IKAALINEN, LIDL

muutaman huijarin tä

Avovaimon kanssa kävimme ikaalisten Lidlissä la 20.10 iltapäivällä ostoksilla ja myös palauttamassa pulloja josta kehkeytyi kiva episodi.

Olin siinä palauttamassa pulloja ja sit otin paperia pyyhkiekseni käsiä limonadista niin takaa myös pulloja palauttamaan tullut "rokkari" pariskunta ja siinä hässäkässä minä tyhmyyttäni unohdin ottaa pullonpalautuslapun itselleni.

Hoksattuani tilanteen ja huomasin "punoituksesta" päätellen heti kuka ns. rahani oli vienyt, päätin kiusallakin mennä heidän perässä kassalle ja oli naurussa pidättelemistä kuinka kauan rokkareitten muutaman euron ostokset kestivät.

No vihdoin viimein sitten tultiin kassalle ja "avovaimoni" kohteliaasti kysyi että tais olla palautuspullojen rahoissa jonkin verran meidänkin pulloja- oli meinaan naurussa pitelemistä kun näki heidän ilmeensä.

Eihän siinä sinänsä mitään,ihan oma moka oli, mutta toisaalta kertoo "eräitten" ihmisten moraalista, itselläni ei olisi tullut mieleenkään viedä "toisen" omaisuutta vaikka muutaman kerran olen ko. asiaan törmännyt.

pikku vinkkinä, etenkin jos liikutte ylöjärvi,hämeenkyrö,viljakkala seudulla missä vanhalla matta mustalla "matotaksilla" liikkuuva rokkari pariskunta osuu selkänne taakse.

26

1088

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • adsdfsfkkdgg

Näihin ihmisiin aina silloin tällöin törmää.
      Eiköhän Siperia opeta.

• rosmot kuriin

Oliko kaveri semmonen pitkä,laiha ja muija tumma,pönäkkä?

• alkup.kirjoittaja

No en vitsi tarkemmin paljastaa asiaa, sen verran että kovasti tuntui olevan vahingoniloisia kun saivat muutaman euron itselleen että naureskelivat kun lähtivät ulos...varmaan kuvittelivat olevansa fiksuja ja nokkelia.

Hilpeyttä herätti että vanhalla "jenkillä" ajellaan ja muutama eurokin on varastamisen arvoinen asia...ehkä kannattaisi siirtyä polkupyöriin, voisi jopa saada siinä polkiessaan ajatuksia mikä on omaa mikä ei...erikoinen käsitys omistamisesta on jos kuvittelee kaiken olevan omaa mikä on käsien ulottuvilla.

• Pöh pöh ukkeli

Jopas on taas kirjoitus. Omaa mokaa selitellään laittamalla vika toisten ihmisten niskaan. Kyllä itsekin hanakkaasti ottaisit kuitin itsellesi jos joltain toiselta olisi jäänyt. Löytäjä saa pitää, eikö niin?

• pöh pöh itelles

meinaakko että jos löydät vaikka lompakon niin olet ihan oikeutettu pitämään sen etkä aio palauttaa sitä?

Kyllä minä ainakin tunnistan mikä minulle kuuluu mikä ei?

Toki varmaan luit aloituksen kyse ei ollutkaan kyse muusta kuin moraalista.

Ehkä tämän tarinan juju oli siinä mitä et sinä tajunnut,eli kuinka paljon jaksetaan nähdä vaivaa että saadaan muutama euro..

• Samuli K.
        pöh pöh itelles kirjoitti:

meinaakko että jos löydät vaikka lompakon niin olet ihan oikeutettu pitämään sen etkä aio palauttaa sitä?

Kyllä minä ainakin tunnistan mikä minulle kuuluu mikä ei?

Toki varmaan luit aloituksen kyse ei ollutkaan kyse muusta kuin moraalista.

Ehkä tämän tarinan juju oli siinä mitä et sinä tajunnut,eli kuinka paljon jaksetaan nähdä vaivaa että saadaan muutama euro..

Täysin lapsellista valittaa muutamasta eurosta. Ei ole mikään lompakkoon verrattava asia. Itsekin olen kerran tai pari kuitin unohtanut, mutta eipä käynyt mielessä syyttää muita siitä.

• saat

saat kyl multa pullorahas ja avos tarvis kans kunnolla miestä e3t rutinat pois.

• hahaahah

Ei sun tarvi mulle niitä rahoja palauttaa,varmaan tarttet ne rahat itse mitkä sieltä otit ominasi.
        Mitä tulee miehen saamiseen niin tais se sun pönäkkä akkas olla puuttees kun semmosen kiljukaulan kans joutuu olemaan... naamakin oli niin ihottumaa täynnä että taidat sairastaa spitaalia.

• LOL ja PYH

OLEN ITSE JOSKUS UNOHTANUT OTTAA PULLOKUITIN, MUTTA EN ALA SIITÄ TOISIA SYYTTELEMÄÄN. OMA MOKANI JA THAT'S IT.

Suurempi asia kuin pullokuitti, näyttää tässä olevan, että saa purkaa antipatiansa johonkin "rokkari" pariskuntaan. Erilaisuus näemmä ärsytti niin paljon että piti avautua tänne.

• Hippipari-2

Avaajalle--- laitoin 5-7 pulloa Siwan vieressä olevaan roskikseen. Käyppäs vikkelään hakemassa, niin ollaan tasan. OK?

• lol ja pyhille

Ei erilaisuus häiritse lainkaan,päinvastoin.
        Ainoastaan ahneus,taipumus varkauteen,epärehellisyys ym. häiritsee.
        Ei olisi ollut suuri vaiva tuoda kuittia ja sanoa et tais unohtua...vai oliko?

• hippiparille
        Hippipari-2 kirjoitti:

Avaajalle--- laitoin 5-7 pulloa Siwan vieressä olevaan roskikseen. Käyppäs vikkelään hakemassa, niin ollaan tasan. OK?

Jaa että vie 50 pulloa palauttaa 5....olet oikein bisnis mies,eipä ihme että jenkillä ajelet herroiksi.
        Totta puhuen en kanna kaunaa ,enkä kaipaa pulloja,elämä on

• -Methusalem-
        lol ja pyhille kirjoitti:

Ei erilaisuus häiritse lainkaan,päinvastoin.
        Ainoastaan ahneus,taipumus varkauteen,epärehellisyys ym. häiritsee.
        Ei olisi ollut suuri vaiva tuoda kuittia ja sanoa et tais unohtua...vai oliko?

Jos joku toisi minulle unohtuneen pullokuitin, niin itse varmaan valehtelisin että en sitä unohtanut vaan jätin sen tarkoituksella köyhemmille.

Sillä häpeällistähän se olisi myöntää että muutamaa eroa kaipaisi.

• ---
        -Methusalem- kirjoitti:

Jos joku toisi minulle unohtuneen pullokuitin, niin itse varmaan valehtelisin että en sitä unohtanut vaan jätin sen tarkoituksella köyhemmille.

*euroa

• Dementikko :))
        -Methusalem- kirjoitti:

et kai vaan häpeä sitä että unohtaisit. Eiköhän kaikki joskus unohda.
        Kyllä minä ainakin ottaisin kuitin takaisin ja tietysti kiittäisin tyyppiä joka kuitin toi.
        Tuskin aloittaja sitä muutamaa euroa kaipaa vaan rehellisyyttä.

No eikö se ole häpeällistä sanoa että jätin köyhemmille?

• -Methusalem-
        Dementikko :)) kirjoitti:

et kai vaan häpeä sitä että unohtaisit. Eiköhän kaikki joskus unohda.
        Kyllä minä ainakin ottaisin kuitin takaisin ja tietysti kiittäisin tyyppiä joka kuitin toi.
        Tuskin aloittaja sitä muutamaa euroa kaipaa vaan rehellisyyttä.

No eikö se ole häpeällistä sanoa että jätin köyhemmille?

Köyhien auttamisessa ei ole mitään hävettävää.

Enkä tosiaankaan ottaisi kuittia vastaan. Jos löytäjä ei sitä itse halua niin saa minun puolestani pitää sen itsellään. Sen verran ylpeä olen etten tuntemattomalle näyttäisi että sellaista pikkusummaa tarvitsen.

• -Methusalem-
        -Methusalem- kirjoitti:

Enkä tosiaankaan ottaisi kuittia vastaan. Jos löytäjä ei sitä itse halua niin saa minun puolestani pitää sen itsellään. Sen verran ylpeä olen etten tuntemattomalle näyttäisi että sellaista pikkusummaa tarvitsen.

Olisi pitänyt oikolukea tuokin.
        *Jos löytäjä ei sitä itse halua niin heittököön sitten kuitin roskiin.

Turha vaivata itseään ja muita tuollaisilla pikkujutuilla.

• Tähdet,tähdet
        -Methusalem- kirjoitti:

En minä ainakaan ilkeisi kertoa että jätin tarkoituksella köyhille.

Siitä olen samaa mieltä että köyhien auttamisessa ei tietenkään mitään pahaa ole.

No juurihan tässä siitä onkin kyse eli FIKSU ihminen VARMASTI tuo lapun kun huomaa että toiselta jää lappu ottamatta, pitäisi olla kyllä ihan päivänselvä asia jos nyt edes jotain ymmärtää.

Eihän tämmöisellä mitättömällä summalla ole rahallisesti mitään merkitystä, mutta jostain muusta se kyllä kertoo.

Se kait lieni aloittajan tarkoituskin herättää keskustelua,eikä suinkaan se että harmittaa kun eurot hävisivät.

• -Methusalem-
        Tähdet,tähdet kirjoitti:

En minä ainakaan ilkeisi kertoa että jätin tarkoituksella köyhille.

Siitä olen samaa mieltä että köyhien auttamisessa ei tietenkään mitään pahaa ole.

No juurihan tässä siitä onkin kyse eli FIKSU ihminen VARMASTI tuo lapun kun huomaa että toiselta jää lappu ottamatta, pitäisi olla kyllä ihan päivänselvä asia jos nyt edes jotain ymmärtää.

Eihän tämmöisellä mitättömällä summalla ole rahallisesti mitään merkitystä, mutta jostain muusta se kyllä kertoo.

Se kait lieni aloittajan tarkoituskin herättää keskustelua,eikä suinkaan se että harmittaa kun eurot hävisivät.

"En minä ainakaan ilkeisi kertoa että jätin tarkoituksella köyhille."

No jos totta puhutaan, niin en minäkään sitä noin suoraan sanoisi.
        Todennäköisemmin toteaisin: "Pidä löytöpalkkiona".

• pantti1

Olen aloittajan kanssa samaa mieltä Ei tulis mieleenkään ottaa toisen kuittia mutta näitä vastuuntunnottomia riittää nykyään soliaalihuolto maksaa eihän tuollaiset sivistymättömät edes tajua mitään.

• LLeeyy

Kyllä ihmettelin että mikä tyhmä Kokoomuslainen taas valittaa kun päässä on vaan puruja eikä osaa palautuspullo lappua ottaa, sääliksi käy tyhmyyttä.

• Harbori

Heh heh,taitaa nyt olla niin että sinä se tyhmä olet, ei suinkaan se joka lapun unohti vai luuletko olevasi nero jos osaat ottaa lapun.
        Eiköhän me jokainen joskus unohdeta jotain eikä se suinkaan ole tyhmyyttä,paitsi oikeasti tyhmän mielestä.

Mitenkä muuten tähän keskusteluun liittyi kokoomuslainen tai politiikka yleensä...kerro kun olet niin viisas?

• Niin vitun viisasta.
      ZZ nykyajan nuoretaikuiset elavat, nyt heti kaikki mulle, ei mietita seurauksia ei kavereita ei perhetta ei sukulaisia. Tassa jamassa ollaan nyt ja siitta poispaasemisekksi tarvitaan viiren vuoren sota jotta taas opitaan kunnioittaan toista ,kavereita ja perhetta. Tulee takaisin tilanne et kaveria EI jatetta ei ryssalle eika tyhjalle karulle silla jus se kaveri saattaa pelastaa juuri sinun henkiriepusi.

• vaihtoehtoja

Juuri näin.
        On kyllä ihmeellistä ettei nykyään ole minkäänlaista kunnioitusta ja rehellisyyttä toista kohtaan.

Mutta olen varma että jos omaan napaan katsominen jatkuu niin jossain vaiheessa tulee elämän varrella sellaisia tilanteita että röhkeys,kateus,epärehellisyys osuu omaan nilkkaansa.

• Rasputin-

Puhu vaan omasta puolestasi ja mee sinne venäjälle sotimaa jos niin sitä kaipaat. Kyse oli kuitenkin pullonpalautuksesta ja lahoaivosta joka unohti lappunsa ja nyt siitä täällä itkee sekä toisesta kuka ei voinut sitä hänelle antaa.

• Rasputinille
        Rasputin- kirjoitti:

Puhu vaan omasta puolestasi ja mee sinne venäjälle sotimaa jos niin sitä kaipaat. Kyse oli kuitenkin pullonpalautuksesta ja lahoaivosta joka unohti lappunsa ja nyt siitä täällä itkee sekä toisesta kuka ei voinut sitä hänelle antaa.

siinäpä vasta järjen jättiläisen vastaus

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      61
      4230
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      152
      1794
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1503
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      35
      1248
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      167
      1046
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      56
      904
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      76
      895
    8. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      811
    9. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      162
      809
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      781
    Aihe