Kalajoen persujen kunnallisvaali ehdokkaat??????

desdemor

Kaksi ulkomaalaistaustaista,ihan ok. Mutta samalla listalla on myös ulkomaalaisia vihaavia!!! Mahtaa olla mielenkiintoinen ryhmä Kalajoel persut,kun rasisteja ( ainakin 3 ) ja sitten thai sekä bulgarialaistaustaiset naiset samalla listalla. Muutenkin vähemmistöjä vihaavia siinä ryhmässä. Aika mielenkiintoista. Onneksi täältä himangalta ei tarvitse odottaa ääniä siihen ryhmään. Niin ja onhan siinä myös ikuinen valittajakin :)

25

1183

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ffdssdfff

Sinä et taida ymmärtää mitään politiikasta, persuista tai rasismista.

• sattuu sitä

parit konkurssit kokeneet ohjaa meidän talouden oikelle tielle... jokainen saa onneksi itse päättää ketä äänestää..

• Jari Väli-Klemelä

Olisi kyllä mielenkiintoista tietää, ketkä kolme rasistia on joukkoomme eksynyt?
      Parit konkurssit kokeneet?. Kerrohan tarkemmin niin sivistyy muutkin.

Reilut ihmiset uskaltavat kommentoida omalla nimellään ;)

• Reijo Karjalainen

En minäkään ulkolaisia vihaavia tiedä Ps:ssä.Nimimerkin takana on joku pelkuri, joka luulee olevansa suurikin sankari:)

• pelkurisankari

tietääkseni puolueessa ei ole konkurssin tehneitä.eikä rasisteja ne joilla on suomen kansalaaisuus ovat jäseniä.

• Erkki Aho

tervetuloa keskustelemaan Kalajoen perussuomalaisten teltalle lauantaina 27.10.2012 klo 12.30 - 15.00 Kalajoen Halpa-Hallín luokse. Paikalla myös kansanedustaja Pirkko Matila, joka on Oulun läänin kansanedustajien yhteyshenkilö. Itse olen paikalla koko ajan ja olen valmis keskustelemaan kaikista kuntalaisia kiinnostavista asioista. Olen ollut Kalajoen päättäjänä jo kuusi valtuustokautta ja minuun on luotettu aika hyvin. Olen ollut useita kertoja Kalajoen ääniharava. Uskon, että perussuomalaiset tulevat saamaan Kalajoella oikein kunnon jytkyvoiton. Myös entisen Himangan alueella perussuomalaisten kannatus on vahva. Toimimme avoimesti, rehellisesti, oikeudenmukaisesti, tasapuolisesti ja lainmukaisesti. Himangalta tulemme saamaan todella hyvän kannatuksen. Tule lauantaina tapaamaan minua niin keskustellaan asioista mitkä sinun mieltäsi painaa. Perussuomalaiset tulevat toimimaan himankalaisten luottohenkilöinä.

• Ari Keronen

No oikeesti tuo ei kai ollut edes vastaamisen arvoinen viesti, mutta kun en ole koskaan osannut pitää suuteni kiinni silloin kun kohtaan typeryksen, niin pakko nytkin kysyä jotain. Ketä ne rasistit ovat ? Minä luulen tuntevani kaikki ehdokkaat, mutta en ole kuullut kenenkään sanovan mitään negatiivista ulkomaalaisista.

• On siinä porukka

On siinä varsinainen veljeskunta. Montakos tuomiota Aholla onkaan? Väliklemelä puolestaan kuuluu duudsonneissa kehuskelleen olleensa hyvä autovaras. Onko se totta?

• Jari Väli-Klemelä

Ja hyvä veljeskunta onkin. Se on muuten Väli-Klemelä. On totta, mitäs sitä menneisyyttään kieltää. Sanoinhan sen avoimesti televisiossa koko kansalle ja ohjelman tällä hetkellä nähnyt yli 800.000 katsojaa. Aivan loistavaa knoppitietoa edelliseltä kommentoijalta :D
        Jos et itse vielä tv:stä ymmärtänyt, on siitä ajasta 30 vuotta. Onko muutos mahdollista 30 vuodessa? Voit itse pohtia sitä. Itse pidän henkilöitä, joilla ei ole rohkeutta kommentoida omalla nimellään lähes yhtä suurina pelkureina kuin itse olin tuolloin 30 vuotta sitten.
        Tule rohkeasti ulos kaapistasi ja uskalla olla omana itsenäsi sanojesi takana.

• Jari Väli-Klemelä
        Jari Väli-Klemelä kirjoitti:

Ja hyvä veljeskunta onkin. Se on muuten Väli-Klemelä. On totta, mitäs sitä menneisyyttään kieltää. Sanoinhan sen avoimesti televisiossa koko kansalle ja ohjelman tällä hetkellä nähnyt yli 800.000 katsojaa. Aivan loistavaa knoppitietoa edelliseltä kommentoijalta :D
        Jos et itse vielä tv:stä ymmärtänyt, on siitä ajasta 30 vuotta. Onko muutos mahdollista 30 vuodessa? Voit itse pohtia sitä. Itse pidän henkilöitä, joilla ei ole rohkeutta kommentoida omalla nimellään lähes yhtä suurina pelkureina kuin itse olin tuolloin 30 vuotta sitten.
        Tule rohkeasti ulos kaapistasi ja uskalla olla omana itsenäsi sanojesi takana.

Ja tuolta lisää infoa, jota voit ihan vapaasti levittää :)
        http://ehdokas.blogspot.fi/p/historia.html

• Erkki Aho

Turha on puskista räkyttää. Kaikki tuomioni on korkeimmassa oikeudessa purkuasiana käsittelyssä ja ratkaisu tulee lähikoina. Todisteet voi lukea blogistani.
      Kyllä kansa tietää, että Ahoon ja perussuomalaisiin voi luottaa. Jos tarkastellaan äänimääriä, niin vuoden 1988 vaaleissa sain neljänneksi eniten ääniä, 111 ääntä. Vuoden 1992 vaaleissa sain neljänneksi eniten ääniä, 128 ääntä. Vuoden 1996 vaaleissa sain 243 ääntä,, olin ylivoimainen ääniharava, vuoden 2000 vaaleissa sain 216 ääntä, ja olin ylivoimainen ääniharava, vuoden 2004 vaaliessa sain 199 ääntä ja sain toiseksi eniten ääniä Kalajoella. Vuoden 2008 vaaleissa sain 105 ääntä ja sain kuudenneksi eniten ääniä Kalajoella. Jos olisin joku rikollinen, niin tuskin ihmiset olisivat minua äänestäneet. Kysymys on luottamuksesta, asioiden hoitamisesta kuntalaisia tyydyttävällä tavalla. Olen varma, että voitan oikeustaisteluni ja voitto on lähellä, jo tämän vuoden puolella.

• Mikä luottamus?

Niinhän se on, että vankiloissakin istuu vain syyttömiä, varsinkin jos vangeilta kysytään.

Vai, että jo tänä vuonna kaikki Ahon tuomiot puretaan Korkeimmassa Oikeudessa. Minkä maan korkeimmassa oikeudessa, Naurusaartenko?

• BUHAHAHAHÄÄHÄÄÄ!!!

Eipä takuuvarmasti enää Aho voi kanteluitaan, rikosilmoituksiaan ja muita valituksiaan jatkossa kyhätä valtuuston varapuheenjohtajan ominaisuudessa. Kalajoen persujytkystä tuli varsinaiden tussahdus - Leek Pernukin vai rauhallisin mielin ensi vuonna liittyä johonkin asialliseen valtuustoryhmään.

• Jari Väli-Klemelä
        BUHAHAHAHÄÄHÄÄÄ!!! kirjoitti:

Eipä takuuvarmasti enää Aho voi kanteluitaan, rikosilmoituksiaan ja muita valituksiaan jatkossa kyhätä valtuuston varapuheenjohtajan ominaisuudessa. Kalajoen persujytkystä tuli varsinaiden tussahdus - Leek Pernukin vai rauhallisin mielin ensi vuonna liittyä johonkin asialliseen valtuustoryhmään.

OMG :)
        Kyllä hymyilyttää nämä munattomat pelkurit. Eivät uskalla omalla nimellä raukat kommentoida. Juuri tuollaisille säälittäville tapauksille Suoli24 on omiaan :)

Tussahdus? Pääsimme kaikin puolin omaan tavoitteeseemme. Kiitos myös sinun kannatuksestasi tätä kautta.

• Munaton pelkuri
        Jari Väli-Klemelä kirjoitti:

OMG :)
        Kyllä hymyilyttää nämä munattomat pelkurit. Eivät uskalla omalla nimellä raukat kommentoida. Juuri tuollaisille säälittäville tapauksille Suoli24 on omiaan :)

Tussahdus? Pääsimme kaikin puolin omaan tavoitteeseemme. Kiitos myös sinun kannatuksestasi tätä kautta.

Miten olis tuhnu, jollei tussahdus kelpaa? Säälittäviä olette itse, ja te itse olette vapaaehtoisesti asettuneet tällä palstalla kaikkien irvailtaviksi reaktiot oikein hyvin arvaten.

Jokos muuten Väli-Klemelä on velat pappamopotapahtumasta maksanut, vai kenen niskoille ne jäivät? Aho jo tiedetään - ei koskaan velkojansa maksa.

Tällaisetkö mestarit panevat kuntaa kuntoon?

Toivon todella, että Lek Pernu omaksi parhaakseen mahdollisiman pian liittyy johonkin asialliseen valtuustoryhmään. Mikä tahansa, paitsi perussuomalaiset. Kuka nyt haluaa olla persunainen?

• Jari Väli-Klemelä
        Munaton pelkuri kirjoitti:

Miten olis tuhnu, jollei tussahdus kelpaa? Säälittäviä olette itse, ja te itse olette vapaaehtoisesti asettuneet tällä palstalla kaikkien irvailtaviksi reaktiot oikein hyvin arvaten.

Jokos muuten Väli-Klemelä on velat pappamopotapahtumasta maksanut, vai kenen niskoille ne jäivät? Aho jo tiedetään - ei koskaan velkojansa maksa.

Tällaisetkö mestarit panevat kuntaa kuntoon?

Toivon todella, että Lek Pernu omaksi parhaakseen mahdollisiman pian liittyy johonkin asialliseen valtuustoryhmään. Mikä tahansa, paitsi perussuomalaiset. Kuka nyt haluaa olla persunainen?

Tuhnu sopii vallan mainiosti.
        Mites mun velat liittyy sinun tuhnutteluun? Itse uskallan omalla nimelläni sentään seistä niiden takana kuten uskaltaa Erkkikin. Samaa ei voi todellakaan sanoa tämän palstan hameväestä :)

• Erkki Aho

Korkein oikeus H2011/154, H2011/247, esittelijä Kristina Oinonen, siis Suomen korkein oikeus, tuomioiden purkuasiat

• myöskinänkyrä

Moi Erkki! Sanohan rehellisesti että pystyitkö ottamaan huumorilla perjantaisen Ismo Kuneliuksen kirjoituksen kalajokilaaksossa jossa sinut mainittiin? Tulipa vaan mieleen kun tuota kevyttä vit*uilua luin että taidanpa sittenkin käydä äänestämässä Ahoa, eli tuo kirjoitus saattaisi olla ainakin yhden äänen arvoinen.

Itse olen yli kolmekymppinen perheellinen mies, kahdesti elämässään äänestänyt, toisella kerralla Tarja Halosta, toisella Erkki Ahoa.

Olen aina arvostanut periaatteen miehiä, mutta huumorintajua pitää olla, ja
        siihen kuuluisi myös itseironia.

Joten jos äänen haluat niin vastaa rehellisesti ennen huomista vaalipäivää kello 10.

• ffjäj

ketkä pääsi kalajoelta valtuustoon!? kertokaapa ku en tiiä

• zorro

He hee..suoli 24,tuo oli hjyvä.On tämä kyllä vähä semmonen palsta että tänne osaa entiset apukoululaisetki kiljopttaa..Näistä pelkureista kyllä paistaa että on jääny yleis sivistävä koulutus käymättä. Ajelevat vissiin lava-autolla ja terveellinen lounas syödään 10-kiskalla?

• yleis sivistävä

Zorro ei ole ilmeisesti käynyt apukouluakaan. Kirjoitustaidosta päätellen.

• Hevosetkin nauraa

Nyt tämä Erkki Aho on jo blogikirjoituksissaan jakanut Kalajoen keskeiset luottamuspaikat ja haaveilee pääsevänsä kaupunginhallitukseen. On miehellä otsaa: kahden valtuutetun sirpaleryhmästä pitäisi muka olla kaupunginhallituksessa edustaja! Sitäpaitsi, eikös sinne siinä tapauksessa kuuluisi Lek Pernu, joka sai persuissa sai enemmän ääniä kuin Aho?

Kaupunginhallituksessa on selvästi aivan liikaa porukkaa.

• Erkki Aho

Kuntavaalit ovat suhteelliset ja luottamuspaikat jaetaan myös suhteellisuuden perusteella. Oen iloinen, että olet lukenut sivuja, koska siellä paikat on jaettu suhteellisuuden perusteella tämän hetken tilanteen mukaan. Olen ollut kaupunginhallituksen kokouksissa valtuuston varapuheenjohtajana mukana tämän vaalikauden ja valtuutettuna jo 24 vuotta. Luonnollisesti jokainen ryhmä tekee omat esityksensä suhteellisuuden mukaan kaupunginhallitukseen ja muihin luottamuspaikkoihin. Mielestäni on kalajokisten etu se, että mahdollisimman hyvä tietämys ja kokemus päätöksentekijöillä. Siksi ensikertalaisilla on viisaampi opetella ensin asioita. Suhteellinen vaalitapa näyttää olevan monelle tuntematon käsite. Siksi laitoin blogiini järjestyksen, jonka mukaan puolueet saavat nimetä luottamuspaikoille edustajiaan. Perussuomalaisten äänimäärä kuntavaaleissa Kalajoella riittää 11.paikkaan ja se on kauppunginhallituksen paikka.

• Laskekaa

Jos kaupunginhallitukseen 12 jäsentä nimetään (se on liikaa, vähempi riittää hyvin) persujen paikkaluku valtuustossa (2) ei tuo suhteellisen vaalitavan mukaan välttämättä yhtään jäsentä kaupunginhallitukseen. Erkki Ahonkin kuuluisi tietää, että suhteellinen vaalitapa kaupunginhallitusta valitessa lasketaan valtuutettujen lukumäärän perusteella. Persut saisi paikan vain muiden avulla. Ihmetellä täytyy jos muut persuja auttavat.

• Erkki Aho

Kalajoen kaupunginhallitukseen tulee 12 jäsentä ja valtuuston puheenjohtajistoon 3-4 jäsentä. Nyt on valtuuston puheenjohtajistossa ollut 1 3. On todennäköistä, että tätä menettelyä jatketaan. Koska vihreät ja vasemmistoliitto on ollut vaaliliitossa niin se yhteistyö jatkunee myös paikkaneuvotteluissa. On todennäköistä, että paikkajaosta päästään sopimukseen ryhmien välisessä neuvotteluissa. En usko, että syntyy kovin suurta erimielisyyttä Kalajoen edusta. 16 ns. ison pöydän paikka jakautunevat siten, että Pro Kalajoki 1, Perussuomalaiset 1, vasemmistoliitto vihreät 2, kokoomus 2 ja keskusta 10. Kalajoen edun mukaista on se, että ison pöydän ääressä on sekä perussuomalaisten että vihreiden edustus. Kun ajattelemme valtakunnan politiikkaa, niin Kalajoen keskeisillä päättäjillä pitää olla hyvät yhteydet heihin. On rehellisesti tunnustetttava, että vihreiden Hanna Halmeenpää on todennäköisesti kansanedustaja seuraavien eduskuntavaalien jälkeen. Tällä hetkellä perussuomalaisten kansanedustaja Pirkko Mattila on Oulun vaalipiirin kansanedustajien yhteyshenkilö ja seuraavien vaalien jälkeen perussuomalaiset ovat todennäköisesti hallituspuolue. Hallitus tultaneen muodostamaan perussuomalaisten, keskustan ja sdp:n ympärille. Jos palataan vielä Kalajoen kuvioihin, niin keskustalla on suurin ongelma kuka on kaupunginhallituksen puheenjohtaja. Minun mielestäni Kalajoella on vihdoin saatava loppumaan pienen piirin politiikka, josta Jorma Tikkanenkin haastattelussaan mainitsi. Nyt meillä on mahdollisuus avoimempaan politiikkaan, jos kaupunginhalituksen puheenjohtajana on joku muu kuin Raili Myllylä, joka pääsi Kalajoen kaupunginvaltuustoon sijalla 29.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      54
      2409
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      28
      1759
    3. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      70
      1434
    4. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      238
      1320
    5. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      119
      1154
    6. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      13
      990
    7. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      11
      963
    8. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      948
    9. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      933
    10. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      59