitus on palstalle asiallinen ja sopiva. Valittajat naurettavia.


    • sibelius forever

      This clip is from Bernstein's 'The Unanswered Question - Six Talks at Harvard, Lecture 5: The Twentieth Century Crisis'. Bernstein describes Mahler's 9th Symphony as a prophetic vision of death and anguish that will colour the 20th Century, and lists great works from that century that are 'born of despair and protest', from Sartre and Camus to the Beatles.

      Leonard Bernstein, eräs kaikkien aikojen parhaimmista kapellimestareista. Beatles fani!

      http://www.youtube.com/watch?v=1CDz62GNx1A

      • Anonyymi

        Kaikki ymmärtävät Beatlesin hienouden.


    • asfasas

      sdsad

    • yepulis2222

      kannattaa tutustua myös Erkki Salmenhaaran ajatuksiin Beatleseista.

      • egfwegfg

      • Dhomkoo
        egfwegfg kirjoitti:

        Välillisesti niitä voi lukea tästä tutkielmasta.

        http://tutkielmat.uta.fi/pdf/gradu00361.pdf

        Ei ole olemassakaan mitään Erkki Salmenhaaran Beatles-tutkimusta.

        Linkistäsi paljastui täysin toisen tekijän tutkimus. Hän oli Taru Oksanen.


      • sibelius forever
        Dhomkoo kirjoitti:

        Ei ole olemassakaan mitään Erkki Salmenhaaran Beatles-tutkimusta.

        Linkistäsi paljastui täysin toisen tekijän tutkimus. Hän oli Taru Oksanen.

        haista sinä valehteleva kusipää oma haiseva k yrpäsi. tottakai on olemassa salmenhaaran beatlestutkimus.

        ime nyt dhommi vaan sitä rupaa m unaa si ja n uole p ersettäsi.


      • YMMÄRTÄJÄ
        sibelius forever kirjoitti:

        haista sinä valehteleva kusipää oma haiseva k yrpäsi. tottakai on olemassa salmenhaaran beatlestutkimus.

        ime nyt dhommi vaan sitä rupaa m unaa si ja n uole p ersettäsi.

        Tähänhän se sulla on aina mennyt: alatyylin ilmaukset ja fasistiksi haukkumiset tulevat käyttöön kun muita "aseita" ei vain ole.

        Tuolla toisaalla totesin vain taas kerran, että musiikissa sinulla on aimo annos kehittymisen varaa. Käyttäytymis- ja ajattelutaipumuksissasi matkaa taitaa olla vielä valovuoden verran taivallettavana.

        Toivotaan kuitenkin parasta, varsinkin nyt kun olet tosissasi aktivoitunut palstalle.


      • s.f
        YMMÄRTÄJÄ kirjoitti:

        Tähänhän se sulla on aina mennyt: alatyylin ilmaukset ja fasistiksi haukkumiset tulevat käyttöön kun muita "aseita" ei vain ole.

        Tuolla toisaalla totesin vain taas kerran, että musiikissa sinulla on aimo annos kehittymisen varaa. Käyttäytymis- ja ajattelutaipumuksissasi matkaa taitaa olla vielä valovuoden verran taivallettavana.

        Toivotaan kuitenkin parasta, varsinkin nyt kun olet tosissasi aktivoitunut palstalle.

        älä sinä jumalauta uskalla puhua käyttäytymistavoista yhtään mitään. sinä inhoat kevyttä musiikkia ja i jatkuvasti keskellä yötäkin kirjoittelet tänne halventavia puheenvuorojasi, meitä loukataksesi. koko ajan, taukoamatta.

        ei ole mitään ihmeellistä siinä että kanssasi menee hermot ja sananpainot kovenevat. natsien kanssa ei muu auta. olet törkeimpiä tyyppejä koko internetissä.

        normaalit kohteilaisuus säännöt eivät kuulu valikoimaasi. et sinä muuten täällä beatles palstalla riehuisi, vuodesta toiseen. herra psykopaatti.


    • takatuuppari

      Mitä yritätte tällä todistella? Se on aivan se ja sama mitä Bernstein tai Salmenhaara Beatlesista on ajatellut. Olennaista on se, mitä mieltä itse olet ilmiöstä. Meidän poppareiden ei ole mitään syytä hakea tukea mieltymyksillemme muilta tahoilta jotain muka todistaaksemme. Beatles on kova ja sillä hyvä, ihan sama mitä muut ajattelevat.

      Lopettakaamme jo tämä turhuuksien turhuus viimeinkin.

    • Sibelius forever

      no.........juu näinhän se on.

      Mutta totta kai on oma merkityksensä sillä mitä muut ihmiset ajattelevat. on kyse sitten ateriasta autoista tai musiikista..

      on mielenkiintoista kuulla että salmenhaara laittoin beatlesit ja bachin samalle viivalle. ja on hienoa kuulla bersteinin palvoneen Beatleseja.

      yksinkertaisesti on hienoa että maailmankuulut taiteilijat arvostavat rytmi musiikin kuninkaita.

    • Dhommi´

      Bernstein ei todellakaan palvonut Beatlesia. Bernstein vain noteerasi että popin mittapuulla Beatles on tavallista parempi. Hänen suupielessään käynyt hymy kun hän kerran puhui popin YHDEN oktaavin laajuisista melodioista (siis yksi naurettava oktaavi!) kertoo kaiken. Hän vain huomioi, että popissakin on tasoeroja.

      Bernsteinilla on lisäksi ego-lehmä ojassa: Hän esiintyy tunnetusti mielellään kaikkien alojen suvaitsevaisena besser-wisserinä. Populaarimusiikille hän ei kuitenkaan TIETYSTIKÄÄN ole antanut leipälajista siivua: luuletteko te että Bernstein hylkäisi klassisen musiikin sinfoniat ja muun OIKEAN taiteen tusinapopin tähden?

    • sibelius forever

      kommentoin nyt tämän kerran: bernstein itsekin sävelsi rytmi musiikkia. niinkuin tiedät.

      vai yhden oktaavin melodioista. katos , beatles ynnä muu kevyt on rytmi musiikkia. eli ei ole väliä miten laajasti melodia liikkuu. kun siinä on rytmi taustalla. puhut aivan hölönpölyä. rytmimusiikissa melodiat sävelletään rytmiin. ihan turha arvostella klassisen musiikin kriteereillä. tai oktaaveilla.

      valheita valheiden perään levitätä. ja itse niihin uskot.

      • Dhommi´

        Kulta-pieni, populaarimusiikissa melodiat sävelletään rytmiin, väität. Mutta kun kaikessa musiikissa ja joka melodiassa on rytmi, ja on myös harmoniarytmi. Klassinen musa - vaikka Baniderie tai Mozart 40 tai Finlandia tai joku muu iso hitti jonka sinä tiedät - on paljon ammattitaitoisemmin ja kauniimmin laaditu kuin poppi. Usko nyt.

        Vertaa noita vaikka Yesterdayn - melodioiden vaativuus, kauneus, harmonian runsaus ja musiikin rakenne on aivan toista luokkaa.


      • voi hyvää päivää
        Dhommi´ kirjoitti:

        Kulta-pieni, populaarimusiikissa melodiat sävelletään rytmiin, väität. Mutta kun kaikessa musiikissa ja joka melodiassa on rytmi, ja on myös harmoniarytmi. Klassinen musa - vaikka Baniderie tai Mozart 40 tai Finlandia tai joku muu iso hitti jonka sinä tiedät - on paljon ammattitaitoisemmin ja kauniimmin laaditu kuin poppi. Usko nyt.

        Vertaa noita vaikka Yesterdayn - melodioiden vaativuus, kauneus, harmonian runsaus ja musiikin rakenne on aivan toista luokkaa.

        kyllä sinä olet kummallinen tyyppi. tottakai musiikissa on rytmi, on se sitten poppia tai klassista.

        mutta täytyyhän sinun tietää se että kevyessä musiikissa rytmi on aivan toisessa asemassa kuin klassisessa musiikissa. ei tarvita niin paljon nuotteja eikä niin liikkuvia melodioita, koska melodian tukena on se rytmi niin voimakkaasti.

        klassisessa musiikissa rytmi ei ole niin suuressa asemassa, se ei korostu lähellekään sillä tavalla kuin kevyellä puolelella RYTMIMUSIIKISSA. eikä edes pidä paikkaansa että kaikessa klasissessa olisi enemmän nuotteja tai monimutkaisempi melodia kuin kevyessä. niin monet sinfoniat ovat todella hidas tempoisia. pitkää ääntä minuutti tolkulla. kevyen kuulija nukahtaa takuu varmasti. tämänkin tiedät varsin hyvin.

        Vaikka takuulla tiedät tämän niin siitä huolimatta jauhat ja jauhat ja jauhat. saanko kysyä? onnistutko oikeasti valehtelemaan itsellesi? uskottelemaan että ajatuksissasi on jotain järkeä?

        voi hyvää päivää!


      • Dhommi´
        voi hyvää päivää kirjoitti:

        kyllä sinä olet kummallinen tyyppi. tottakai musiikissa on rytmi, on se sitten poppia tai klassista.

        mutta täytyyhän sinun tietää se että kevyessä musiikissa rytmi on aivan toisessa asemassa kuin klassisessa musiikissa. ei tarvita niin paljon nuotteja eikä niin liikkuvia melodioita, koska melodian tukena on se rytmi niin voimakkaasti.

        klassisessa musiikissa rytmi ei ole niin suuressa asemassa, se ei korostu lähellekään sillä tavalla kuin kevyellä puolelella RYTMIMUSIIKISSA. eikä edes pidä paikkaansa että kaikessa klasissessa olisi enemmän nuotteja tai monimutkaisempi melodia kuin kevyessä. niin monet sinfoniat ovat todella hidas tempoisia. pitkää ääntä minuutti tolkulla. kevyen kuulija nukahtaa takuu varmasti. tämänkin tiedät varsin hyvin.

        Vaikka takuulla tiedät tämän niin siitä huolimatta jauhat ja jauhat ja jauhat. saanko kysyä? onnistutko oikeasti valehtelemaan itsellesi? uskottelemaan että ajatuksissasi on jotain järkeä?

        voi hyvää päivää!

        "mutta täytyyhän sinun tietää se että kevyessä musiikissa rytmi on aivan toisessa asemassa kuin klassisessa musiikissa."

        Kevyessä rytmi on jankkaavassa asemassa. Koko kolme minuuttia pumppaa tasainen biitti, joka parempaan rytminkäyttöön ja säestämisrytmiikkaan tottuneelle kuulostaa kauhealta. Myös jokaisessa Beatlesin biisissä on alkeellinen ja typerä rytmijankkaus.

        "klassisessa musiikissa rytmi ei ole niin suuressa asemassa, se ei korostu lähellekään sillä tavalla kuin kevyellä puolelella RYTMIMUSIIKISSA"

        Rytmilliset rikkaudet ovat paljon suuremmassa asemassa. Ei ole rumpusettiä, mutta rytmin aseman kiinnostavuutta ei tämä heilauta kuin taidemusalle myönteiseen suuntaan.

        "edes pidä paikkaansa että kaikessa klasissessa olisi enemmän nuotteja tai monimutkaisempi melodia kuin kevyessä. niin monet sinfoniat ovat todella hidas tempoisia. pitkää ääntä minuutti tolkulla. kevyen kuulija nukahtaa takuu varmasti. tämänkin tiedät varsin hyvin."

        Kaikessa klassisessa on monimutkaisempi melodiakieli kuin popissa. Sinfonioissa voi olla hitaita osia, mutta nekin melodiarakenteet ovat aina vaikeampia kuin Rubber soulin pikkurallit. Kevyen kuulija todellakin nukahtaa varmasti - koska ei tajua. Tiedän sen.

        "onnistutko oikeasti valehtelemaan itsellesi? uskottelemaan että ajatuksissasi on jotain järkeä?"

        Lue faktoja musiikista teksteistäni, ja ala miettiä omaa valhettasi ja koko palstan surkeaa näytelmää. Kaikki me kuulemme että poppi on lapsenkin helppo tajuta, ja että sellainen musiikki, jossa on lopulta elämänmittainen tutkimisen ja uudelleenlöytämisen mahis, on vain ja pelkästään suuria taidemusiikin klassikoita. Saksalaista, venäläistä, suomalaista. Me olemme itsekin erittäin suuri musiikkimaa, vaikkemme minkäänarvoinen populaarimusiikkimaa.


      • sddsssdsdsd
        Dhommi´ kirjoitti:

        "mutta täytyyhän sinun tietää se että kevyessä musiikissa rytmi on aivan toisessa asemassa kuin klassisessa musiikissa."

        Kevyessä rytmi on jankkaavassa asemassa. Koko kolme minuuttia pumppaa tasainen biitti, joka parempaan rytminkäyttöön ja säestämisrytmiikkaan tottuneelle kuulostaa kauhealta. Myös jokaisessa Beatlesin biisissä on alkeellinen ja typerä rytmijankkaus.

        "klassisessa musiikissa rytmi ei ole niin suuressa asemassa, se ei korostu lähellekään sillä tavalla kuin kevyellä puolelella RYTMIMUSIIKISSA"

        Rytmilliset rikkaudet ovat paljon suuremmassa asemassa. Ei ole rumpusettiä, mutta rytmin aseman kiinnostavuutta ei tämä heilauta kuin taidemusalle myönteiseen suuntaan.

        "edes pidä paikkaansa että kaikessa klasissessa olisi enemmän nuotteja tai monimutkaisempi melodia kuin kevyessä. niin monet sinfoniat ovat todella hidas tempoisia. pitkää ääntä minuutti tolkulla. kevyen kuulija nukahtaa takuu varmasti. tämänkin tiedät varsin hyvin."

        Kaikessa klassisessa on monimutkaisempi melodiakieli kuin popissa. Sinfonioissa voi olla hitaita osia, mutta nekin melodiarakenteet ovat aina vaikeampia kuin Rubber soulin pikkurallit. Kevyen kuulija todellakin nukahtaa varmasti - koska ei tajua. Tiedän sen.

        "onnistutko oikeasti valehtelemaan itsellesi? uskottelemaan että ajatuksissasi on jotain järkeä?"

        Lue faktoja musiikista teksteistäni, ja ala miettiä omaa valhettasi ja koko palstan surkeaa näytelmää. Kaikki me kuulemme että poppi on lapsenkin helppo tajuta, ja että sellainen musiikki, jossa on lopulta elämänmittainen tutkimisen ja uudelleenlöytämisen mahis, on vain ja pelkästään suuria taidemusiikin klassikoita. Saksalaista, venäläistä, suomalaista. Me olemme itsekin erittäin suuri musiikkimaa, vaikkemme minkäänarvoinen populaarimusiikkimaa.

        "kolmen minuutin biitti"...

        Kannattaa tutustua noihin tutkimuksiin ja keskustella arvon tutkijoiden kanssa. Niistä ei kommenttia löydy.


        Totta on ettei Suomi ole kummoinen populaarimusiikkimaa. Miksi? Ehkä osasyy on kaltaisesi besserwisserit heittämässä hiekkaa rattaisiin. Kateus syö...

        Onhan meillä ollut vaikka Pekka Pohjola tai Tasavallan presidentti tai Wigwam. Sitten meillä on... Sunrise avenue soi muuten kovasti Itävallassa ja Saksassa - enemmän kuin Motzart.


      • pölökky.
        sddsssdsdsd kirjoitti:

        "kolmen minuutin biitti"...

        Kannattaa tutustua noihin tutkimuksiin ja keskustella arvon tutkijoiden kanssa. Niistä ei kommenttia löydy.


        Totta on ettei Suomi ole kummoinen populaarimusiikkimaa. Miksi? Ehkä osasyy on kaltaisesi besserwisserit heittämässä hiekkaa rattaisiin. Kateus syö...

        Onhan meillä ollut vaikka Pekka Pohjola tai Tasavallan presidentti tai Wigwam. Sitten meillä on... Sunrise avenue soi muuten kovasti Itävallassa ja Saksassa - enemmän kuin Motzart.

        Joo nuo on ollut. Ja niistä Pohjola on omaperäinen ja kansainvälisesti vertailun kestävä musiikintekijä. Wigwam ja Tasavallan Presidentti niin hyviä bändejä kuin perusmittapuulla ovatkin, eivät kestä vertailua progemaailman oikeisiin huippunimiin. Tämä selviää kuuntelemalla ja vertailemalla aikaansaannoksia.


      • Dhommi´
        sddsssdsdsd kirjoitti:

        "kolmen minuutin biitti"...

        Kannattaa tutustua noihin tutkimuksiin ja keskustella arvon tutkijoiden kanssa. Niistä ei kommenttia löydy.


        Totta on ettei Suomi ole kummoinen populaarimusiikkimaa. Miksi? Ehkä osasyy on kaltaisesi besserwisserit heittämässä hiekkaa rattaisiin. Kateus syö...

        Onhan meillä ollut vaikka Pekka Pohjola tai Tasavallan presidentti tai Wigwam. Sitten meillä on... Sunrise avenue soi muuten kovasti Itävallassa ja Saksassa - enemmän kuin Motzart.

        Mozart soi musiikin maailmassa kuin kello tikittää ihmisen arjessa. Mozartin ensimmäinen henkäisy oli kauniimpaa musiikkia kuin kaikki 1900-luvun populaarimusiikki yhteensä. Mozart hengitti musiikkia 35 vuotta, ja sen jälkeen musiikki ei ollut entisensä. Kaikki mitä hän teki on spesiaalia, koska sitä leimaa täydellisen musiikkinerouden leima. Mozartin musiikkiaivojen kosketus heijastuu jokaiseen vireessä olevaan soittimeen ja kaikkeen luovaan musiikilliseen toimintaan. Mozartin kuolinvuoteen ympärillä kukki ainutlaatuinen säveltaiteen palatsi.

        Ymmärrätkö? Tutustu Mozartin elämään, niin tajuat miksi hän on muusikko, jonka lahjoja ei vain voi käsittää.


      • 6ja4
        Dhommi´ kirjoitti:

        Mozart soi musiikin maailmassa kuin kello tikittää ihmisen arjessa. Mozartin ensimmäinen henkäisy oli kauniimpaa musiikkia kuin kaikki 1900-luvun populaarimusiikki yhteensä. Mozart hengitti musiikkia 35 vuotta, ja sen jälkeen musiikki ei ollut entisensä. Kaikki mitä hän teki on spesiaalia, koska sitä leimaa täydellisen musiikkinerouden leima. Mozartin musiikkiaivojen kosketus heijastuu jokaiseen vireessä olevaan soittimeen ja kaikkeen luovaan musiikilliseen toimintaan. Mozartin kuolinvuoteen ympärillä kukki ainutlaatuinen säveltaiteen palatsi.

        Ymmärrätkö? Tutustu Mozartin elämään, niin tajuat miksi hän on muusikko, jonka lahjoja ei vain voi käsittää.

        so? Miten mozart on beatlesilta pois?

        Mozart tuhoaa yhä wannabemozarttien elämän. Muita ei kiinnosta.

        Mennään eteenpäin. Me emme juutu beatlesiin.


      • Anonyymi
        Dhommi´ kirjoitti:

        Kulta-pieni, populaarimusiikissa melodiat sävelletään rytmiin, väität. Mutta kun kaikessa musiikissa ja joka melodiassa on rytmi, ja on myös harmoniarytmi. Klassinen musa - vaikka Baniderie tai Mozart 40 tai Finlandia tai joku muu iso hitti jonka sinä tiedät - on paljon ammattitaitoisemmin ja kauniimmin laaditu kuin poppi. Usko nyt.

        Vertaa noita vaikka Yesterdayn - melodioiden vaativuus, kauneus, harmonian runsaus ja musiikin rakenne on aivan toista luokkaa.

        "Klassinen musa - vaikka Baniderie tai Mozart 40 tai Finlandia tai joku muu iso hitti jonka sinä tiedät - on paljon ammattitaitoisemmin ja kauniimmin laaditu kuin poppi. Usko nyt.

        Vertaa noita vaikka Yesterdayn - melodioiden vaativuus, kauneus, harmonian runsaus ja musiikin rakenne on aivan toista luokkaa."

        Tosiaan omena on huono hedelmä kun se ei näytä appelsiinilta eikä tunnu appelsiinilta eikä edes maistu appelsiinilta.

        Ja mikä pahinta myös appelsiini on huono hedelmä kun se ei näytä omenalta eikä tunnu omenalta eikä edes maistu omenalta.

        Ja yesterday on huonoa musiikkia kun se ei näytä eikä tunnu eikä maistu sinfonialta, mutta aivan samoin Mozartin 40 on huonoa musiikkia kun se ei näytä eikä tunnu eikä maistu laululta.

        Poikkeuksena tuohon Mozartin teokseen tietenkin se Päivi Paunun ja Aarno Ranisen hieno popversio siitä Mozartin 40:nen 1. osasta ja siinä varsinkin se kohta missä Päivi laulaa että: "Sinä pellavapää jöröjukka." Se tunne läikähdys jonka juuri sen kohdan kuuleminen kuulijassaan aiheuttaa on jotain jolle ei musiikin historiasta löydy ainoatakaan taidepläjäystä joka johonkin vastaavaan kuulijan tunteiden läikyttämiseen pystyisi.


    • on se vaan !
      • Dhommi´

        Bernstein on erinomainen Mozart-tulkitsija, joka tasan tarkkaan tietää että maailman paras musiikki on poikkeuksetta klassisen musiikkiporukan helmiä.

        Kaikki klassinen ei muuten ole nerokasta ja ylivertaista (paitsi verrattuna poppiin). Periaatteessa vain suurimmat nimet ovat brutaalia Einstein-luokan älykkyyttä edustavaa neroutta, tyyliin siis Mozart, Bach, Chopin, Wagnerkin, ja miksei tietty Brahms ja Mendelssohnkin vaikka. Jne. =)


      • Anonyymi
        Dhommi´ kirjoitti:

        Bernstein on erinomainen Mozart-tulkitsija, joka tasan tarkkaan tietää että maailman paras musiikki on poikkeuksetta klassisen musiikkiporukan helmiä.

        Kaikki klassinen ei muuten ole nerokasta ja ylivertaista (paitsi verrattuna poppiin). Periaatteessa vain suurimmat nimet ovat brutaalia Einstein-luokan älykkyyttä edustavaa neroutta, tyyliin siis Mozart, Bach, Chopin, Wagnerkin, ja miksei tietty Brahms ja Mendelssohnkin vaikka. Jne. =)

        Ei haittaa.


    • iloveyoupaul

      kylmää fatkaa lämpimällä tunteella

      • klassisen soittaja

        "Kaikessa klassisessa on monimutkaisempi melodiakieli kuin popissa. Sinfonioissa voi olla hitaita osia, mutta nekin melodiarakenteet ovat aina vaikeampia kuin Rubber soulin pikkurallit. Kevyen kuulija todellakin nukahtaa varmasti - koska e"

        nyt noin 20 vuotta sinfonia orkesterissa soittaneena voin kertoa että ei varmasti Aina sen monimutkaismpia melodioita kuin kevynpuolella. aivan täyttä roskaa koko väite.


      • klassisen soittaja
        klassisen soittaja kirjoitti:

        "Kaikessa klassisessa on monimutkaisempi melodiakieli kuin popissa. Sinfonioissa voi olla hitaita osia, mutta nekin melodiarakenteet ovat aina vaikeampia kuin Rubber soulin pikkurallit. Kevyen kuulija todellakin nukahtaa varmasti - koska e"

        nyt noin 20 vuotta sinfonia orkesterissa soittaneena voin kertoa että ei varmasti Aina sen monimutkaismpia melodioita kuin kevynpuolella. aivan täyttä roskaa koko väite.

        "Kaikessa klassisessa on monimutkaisempi melodiakieli kuin popissa. Sinfonioissa voi olla hitaita osia, mutta nekin melodiarakenteet ovat aina vaikeampia kuin Rubber soulin pikkurallit. Kevyen kuulija todellakin nukahtaa varmasti - koska e"

        nyt noin 20 vuotta sinfonia orkesterissa soittaneena voin kertoa että ei varmasti ole Aina sen monimutkaismpia melodioita kuin kevynpuolella. aivan täyttä roskaa koko väite.


      • Oppiikohan ne ikinä?
        klassisen soittaja kirjoitti:

        "Kaikessa klassisessa on monimutkaisempi melodiakieli kuin popissa. Sinfonioissa voi olla hitaita osia, mutta nekin melodiarakenteet ovat aina vaikeampia kuin Rubber soulin pikkurallit. Kevyen kuulija todellakin nukahtaa varmasti - koska e"

        nyt noin 20 vuotta sinfonia orkesterissa soittaneena voin kertoa että ei varmasti ole Aina sen monimutkaismpia melodioita kuin kevynpuolella. aivan täyttä roskaa koko väite.

        "klassisessa on monimutkaisempi melodiakieli kuin popissa"

        Sitähän se usein on ja jopa niin, että melodiaa ei löydä etsimälläkään. Se pitää arvata, ja usein silloinkin erehtyy. On vain pitkäveteisiä nuotinvenytyksiä ja taivaanrantaa maalailevia vetoja, joita ei hyvällä tahdollakaan voi sanoa melodiaksi. Karsimalla ne pois voisi saada aikaan kuunneltavaakin musaa.

        Joku klasari ehkä onnistuu luomaan muutaman tahdin kestävän melodian, joka kuitenkin pian vaihtuu epämääräiseksi viulun ulinaksi tai hakkaavaksi pianon kilkutukseksi. Ne on ehkpäpä hirveimpiä klassisia teoksia. Hyvä alku saa nolon ja sekavan lopun.


      • Dhommi´
        klassisen soittaja kirjoitti:

        "Kaikessa klassisessa on monimutkaisempi melodiakieli kuin popissa. Sinfonioissa voi olla hitaita osia, mutta nekin melodiarakenteet ovat aina vaikeampia kuin Rubber soulin pikkurallit. Kevyen kuulija todellakin nukahtaa varmasti - koska e"

        nyt noin 20 vuotta sinfonia orkesterissa soittaneena voin kertoa että ei varmasti ole Aina sen monimutkaismpia melodioita kuin kevynpuolella. aivan täyttä roskaa koko väite.

        No, voit toki soittaa vaikka alttoviulustemmaa, jonka melodia on hetken simppelimpi kuin jokin vaikein progejuttu, mutta kerropa mistä rokista muka löydät sellaisia melodioita joita Mozart kirjoittaa sinfonioissaan, ooppera-aarioissaan tai jousikvartetoissaan?

        Niinpä. Sellaisia melodioita kun ei tee klassisen musiikin säveltäjistäkään kukaan muu kuin W.A.Mozart


    • Dhommi´

      Mielikuvasi ovat pahasti vääriä. Kuuntele Bachin brandenburgilaisia konserttoja, erityisesti mestarillisimpia femmaa ja nelosta (päätä itse mitkä ovat sinulle parhaita). Mieti nyt niiden täydellistä melodia-satumaata: nerokasta ja luontevaa melodiaa pukkaa joka tuutista. Vain Bach osaa tällaisen. Usein samanaikaisesti eri soittimillakin viiltää maailman kauneimmat sulosoinnut ja kontrapunkti, mutta myös henkevä melodiikka. Maailman parasta musiikkia, joka vaatii myös kuuntelua, koska ulottuvuudet ovat tuhat kertaa hienommat kuin Beatlesroskassa.

      Sitten taas toisaalta: Kuuntele Mozartin sinfonioita loppupäästä. Pääset homofonisen melodian aarteiden pariin, ja tajuat jättää Rolling Stonesin ja Beatlesin primitiivisen rokkirallin muiden vaivaksi ja ärsytykseski. Rokissahan ärsyttää se, että siinä EI OLE hyviä melodioita, varsinkaan riittämiin!

      • sdsdsdsdsdsde

        Analysoi noita Beatles-tutkimuksia sen sijaan.


      • Dhommi´
        sdsdsdsdsdsde kirjoitti:

        Analysoi noita Beatles-tutkimuksia sen sijaan.

        Yliopistotason tutkimukset Madonnasta, Beatlesista tai Salatuista elämistä eivät kiinnosta minua.


      • sibelius forever
        Dhommi´ kirjoitti:

        Yliopistotason tutkimukset Madonnasta, Beatlesista tai Salatuista elämistä eivät kiinnosta minua.

        siis sinä nimittelet Erkki Salmenhaaran tutkimuksia yliopistotason tutkimuksiksi.....tyhmyytesi on jotain sanoin kuvaamatonta. jatka valitsemallasi tiellä ja niinhän sinä jatkatkin.



        niiin.


        säälittävää.


      • asassasassass

      • Dhommii
        sibelius forever kirjoitti:

        siis sinä nimittelet Erkki Salmenhaaran tutkimuksia yliopistotason tutkimuksiksi.....tyhmyytesi on jotain sanoin kuvaamatonta. jatka valitsemallasi tiellä ja niinhän sinä jatkatkin.



        niiin.


        säälittävää.

        Mikä ihmeen Salmenhaaran tutkimus? Pistäkää tänne se!


    • sibelius forever

      http://karirydman.blogspot.fi/2012/07/because-vanessa-mae-soittaa-beatlesia.html

      • sibelius forever

    • sib. forever
    • OH JEAH!

      VAU MITEN PALJON BEATLES ON MYYNYT! :D

      • s.f

        älä sinä ********* dhommi uskalla puhua käyttäytymistavoista yhtään mitään. sinä inhoat kevyttä musiikkia ja i jatkuvasti keskellä yötäkin kirjoittelet tänne halventavia puheenvuorojasi, meitä loukataksesi. koko ajan, taukoamatta.

        ei ole mitään ihmeellistä siinä että kanssasi menee hermot ja sananpainot kovenevat. natsien kanssa ei muu auta. olet törkeimpiä tyyppejä koko internetissä.

        normaalit kohteilaisuus säännöt eivät kuulu valikoimaasi. et sinä muuten täällä beatles palstalla riehuisi, vuodesta toiseen. herra psykopaatti.


    • hohhoijaa

      Taidat olla huonoiten käyttäytyvä yksilö koko palstalla nyt kun oikein lämpenet.

      Olisiko syytä mennä vielä kotiin kasvamaan, ettei tarvitsisi näissä altavastaajan asemissa aina turvautua siihen primitiiviseen kahvaan?

      Täällä on vapaa mielipiteen ilmaisumahdollisuus, mutta sehän vaatisi aina niitä perusteluja. Sinä et ole MIELESTÄNI esittänyt sellaista ensimmäistäkään...

      • Dhommi*

        Kukaan ei koskaan ole kirjoittanut musiikillisesti tärkeää tekstiä beatlesista. Ei voiD


      • i feel fine dhommi not
        Dhommi* kirjoitti:

        Kukaan ei koskaan ole kirjoittanut musiikillisesti tärkeää tekstiä beatlesista. Ei voiD

        Tässä nimiä. Lue ja nauti


    • Dr.hömmi

      Sibbeakatemiakin herää nykyaikaan - 60-luvun kautta. Vielä on kirittävää.

    • ANFELMI

      Kirittävää löytyy.

    • aisaasisaa

      asiaa

    • dhommi'

      Luin sittenkin ja valaistuin

    • Anonyymi

      Todellakin tutkimisen arvoinen yhtye.

    • Anonyymi

      Myös Cat-Cat duon toinen osapuoli teki gradunsa Beatlesin vaikutuksesta, muistaakseni.

    • Anonyymi

      Revolver albumina perimiltään oli ja on nippu lauluja jotka ovat tehty saman lyhyehkön ajanjakson sisällä. Ja tuon takia emme vertaa Revolveria vaikkapa Best of Abba tai Best of The Beatles albumeihin koska vaikka niillä olisikin yhtä vaikuttava nippu parasta A-ryhmää edustavia lauluja ne laulut on tehty pitkähkön ajanjakson kuluessa eikä kuten Revolver joka tehtiin yhdessä lyhyehkössä luomis rykäisyssä.

      Jos vertaa sitä laulunippua joka Revolver oli ja on muihin tunnettuihin lyhyehkön ajanjakson sisällä tehtyihin laulunippuihin niin käy ilmi että vain yksi vastaavan tasoinen nippu on löydettävissä ja se on Mozartin Taikahuilu ooppera, kaikki muut laulu niput niin popin/rokin kuin klasarinkin puolella ovat Revolveria heppoisempia koska niissä on selkeästi vähemmän parasta A-ryhmää edustavia lauluja.

      Vai olisiko sittenkin että rokin puolelta löytyy muutama vastaava nippu, vaikkapa Stevie Wonderin Songs in the key of life voisi olla semmoinen nippu ja jos mennään popista suoranaiseen taiteeseen niin Yellon You Gotta Say Yes to Another Excess ehkä voisi olla toinen vastaava nippu, mutta tuolla jälkimmäisellä on nippuna se ongelma että se on poppareille aivan liian vaikea lähestyttäväksi ja klasaristit puolestaan kompastuvat sen suhteen omaan snobismiinsa.

      • Anonyymi

        Revolver on hieno yhä, aikanaan oli erilainen intiavaikutuksineen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Revolver on hieno yhä, aikanaan oli erilainen intiavaikutuksineen.

        Ne saatanan sitar soundit pilasi viimeistään kappaleet:))) Ja pilasivat aikoinaan monta muutakin kappaletta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne saatanan sitar soundit pilasi viimeistään kappaleet:))) Ja pilasivat aikoinaan monta muutakin kappaletta.

        Ei pilannu vaan piristivät soundia, sitäpaitsi ei sitaria kuultu kovinkaan monessa kappaleessa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      0
      4156
    2. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      79
      2337
    3. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1811
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      173
      1697
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1412
    6. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1408
    7. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      296
      1291
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      138
      1158
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1094
    10. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1093
    Aihe