Viime talven aikana jänikset tai myyrät olivat järsineet vaahteroitani,vaikka ympärillä oli metalliverkko,olivatko kenties hypänneet verkon yli en tiedä.Miten voisin suojata vaahteroitani,lisäämällä verkon korkeutta? Onko muita konsteja? Muina talvina eivät ole syöneet vaikka verkko on ollut ympärillä,eikä viime talvikaan kovin runsas luminen ollut.
Vaahteroiden suojaus
3
1409
Vastaukset
- Konsteja????
Myyrät menee pienistäkin raoista hangen alla.Kesämökillä on katiskaverkkoa laitettu jokaisen (omena)puun ympärille ja silti on myyrät päässeet jyrsimään runkoja.Talvivalkosipulia olen istuttanut puiden juurille,mielestäni tehoaa myyriin,eikä tarvitse joka vuosi istutella,kun kasvaa tavallaan monivuotisena.
Jäniksille verkon korkeus tietenkin vaikuttaa ja yksi konsti on laittaa mustaherukan tai tuomenoksia suojeltavan puun runkoa vasten.
Hirville on tepsinyt jogurttipurkin sisään rautalangalla kiinnitetty voimakkaan hajuinen saippuan pala ja purkki alassuin roikkumaan puun oksasta.- Ruiskattara
Katiska verkko on liian suurisilmäistä myyriä vastaan. Ruokinta on halpa ja tehokas tapa estää jäniksiä syömästä puutarhakasveja.
- Moniaita konsteja
Jäniksille kunnon korkea verkko, myyriä varten pitää runko suojata erikseen. Rautakaupat myy valmiita runkosuojia, kekseliäs voi askarrella sopivan paksuisesta muoviputkesta itekkin.
Terve puu kun ehtii vähän isommaks, niin ei se ole moksiskaan pikku jyrsinnästä eikä sitten enää niin otuksille maistukkaan.
Tuosta ruokinnasta olen samaa mieltä. Perennat jätän talveksi törröttämään, ilosesti puput vetää nassuun etenkin siemenkodat. Kaupasta saa jyrsijän heinää, ei maksa paljon ja näkyy maistuvan. Verkot on vain omenapuun ja pensasmustikoiden ympärillä, muut marjapensaat ja vaahtera on saaneet olla ihan rauhassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384609Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692341Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532217- 1652069
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279